Jump to content

Schimbare sonorizare E39


Recommended Posts

Situatia este urmatoarea:

 

-am radiocasetofon Professional si difuzoare Nokia Stock

-nu pot asculta MP3, nu pot asculta cd audio

 

Avand in vedere ca pe masina precedenta am schimbat tot sunetul si nu am fost multumit, as avea urmatorul plan:

 

-scot radiocas si pun un 2din cu rama adaptoare

-scot toate boxele din masina si tweetere si montez Jbl sau Alpine pe care le amplific cu o statie. Semnalul pentru statie il iau de pe cele 2 canale de pe fata

-construiesc o cutie pentru subwoofer si montez 2 difuzoare Jbl/Alpine amplificate de o alta statie care va prelua semnalul de pe cele 2 canale de pe spate.

-insonorizez toate usile cu ceva Hushmat/Dynamat

-telefonul nu ma intereseaza sa functioneze pentru ca nu il folosesc niciodata, eventual voi monta un carkit pe BT

 

Implicit vreau ca toata aceasta operatiune sa fie facuta in asa fel incat toata instalatia originala a masinii sa ramana, inclusiv mufe.

 

Intrebarile intervin aici:

 

1. Unde gasesc adaptor 2 DIN - nu am gasit nici macar poze ca sa vad cum ar arata

2. ce boxe sa folosesc? coaxiale sau sisteme? si ce firma ar fi de preferat?

3. am vazut ca majoritatea isi monteaza difuzor de bass in cotiera. Eu nu vreau sa fac acest lucru, vreau sa am o cutie cu difuzoare care sa bata spre fundul masinii. credeti ca voi pierde din calitate facand asa?

4. statiile as vrea sa le montez pe spatele banchetei sau in locul din stanga unde ar veni normal modulul de radio, navigatia. Unde ar fi mai recomandat pentru pastrarea unui circuit de aer pentru racire?

 

Astept cu interes sfaturi. Data trecuta cand am schimbat sistemul audio am pus 4 sisteme de boxe MTX cu con de aluminiu si statie MTX si 2 hig-low. Rezultatul nu a fost pe masura asteptarilor.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Situatia este urmatoarea:

 

-am radiocasetofon Professional si difuzoare Nokia Stock

-nu pot asculta MP3, nu pot asculta cd audio

 

Avand in vedere ca pe masina precedenta am schimbat tot sunetul si nu am fost multumit, as avea urmatorul plan:

 

-scot radiocas si pun un 2din cu rama adaptoare

-scot toate boxele din masina si tweetere si montez Jbl sau Alpine pe care le amplific cu o statie. Semnalul pentru statie il iau de pe cele 2 canale de pe fata

-construiesc o cutie pentru subwoofer si montez 2 difuzoare Jbl/Alpine amplificate de o alta statie care va prelua semnalul de pe cele 2 canale de pe spate.

-insonorizez toate usile cu ceva Hushmat/Dynamat

-telefonul nu ma intereseaza sa functioneze pentru ca nu il folosesc niciodata, eventual voi monta un carkit pe BT

 

Implicit vreau ca toata aceasta operatiune sa fie facuta in asa fel incat toata instalatia originala a masinii sa ramana, inclusiv mufe.

 

Intrebarile intervin aici:

 

1. Unde gasesc adaptor 2 DIN - nu am gasit nici macar poze ca sa vad cum ar arata

2. ce boxe sa folosesc? coaxiale sau sisteme? si ce firma ar fi de preferat?

3. am vazut ca majoritatea isi monteaza difuzor de bass in cotiera. Eu nu vreau sa fac acest lucru, vreau sa am o cutie cu difuzoare care sa bata spre fundul masinii. credeti ca voi pierde din calitate facand asa?

4. statiile as vrea sa le montez pe spatele banchetei sau in locul din stanga unde ar veni normal modulul de radio, navigatia. Unde ar fi mai recomandat pentru pastrarea unui circuit de aer pentru racire?

 

Astept cu interes sfaturi. Data trecuta cand am schimbat sistemul audio am pus 4 sisteme de boxe MTX cu con de aluminiu si statie MTX si 2 hig-low. Rezultatul nu a fost pe masura asteptarilor.

