Jump to content

Kspic

Members
  • Posts

    16
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Kspic last won the day on June 30 2016

Kspic had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Brasov

Previous Fields

  • Masina
    Audi A3 1.4 TFSI

Kspic's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

26

Reputation

  1. Era chiar pe un forum BMW un topic de genul. Da dar acel fenomen de mult sludge implica si posesori care nu schimbau uleiul la timp. Castrolul schimbat la 10k km nu va lasa depuneri in motor, dar nu o sa ofere cea mai buna protectie antiuzura pentru ca nu au investit in uleiurile low saps adica BMW LL04. Ei au un nume format, aveau parteneriate cu producatori auto si au mers mai departe doar pentru profit. Acea reclama cu Titaniu este praf in ochi. Datoria noastra este sa spunem de ce nu este bine sa se foloseasca castrol. In cazul in care utilizatorul si colegul de forum este multumit de castrol noi putem sa ii dam un sfat sa aleaga varianta nemteasca de castrol cu scris in germana. In rest fiecare face ceea ce vrea De asta am si spus colegilor fan castrol, sa foloseasca uleiul dedicat normei LL04 nu varianta facuta pentru mai multe aprobari.
  2. Acelasi ulei 5 litri se gasesti si pe XXXXXXXXX.ro la 165 lei. Recent am cumparat de la ei un bidon de 5 litri De acord cu ceea ce spui legat de UOA. Daca tot esti fan oiclub.ru, iti recomand topicul lor cu motoare desfacute. Acolo este mai incitant rezultatul utilizarii indelungate a unor uleiuri. Subaru recomanda schimburi de ulei dese pentru motoarele care ruleaza sportiv. Valvoline au un proiect in SUA. Cei care folosesc gama synpower, si fac schimburile de ulei la 6000 km primesc garantie la motor 300.000 mile. Daca motorul are probleme in acei KM, valvoline ofera 5000 dolari pentru reparatia lui. Evident, schimburi facute in service-uri etc etc. Unele fime de uleiuri printre care si Motul specifica la unele motoare regimul sever si regimul normal, regimul sever fiind de 6 luni sau 7500 km. La BMW nu este de fugit de uleiurile Shell pentru ca BMW a considerat castrolul neadecvat pentru noile lor motoare. Cei de la Shell au investit foarte mult si au scos uleiuri care intr-adevar dau rezultate excelente dpdv al uzurilor si curateniei. Nici la grupul VAG ( imi cer scuze daca deranjez pe cineva ca tot precizez de el ) nu sunt toate roz cu castrol. De ceva ani uleiul de origine pentru acest grup este si VAPSOIL adica Shell-ul facut pentru masinile grupului VAG. Tendinta multor producatori este sa scape de castrol pentru ca si-au luat-o rau de tot in cap si si-au batut joc in ultimii ani dpdv al investitiilor facute in dezvoltarea de lubrifianti moderni low saps. De exemplu Petronas, o firma de care ai zice bai e non name. Are parteneriat cu mercedes benz in dezoltarea de uleiuri pentru divizia AMG. Mobil 1 are parteneriate si ofera ulei de prima umplere pentru Porsche, Bentley si alte nume mari. De asemenea uleiurile lor sunt folosite de ABT celebra firma de tuning de la nemti. Valvoline vin foarte tare din spate, in unele reprezentante deja si-au facut loc si le gasesti produsele. Fuchs la fel, sunt printrei cei mai buni in prezent. Cei de la BMW au fost destepti. Au parteneriat cu Shell si dezvolta uleiuri pentru motoarele lor. De apreciat acest lucru. Ulei BMW 0w40 C3 nu gasesti in comert sub sigla Shell. Sunt uleiuri dedicate grupului BMW ceva foarte rar. Iar ca si calitate .... jos palaria. Aditivari excelente cu molybdenum si boron nitride in cantitati bune. Detergenti excelenti si uleiuri care intr-adevar duc km grei.
