Jump to content

Consum mediu Seria 1


andrei1302

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

116i 90kw 12.2007 consum:urban 12-12.7%(la pompa);extraurban 8-9%.Mi se pare un comsum imens pentru aceasta motorizare,in conditiile in care cu VW Touareg 3.0 v6 tdi consum urban 14-14,5%.

Nu cred ca este vreo problema tehnica,cred ca este mai mult din cauza cutiei 6 trepte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am de 4 ani masina,insa in ultima luna am facut multe drumuri Bucuresti-Urziceni-Bucuresti,si mi-a crescut si media cu circa 1litru fata de obicei(am facut drumul asta de sute de ori),si instantul a crescut cu 0.8-1.2,(il stiu pe dinafara ),am testat si rastestat.Cum spuneam,o cunosc prea bine incat sa mi se para.In Bucuresti nu prea am mers luna asta insa un lucru e clar.Imi mananca mai mult.Am zis initial ca e de la sosea(gheata,zapada),una-alta.Maine mai fac o reglare de presiune(am facut in nov),oricum,nu pare nici o anvelopa desumflata si nici senzorul in bord nu a tipat.

 

Poate de la anvelope de iarna,pana la primavara cand le voi pune pe cele de vara sa vad daca astea sunt problema,nu cred ca voi sti.Genul asta de crestere de consum fara un motiv bun(merg cam la fel mereu) nu am mai patit-o pana acum,asta ma mira.

 

Ma gandeam sa nu se fi strica vreo sonda lamda.E una sau mai multe?de la o sonda defecta citeam ca e posibil sa se manifeste asa masina.De tras,trage f bine,insa consumul e problema.Masina are 114k km.

 

 

 

La 15k pe an,dau in plus 900 ron aproximativ,deci,s-ar merita sa le schimb daca as sti ca astea sunt problema.

 

Ce imi puteti recomanda referitor la sondele lamda?

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Cred ca este mai indicat sa o pui pe tester pentru a verifica toti parametrii. Apoi poti lua o decizie, este posibil sa dai banii degeaba.

Poate in periada cand ai fost plecat a batut vantul mai tare, ai alimentat cu alt combustibil (de la alta statie)....pot fi si alte motive pentru un consum mai mare, nu numai senzoristica masinii.

Link to comment
Share on other sites

Am mai facut azi inca 15km prin Bucuresti,mi-a luat 10.4 cu ce mai era prin rezervor(~1/4) si inca 50km pana la Urziceni.Am mai bagat si vreo 10l de la rompetrol.A fost ceva mai lejer traficul insa nu am mers prea mult "linie" iar la volan s-a aflat sotia(+1l by default :) ).

 

Ceilalti 50km extraurban tot sotia i-a facut ( :D ) si a scos 6.4,in conditiile in care a calcat-o binisor de tot(nu mai zic ca acum sunt anvelope de iarna), (saptamana trecuta eu nu reusisem decat 6.7 in modul granny style),deci sunt 2 variante:Ori aia de la rompetrol mi-au dat kerosen,ori problema a fost cum spunea si dumi_id legata de vreme.

 

Cert e ca pare sa se fi rezolvat problema.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acuma o sa dati cu pietre :angel: ? Dimineata am plecat la 6 fara 10 sa ajung la 8 la serviciu in Focsani, am mers singur in masina eu cu roata de rezerva si ceva shopping in portbagaj si am vrut sa vad cat de mult se poate, cu putina concentrare si drum relativ liber. Extern am mers cu 105-110km/h, pe alocuri in panta am urcat la 120-130km/h iar in localitati am incercat sa ma mentin la 80km/h, evident ca nu cu succes intotdeauna.

 

Asadar, fara presiune mare in roti, fara vreun disconfort evident, pot zice ca am mers f. bine ca timp, e ora 6:10 cand fac poza asta din parcarea de la serviciu si consumul pe distanta de 180km e 3,7l/100km. Maine voi mai face o data scurt Bucuresti dus intors, promit ca fac presiunea in roti la undeva la 2.5-2.7bar si vreau sa cobor la 3.6l/100km pentru ca e foarte "doable".

 

Si nu Mihai, inafara de lantul iubirii, de zgomotul la rece, sincer masina e perfecta.

post-7953-0-98937300-1360046314_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Aseara am venit iar in Bucuresti, am facut presiunea in toate rotile, aveam initial 2.1 pe fata si 2 pe spate si impresionant ca am putut scoate asa un consum bun cu presiunea asta. Cu presiune 2.5 in toate 4 (ziceai ca am runflaturi din nou) nu am mai reusit decat 3,8 aseara pe cei 180km :(, dar cu mentiunea ca drumul invers e cu multe zone de rampa unde inevitabil trebuia accelerat, plus ca a fost un trafic infernal, cu multi soferi agresivi la volan implicit franari.

Nu sunt multumit de cum am mers aseara, e posibil sa fi luat si un radar ca n-am fost atent si am scapat-o intr-a 5-a cu vreo 80km/h. Astea sunt testele mele si concluzia e ca se poate si fara a omori masina. Anvelopele conteaza mult, de-asta anvelopele premium cu rezistenta la inaintare scazuta isi scot banii in timp.

Link to comment
Share on other sites

Hmm... nu neaparat. Ca si comparatie Nokian WR-G2 (sunt anvelope all season) sunt comparabile ca si stabilitate si feeling pe drum cu Continental SSR runflat pe care le-am avut toata vara pe masina. Doar ca sunt mult mai comode cu presiunea corecta, v-am zis, par la fel de rigide acum, ca au 2.5bar in ele.

