Jump to content

warp

Members
  • Posts

    10
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Masina
    E36

warp's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

2

Reputation

  1. Vezi tu ca nu e chiar asa, vinovatul cheama societatea de asigurari in proces, dar asta intr-un proces separat. E cat se poate de simplu* (*in teorie, in practica iti trebuie rabdare si nervi). Ipoteza 1. Ca pagubit il dai in judecata pe cel care ti-a pricinuit daune materiale. Instanta se pronunta cum ca golanistul e nevinovat. Naspa. Dar improbabil daca ne mai uitam inca o data la filmulet. Ipoteza 2. Ca pagubit il dai in judecata pe cel care ti-a pricinuit daune materiale. Instanta se pronunta cum ca golanistul e vinovat de producerea accidentului si se decide ca trebuie sa suporte costul reparatiilor efectuate de tine, dovedite de chitante si facturi. a) Cel vinovat este supus juridic la plata daunelor si le achita. Cel vinovat este supus juridic la plata daunelor si da in judecata la randul lui societatea de asigurari, pentru contravaloarea reparatiilor, intrucat el are un contract cu ei ce il acopera (atentie!) nu de vina ci de costul material al daunelor, dar nu mai mult de dauna totala.
  2. Pai instanta are de stabilit cine este vinovatul (ceea ce este clar din PV) si sa se decida in privinta cererii tale de despagubire (care daca nu e absurda, i se da curs).
  3. Sfatul meu este sa mergi la politie. Cu o constatare de la politie cum ca cel cu Loganul a fost vinovat de producerea accidentului nici asigurarile n-ar trebui sa mai comenteze. In cel mai rau caz pagubele materiale soldate in urma unui accident sunt suportate de catre cel vinovat, in urma unui proces in instanta. De fapt asta ar fi cursul normal al lucrurilor daca nu ar exista societatile de asigurari, si in mod normal nici nu e obligatoriu sa apelezi la ele. Ca exemplu, in cazul oricarui accident cu pagube materiale si proces verbal la politie, ca sa iti recuperezi paguba ai 2 variante: 1. Te despagubeste asiguratorul vinovatului, iar daca nu iti convine oferta de despagubire, 2. Il dai in judecata pe vinovat cerand banii pe reparatie (aici e mai nasol ca trebuie sa faci inainte reparatiile cu facturi si tot ce trebuie - castigi clar daca ai PV de la politie, dar dureaza mult. Vinovatul la randul lui poate da in judecata societatea de asigurari ca sa recupereze banii pe care ti-i da, intrucat polita lui reprezinta un contract intre el si asigurator, prin care asiguratorul se obliga sa suporte despagubirea in caz de accident). Cred ca poti si sa cazi la o intelegere cu soferul Loganului ca sa nu se ajunga pana acolo, nimeni nu isi doreste asa ceva. Multa bafta!
  4. Multumesc pentru oferte. Am rezolvat cu aripa stanga si bara fata. Caut in continuare: - grila cu nari, NFL/FL nu conteaza - verde inchis - aripa dreapta cu semnalizare, sedan, verde inchis (Bostongrun) Multumesc.
  5. Cumpar pentru E36 Sedan Bostongrun (275/6) urmatoarele repere: - grila cu nari, NFL/FL nu conteaza - aripa st/dr cu semnalizare - bara fata normala Pe verde inchis (bostongrun), fara defecte. Multumesc.
  6. Salut. Aripile nu au semnalizari. Sunt culoarea visinie. Bara fata este rezervata. Mai am narile daca le vrei
  7. Ca sa consumi "economic" schimbi pe la 3000 sau peste. E cel mai economic mod posibil. Altfel iti bati joc de motorul de BMW pe care il strici in timp subturandu-l. Motoarele de BMW sunt motoare de turatii.. nu-l subtura decat daca il faci taxi, ca Loganurile alea galbene.