  3. In prima poza ai castrol edge fst 5w30 care are urmtoarele aprobari - BMW LL04 - MB 229.51 - VW 504 507 In poza 2 ai Castrol Edge Titanium 5w30 LL cu urmatoarele aprobari - VW 504 507 - MB 229.51 - Porsche C30 C3 = BMW LL04 = Diesel cu DPF sau Benzina cu Injectie Directa. A3B4 = BMW LL01
  4. Pentru cei doritori de castrol, recomandarea mea este - CASTROL EDGE PROFESSIONAL TITANIUM FST BMW LONGLIFE 04 (LL-04) 5W-30 1L Este varianta dedicata normei BMW LL4 care este peste EDGE FST 5w30. Daca gasiti sa aduceti varianta nemteasca e si mai bine. Uleiul oficial pentru modele noi de BMW, ulei 5w30 si BMW LL04 este ( este si MB 229.51 ) - SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W-30 Fisa tehnica ofera valori foarte bune, cu mult mai bune decat cele oferite de castrol. http://www.opieoils.co.uk/pdfs/shell/Shell-helix-ultra-professional-AM-L-5w-30-tds.pdf
  5. Prefer sa evit sa recomand sursa de ulei de cutie pentru ca se gaseste in mai multe magazine iar indicatiile au fost sa nu intru pe acest teritoriu. Te sfatuiesc sa apelezi la o firma serioasa de la care poti lua uleiul de cutie. Eu am luat ulei de cutie OE VW AUDI.... etc de pe internet de la o sursa sigura. Nu e neaparat nevoie sa apelezi la dealer. Pentru valvoline am precizat sursa mai sus pentru ca sunt cam singurii la care gasesti acea varianta noua.
  6. CosminE46 depinde de ceea ce vrei. - Mobil1 ESP 5w30 se impaca excelent cu motorul tau asta ca rezultat al unor analize de ulei uzat de pe afara. Pentru mersul in oras 5w30-ul este mai ok. O alta varianta este Valvoline Synpower XL-III 5w30. - Shell Helix Ultra 5w40 o alta varianta excelenta dar cu o mai mare cantitate de cenusa de sulf. Pentru mersul pe distante lungi dar si pentru mersul mai sportiv ofera protectie ceva mai ridicata. Cu primul la un regim mixt nu iti recomand mai mult de 7k km iar cu ultimul lejer 10k km in regim mixt. Eu as alege Shell-ul pentru ca la un OCI de 10k km mixt o sa faca treaba excelenta. Daca stii ce mergi mai mult in oras gen 70% oras + condus sportiv + turatii incearca sa te limitezi la 8k km. Pretul uleiului e undeva la 135-140-145 lei pentru un bidon de 4 litri. Deci e super ok. Eu folosesc OCI de 6k km pentru ca merg mult in oras, merg sporitv iar dorinta mea este ca la interior uzurile sa fie cat mai mici. Nu de alta dar ia doar 3.6-3.8 litri la un schimb. IN plus, injectie directa. Mai este un aspect, un ulei 5w30 low saps C3 este mai rau pentru un benzinar cu injectie directa daca este mancat fie si in cantitate foarte mica atunci cand un A3/B4 nu este mancat vizibil pe joja. Legat de acele clipuri, irelevante. In motor ai un anumit tip de aliaje, nu neaparat cele ale unui surub, plus ca uleiul in motor lucreaza in alte conditii. Cam asa se face un test de industrie https://www.cectests.org/public/info_/g003/cec09_1993.pdf
