Jump to content

BMW 320d E91 erori in bord


Recommended Posts

Salut! Detin de o luna de zile un BMW 320d E91, manual, 163CP, fabricat 10.2005, UK. De cand l-am cumparat la teste dupa ce am mers cu el apareau in bord ceva erori ce nu erau permanente. Apareau, iar dupa 3 secunde dispar. Forte ciudat mi s-a parut ca apareau foarte multe: Service, DTC, ABS, Martorul de frana de mana (ba galben ba rosu) si cateodata mai danseaza si acurile indicatoare. Dupa ceva vreme am obserat ca si cd-playerul cateodata cand apar aceste erori parca isi pierde alimentarea pt o secunda, dupa care porneste la loc (doar cateodata, nu tot timpul cand apar aceste erori). Iar de cele mai multe ori aceste erori apar cand apas pedala de frana si cateodata cand accelerez mai tare. Individul de la care am cumparat masina zicea ca acestea apar pentru ca a schimbat bateria si ca nu e imperecheata cu masina si de asta. (nu l-am crezut, dar in fine). Ideea e ca masina mergea tipla, fara vreo problema, km ok, intretinuta. Am fost la un service sa o puna pe calculator si gen ...au zis ca au rezolvat pb cu bateria, cica aveam o gramada de erori care au reusit sa le stearga , dar au maramas 3 care nu le pot sterge pentru ca e de vina ECU (nici mcar nu mi-au luat bani pe tester ca au zis ca am de plata o gramada de bani pt ECU). Se stie ca ECU la 320d mai au probleme. Ei m-au indrumat sa ma duc la un service specializat pe masini diesel. In fine, am cautat eu, dar toti imi cerau sa las masina acolo pt teste, probe fara a ma asigura ca vor rezolva problema....si nici de bani nu stiam cat o sa ma coste. Am cautat eu pe internet, bineinteles foarte multe topicuri in legatura cu ECU si multi ziceau ca daca te duci la service ei o sa ceara sa il schimbi si o sa coste in jur de 1300 Euro si nu avea rost. Am gasit pe net un service specializat pentru reparea ECU. L-am trimis la ei si dupa 3 zile sa ma sune si sa zica ca ECU nu este de vina. A trecut toate testele si gen o sa mi-l trimita inapoi, fara sa ii fi facut altceva (m-a costat doar testarea si transportul).Astazi il voi primi si cand ajung acasa il voi monta inapoi pe masina. Ma astept ca masina sa mearga la fel. Pentru ca i-am intrebat pe acestia ce ar trebui sa fac? Si ei au zis ca ar trebui sa merg undeva la cineva sa imi verifice partea electrica, conexiuni, sigurante, cabluri s.a. Am sunat la service-uri specializate pe parte electrica, dar gen nu am incredere in ei pt ca am mai avut asa o masina...si gen am cheltuit o gramada de bani pe la service-uri care mai de care mai specializate ... si cand colo sa fie un fir care nu era la locul lui. Ce ma sfatuiti baieti sa fac? A mai avut cineva problema asta? As vrea sa fac eu cateva verificari inainte de a mai cauta pe la service-uri. Ma puteti intruma va rog? Ideea ca toti pe care i-am sunat deja imi ziceau ca vor pune tersterul si ce zice aia va fi, explicandu-le ca am facut deja o data asta si ca gen tot ce da testerul da rezultat de la ECU (ECU care este OK). Dar am mai fost asa o data si fara rezultat. ECU e OK.Masina merge perfect. Si ma tot gandesc...de ce cateodata se taie alimentarea la casetofon? Sa fie vreo siguranta, vre-un cablu pe vreo undeva? Tin sa mentionez ca este pentru prima data cand detin un BMW deci va rog sa fiti cat se poate de explicit in raspunsuri. Va multumesc mult pentru ajutor! In atasament am pus si ceva poze
Link to comment
Share on other sites

Ăn spatele torpedoului ai un panou cu siguranțe. Verifica cablurile roșii și groase sa fie bine fixate. Ai un contact imperfect undeva pe unul din circuitele de alimentare. Deasemeni verifica și cablurile care pleacĂŁ de la baterie.

Indicat ar fi sa mergi la un electrician, poate e mai complicat de atat

Link to comment
Share on other sites

Ăn spatele torpedoului ai un panou cu siguranțe. Verifica cablurile roșii și groase sa fie bine fixate. Ai un contact imperfect undeva pe unul din circuitele de alimentare. Deasemeni verifica și cablurile care pleacĂŁ de la baterie.

Indicat ar fi sa mergi la un electrician, poate e mai complicat de atat

 

 

Multumesc mult pentru sfat! O sa incerc sa ma uit la astea cand imi va ajunge unitatea ECU. Atasez si o poza la anunt , cu ceasurile de bord cam cum arata. Am citit prin alte anunturi...ceva legat de senzorii ABS sau ceva cabluri care duc pe la rotile spate? Ideea e ca primul mecanic care a pus testerul pe ea...a zis ca a reusit sa stearga toate erorile in afara de 3...cand incearca sa le stearga ca si cum unitatea ECU nu ii da voie...il deconecteaza...de asta a banuit el ca fiind ECU de vina.Se pare ca e altceva...dar nush cum pot afla.

post-84593-0-52528100-1504872155_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cum a zis Madutzu...verifica cablurile de la baterie in portbagaj si la panoul de sigurante. Este un recall la anumite modele si ani pentru cablu de la baterie la panoul de sigurante. Conectia oxideaza si nu mai face contact bun. Daca ai IBS (Intelligent Battery Sensor-pe borna - (minus) la baterie) desconecteaza-l. Verifica bateria (cu motorul oprit) si alternatorul (cu motorup pornit) cu un voltmetru.
Link to comment
Share on other sites

Erorile din poza a3-a le-am avut și eu când m-a lăsat bateria. Pot apare și datorita întreruperii alimentarii. Se mai pot strica și altele din cauza asta, spre ex frm-ul.

