Jump to content

Masina mea - Bertone Freeclimber.


cavaliere

Recommended Posts

1521881425[/url]' post='2443797']

pai , daca scade la sfert inseamna ca 1. vascul ramane cuplat - caz in care ar trebui sa auzi un zgomot suplimentar ca un vajait

2.termostatul ramane deschis.

3.indicatorul din bord face figuri

 

pai asta mi se pare si mie, ca vascul cupleaza aiurea. Se aude vajaitul mai pronuntat cand scade acul in bord. Termostatul e schimbat cand am schimbat axa cu cama si tachetii. Vascul si el e nou. Inseamna ca e defect..

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu as da vina pe termostat. Chiar daca este nou , cred ca agata si nu lucreaza cum trebuie. Vascul daca motorul nu s-ar incalzi mai tare nu ar trebuii sa cupleze. Si la tine cum spui ca oscileaza acul ... cred ca de la termostat este.

 

Din cate ma pricep eu, elicea aia se invarte continuu, doar ca ar trebui cand vascul cupleaza sa se invarteasca mai puternic, adica fix ce se intampla , cand se aude vajaitul respectiv.

Inainte sa schimb vascul vechi, care era blocat cu 3 suruburi, acul nu urca spre jumate. Si motorul se incalzea foarte greu. Asa ca am suspectat urmatoarea posibila cauza termostatul.

Am schimbat termostatul, vad ca e la fel.

Vascul e ceva vemo parca, asa scrie pe cutie. Termostatul nu stiu ce marca este.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Corect! Daca motorul functioneaza elicea aia intradevar se invarte mereu, fiind actionata si din inertie. Doar cand motorul se incalzeste se cupleaza acel cuplaj si se va invartii mai cu forta. Acum din ce stiu eu , si din ce am vazut la alte motoare cu acest tip de racire... termostatul va trebuii sa deschida sa zicem la 86 grade iar cuplajul ala sa functioneze de la 100. Este pur un exeplu 100 de grade , nu stiu exact la cat ar trebuii sa cupleze. Ideea era ca sa se mentina o temperatura optima si sa tina motorul intr-un anumit regim termic, doar in cazul cand acesta se depaseste , cuplajul acela intervine . Revenind la cazul tau , deaia am zis , ca daca agata termostatul si deschide mai tarziu ... intra in functionare acel vascocuplaj...raceste ..si se tot reia ciclul asta. Rezulta o oscilatie in temperatura apei la indicator. Daca ar fii defect cuplajul ala ...cuplat tot timpul ,ar racii nonstop si in nici un caz nu ar rezulta oscilatii in temperatura apei, pentru ca motorul nu reuseste sa ajunga la un regim termic normal. Edited by Saylor Man
Link to comment
Share on other sites

Corect! Daca motorul functioneaza elicea aia intradevar se invarte mereu, fiind actionata si din inertie. Doar cand motorul se incalzeste se cupleaza acel cuplaj si se va invartii mai cu forta. Acum din ce stiu eu , si din ce am vazut la alte motoare cu acest tip de racire... termostatul va trebuii sa deschida sa zicem la 86 grade iar cuplajul ala sa functioneze de la 100. Este pur un exeplu 100 de grade , nu stiu exact la cat ar trebuii sa cupleze. Ideea era ca sa se mentina o temperatura optima si sa tina motorul intr-un anumit regim termic, doar in cazul cand acesta se depaseste , cuplajul acela intervine . Revenind la cazul tau , deaia am zis , ca daca agata termostatul si deschide mai tarziu ... intra in functionare acel vascocuplaj...raceste ..si se tot reia ciclul asta. Rezulta o oscilatie in temperatura apei la indicator. Daca ar fii defect cuplajul ala ...cuplat tot timpul ,ar racii nonstop si in nici un caz nu ar rezulta oscilatii in temperatura apei, pentru ca motorul nu reuseste sa ajunga la un regim termic normal.

 

oare poate fi de vina si senzorul de temperatura de pe chiulasa? Bine , nici nu stiu daca are asa ceva, dar ar trebui. Ma gandesc ca daca ala e defect, transmite mai departe eronat si o ia razna vasco.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am luat un difuzor de aer de urs insa nu am apucat sa il montez. Cred ca trebuie dat vascocuplajul jos ( daca stie cineva ce a avut motor de tipul asta sau m40b18, sau m43 desi nu stiu acolo daca vine la fel difuzorul), ca sa intre clemele in orificiile de pe radiator.

Si o poza cu batrana versus contemporan cu mileniul nostrui. :))

 

http://i66.tinypic.com/23mocgl.jpg

 

http://i68.tinypic.com/2uqzxwo.jpg

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Aceeasi meteahna cu vascocuplajul care se vajaie chiar de la prima pornire. In mod normal ar trebuie sa cupleze doar cand trece de o anumita temperatura.

Asadar, din ce cu ursi, ce vascocuplaj sa cumpar, recomandati vreun brand? L-am schimbat acum 1 an nu mai retin ce marca. Dar o sa il schimb iar.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Mai ai masina? intre timp am luat si eu un tomberon , e o Vitara facuta de Santana Motors cu motor de 1.9D de PSA cu ceva upgradeuri romanesti - discuri spate, frana de mana hidraulica, ceva blocant, planetare fata de Toyota?! si inaltata pe sistemul clasic- inaltatoare sub arcuri/tampoane caroserie,i-am zis Satana merge nesperat de bine in teren, pe sosea nu am avut tupeu sa trec de 100km/h fostul proprietar cu care ma stiu zicea ca nu trece de 110 max, asa la prima vedere cineva "tunat "cablul de acceleratie si la pedala max de fapt pompa de injectie deschide cam 75% ,la turbo s-a umblat e blocat la 50% nu stiu ce ar vrea sa insemne asta .

post-29-0-13342100-1608560059_thumb.jpg

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.