Jump to content

razzb3d

Members
  • Posts

    15
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Masina
    2002 E39 525d sedan

razzb3d's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

-7

Reputation

  1. 525d din semnatura are 611k km si merge perfect, dar a fost foarte bine intretinuta. Alegerea diesel/benzina tine mai mult de preferinte personale si de tipul de drum pe care il faci mai des - nu are nici o legatura cu fiabilitatea. Cred ca mitul asta ca "motoarele diesel sunt mai putin fiabile" are urmatoarele posibile explicatii: statistic in europa exista mult mai multe masini pe motorina in circulatie decat pe benzina si motoarele diesel sunt preferatele soferilor pentru care masina e un simplu mijloc de transport - partea tehnica nu exista, iar acest tip de soferi au obiceiul de a neglija masinile. Din punct de vedere mecanic, un motor diesel este mult mai robust decat unul pe benzina, desi este mai complex, dar din experienta personala ambele sunt la fel de fiabile / problematice cand sunt intretinute sau nu.
  2. Am vorbit cu dansul si a zis ca le poate face... dar intreband colegi care au facut amortizoare la el, parerile sunt impartite.... unii zic ca dupa reconditionare totul e perfect, altii se plang ca le face prea dure, si mai rau, jumate din oamenii pe care am intrebat (si nu sunt putini) zic ca dupa 3-4 luni amortizoarele au inceput sa curga... Acum eu vad doua probleme... prima si cea mai importanta, amortizoarele damptronic trebuie reconditionate cu specificatiile de fabrica - asta inseamna ca trebuie sa bage in ele exact cantitatea de ulei cu care au venit noi - nu mai mult, nu mai putin - trebuie respectate specificatiile producatorului (billstein, model B4) fara gres. Parerea mea este ca ceror care s-au plans de scurgeri domnul le-a pus mai mult ulei decat ar trebui, lucru care a cauzat defectarea prematura a semeringului de pe axul amortizorului.... A doua problema este ca daca nu pune exact cantitatea de ulei necesara, EDCul nu va functiona corect si masina va fi greu de condus. Piesele pentru E65 - cu exceptia acestor amortizoare care nu vin pe toate seria 7 - nu sunt foarte scumpe. Pana acum am schimbat garnitura capac curbutori, saibe injectoare (daca tot am scos injectoarele afara), toate filtrele, uleiul motorului, baia de ulei a cutiei de viteza pentru ca curgea si uleiul la cutie. In total m-a costat 2100 lei, cea mai scumpa piesa fiind baia de ulei de la cutie (640 lei, piesa originala ZF) si uleiul cutiei (90 lei litrul, original ZF). Din pacate cutia avea pilitura in baie... nu foarte multa, dar e clar ca e ceva in neregula si ca nu mai are mult de trait... ea schimba perfect in 90% din timp, dar uneori, cand face downshift la turatie mare smuceste si alteori are o intarziere mica cand cupleaza. Banuiesc ca fostul proprietar a mers cu prea putin ulei in cutie, si convertizorul nu mai are mult de trait. Cu exceptia acestor 2100 lei am mai schimbat parbrizul - pilkinton, 1150 lei parbriz, cheder + manopera, si stergatoarele (bosch) - 350 lei... da anumitie piese sunt foarte scumpe... dar ce tine de itretinerea masinii nu costa prea mult. Brate, bucse, discuri si placute, toate sunt la un pret rezonabil. Am comandat toate 4 bratele pe fata - 1440 lei pe febi. Cele de pe e39 m-au costat 1620, dar sunt lemforder. Din pacate pe lemforder pentru e65 nu am gasit decat bratele din spate, si am vrut neaparat sa fie toate facute de acelasi producator asa ca am mers pe febi.
  3. Alea sunt... iar in amortizoare luate de la dezmembrari nu am incredere.