  7. Foarte bine recomandat. Pentru cutie numai ulei OE BMW. Legat de acel test cu uleiul pus la fiert.... nu are nici o relevanta. Depunerile in motor se face de la ulei neschimbat cand trebuie. Aciditatea uleiului, contaminarea, oxidarea + ca bonus pentru toate cele precizate temperatura din talpa de neam prost vorba aia ). In mod normal un ulei A3B4 tine 10k km fara probleme. Problemele apar la C3 cele low saps cu TBN de 6.2-6.6 + Injectie Directa de benzinar. Contaminarea excesiva a uleiului determina ca uleiul sa fie cam mort in km putini. La diesel nu sunt probleme chiar sesizabile. Cu toate ca uleiul C3 este teoretic long life in practica.... e mai complicat. Uleiul C3 are cantitate scazuta de zinc si fosfor sau sa zic complex ZDDP. Asta pentru ca in mod normal o cantitate infima de ulei se arde chiar si la motoarele care nu au consum de ulei vizibil pe joja. Uleiul ars produce cenusa de sulf, fosfor, cele doua sunt cenusile care ne intereseaza cel mai mult. La diesel cu DPF te intereseaza ulei cu cenusa de sulf cat mai mica pentru protectia DPF_ului. Cenusa de sulf si fosfor mica, interval mai mare de regenerari, asta combinat cu un ulei de calitate care se arde in cantitate mai mica. In acelasi timp reducand ZDDP-ul se reduce si sulful care este pierdut in masa de ulei si care determina formarea de acid sulfuric. Mai precis, se scade cantitate de acid care se formeaza dar cu precizarea ca rezerva bazica este nativ limitata Intervalul acela spus de VW de exemplu, 30k km sau 2 ani este o mare minciuna comerciala. Nu exista ulei pentru VAG care sa reziste la asa km. Mobil1 cu ESP au obtinut un interval maxim de 16k km pe simulator si control cu analiza de ulei uzat. Mobil1 care este ulei oficial Porsche, Bentley si pentru multe masini de perfomanta ( inclusiv grupul ABT de tuning ). La diesel exista acel interval dar la motoarele pe benzina cu injectie directa daca se trece de 10k km cu acel ulei C3 low saps iar cantitatea de ulei din baie este mai mica de 4.5-5 litri se fac uzuri premature asta in regim mixt ( oras + drum intins ). Aceasta problema este si la unele motoare de BMW cu injectie directa unde s-a coborat OCI-ul la 5k mile de catre proprietari pentru ca analizele de ulei uzat aratau vascozitati mult scazute, si cantitati ridicate de materiale din motor. Sunt motoare BMW la care se merge cu un schimb de ulei mai mult de 10k km sau 15k km. Cu cat cantitatea de ulei din baie este mai mare intervalul de schimb creste. Iar cu cat cantitatea de ulei din baie este mai mica intervalul de schimb scade. Dar si asa 30k km OCI nu este ok pentru masina. Pentru dealer este ok, mai aduci ceva la reparat pe viitor. Pentru producatorul masinii la fel, se mai vinde o piesa la care pe langa costurile de productie se adauga si pretul de original. Nu in toate cazurile apar probleme in 200-300-400 k km. Difera aliajele folosite la unele motoare. Unele sunt mai bine gandite si sunt modificate si ridicate in caluti frumos cu internele motorului. Altele au pur si simplu probleme. Caz concret la VAG, un tip care mi-a cerut sfatul pentru un motor BXE, cu axa cu came picata prea devreme. O masina ingrijita care a mers pe castrol si OCI-ul dat de producator. Altele nu au avut probleme pentru ca au avut alte aliaje.