 

pai nu ziceai ca e foarte urat 2din si ca nu e original :twoup:

asta e singura solutie sa ai un sunet decent pe masina si sa poti sa zici ca esti in 2008... :twoup:

 

uite de aici cumperi rama adaptoare si kit instalare:

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-5-serie...1QQcmdZViewItem

 

si eu trebuie sa comand zilele astea

 

bafta !

Link to comment
Share on other sites

Te pot ajuta eu cu niste sfaturi, insa, in prealabil, ar trebui sa-mi spui (pt ca e poveste veche si lunga cu sonorizarea la e39) cat esti dispus sa cheltui, ce astepti de la sistemul care il vrei si, cel mai important, daca esti dispus sa faci anumite "improvizatii" la portierele masinii (improvizatii care, oricum, nu se vad decat daca desfaci fata de usa).

 

Nu vand "scule" audio, da' am desfacut si taiat din e39 de nu stiu cate ori... :twoup: de dragul...muzicii.

Link to comment
Share on other sites

Imi imaginez deja cum o sa vibreze toate plasticele din interior daca scoate incintele alea... in plus daca amplifici si difurile din portiere respectiv spate, ami pui si un subwoofer iti va trebui o statie cu 4 canale si una mono iti dai seama ce consum de curent ai sa ai ? :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Vreau calitate si fidelitate in primul rand. Bugetul pentru sunet e undeva la 3000 de ron.

 

cu HU 2din + rama adaptoare + boxe + statii nu te incadrezi in buget

 

eu am buget 1000 dolari pt Hu 2din + rama + bluetooth + interfata pt pastrarea comenzilor de pe volan....si e cam greu sa ma incadrez :twoup:

 

aaa....si sa nu uit...asta in conditiile in care cumpar tot din state unde e mai ieftin

 

boxele or sa fie alt proiect,alt buget

Link to comment
Share on other sites

Pt portiere si spate dai pe niste mid-uri de calitate medie cam 400-500ron asta x2=1000ron, statii ~1000ron, sub 5-600ron mai adaugi si costul playerului si restul de accesorii si sari de 1000iepuroi :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Ia uitati ce vinde cineva: http://www.be-loud.ro/produse/Subwoofere_a...BUS_Under_Seat/ Asta asa, ca idee, eu n-am ascultat, cine a auzit sub-uri active a zis ca nu merita. Am postat linkul asta pentru ca, din cate tin minte, se intreba cineva pe forum daca poate monta asa ceva sub scaune... si daca exista.

 

"sa ermetizezi incintele de la difuzoarele din usi eventual chiar si cele din spate.. chestie ce face toata lumea, ca e incinta ermetica in usi si de aia nu se aude basu" Cum adica? :D Difuzoarele stock de 13 cm, made by Nokia din carton reciclabil ca la Tehnoton (tare-mi place mie treba asta cu tehnotonu'....) stau in niste incinte inchise, de plastic, atat in fata, in portiere, cat si in spate, la luneta. Volumul, aproximativ, al acestora, ar fi de cca 2-3 litri in fata, si de cca 1-1,5 litri in spate. Evident, sunt difuzoare de putere mica, "gandite" sa dea maxim din ele intr-o incinta de volum mic, amplificate doar de player.

 

Evident, nu suna bine. Solutia, logica, ar fi difuzoare de "putere" mai mare, si calitate mai buna.

 

De aici ... am ajuns la rascruce si la batai de cap. Pentru ca:

 

UNU: Poate unii nu vor sa aduca modificari majore la masina. E de inteles, si de bun simt, si, paradoxal, e si mai ieftin si mai usor de realizat proiectul, cu batai minime de cap. Prima rascruce se desface si ea in doua- :twoup: - pastram sau nu pastram HU original. Sa zicem ca-l pastram, si nu vrem amplificare: atunci trebuie sa ne orientam catre un sistem de difuzoare de 13 cm pe fata, de putere de cca 25-30 W, cu adancime cat mai mica de montare, ca sa incapa in celebrele "cutii" din portiere. La un pret decent s-ar gasi ceva din gama Alpine Type E, ori Helix Dark Blue, sau MTX. Alegerile sunt lasate sa le faca fiecare, insa trebuie avut in vedere sa fie difuzoare care sa nu necesite amplificare, si sa aiba adancime cat mai mica de montare, in speranta ca incinta in care vor fi montate va oferi un volum suficient ca sa se auda... bine.