  4. Salut! Am luat acum o luna un E65 din 2006 (730d) care arata extraordinar interior si exterior, dar are destul de multe probleme (stiam de ele dinainte sa cumpar masina). Pretul a fost foarte bun (parerea mea) asa ca am considerat ca merita sa investesc in reparatii. Toate bune si frumoase pana la amortizoare... masina este echipata cu EDS iar amortizoarele sunt Billstein DampTronic... cele de pe fata sunt pilaf, iar cele de pe spate nu sunt departe. Un amortizor nou costa in jur de 3300 lei - o suma SF dupa parerea mea, asa ca am ramas cu doua variante: 1) Reconditionare amortioare originale - am gasit mai multe ateliere care le pot repara, pretul este excelent, si ofera si garantie 2) Sa renunt la EDC si sa montez amortizoare standard sau sport fata + spate, apoi sa dezactivez funtia EDC cu INPA/INSTA Sincer eu tind inspre varianta 1, dar as vrea sa ma sfatuiti si sa imi ziceti parerea voastra despre acest subiect.
  5. Salut! Ma bag si eu ca musca intr-un thread in care vad ca nu s-a mai postat de ceva timp - am un e65 din 2006 cu damptronic. Amortizoarele de pe fata sunt pilaf, iar noi gasesc doar pe billstein, la 6600 lei setul. Tinand cont ca am dat pe masina 4500e, chiar nu mi se pare renatbil sa cheltuiesc atat pe amortizoare, mai ales tinand cont ca masina mai are si alte probleme costisitoare.... sa nu mai vorbim ca in momentul de fata nu imi permit sa cheltuiesc atat. Am vb la telefon cu domnul Codescu dupa ce am descoperit acest topic, iar dansul (foarte amabil) a zis ca le poate reconditiona fara probleme. A mai reconditionat cineva amortizoare Damptronic la el sau in alte parte?
  6. Azi am schimbat capetele de bara si bieletele de directie (Lemforder). Maine ma duc cu ea la geometrie. O sa urc si niste poze cat mai curand. Am mai luat si furtunele de cauciuc de la debitmetru si garnitura de la capac curbutori pe care le montez in weekend. Alti bani alta distractie. Am avut oferte de E46 sedan (majoritatea de pe OLX) dar cum ai zis si tu, lumea nu prea se arunca la diferenta si masinile oferite nu ma incantau. Aici pe forum sunt niste sedanuri foarte frumoase si ingrijite care merita schimbul, dar majoritatea ofertelor primite au forst de genul 318i din 99 aproape chel, stare tehnica discutabila, tuning de bazar si oferea diferenta 2000e cand el are masina la vanzare la 2500. Se pare ca ai avut dreptate (sincer ma cam asteptam la ceva de genul din momentul in care am deschis anuntul dar am zis ca incercarea moarte nu are ). Cel mai probabil voi inchide anuntul curand. Nu sunt disperat sa dau masina asa ca o sa o sa fac interiorul bec si am sa merg cu ea pana cand imi permit un seria 4 cabrio (adica in vreo 4-5 ani cand ajung la SH la preturi decente).
  7. De ce zici ca nu? Eu cand am avut sedan acum 3 ani am vrut cabrio
  8. Din experienta proprie, pentru iarna cu cat mai inalte si mai late cu atat mai bine. Inalta si masina. 225/50 au prea putina guma, si au balonul mic.
  9. Anuntul ramane acum doar pentru SCHIMB - varianta de vanzare pica. Ma intereseaza schimb doar cu: - E90 325i sedan cu sau fara diferenta din partea mea, in functie de dotarile si nr de km al masinii oferite (nu imi convine sa dau diferenta pentru o masina cu la fel de multi km ca a mea, chit ca e cu cativa ani mai noua) - E46 325i sedan + diferenta - E46 323i sedan + diferenta - E46 320cd cabriolet - E46 318d sedan + diferenta - E46 320d compact sau sedan, preferabil modelul de 136cp + diferenta - E46 325ti compact + diferenta . . Azi am schimbat bucsele de la puntea spate (toate 4), bucsele de la grup (toate 3) si bucsele de la brate (cele mari) + discuri si placute spate - in total 1900 lei cu tot cu manopera. Puntea a fost data jos, demontata, curatata si vopsita in negru 1k anti rugina. http://i.imgur.com/37fSOXRl.jpg http://i.imgur.com/iHh8Y1Sl.jpg http://i.imgur.com/7vAOUAsl.jpg http://i.imgur.com/9MOJUx9l.jpg Pe spate am luat discuri si placute ATE. Am vrut sa iau brembo ca pe fata dar nu puteau aduce placute pentru ele decat in 7-8 zile. In curand o sa ajung si la interior - retapitat volan si cusut coltul de la scaunul soferului. O poza cu noile jante si cauciucuri pentru iarna: BMW Style 42 16" originale + cauciucuri SAVA Eskimo 225/65 R16 http://i.imgur.com/v3TGLQah.jpg