  8. Imi pare rau de intaziere. Motul 300v este un alt nivel in lubrifiere. Baza esterica ofera cu totul alte proprietati fata de un ulei normal. Uleiul are in el special ca sa zic asa .... aditivarea exagerat de mare. Daca este vorba de o masina gen e36 sau e30 ar fi de evitat acel ulei deoarece cantiatea de 600-900 ppm Moly nu face casa buna cu aliajele de generatie veche. Aditivii solizi si motoarele vechi... uneori au facut uzuri premature. Masinile de generatie mai noua, 2000+ nu au treaba. O varianta mai buna este Millers CFS NT 5w40. Sau cea foarte decent la pret dar foarte ok este Fuchs Titan Pro S 5w40. Intre 300v si cfs nt eu as alege CFS NT. Pentru E90 320d 163 cp norma fiind LL04 iti recomand Mobil1 ESP 5w30 sau Valvoline Synpower MST 5w40. Ultima varianta, cea 5w40 eu doar la emagazine.ro am gasit-o fiind un lot nou care inlocuieste seria Xtreme. Daca te interseaza si 0w40 ca vascozitate, Mobil1 ESP 0w40. - Vascozitatea uleiului o alegi in functie de ceea ce iti recomanda cartea masinii. Pentru diesel, pentru taicamiu, eu am ales acel MST 5w40 deoarece este un varf al uleiurilor C3 si mai ales pentru dieselare. Unii prefera 5w30, altii 0w40 altii 5w30. Legat de millers 10w60 ... intr-adevar este peste castrol. La noi uleiurile 10w60 se gasesc destul de greu si ar fi bine sa dai comanda de el din timp. Millers CFS 10w60 NT este printre cele mai bune 10w60. Seria CFS NT de la Millers este speciala sa zic asa. De ce spun asta ? Uleiul este foarte bine aditivat dar are ceva special in el. Exact nu se stie ceea ce este dar pe Millers Canada parca citisem ca au trecut la aditivare nano, IF-WS2 sau fullerene like WS2 care este cu totul alt film fata de ceea ce se gaseste in multe uleiuri. Eu am testat aditivul pur IF-WS2 de la nanolube si am discutat cu Reshef Tenne - tipul care a inventat structura aceasta. Am mai discutat cu o serie de persoane din lumea uleiurilor care mi-au clarificat cateva aspecte legat de acel aditiv. Din pacate dozarea lui se face cel mai bine doar in productia uleiului. Dozele recomandate de nanolube fiind mari si.... cu impact asupra proprietatilor uleiului gen MRV, CCS, PP, FP, NOACK...
  9. El are motor de generatie mai veche. La el este ceea ce trebuie. De asta am si afirmat ca pentru fiecare motor exista un ulei aparte. Xcess-ul e o idee mai vascos de aici si diferenta de consum la ulei. Cu toate ca in TDS la Xcess apare punct de congelare la -36 grade, in realitate este pe la -42 de grade. Chiar si pentru colegul care baga LM este ok acel xcess, e posibil sa aiba si el o scadere a consumului de ulei. In schimb pe mine m-a dezamagit acel motul pentru faptul ca dupa 7-8k km motorul devenea galagios. Nu am fost user pe aici deci .... na. De copy paste nup, nu dau. Sa te apuci sa discuti despre uleiuri .... nu reusesti peste noapte. E nevoie de timp, mult citit si ceva cunostinte pe parte de chimie si fizica asta ca fundament. Iar in facultate am mancat chimia in primul an. Eu zic ca nu e locul si nici momentul sa ne certam. Daca e facem o conversatie pe privat si discutam acolo cele necesare.
  10. Daca va este util ceea ce am scris, ma bucur. Nimeni nu da negativ pentru ca spun ceva gresit, este doar un personaj care are o frustrare legata de mine si pe orice forum merg, isi iroseste secundele din viata dand mesaje unora despre cine sunt eu si ce parere are el despre mine. Pacat ca toate acele persoane mi-au trimis acele mesaje si am ras cipios in grup ) "Liqui Moly High Leichtlauf 5w40 a3/b4 " este un ulei bun. Daca esti multumit de el mergi mai departe cu el. Pentru motorul tau este mai mult decat ok. TDS-ul spune numai de bine despre el, aprobarile sunt la nivelul corect. Pentru un 5w40 este impresionant un V.I de 177 dar si un PP de -45 grade. Valorile pentru MRV si CCS nu sunt tocmai clare, au o marja de variatie. Una peste alta ai ales foarte bine. Felicitari. Un ulei nu trebuie sa fie doar pe hartie bun ci si in practica. Pe hartie este un ulei bun, daca si in practica acel ulei multumeste atunci alegerea este corecta. Nu exista cel mai bun ulei ci exista cel mai bun ulei pentru un motor si pentru cel care il conduce.
