Jump to content

520i touring 1995 eroare DME


Recommended Posts

salutare,

problema masinii a aparut prin iarna ( 520i touring/ M50B20TUB/ single vanos/ automata), ralanti instabil si oprire.

am crezut ca i-am dat de cap temporar prin inlocuirea unei bobine care dadea la masa (gasit apa din zapada/ ploaie scursa in canalul bobinei 5, vreo 2cm de apa - nu cursa din motor), a mai mers cateva zile si acum sta in parcate de vreo doua luni.

nu am avut acces pana astazi decat la Carsoft 6.5 si nu am avut prea multe date la indemana.

saptamana trecuta am cumparat o clona autocom CDP+ / soft Delphi si am pus azi testerul pe ea ( cei de la bimmer service au spus ca nu mai au soft de diagnoza pentru E34 si ca ma asteapta cu un model mai nou, ce sa zic...).

erorile gasite : 200 - control unit, memory fault si 68 - hot film missing ( MAF).

banuiam ca DME-ul ( siemens MS40.1) s-ar fi putut praji cumva partial.

dupa inlocuirea bobinei a mai mers doua zile si a inceput sa faca urat la ralanti, fluctuatii majore ( 400 - 1500 rpm), lipsa acceleratie si pe loc cu pedala la podea, gaze din greu la esapament si vibratii la motor ( ca si cum mergea in 2-3 pistoane).

culmea este ca porneste la rece de fiecare data 'la sfert' si sta la ralanti perfect dar dupa 5-10 minute incepe brusc sa oscileze ralantiul si o ia razna. uneori face dupa 3 minute, uneori dupa 20 minute, uneori ( rar) deloc. daca decuplez valva de ralanti, uneori turatia se stabilizeaza. dupa incalzirea motorului, chiar daca nu face figuri motorul, sta sub ralantiul normal, pe la 550-600 rpm. nu mai zic ca daca pornesc aerul se opreste imediat motorul, ca si cum la ralanti abia are putere sa se invarta fara sarcina.

Mai jos este lista pieselor verificate sau schimbate inainte de achizitia diagnozei Autocom:

 

- senzor arbore cotit ( cumparat original)

- senzor axa came ( verificat cu un aftermarket nou si cu un altul sh - a ramas pe masina cel original, de dinainte de problema)

- bobina inductie ( noua, BERU, pusa pe rand la fiecare cilindru)

- fise bobine ( noi toate, BERU)

- bujii ( noi, NGK)

- pompa benzina ( noua, aftermarket - ramas in final pe masina cea originala BMW )

- regulator presiune rampa benzina ( pierburg - nou)

- curatat injectoare cu ultrasunete ( toate 'scuipa' spray fin, corect)

- valva IAC ( verificat cu altele doua sh)

- senzor MAF ( pus unul nou chinezesc dar verificat si cu inca unul sh original. la al meu chiar lipsea unul din filme, cel dinspre burduf)

- sonda lambda ( verificat si cu sonda initiala venita pe masina acum 3 ani, masurat impedante)

- masurat senzori ECT, IAT, TP, MAF, conform Autodata. primii doi incalziti cu aer cald si verificat daca impedanta este in parametri.

- decuplat sonda lambda, ECT, IAT, IAC, MAF si pornit/oprit/verificat in mers ( pe loc)

- verificat tot cablajul senzorilor pana la DME si masurat valorile pe toti pinii de la DME

- verificat traseu vacuum, furtune cauciuc, garnituri throttle body si garnituri galerie admisie

 

Nici una din aceste operatiuni nu a dat rezultat, masina face la fel.

Nu cred ca este garnitura de chiulasa arsa ( nu am gaze/ulei/combustibil in lichidul de racire si nici nivel crescut in baia de ulei)

 

eroarea de MAF o mai stergeam cu carsoft, uneori disparea dar sigur reaparea.

firele masurate de la MAF pana la dme indica corect si totusi DME spune ca ' hot film missing'. la DME ar fi trebuit sa fie o tensiune de 5v care nu este pe respectivii pini ( cu senzorul MAF cuplat sau decuplat, eroarea activa sau resetata)

Chiar si dupa ce stergeam toate erorile cu carsoft, la testul DME imi spunea DME status : ERROR, fara nici un cod.

carsoft nu imi detecta codul 200.

cu autocom am sters de doua ori erorile si au revenit : 200 (control unit, memory fault) si 68 (hot film missing).

daca doua diagnoze dau cam aceleasi informatii, as inclina sa cred ca DME-ul este dus.

pe langa astea, diagnoza de astazi mi-a mai spus urmatoarele :

 

- temperatura aer admisie si lichid de racire : ambele constant -48 grade ( minus 48 grade)

- knock control : inactive

- ignition timing control : inactive

- vehicle sensor speed ( VSS ): 255 km/h

- tensiune sonda lambda : 0 ( zero)

 

nu stiu ce as mai putea verifica in afara de a pune pe masina un alt calculator. am mai vazut valori citite prost de PCM-ul unui chrysler ( +120 grade permanent la admisie si stiu ca motorul era dar rau peste cap numai de la asta...)

Sfaturi ? :)))

am inteles insa ca trebuie sa iau si modulele IMMO si EWS plus cip cheie daca vreau sa pun un alt DME ( sa corespunda de pe aceeasi masina)?

Sau se poate anula imobilizatorul?

Imi poate oferi cineva informatii despre inlocuirea DME-ului ( Siemens 5WK9003/ MS40.1 / 1744597)?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

salut,

conform Autodata si informatiilor pe care le-am gasit, daca deconectezi DME 5 minute si il pui la loc iar eroarea reapare ( 200 - control unit, memory fault), trebuie inlocuit DME-ul. asta am facut de mai multe ori si am refacut si toate lipiturile de pe cablaje. eroarea reapare.

am gasit in lituania unul cu seriile potrivite si l-am comandat (se pare ca trebuie sa fie tot de pe masina cu cutie automata).

am mai comandat si doua emulatoare EWS 2/3 in china ( unul de rezerva), acolo sunt 13 lei bucata iar la noi se vand cu 150-200 lei.

asta este ultima ei sansa inainte de drumul spre Remat, ca altceva nu stiu ce sa-i mai fac. :(

am sa revin cu informatii suplimentare dupa ce imi sosesc piesele si le montez.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.