  8. Daca nu ai acceptat deja oferta lor de despagubire, ei sunt obligati sa iti arate modul de calcul prin care au ajuns la suma aia. Daca ai extra-optiuni fata de varianta stock (cheala) sunt obligati sa le includa. Daca nu au facut-o poti face o plangere la CSA si suma o sa creasca. Dezavantajul este ca mai dureaza ceva timp (CSA raspund undeva la 2 saptamani dar pot raspunde si in 30 zile - termenul maxim). Important e sa cunosti legislatia. Doamne fereste sa vi se intample vreodata (mie mi s-a intamplat si e groaznic sa ramai fara masina la care tii) dar as avea cateva sfaturi referitoare la evenimente pe RCA: 1. Daca nu sunteti vinovatul, NU faceti amiabila. Repet: NU faceti amiabila. Cei de la asigurari pot (prin lege) - sa faca investigatii timp de 90 de zile cu privire la accident - asta inseamna ca va pot lungi cu despagubirea 90+ zile de la accident - pot nega ca anumite avarii au survenit in urma accidentului (depinde de inspector constatator si firma de asigurari, dar o pot face) - pot chiar constata ca cel care v-a accidentat nu a avut nici o vina (am auzit si de cazuri din astea) Asadar: mergeti la politie! o sa aveti la mana un proces verbal din care reiese clar vinovatul (in caz ca il dati in judecata e clar ca o sa castigati fara bataie de cap) si o nota constatatoare a elementelor avariate. In plus cei de la asigurari nu mai au nici un motiv pentru care sa demareze 'investigatii'. 2. Grabiti tot procesul folosindu-va de lege (si reclamatii la CSA cand e nevoie). Ce trebuie sa stim: - Cei de la asigurari, termen de 3 luni de la avizarea evenimentului (deschiderea dosarului de dauna) sunt obligati sa 1. raspunda la cererea de despagubire 2. sa notifice motivele pentru care nu a aprobat pretentiile de despagubire DAR - "AsigurĂŁtorul RCA are obligaĂžia sĂŁ comunice ĂŽn scris asiguratului Âşi pĂŁgubitului intenĂžia de a desfĂŁÂşura investigaĂžii privind producerea accidentului, ĂŽn termen de maximum 5 zile lucrĂŁtoare de la data avizĂŁrii daunei." si "DespĂŁgubirea se plĂŁteÂşte de cĂŁtre asigurĂŁtorul RCA ĂŽn maximum 10 zile de la data depunerii ultimului document necesar stabilirii rĂŁspunderii Âşi cuantificĂŁrii daunei, solicitat ĂŽn scris de cĂŁtre asigurĂŁtor" Eh, cand vine inspectorul de la asigurari sa faca constatarea: Art. 41. - La momentul efectuĂŁrii constatĂŁrii, asigurĂŁtorul RCA este obligat sĂŁ elibereze persoanei prejudiciate o copie a procesului-verbal de constatare a pagubelor sau o notĂŁ de constatare, ĂŽn care sĂŁ se indice Âşi numĂŁrul dosarului deschis, piesele constatate ca avariate ĂŽn unul Âşi acelaÂşi accident Âşi soluĂžiile tehnice adoptate: ĂŽnlocuire sau reparaĂžie, precum Âşi lista documentelor necesare a fi depuse de cĂŁtre pĂŁgubit pentru finalizarea dosarului de daunĂŁ Âşi efectuarea plĂŁĂžii. Cu alte cuvinte ii puteti cere: Numar inregistrare dosar dauna si lista documentelor necesare. Cu toate documente necesare depuse la dosar: "Ăn situaĂžia ĂŽn care dosarul de daunĂŁ conĂžine toate elementele necesare stabilirii dreptului la despĂŁgubire Âşi cuantificĂŁrii daunei, despĂŁgubirea se plĂŁteÂşte de cĂŁtre asigurĂŁtorul RCA ĂŽn maximum 10 zile de la completarea dosarului, dar nu mai târziu de 3 luni de la avizarea producerii evenimentului asigurat de cĂŁtre partea prejudiciatĂŁ ori de cĂŁtre asigurat." 