  11. Deci ca sa clarificam, poate este util si pentru alti colegi OE = ceea ce vine in ambalaj cu sigla BMW in cazul vostru. Piesa originala. EX: Uleiurile care vin cu ambalaj BMW OEM = ceea ce este facut pentru BMW dar vine cu sigla producatorului. EX: Filtrul de ulei facut de producatorul X pentru BMW ( adica pentru cutia cu sigla BMW ) dar care vine in ambalajul producatorului X. Din pacate Shell-ul se gaseste cam greu prin Ro mai ales varianta 10w60. Trebuie cautat bine prin magazine adica ... trebuie adus pe comanda. La BMW treaba sta diferit fata de multi producatori de masini. Ei au ales pentru uleiul OE un producator bun care face uleiuri bune. Este un mare lucru mai ales intr-o lume de consum. Daca pretul este piperat pentru uleiul OE si se vrea aceeasi calitate, este OK si OEM-ul Shell. O mica elita in gama + norma. Desigur la fiecare norma in elita intra si uleiul OE BMW. 10w40 - Motul 6100 5w40 C3 BMW LL04 - Valvoline Synpower Xtreme MST c3 5w40 - Fuchs titan gt1 5w40 XTL - Motul 8100 xlcean 5w40 5w40 A3/B4 BMW LL01 - Ravenol VST 5w40 ( varianta noua fabricata din Septembrie-Octombrie 2015 ) - detalii pe ravenol.de vs ravenol.ro - recomandat BMW LL01 - Shell Helix Ultra 5w40 - Valvoline Synpower 5w40 ( varianta noua ) - Motul 8100 xcess ( este codasul serieri dar este un ulei ok ) - Eneos Sustina 5w40 ( intra si la C3 si la A3/B4 ) - neaprobat dar mai ok pentru C3 0w40 C3 BMW LL04 - Mobil1 ESP 0w40 0w40 A3/B4 BMW LL01 - Shell Helix Ultra 0w40 - Mobil1 New Life 0w40 - Petronas syntium 7000 0w40 - Valvoline Synpower 0w40 5w30 C3 BMW LL04 - Mobil1 ESP 5w30 - Valvoline Sybpower Xtreme MST c3 5w30 - Shell Helix Ultra ECT 5w30 Sper sa va ajute. Lista nu este 100% completa poate mai sunt uleiuri bune pe care le-am omis. Pentru fanii castrol, recomand castrolul nemtesc. Ambalaj in germana cod de bare german. De asemenea, tin sa precizez ca uleiul de motor, nu are aditivarea de protectie 100% activa la rece. Aditivii din ulei sunt aditivi de temperatura adica isi intra in rol la maximul lor la temperatura de lucru a motorului. De ce ? Apa sau antigelul ajung la 90 grade mult mai repede decat uleiul. La rece este recomandat un stil mai ponderat de a conduce tocmai pentru a incalzi uleiul deci pentru a activa aditivarile. ZDDP-ul, moly si boron sunt aditivi de termperatura. Sper ca este permis sa pun acest clip pentru a intelege mai bine care este rolul ZDDP-ului. Orice ulei are acest aditiv, doar ca difera cantitatea lui de la ulei la ulei. La C3 cantitatea este mai mica iar la A3/B4 este in cantitate mai mare.
  12. BMWkiller, am spus bine OEM pentru ca am folosit ulei castrol nu VW Special Plus. OE este uleiul VW sau Audi - Vapsoil, OEM e castrolul pentru ca asta vine si in cutia VW special plus ( OE ) In schimb o geseala de scrie am facut, am spus ulei Shell Helix Ultra Racine 10w60 sau OEM cand trebuia sa scriu OE ( OEM-ul era primul ) ) - eram cu gandul dus departe de caldura deci cred ca se iarta Legat de ml si km am incurcat putin km cu ml ) Ti-ai dat seama ce am vrut sa zic. Am spus, ceea ce conduc este din alta familie asta cu toate ca masina de suflet pe care mi-am dorit-o de ani buni este E46 320 ci asta ca o paranteza.
