Jump to content

Motor M43, 1895 cmc


turnerbj

Recommended Posts

Care sunt diferentele intre cele doua tipuri de motoare, in afara de nr. de valve, respectiv cel de pe 316 cu 8 valve si cel de pe 318 cu 16 valve, ambele avand aceeasi cilindree? Am mai cautat pa realoem si am vazut ca si axul cu came are coduri diferite, diferenta asta mi-a venit prima in minte.

De fapt, daca as vrea sa fac dintr-un motor in 8 valve unul in 16, ce ar trebui schimbat efectiv, ce ar mai ramane din cel original?

Link to comment
Share on other sites

Pai, daca spui ca axul cu came are cod diferit , banuiesc ca doar axul , lantul , _chiulasa_ si ceva elemente mici cum ar fi un intinzator la lant,vreun pinion ....Totusi nu cred ca pe 318 sunt 16v, eventual pe vreun compact, sper sa nu ma insel dar eu am schimbat garnitura de la capacul de sus si sunt doar 8 valve...

 

LE: diferenta de 10kw dintre cele 2 motoare cred eu ca e din calc de injectie.

Edited by user008
Link to comment
Share on other sites

M-am uitat pe realoem si nu vad nici o diferenta intre modele in ceea ce priveste nr de valve....

287935[/snapback]

Adica nu este nici o diferenta in ceea ce priveste numarul de valve la motorul cu 8 valve fata de motorul cu 16 valve ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mai este diferita si _chiulasa_ + daca nu ma insel este diferenta si la orificiile de ungere si diferente garnitura de _chiulasa_, nu poti scoate 20 cai si un consum muuuult mai bun doar adaugand cateva valve. Doar un mecanic mai priceput care a mai desfacut asa ceva poate spune exact diferentele. Edited by mario.b
Link to comment
Share on other sites

e o greseala pe carfolio pe care toti o perpetueaza. cica 316 are 8v si 318 16v cu toate ca au acelasi motor. ideea e ca 318i are axa cu came mai pronuntata si in cazul asta valvele sunt deschise ceva mai mult oferind mai multa putere. bineinteles ca si softu este altu deoarece chiar si o mica modificare a axei cu came cere un alt soft. ideea de baza e ca desi ambele au motor de 1.9 acesta se comporta ca un motor de 1.6 pe 316 si ca unu de 1.8 pe 318.

 

cel de pe 316 are cuplul maxim la 2500 pt eficienta buna in trafic iar 318 la 3800 pt un caracter mai sportiv ce necesita turatii mai mari.

 

singuru avantaj in treaba asta e ca fiind motor de 1.9 acesta devine mult mai fiabil daca e calculat sa functioneze ca unu de 1.6/1.8. am inteles ca se puteau scoate undeva pe la 140 cp din el.. dar ma rog .. asta insemna probleme dupa cativa ani

 

poate ma lamureste si pe mine cineva ca eu tot nu am inteles.. m43 e dohc sau sohc? daca are 8v inseamna ca e sohc .. daca are 16v e dohc.. deci care e pana la urma?

Link to comment
Share on other sites

un sfat pt tunerbj. si eu am vrut sa fac conversia asta si crede-ma imi luam toate piesele ieftin de pe un 318i .. axa cu came/computer de injectie .. etc mai ramanea o garnitura noua si manopera. oricum chiar si asa costurile urcau la 700-800 euro.

 

iti dau o singura sugestie referitor la treaba asta. e posibil sa-ti pice motoru dupa un timp. nu 1 luna nu 2 .. poate un an dar iti pica daca te bagi. in cazu in care motoru era nou conversia era simpla. dar motoru tau are un anumit grad de uzura si este format pe sistemul de lucru al 316-lui.

 

gandeste-te ca acolo sunt tolerante f mici.

 

inca o chestie .. ar trebui sa schimbi si arcurile de la valve.

 

nu te baga :blink: de banii investiti iti iei un 318 direct

Link to comment
Share on other sites

un sfat pt tunerbj.nu te baga :blink: de banii investiti iti iei un 318 direct

288071[/snapback]

Gata sefu, am inteles. :) Multumesc de sfaturi, oricum, imi inchipuiam ca e ceva treaba acolo ca sa faci asa ceva si costuri pe masura.