Insa, si aici vine partea buna, consuma minim 0,7 litri mai putin masina cu ele si asta fara vreun efort, meritul lor in totalitate, plus, sunt excelente iarna, deci un compromis ideal.

 

Normal ca ideal e sa ai Michelin PS3 vara cand pleci in vreun track day pe roti de 18, Bridgestone Ecopia pentru uzul de zi cu zi si mersul in oras pe roti de 16, si niste HAkkapelita iarna pe table. Insa nu toti ne permitem/rasfatam masinile chiar atat...

Edited by 23LKY
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt curios daca exista niste teste pe net in care e aratat consumul de carburant/presiune in anvelope/incarcarea masinii.Cu cat e mai incarcata masina,cu atat e nevoie de mai multa presiune(vezi tabelul de pe stalpul masinii).Insa cu cat le umflii mai mult,teoretic,scazi consumul.Practic,cu greutate mai mare(conditia initiala) iar cresti consumul.

 

Asa,am incercat si eu diverse variante:2.9 la drum lung/autostrazi,2.2 iarna pe zapada mare/gheata,2.4-2.6 daily use insa datorita factorilor diversi(incarcare masina,conditii meteo,carosabil,diferente de nivel,"talpa") e aproape imposibil sa imi dau cu parerea care varianta e mai buna/in ce conditii.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Am avut 215/45r17 .Ele erau garantate pana la max pressure=3.5bari.La 2.9 pe autostrada(nu in ro bineinteles) era o placere sa mergi.Masina avea 4 oameni si burdusita de bagaje.Pe drumurile noastre cam 2.4-2.6 era maximul care il bagam pana sa se resimta binisor denivelarile.

 

Ciudat,la mine arata putin diferit acel tabel de pe stalp.Nu am valori de 3.2 din ce imi aduc aminte si mai sunt si alte chestii pe acolo.In fine,in 2004 alta era echiparea banuiesc.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut si incantat de cunostinta !!!

 

Nu stiu daca mai este urmarit acest subiect (totusi sper) dar ma adresez si eu membrilor acestui forum.....in sf dupa ce am cumparat si eu o masina care mi`a placut de f mult timp si anume un 120d automat.

 

Mentionez ca masina este una din 2006 . 94000 km , cutie automata (cica reali am laut-o de la cunostinte sa zicem) dar una peste alta masina imi place f mult (confort, putere, design, este f putin utilizata) doar ca am 1 mica problema zic eu. Conduc masina in Bucuresti, si consumul sta undeva la vreo 14 mediu (mers nu foarte periculos) pe ultima 100 km. Tinand cont ca am cumparat masina de cateva zile si unui cumparator de inainte mea i`a dat la testul de la bavaria ca trebuie schibat furtunul de la intercooler...am decis sa consult si un mecanic cu care colaborez de ceva timp mai ales ca mi-a zis si el telefonic ca consumul poate fi explicat de acest furtun.

 

Cand ajung la service...spune ca nu am nici o problema, ca masina chiar arata F F ok fara probleme si nu are rost sa umble la ea, ca nu are nimic stricat (urcata pe elevator, tester) (nu fasaie, trage puternic referindi`se la acel "furtun") si ca consumul mediu aratat de comp este eronat. M`a asigurat ca daca o sa fac 1 plin si fac calculul babesc ca pe vremuri..consumul va fi unul ok dar totusi....acul coboara destul de vertiginos mai ales daca o pisc f putin.

 

Pe langa acestea am facut 1 drum la munte, aseara ( sa ma bucur si eu de podoaba) am bagat total 26.61 L motorina am facut 370 km pe serpentine si mers cat de cat apasat la intoarcere, 5 insi in masina iar la sosire in bucuresti imi arata un consum mediu de 10.1 pe ultima suta (ma sperii pentru ca stiam altceva despre acest motor) Am urmarit acel "range" si consum pe ultima suta foarte atent de la plecare la sosire....si singurul lucru care l-a facut a fost sa scada de la 14.4 pana la 10.1 unde a ramas (nu a scazut niciodata sub 10.1). Bun....atunci cum draq am facut 370 km cu 26 L la 10.1% mediu? Luand`o logic am facut un consum de 7.1 care consider ca este f bun(parerea mea) dar.....S-au mai intalnit probleme de genu? cum pot rezolva aceasta problema sau nu e nici o problema si sunt eu paranoic? :)))

 

Scuzati-mi toata povestea dar incerc sa relatez cat mai multe poate cineva ma poate indruma tinand cont ca sunt un novice in ale BMW.

 

Deci...cat trebuie sa-mi consume mie in bucuresti o masina de genul...si...exista astfel de eroare si cum poate fi rezolvata?

Link to comment
Share on other sites

Salut, inainte sa fi plcat la munte trebuia sa dai RESET la valoarea de consum mediu. Cand incepi de la 0 este mult mai aproape de valoarea reala. Daca ai tot mers prin oras si au avut 14% nu avea cum sa iti scada la 7 cat a si fost consumul decat poate in vreo 4-5000 km.

Chiar nu cred ca iti arata eronat, consumul final de 10.1 este pe intregul parcurs, oras si drumul la munte, si nu pe ultimii 100km cat crezi tu. Este un cosum mediu.

 

PS: ma bucur ca iti place masina :thumbsup:

Edited by dumi_id
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.