  13. Nu cred ca am punctat suficient un aspect in postul de mai sus iar daca timpul a trecut am vazut ca nu mai poate fi editat. Uleiul 10w60 comparativ cu un 5w40 este pompat mai greu la prima pornire dar si la cald datorita vascozitatii ridicate. La un mers pe oras este .... dificil un motor de M5 cu ulei 10w60 pentru ca ... acea masina este mai mult de alergat. Te gandesti si zici, ma ar merge un 5w40 ca sa fie mai ok la porniri si la mers pe oras dar la drum intins si la mers sportiv motorul o sa cam faca apa uleiul 5w40 iar acolo o sa aiba de suferit. In general nu este bine sa ne jucam in jos cu vascozitatile recomandate de producator. Cel mult in sus. Singura exceptie este atunci cand se recomanda 5w40 iar noi punem 0w40 sau 5w30 cu 0w30 Consumul de ulei este caracteristic fiecarui motor dar si uzurii fiecarui motor. Sunt motoare care mananca gras ) sau care nu papa ulei. In cele mai multe cazuri un motor mananca uleiul in talpa atunci cand subtiaza uleiul mult iar acesta devine mai sensibil. Eu la motorul meu de 1.4 turbo, cu uleiul castrol oem 5w30 dupa prima talpa grea am ramas fara 100 ml ulei la fel si cu vestitul amsoil euro. Am trecut pe uleiuri mai bune gen Mobil1 0w40 New Life sau Mobil1 ESP 5w30 si in prezent Valvoline Synpower Xtreme XL-III 5w30, iar cel mai mare consum de ulei a fost de cam 100 km in cam 4k km daca tin bine minte la 5w30. Si sa nu va ganditi ca am mers batraneste. Partea asta tine de baza uleiului si de stabilitatea ei. Un ulei cu index de vascozitate mare si punct de fierbere ridicat are un semn de baza stabila. Daca baza este facuta din ulei hidrocracat de generatie nou ( cazul valvoline ) + PAO si posibil POE atunci avem un combo bun care ofera un rezultat bun. Am dat un exemplu concret, exemplul meu.
  14. Din pacate sau din fericire, nu stiu cum pot sa zic, BMW-ul M5 vine la revizie cu ulei 10w60. Este un motor de performanta care incinge foarte tare uleiul si necesita ulei cu vascozitate foarte mare. Shell Helix Ultra Racing 10w60 pare sa fie alesul pentru tine. Cu toate ca este vorba de un 10w are punct de congelare la valoarea de -42 grade in TDS. Cel mai probabil undeva la -42 sau -43 grade in realitate. In general valoarea din TDS este minimul dat de producator si isi lasa mereu o rezerva. Dar acel punct de congelare nu il va face a fie pompat in motor la fel de bine ca pe un ulei 5w40, sunt cateva valori in TDS care spun acest lucru. Un alt factor esential este baza GTL, o baza din GAZ. Sunt mai multe tipuri din baze in comert. - baza petroliera, cea mai folosita este cea hidrocracata- petrol incalzit si supus unei presiuni mari, transformat in gaz, taiere la nivel de gaz a ceea ce nu trebuie ( grupari aromatice de exemplu dar si alte grupari chimice ) dupa care racit, transformat in lichid, hidrogenat pentru protectie + alte metode de protectie a bazei. Nu este cea mai buna baza pentru ca in continuare prezinta grupari chimice inutile si catene chimice ramificate care determina o scadere a proprietatilor alcanului respectiv. Mai pe romaneste, e ceva mediocru. - baza sintetice de grupa 4 PAO - baza pura si performanta din toate punctele de vere - baze sintetice de grupa 5 Esteri - baza pura care de cele mai multe ori se foloseste in combinatie cu baza de grupa 4. Un combo care ofera un maxim de protectie in combinatie cu aditivi solizi si zddp in cantitati mari. Baza GTL din shell este o trecere intre Grupa 4 si grupa 3. Ofera puritate foarte buna, costuri de productie mici si este o baza light. Pentru un BMW M5 acel shell ar fi alegerea perfecta. O alta varianta buna, poate mai scumpa este uleiul OEM BMW care este tot shell. Legat de mancatul uleiului.... nimeni nu poate sa iti spuna daca cu un ulei sau altul iti va manca mai mult ulei. Sincer sa fiu nu stiu cat spune BMW ca are voie sa manance acel motor la 1000 km. Daca masina are KM