3. Calcul valoare maxima de despagubire in caz de dauna totala: Calcul valoare reala: Conform normelor CSA valoarea maxima a despagubirilor nu poate depasi valoarea auto la momentul evenimentului. Aceasta valoare se calculeaza luand pretul de catalog la care se adauga extra-optiunile si i se aplica un coeficient de uzura in functie de vechime, numar de km si stare (buna, medie, satisfacatoare). In cel mai pesimist scenariu coeficientul de uzura aplicat ar fi de 85% Cateva exemple de calcul (va rog ignorati sumele, sunt luate din burta..): Exemplu: pentru un E36, uzura 85%, valoare catalog 20.000 E - valoarea maxima: 3000E daca se repara, deci pana in 3000E se repara! ce trece de 3000E e dauna totala si primiti 75% din 3000E= 2250E Exemplu 2: E46 2003 sa zicem 120.000 km - valoare catalog 25.000E - e stare medie, deci coef. uzura = 70% conform tabel, dar fiindca media km e mai mica decat 15.000 km/an se ajusteaza cu 0.5% pentru fiecare 1.000 km fata de medie. Si avem: 9 ani x 15.000 km = 135.000 KM, dar in cazul nostru parcursi doar 120.000, deci o diferenta de 15.000 km Buuuun, deci 0.5% x 15 = 7.5% Acesti 7.5% se scad din cei 70% = 62.5% - Aici vine CSA si zice ca se pot ajusta, dar nu pot depasi coloana in care se incadreaza (medie in cazul nostru) deci ramanem cu 65% grad de uzura, din 25.000E avem 8750E bani cu care putem repara masina. http://www.csa-isc.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=915%3Aordin-nr-142011&catid=10%3Anorme-csa&Itemid=95&lang=ro De aici puteti downloada PDF Ordin 14/2011 ce contine si anexele cu grile Nu stiu cat de coerent am reusit sa fiu, am vrut doar sa fiu de ajutor. Scuze pentru post-ul lung! Bafta!
  9. Salut! Am exersat si ieri si azi dimineata pana am ramas fara transpiratie. Mi-a mai venit inima la loc, imi ies ambele metode, cu mentiunea ca DA! e mai OK fara frana de mana (unde uneori, probabil din lipsa de experienta) are tendinta sa o zbugheasca. Totul e sa inveti unde tine ambreiajul, cat de mult si unde sa ii dai drumul plus cat trebuie sa apesi acceleratia. Evident m-am mai inecat, dar incepe sa iasa.. In plus (si offtopic) m-am plimbat fix 73 km prin Bucuresti si deja stapanesc plecarile foarte lente (bara la bara) si cele mai vioaie (de la semafor). Am mai invatat ca cel mai bine se simte condusa turata (in treapta a II-a @3500 ture se misca lin si consumul, urmarit din curiozitate, fiind undeva intre 9-10 cu clima pornita). S-auzim de bine si multumesc inca o data pentru sfaturi!
  10. Multumesc frumos pentru sfaturi! Am in apropiere o zona linistita unde o sa merg sa exersez, are si o mica rampa. Revin cu impresii!
  11. Da, ai dreptate, am uitat sa mentionez! Dau drumul la frana de mana! Intr-un final am pus-o cum trebuie, dar m-am chinuit ceva, si de-asta cer sfaturi. La scoala majoritatea masinilor sunt diesel, iar instructorii nu-si mai bat capul decat cu minimum-minimorum de manevre cat sa iei examenul.. De exemplu pe mine instructorul m-a invatat plecarea din rampa doar din ambreiaj si frana, ceea ce la masina mea nici nu se pune problema. Am citit pe net cum se face cu frana de mana si imi iese fara probleme atunci cand o urc cu fata.. dar cu spatele se schimba povestea, aici as avea nevoie de ajutor. Multumesc pentru raspuns!
  12. Salut! Am carnet de cateva zile, masina la fel. Un E36 - M43B16. E a doua oara cand o conduc. Buuun. Aseara am gasit un loc de parcare mai ciudat, in sensul ca era putin in panta. Am intrat OK ocolind un obstacol, dar ca sa o potrivesc cu spatele in fata obstacolului (gard jos) a trebuit sa dau cu spatele. Practic a trebuit sa fac o pornire din rampa mergand cu spatele, masina fiind pe benzina si avand tractiune pe spate(eu facand scoala pe un diesel/tractiune fata). Asta in timp ce trebuia sa rotesc si volanul ca sa o potrivesc unde trebuie. Am incercat sa ma folosesc de frana de mana, sa accelerez si sa dau drumul la ambreiaj pana la cuplu.. dar nu cred ca mai trebuie sa mentionez ca mi s-a oprit motorul de vreo 4-5 ori :sorcerer: Cum ar trebui procedat intr-o astfel de situatie? Pareri? Sugestii? Reclamatii? Multumesc frumos!
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.