Recomandat e sa rezolvi problema cu alimentarea și apoi sa umbli la ecu (personal nu as umbla deloc). Legat de celelalte erori cauzele pot fi multiple, un tester bun îți poate spune ce e acolo.

LE: ștergere erorilor nu înseamnă rezolvarea problemei.

Edited by Madutzu25
Link to comment
Share on other sites

Erorile din poza a3-a le-am avut și eu când m-a lĂŁsat bateria. Pot apare și datorita ĂŽntreruperii alimentarii. Se mai pot strica și altele din cauza asta, spre ex frm-ul.

Recomandat e sa rezolvi problema cu alimentarea și apoi sa umbli la ecu (personal nu as umbla deloc). Legat de celelalte erori cauzele pot fi multiple, un tester bun ĂŽți poate spune ce e acolo.

LE: ștergere erorilor nu ĂŽnseamnĂŁ rezolvarea problemei.

Da stiu ca daca le stergi nu rezolvi nimica. Ideea e ca ECU a fost trimis. E ok. Testerul nu are cum sa le descopere pentru ca sunt intermitente. Vezi eroare dar nu vezi cauza. O sa incerc ce mi-ati sugerat in legatura cu cablurile de la panoul de sigurante si cu cablurile de la baterie.

Va anunt daca am rezolvat ceva....daca nu...nush ce o sa ma fac.

 

Scrii prea mult si e obositor de citit. Verifica bornele de la baterie sa fie prinse bine si verifica alternatorul sa nu ti bage spike uri (peste 15V)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Da am scris prea mult pentru ca am vrut sa descriu problema in detaliu. daca ar fi de la borne ceva... nu ar trebui sa se simta si in mers...sau cand sta motorul la relanti? Masina merge perfect si la relanti si in mers. dar erorile apar in bord. ? Zic si eu...sa nu ma intelegi gresit.

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

Dupa cum am zis o sa incerc cele spuse de voi. A venit ECU ieri de la teste cu o foaie care zice ca a trecut toate testele si e ok.

L-am montat pe masina si am fost la o tura si bineinteles ca erorile au aparut dupa 30 min de mers.

Astazi, am masurat bateria la rece si cel mai putin are 12.36V (pz1) - cred ca m-a mintit vechiul proprietar ca a schimbat-o ca nu pare a fi noua, iar ochiul verde nu prea se vede (pz2). Am masurat si alternatorul deci cu motorul pornit, fix dupa pornire si la cald dupa 20 min si val. max. a fost de 14.55V (pz3) la baterie si am masurat si in fata la motor si max a fost 14.56V(pz4). Se pare ca aceasta functioneaza ok.

App de acel senzor inteligen de pe borna (-) la mine nu e cu asa ceva dupa cum se poate vedea si in pz 6.

In legatura cu sigurantele si tabloul din spatele torpedoului m-am uitat dar nu se vad cablurile alea groase care ar veni de la baterie. Am incercat sa le imping pe toate nu cumva sa fie vreo una care nu e introdusa calumea in slot, in rest totul pare a fi ok(pz5).

App, am scos si cablu de (-) de la baterie de am resetat calculatorul, dar degeaba, am fost la drum si bineinteles ca eroarile au aparut la fel ca inainte.

 

Aveti alte idei ce as mai putea face sa gasesc "buba"? Sau macar indicii sa ajungem acolo.

 

Va multumesc mult pentru cei care incercati sa ajutati printr-un reply!

post-84593-0-21471800-1504958424_thumb.jpg

post-84593-0-75063700-1504958431_thumb.jpg

post-84593-0-70679800-1504958442_thumb.jpg

post-84593-0-16465600-1504958449_thumb.jpg

post-84593-0-28198900-1504958458_thumb.jpg

post-84593-0-85854800-1504958465_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ia borna jos si las-o asa 1 ora si vezi ce se intampla....daca nu cauta un electrician bun.

Adrian, am tinut asa cred ca vreo 20-30 min cu borna luata...fara rezultat. Din cate stiu eu dupa 10-15 min fara curent cam la toate masinile se reseteaza tot.

Am citi pe niste posturi mai vechi, ca ar putea fi senzorii ABS? MA gandesc la astia pentru ca cel mai des apar erorile cand apas frana. Cica pot fi murdari sau cu contacte imperfecte pentru ca sunt undeva pe la roata...si apa gen poate sa creeze probleme. Stie cineva ceva de asta? Poate fi o cauza asta? Daca da imi puteti spune cum as putea sa ii verific? Unde sunt mai exact la roata daca aveti vreo poza, schema ceva.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Pentru problema cu erorile in bord, am reusit sa o rezolv. Problema era la ceasurile de bord, unde o rezistenta SMT cu 8 pini, avea 2 pini in scurt. Cand crestea consumul de curent, datorita motoraselor de la acele de bord, aparea un scurt circuit, care practic datea afara prin releul de siguranta care alimenta tot bordul.

Am fost la un electronist si a relipit aceal SMT si problema a disparut definitiv. Mare atentie, pentru ca am fost la 4 testere auto , toate diferite, toate dadeau informatii eronate, precum senzor abs, senzor uzura placuta de frana, modul ABS. Nu va lasati pacaliti de toti neexperimentatii care pun un tester si va zic un rezultat fals, fara a gandi un pic problema.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.