reali, este intretinuta corespunzator, iar consumul de ulei este in parametrii, singurul lucru pe care il poti face este sa te adaptezi la situatie si sa ii oferi ulei bun la interval de schimb OK. In schimb din ce am citit " BMW's position on engine oil consumption: 11.0 Oil Consumption All engines normally consume a certain amount of oil. This is necessary in order to properly lubricate the cylinder walls, pistons, piston rings etc. In addition, engines with less than 6,000 miles will generally consume additional oil because the components are not fully seated. Therefore, oil consumption complaints received prior to 6,000 miles cannot be considered. Once a new or rebuilt engine has accumulated 6,000 miles this procedure should be used if there is a drastic change in the oil consumption rate (i.e. the oil consumption rate triples) under similar driving conditions or if the oil consumption rate exceeds 1 qt. per 750 miles at any time. Refer to S.I. Bulletin B 11 05 84 (888). All Motorsport Engines: Due to their increased output and maximum engine speeds, these engines are allowed a maximum consumption of 2.5 quarts per 1,000 miles. " Uleiul Shell Helix Ultra Racing 10w60 nu are aprobare BMW pentru 10w60. Cel mai probabil este o chestiune comerciala pentru ca o aprobare este foarte costisitoare. Varianta anterioara a uleiului avea clar precizat ca indeplineste cerintele uleiului. Varianta noua are exclusivitate pentru ferrari. Din punctul meu de vedere, acel Shell este peste Castrolul 10w60 dpdv al bazei, aditivarii. Respecta aceeasi norma A3b3 A3b4 in schimb propritatile fizice sunt mai bune. Uleiul mai are nevoie doar de scrius acela aprobat pentru bmw M pentru ca in rest, are tot ce ii trebuie. Iar ceea ce confirma spusele mele
  15. Am citit aici ca sunt unii baieti care baga ulei C3 in motor benzina MPI. O mica parere, utilizarea uleiului C3 in motoare care nu au DPF sau care nu folosesc sistemul de injectie directa este inutila si daunatoare. Uleiurile C3 sunt mid sau low saps adica au pachet de aditivare pe baza ZDDP taiat asta pentru a proteja sistemul de emisie reprezentant de catalizator si DPF la diesel, iar la motoarele cu injectie directa valvele de admisie. Incercati sa folositi pentru benzinarele care nu au injectie directa uleiuri full saps sau sa zic asa A3/B4 iar ca vascozitate a uleiului crea recomandata de producator. Daca producatorul recomanda 5w30, vara se poate merge lejer pe 5w40 mai ales daca masina primeste talpa corespunzatoare. De ce ? Pentru ca uleiul se incinge foarte tare in timpul mersului, in mod normal poate sta intre 90-100 grade dar in talpa temperatura lui creste deci vascozitatea scade. Un ulei 5w30 pentru un motor alergat nu e cea mai buna solutie pentru ca talpa reprezinta subierea peliculei de ulei ceea ce de multe ori poate reprezenta uzura mai mare dar si consum de ulei mai mare. De altfel am fazut ca sunt colegi care merg pe castrol. BMW a renuntat de cativa ani la parteneriatul cu Castrol si a ales Shell. Despre castrol nu pot spune decat ca la grupul VAG a facut cateva probleme la unele motoare mai sensibile iar calitatea uleiului castrol de azi este slaba. Va dau exemplu Castrol Edge 5w40 care a picat norma porsche a40. Acea norma este destul de greu de obtinut de un producator de uleiuri si spune multe despre proprietatile lui dpdv al uzurilor. Sunt 3 norme care te ghideaza in alegerea uleiului. - Norma Porsche - Norma MB - Norma BMW In cazul uleiurilor C3 - BMW LL4 - MB 229.51 - Porsche C30 sau A40 In cazul uleirilor A3/B4 - BMW LL1 - MB 229.5 - Porsche A40 Producatorul uleiului nu spune neaparat totul despre calitatea uleiului. Alegera unui ulei se face tinand cont de - vascozitatea necesara de preferat 5w30 sau 5w40 pentru motoarele fara modificari - punctul de congelare cat mai bun. In combinatie cu alte cifre din TDS-ul uleului poti stii cat