  10. Poze cu interfata USB: http://i.imgur.com/QFh7Z2Cm.jpg http://i.imgur.com/nrLiRyOm.jpg http://i.imgur.com/JCPRKjwm.jpg Scuze de double post dar a expirat perioada in care pot edita postarea si IMGur face figuri...
  11. O actualizare - am montat in weekend o interfata USB / AUX / iPod Dension Gateway Lite 3 si acum se poate asculta muzica de pe stick USB (unitatea e foarte mica si am montat-o in torpedou) prin intermediul casetofonului original al masinii. Se aude MULT mai bine decat alte solutii de genul (caseta cu mufa jack, modulator FM, etc) - de fapt se aude mai bine decat magazia de CDuri a masinii. De asemenea afisaza numele melodiei pe displayul casetofonului, si se pot schimba melodii / foldere folosind comenzile de pe casetofon si comenzile de pe volan. Poze facute AZI http://i.imgur.com/wlbf66Nl.jpg http://i.imgur.com/5VaXjZBl.jpg http://i.imgur.com/MNxBxqvl.jpg http://i.imgur.com/aEdUzNel.jpg http://i.imgur.com/bf13stQl.jpg http://i.imgur.com/H3IX2Tal.jpg Scaunul soferului e descusut in partea stanga - de mult vreau sa repar problema la un tapiter dar nu am avut timp / bani (daca il fac vreau sa retapitez si volanul). Trimul de pe periile de la geamurile din spate e varza. Unul din fostii proprietari nu a stiut sa regelze inaltimea hardtopului si a atins in el. Ambele sunt zgariate rau in partea din spate. Nu sunt scumpe de inlocuit, si nici greu - dar nu m-a deranjat atat de tare pana acum incat sa ma ocup de ele. Farurile au fost demontate. Eu cand am luat masina au avut montate (prost) un set de angel eyes care au cazut in interior, asa ca am demontat farurile si scos CCFLurile. Nu stateau de nici o forma lipite trebuie si nici nu aratau ok. Din pacate s-au sticlele s-au crapat in partea de sus. Aveam de gand la un moment dat sa cumpar un set de faruri DEPO cu angel eyes, dar pana acum am bagat bani in intretinerea masinii si nu le-am acordat proiritate.
  12. Azi am schimbat flansa / bucsa de cauciuc dintre cutia de viteze si cardan. Era praf. Saptamana viitoare pleaca si volanul la tapitat. http://i.imgur.com/k1A9fnil.jpg http://i.imgur.com/4lk4qFTl.jpg Din pacate nu a fost ca la urs - cardanul se depaseaza maxim 4-5 cm si nu e suficient incat sa il poti decupla de pe cutie. A trebuit sa dau evacuarea jos si scutul dintre evacuare si cardan, apoi sa cobor aproape complet cardanul. O lucrare de 30 min a durat 2 ore... Poze mai actuale: http://i.imgur.com/WPnfEF5l.jpg http://i.imgur.com/SbUezh1l.jpg Jantele care sunt pe ea acum sunt nu sunt ale mele. Am dus jantele de 18 (style 166) la sablat (cu nisip) ca sa le vopsesc saptamana viitoare.
  13. filtrul de polen. O gresala cinstita dupa 12 ore de stat in spital. esti un dragut - ca idee, E30ul de la avatar e complet reconstruit de mine - mecanica, tinichigerie (cu putin ajutor in unele zone) si vopsit. Uite si cateva poze daca ai curiozitatea sa te uiti: https://www.farcebook.com/ryan.cooper.391420/media_set?set=a.710001525762487.1073741831.100002579375151&type=3 Acum am dat motorul jos (iar) si il fac de 3L (arbore, bielete si pistoane de M54B30). Sa vad pe cine gasesc sa imi faca soft... De fapt asta e unul din motivele pentru care ma intereseaza sa dau cabriolenta - mai am ceva pana termin ursul si s-au terminat banii Atitudinea ta este criminala totusi. In orice caz, mersi de corectare - am scris intr-adevar o tampenie. 