Jump to content

Problema cutie transfer sau conv. cuplu X1-25d


allrounder

Recommended Posts

Va salut si multumiri celor care pot da un sfat.

Dupa 3 ani si 160k in care nu am schimbat decat ulei si filtre la masina de mai sus (E84 25d 8HP45)au aparut problemele.

Fenomenul se manifesta astfel:

In rulaj normal, in momentul cand iau talpa de pe acceleratie se aude un uruit (gajait) in zona din fata a masinii. Fenomenul a aparut pe la 160k, acum are 165k, la inceput a fost slab dar s-a accentuat intre timp.

Practic in oras unde vitezele sunt mici si decelerarile frecvente, la fiecare decelerare uruitul respectiv de aude foarte tare, precizez ca nu calc frana, pur si simplu se intampla in momentul cand rotile invart motorul (frana de motor) si nu invers. Am scos cutia pe N in decelerare cu frana de motor si zgomotul dispare, cum o cuplez in D fara sa accelerez, zgomotul reapare, daca accelerez zgomotul dispare si uite asa parca ar calca cineva frana pe niste discuri ruginite in momentul cand iau piciorul de pe acceleratie.

Masina merge foarte bine, trage, cutia schimba cum trebuie, etc.

Am gasit o descriere a fenomenului pe un site care se ocupa cu reparatii de cutii automate "Rezonanță mecanică la viteze mici (20-30km/h). Apare un zgomot („uruit”) care se poate confunda ușor cu zgomotul produs de o anvelopă cu profil cramponat pe asfalt.", asa descriu ei una din problemele la convertizorul de cuplu.

Am comandat un kit de schimb ulei cutie si capac de la ZF in vederea inlocuirii, am vazut pe site-ul ZF ca uleiul din cutie, convertizor trebuie inlocuit la 80-120k, povestile BMW cu "Lifetime" sunt de marketing.

Un sfat, un contact o indrumare este de apreciat.

Cu respect...

Edited by allrounder
Link to comment
Share on other sites

salut.

 

Daca vrei sa faci singur schimbul de filtru+ulei, s-ar putea sa ratezi esentialul problemei tale.

Kitul folosit de tine are doar filtru si ulei; mai ai nevoie de cateva itemuri(carcasa stecher si alte elemente care au cauciuc si sunt sub mecatronica, ele fiind necesar sa fie schimbate - cel putin eu am facut singur la a mea, cu 6HP19 si am schimbat ce am zis mai sus)

 

Eu iti recomand sa mergi la Faur, ca sa faci schimbul si eventual diagnosticul. Sa ne tii la curent.

Edited by Bobilu
Link to comment
Share on other sites

Va salut si multumiri celor care pot da un sfat.

Dupa 3 ani si 160k in care nu am schimbat decat ulei si filtre la masina de mai sus (E84 25d 8HP45)au aparut problemele.

Fenomenul se manifesta astfel:

In rulaj normal, in momentul cand iau talpa de pe acceleratie se aude un uruit (gajait) in zona din fata a masinii. Fenomenul a aparut pe la 160k, acum are 165k, la inceput a fost slab dar s-a accentuat intre timp.

Practic in oras unde vitezele sunt mici si decelerarile frecvente, la fiecare decelerare uruitul respectiv de aude foarte tare, precizez ca nu calc frana, pur si simplu se intampla in momentul cand rotile invart motorul (frana de motor) si nu invers. Am scos cutia pe N in decelerare cu frana de motor si zgomotul dispare, cum o cuplez in D fara sa accelerez, zgomotul reapare, daca accelerez zgomotul dispare si uite asa parca ar calca cineva frana pe niste discuri ruginite in momentul cand iau piciorul de pe acceleratie.

Masina merge foarte bine, trage, cutia schimba cum trebuie, etc.

Am gasit o descriere a fenomenului pe un site care se ocupa cu reparatii de cutii automate "Rezonanță mecanică la viteze mici (20-30km/h). Apare un zgomot („uruit”) care se poate confunda ușor cu zgomotul produs de o anvelopă cu profil cramponat pe asfalt.", asa descriu ei una din problemele la convertizorul de cuplu.

Am comandat un kit de schimb ulei cutie si capac de la ZF in vederea inlocuirii, am vazut pe site-ul ZF ca uleiul din cutie, convertizor trebuie inlocuit la 80-120k, povestile BMW cu "Lifetime" sunt de marketing.

Un sfat, un contact o indrumare este de apreciat.

Cu respect...

 

Foarte posibil sa fie un tampon de la motor, care atunci cand motorul nu e in tractiune face motorul sa vibreze. Am si eu pe o masina de la alt producator aceeasi problema. Uruie cand o las in frana de motor. Aproape bag mana in foc ca nu are nimic cu cutia de viteze. E un tampon motor uzat binisor.

Link to comment
Share on other sites

Bravo.Sa vezi cum arata la mine la 355 . 000 km la BMW x1 uleiul din cutia de transfer( care cica e" lifetime") subtire si negru ca o cerneala .

 

Uleiul si daca il scoti dupa 10 mii tot negru e. Dar cine e nebun sa lase 350 de mii uleiul? Si apoi va plangeti ca se farama masinile.

Link to comment
Share on other sites

pai daca e "maintenance free" si "lifetime" ? se intelege automat ca acolo nu se umbla si uleiul nu se schimba

dar poate ai dreptate.Probabil o mai fi fost schimbat in 7 ani de cand e masina ,eu am cumparat-o acum 8000 de km si am hotarat sa schimb uleiurile inclusiv in cutie si diferentiale.Si bine am facut

Link to comment
Share on other sites

pai daca e "maintenance free" si "lifetime" ? se intelege automat ca acolo nu se umbla si uleiul nu se schimba

dar poate ai dreptate.Probabil o mai fi fost schimbat in 7 ani de cand e masina ,eu am cumparat-o acum 8000 de km si am hotarat sa schimb uleiurile inclusiv in cutie si diferentiale.Si bine am facut

 

Lifetime e ceva generic, relativ. Nici la Mercedes nu e lifetime uleiul din cutie. Este subinteles ca la maxim 200 de mii de km trebuie schimbat. Lifetime se refera probabil la ciclul de utilizare considerat general pt toata lumea, ca nu cred ca Bmw isi pune problema ca noi mergem si 500 k km cu masinile. Pe ei ii intereseaza doar cat e in garantie sau probabil 150 k km.

La orice masina am schimbat uleiul in cutia automata, chiar si la Mertzane, care aveau indestructibila cutia teoretic, insa practic e bine sa schimbi ulei.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.