cred ca am gasit explicatia la ce se intampla...functia de autocuratare a filtrului de particule ......am luat dupa un alt forum o explicatie....Atunci cand incepe sa se comporte ciudat, se aprinde si martorul de filtru de particule pe bord. Inseamna ca calculatorul de motor a adoptat un program de regenerare a filtrului. Acest program se declanseaza atunci cand filtrul de particule este colmatat peste 30% si incearca sa faca regenerarea pana cand filtrul ajunge la 80%. Peste 80% calculatorul nu mai induce starea de regenerare pentru ca este pericol de incendiu. Atunci va ramane martorul de filtru de particule permanent aprins pe bord si trebuie sa mergi la un dealer pentru a efectua controlat acea regenerare a filtrului. Bun: de ce merge motorul ciudat cand se face regenerarea DPF-ului. ECU modifica avansul distributiei pentru a creste temperatura gazelor de evacuare. Catalizatorul (care are DPF incorporat) are temperatura de regim ~500grade. Funinginea (care se aduna in DPF) are temperatura de autoaprindere de aprox. 600-650grade. Deci, prin modificarea fazelor distributiei ECU creste temperatura catalizatorului pana pe la 600-650grade si atunci funinginea se autoaprinde. Bun, ce faci cand incepe regenerarea? De obicei ECU induce o stare de regenerare in conditiile in care mergi la turatii si viteze relativ constante cu auto. Daca incepe regenerarea cand tu esti in mers, incearca sa tii cat de cat turatia constanta (peste 2000rpm, indiferent de viteza) pentru a beneficia de o regenerare cat mai completa a filtrului. Nu accelera brusc, nu forta motorul. o sa dorm mai linistit.... :)