Am remarcat si eu ca pe carfolio sunt date 2 tipuri de motoare M43 pt. cele doua modele, adica sohc si dohc. Cu asta inca nu m-am lamurit.

Edited by turnerbj
Link to comment
Share on other sites

pai m43 ori e sohc ori e dohc. mai degraba sohc. adica single overhead camshaft sau ceva de genu asta. ideea e ca la sohc exista o singura axa cu came care actioneaza care 2 valve / cilindru. la dohc sunt obligatoriu 2 axe cu came .. ceea ce nu cred ca apare pe m43 oricare ar fi ala.

 

chiar nu stie nimeni? sunt si eu curios la randu meu ca n-am aflat nici pana azi

Link to comment
Share on other sites

daca tot veni vorba (mai am o ora de pierdut pana sa plec la treaba mea :))

 

cel mai bun exemplu e al userului Kali. Si-a montat compresor mecanic pe 316i e36 compact cu motor m43. il inteleg f bine fiindca e frustrant sa vezi cat de deztunat e 316-le din fabrica. 0-100 in 12.4 secunde :blink: (ca sa rezum, timpurile astea le scoti pe un logan 1.6 mpi sau o nubira II ... etc) a mea era cipuita de fostul proprietar care la randu lui a fost frustrat de performantele inegalabile ale 316lui si scotea suta in 11s asa am cronometrat eu. avea cam 110 cp dar consuma 1-2L in plus (o nota proasta chipului din nou)

 

Kali a montat si o alta axa la care a castigat caii lui 318. Numai axa la costat 400 euro. Nu a fost multumit cu modificarea si a adaugat compresoru mecanic care ia dus masina in 170cp. Toata treaba facuta la mastertuner iar costurile totale au fost de vreo 4000 euro :). Cam mult as spune dar mie mi-a placut ce am auzit. Cine ar fi crezut ca un 316 poate sa scoata atata :). Si asta doar dupa anumite turatii sa zicem la 4000 parca ii intra compresoru. La turatii mici se comporta ca un 316 normal. Dupa o vreme a renuntat complet la motor si si-a montat direct unu de 2.5L ... de ce? nu stiu ... poate a cedat m43-u ca nu mi-a raspuns

 

Am facut si eu cercetarile mele si am gasit firma dbilas in Germania care produce axe cu came pt marirea puterii la diverse motoare. Deci o axa dbilas costa cam 330 euro la care se adauga neaparat arcurile de la valve cumparate tot de la ei. Alea nu mai stiu cat costa.. poti sa cauti pe google situ lor.

 

Dupa mai multe cautari am gasit in sfarsit si niste posturi ale unui tuner neamt care a postat pe un forum bmw.

 

http://syndikat-community.de/bmwsyndikatfo...+motortuning%3F

 

Am gasit cu greu linku asta (l-am tinut intr-un notepad). Practic omu prezinta cam ce poti sa faci la motor .. diverse niveluri de tuning cu costurile aferente. Cea mai ieftina varianta costa undeva la 840 euro si iti aduce 130 cp (reali si puternici nu din chipuri de 2 lei), adica axa cu came, ajustarea softului masinii

 

Urmatorul iti mai aduce 6 cai .. in total 136 cp dar deja se fac modificari la sistemu de injectie .. bla bla bla 2500 euro

 

al treilea nivel aduce 147 cp dar deja iti trebuiesc pistoane tratate. cost 3395

 

si ultimu nivel .. daca iti vine sa crezi sau nu pt un cost de aprox 4300 euro motoru m43 scoate intre 150-160 cp si ramane aspirat .. fara turbine sau orice alta modalitate de supra-alimentare :)

 

nu vad pe nimeni sa bage atatia bani pt niste cai in plus :)

 

LE: cred ca nu mai e cazu sa mentionez ca la noi in tara nimeni nu stie sa faca o modificare de genu asta. oricum oferta de chip tuning e f mare. se poate face chip tuning si la magazinu din colt din pacate

Edited by B.M.W.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.