90% din km facuti de mine sunt in bucuresti - zilnic de la ozana la fundeni. Pe traseul meu uzual, consumul la pompa este ~11.5. Consumul pe bord este oriunde intre 10.5 si 11 (acum arata 10.8 dupa 242km facuti in bucuresti). Repet MERS CALM SI INCET. De obicei schimb la 2500. Daca dai in ea consuma de rupe. Oricum, de la ozana la fundeni e un drum lejer unde nu prea stau blocat in trafic. Acum 2 ani cand eram la militar si jumate din timp il petreceam la semafor si stand dupa unul si altul (efectiv pe loc) consumul la pompa era 13%, iar pe bord arata cam 12.5. De curiozitate, la urmatorul plin am sa resetez odometrul si postez cata benzina a intrat si cati km a facut masina. Hardtopul l-am primit cu masina. Din cate am vazut pe OLX se gasesc intre 600 si 1000 euro. Stiu ca in poze trimul la hardtop era negru, dar a fost vopsit cu un spray negru mat care s-a luat fara efort cu putin nitro si multe ore de frecat. Acum trimul la hardtop e la fel ca la masina - crom.
  14. pai am consumat aproximativ 25L pana in vama si inapoi in bucuresti... mers lejer, decapotat, fara aer, doar doua persoane, 120-130kph - 110 in unele portiuni, cu popasul de rigoare la benzinarie pentru toaleta. A luat 6...6.5...7.. matematica nu e punctul meu forte . In contrast, cand am fost anul trecut 4 in masina (toti solizi ), bagaje pe masura si mers mai agitat, am bagat 30 de litrii. Cand am mers ca berleuzu' a consumat si 9. Nu zic cu cat am mers, dar am facut bucuresti - calarasi in ~40-45 de minute Ce incerc sa zic e ca consumul variaza mult in functie de cata talpa ii dai, si cat de sanatos e motorul. Fata de 325ul meu vechi (un sedan din 2002) asta consuma sezizabil mai putin, si e cu ~400kg mai grea. Am observat ca daca trage aer fals pe undeva (la cotul de la debitmetru, la cotul de la regulatorul de ralanti - o fisura minora) - nu se aprinde "ceck engine" dar consumul creste. Faza e asa (din ce am observat eu) - pe computerul de bord - in oras arata mai putin decat consuma de fapt, iar in afara arata mai mult. La final daca te uiti la odometru si apoi la bonul de benzina, cam astea sunt calculele. Acum pe bord imi arata 10.8 l/100km, dar de fapt ia cam 11.5. In afara o sa arate 6.8 - 7%, dar dupa calcule iese mai putin. In orice caz, fata de urs care consuma 18 in oras orice as face, e lux Mersi. Are si ea defectele ei - capitonajul e agatat la colturi, trimul de la gemurile din spate trebuie schimbat, o aparatoare de noroi trebuie schimbata, si volanul trebuie retapitat. La fel, scaunul soferului e descusut in stanga. De volan si scaun ma voi ocupa saptamana viitoare. Iar macaraua de la geamul soferului trebuie schimbata (zdrangane).
  15. EDIT 2: Am uitat sa adaug la piese schimbate: - volanta (e cu masa dubla) deci tot kitul de ambreaj practic - cilindru receptor ambreaj (original BMW - cele aftermarket fac pedala tare) - discuri si placute fata brembo (stiu brembo, scartaie dar ATEurile sunt scumpe si se ovalizeaza usor). - radiator, termostat, vas de expansiune, senzor nivel vas de expansiune si furtunele de la sistemul de racire (tot sistemul de racire mai putin pompa de apa care era noua) - stopurile de pe portbagaj - bujii NGK - filtrul de particule polen Uleiul a fost schimbat anual in august - de obicei la 7000-8000km. Am folosit numai Castrol Edge 0w-40 si filtru de ulei Bosch. La schimbarea uleiului schimb si filtrul de aer. Per total au intrat peste 3000 de euro in aceasta masina in cei 3 ani de cand o am. Pret vanzare ~ 6500e Pret pentru schimb - 7000e .
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.