de fluid va fi acel ulei la pornire implicit cat de repede va ajunge unde trebuie. - punctul de fierbere care trebuie sa fie cat mai mare - indexul de vascozitate la fel cat mai mare Ultimele doua iti ofera un indiciu cu privire la stabilitatea uleiului. Cateva informatii generale pe care trebuie sa le aveti in vedere cand alegeti un ulei sunt mai sus precizate. Un alt criteriu esential este urmarirea testelor de industrie printre care intra si normele de care am vorbit mai sus. Un alt criteriu final, dupa alegerea uleiului este intervalul de schimb. O sa incep prin a prezenta un mic tur a vietii uleiului. In momentul in care uleiul este in actiune, intre piesele in miscare se afla un spatiu necesar peliculei de ulei care pe langa partea de baza prezinta si aditivi. Aditivii pot fi clasicul ZDDP sau aditivi solizi cum sunt MOS2 sau Boron Nitride. Pe langa partea de aditivi cunoscuti mai intra si alti aditivi cu denumiri complexe pe scurt saruri ale unor compusi chimici sau substante chimice cu denumire complexa ( detalii care nu ne intereseaza ). Ei au rolul de a se pune intre elementele in miscare si de a limita frecarile deci in reducerea uzurilor. Cu timpul aditivii se uzeaza, se epuizeaza si se neutralizeaza in mediu de reactie al uleiului. 1. Contaminarea. Un mare dusman al uleiului este contaminarea cu carburant sau cenusi rezultate in urma arderii ( aici are un rol esential EGR-ul ). 2. Oxidarea 3. Acidul Sulfuric in mare dar si alci acizi care rezulta fie in mediul de reactie al uliului fie in urma arderii 4. degradarea bazei care determina sludge. Contaminarea strica baza, in cazul in care baza este petroliera determina denaturarea bazei prin dehidrogenarea acesteia adica lipsa de protectie a bazei care tine spre origine. Aditivii sunt afectati iar cifra de bazicitate a uleiului TBN scade. TBN-ul mai ne arata si cantitatea de aditivi. Acidul sulfuric apare prin pierderea sulfului din complexul ZDDP dar si din ardere. La fel are rol in scaderea TBN-ului si are efecte corozive daca uleiul este tinut mult si bine in motor. Degradarea bazei se vede mereu, ulei negru iar de multe ori sludge. Rularea cu un ulei uzat si contaminat aduce uzuri. Intre piesele in miscare nu mai ai baza + aditivi, ci ai baza degradata, aditivi uzati + contaminare cu cenusi si alti acizi. Toate in functie de gradul de uzura al uleiului. Acum vine intrebarea clasica, de unde stiu eu cat sa tin uleiul. Simplu, evolutia uleiului se urmareste cu un test de ulei uzat, o analiza care la noi nu se face si care este extrem de scumpa. Prin urmare forumurile de pe afara sunt solutia aici. Intervalul de schimb se determina in functie de stilul de a conduce si scopul masinii ( de drum intins, de oras, pentru ambele ). Se determina in general in functie de cantitatea de ulei din baia de ulei. Adica nu poti da acelasi OCI la un motor cu baie de 4 litri la fel ca la un motor cu baie de 8 litri. Am dat doua exemple. Partea de curatare a uleiului este iar esentiala. Detergentul principal al uleiului este calciul sau magneziu. De ani buni s-a cam renuntat la magneziu in favoarea calciului. Aici iar intra substantele chimice care iar au denumiri complexe si care nu prezinta interes. Despre bazele uleiurilor este o discutie mai larga, mai ampla si mai tehnica. In comert termenul de sintetic este fortat iar ceea ceste full sintetic are un pret ceva mai piperat. Nu de alta dar in legea germana, uleiul full sintetic trebuie sa aiba un anumit procent de baza sintetica pe langa baza de provenienta petroliera. Eu personal pentru masina mea, avand baie de ulei de 3.6-3.8 litri abordez un OCI de 6k km pentru ca merg mult in oras. Din experienta personala dar si din sfaturile oferite posesorile de alta marca, OCI-ul mic + un ulei bun au facut casa buna dpdv fonic dar si al uzurilor.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.