In varianta asta, "scapati" si de trasul altor cabluri de sunet, munca pe care, de ce sa nu o recunostem, n-o place nimeni...

Pe spate, in cutiile de sub luneta, eu as monta difuzoare coaxiale, de 13 cm, dupa aceleasi reguli de mai sus.

 

Presupunand ca, totusi, se doreste schimbarea HU, si nu se doreste amplificare: atunci veti da mai putini bani pe noul "casetofon" pentru ca nu va trebuie unul cu iesiri RCA. Mufele si masca de bord aferenta se gasesc si ele, in comert. Daca faceti asa, veti constata, uimiti, ca suna mult mai bine decat cu PANARAMA de casetofon/cd player BMW. Eventual, ca sa impacati si...capra si varza, luati un HU cu o singura iesire RCA, pentru amplificatorul dedicat subwooferului.

Eu, personal, desi am ales alta varianta, pe asta o recomand: efect maxim cu investitii si efort minim.

 

 

DOI: pentru cei mai curajosi, care risca si mai multa munca, si cheltuieli mai mari, si eventuale...improvizatii.

Sa presupunem ca se doreste amplificarea difuzoarelor din interior. In acest caz, trebuie pornit de la premiza ca...HU original...pleaca, definitiv. Nu mai are rost sa expun motivele.

Odata stabilit acest aspect, incep adevaratele batai de cap... Am scris mai sus ca incintele in care stau difuzoarele stock ale masinii n-au fost gandite pentru difuzoare de putere mai mare, sau, eventual, cu diametru mai mare. In definitiv, si plasa aia din usa pe care "respira" difuzorul are diametrul destul de mic, mai putin de 13 cm...

Variante posibile: montat difuzoare de 13 cm, in fata si in spate, amplificate de o statie pe 4 canale. fata - sistem, spate coaxiale. Cautand pe forumurile de profil si beneficiind de sprijinul cuiva care chiar este pasionat, eu am inteles (dar prea tarziu, dupa ce montasem tot, a suta oara) ca spatele nu trebuie amplificat, nu obtin mare lucru daca o fac, eventual ...niste urlete din spate. De asta recomand amplificarea doar a difuzoarelor din fata, si, pe spate, coaxiale (alese dupa varianta UNU) lasate direct pe player. Oricum, daca veti monta subwoofer (si ar cam fi obligatoriu), alea din spate n-au sa-si faca prea bine simtita prezenta.

 

Pentru cei care au posibilitatea sa faca rost de ingredientele necesare fibrei de sticla: eu am incercat sa fac o matrita dupa conturul izolatiei aleia negre, din spatele fetei de usa, care s-o prind de cadrul de tabla al usii, matrita de care sa prin difuzorul, obtinand astfel volum mai mare pentru incinta sa. N-a mers. Dupa aia, m-am gandit sa maresc volumul cutiei originale, dar singura posibilitate era sa ma "duc" spre exterior, spre geam, si, mai mult de 2 cm nu castigam pe latura respectiva.

 

Asa ca m-am enervat. Eu voiam musai de 16,5 pe fata si cum nu gasisem alt sistem logic de prindere (am confectionat si niste "palete" din pal, de forma cutiei, prinse in locurile in care era prinsa aceasta pe cadru, palete pe care am prins difuzoarele de 16 cm, magnetul acestora "rasufland" in spatele izolatiei negre, pe care o gaurisem, in prealabil), vazand pe net niste poze cu difuzoarele la e46...mi-a venit MAREA idee: sa prind difurile de 16,5 direct pe fata de usa, in dreptul gaurii/plasei difuzorului.

Pentru asta am taiat bucati mici de mdf si le-am lipit cu un adeziv special asa cum s-a putut, incercand sa creez un arc de cerc, in jurul grilajului. In dreptul manerului a fost mai greu, acolo trebuind sa prind difuzorul intr-un singur loc.

Dupa ce am facut conturul rotund pe care urma sa prind, ca un capac, difuzorul de 16, am trecut la etapa a doua: era logic ca fata de usa nu fusese gandita sa-mi tina mie difuzor de 80 W si ca urma sa scartaie si sa vibreze. Pentru asta, am folosit o solutie....empirica: lac epoxidic, intaritor si nisip de cuart. Am dat cu pensula lac epoxidic de pardoseli pe tot spatele fetei de usa (e din carton presat), cu exceptia locului pe unde ar trebui (doamne fereste!) sa iasa airbagul, si, peste el, am presarat nisip. Am repetat operatiunea si aveam un suport extraordinar de rigid (s-a facut ca piatra, lacul epoxidic in cauza intarind chiar si plasticele buzunarelor, de care imi era cel mai tare teama ca au sa vibreze), suport pe care il constituia intreaga fata de usa. Daca veti proceda asa, sa nu turnati lac si pe cantul de sus, de la rama geamului, sau pe marginile alea cauciucate pe unde vin suruburile de plastic/clipsurile de prindere a fetei de usa de cadru.

 

Peste tot, am adaugat un strat de insonorizant. N-am vrut sa iau din cel dedicat, am pus, pur si simplu, din ala de la Practiker, Aluband, isi face treaba f bine.

Am montat difuzoarele pe fata de usa, asa cum v-am spus, ca pe un capac, deasupra grilei. Am avut grija sa le montez pe cercul ala de plastic cu care vin ele in cutie, incat sa fiu sigur ca, in miscare, nu vor atinge nimic, nici vreo bucata de mdf, si nici nu vor ajunge, la excursie maxima, sa loveasca fata de usa.

 

Dupa, a urmat chinul cablurilor. Am tras cablu RCA pt 6 canale in portbagaj (eu am amlificat si spatele si am pus si sub) prin partea stanga a masinii (motivat de faptul ca, la e39, cablurile de curent trec spre motor prin dreapta), am tras cablu de semnal din portbagaj spre interiorul usilor unde, intre cele doua buzunare de plastic, ca alt loc n-am gasit, am lipit cu silicon filtrele difuzoarelor.

Tweeterele le puteti monta fie in stalp (eu acolo le-am pus) fie in fata de usa. E usor.

 

Am ajuns in spate: intrucat luasem sistem si pt spate, a trebuit sa fac un inel de mdf ca sa adancesc cutia aia din spate, pentru ca difuzoarele mele aveau adancime prea mare, si "bateau" pe fundul cutiei. Am pus inelul, si, peste el, am prins difuzorul. fac si aici o remarca, de retinut: in prealabil, insonorizati cat mai bine panaramele alea de cutii, cu insonorizant car-audio si cu burete, pe exterior, ca sa evitati vibratiile si ca sa obtineti un sunet cat mai bun.

Tweeterele le-am montat pe stalp- unde sunt lampile.

 

Odata ajuns aici, nu m-am dumirit de unde sa iau semnal remote pentru statie: de la modulul antenei, dar, la naiba, nu stiam care e, ala din stanga, sau de pe stalpul din dreapta. De lene, mi-am facut un sistem de genul...pornesc statia cand infiletez la loc siguranta de la baterie. Poate imi spune si mie cineva care din modulele alea e de la antena....

 

Ajunsi in portbagaj, veti gasi singura bucrie pe care o ofera BMW in domeniul asta: bateria e aproape, la indemana. Cablu de curent la statie, si la masa. plus siguranta aferenta.

 

Bun...cum se aude? Pe fata am pus DLS R6A, pe spate DLS R5A, amplificate de de un DLS CA41. Pai....fata...RUPEEEEEEEEEEEEEE!!!! Clar, curat, si foarte tare, daca vreau (DLS-urile astea is pe 94 DB si au 80 W) si distorsiunile se ...simt foarte tarziu, cand playerul a ajuns la maxim. Asta in conditiile in care aveti pe cineva sa va regleze cum trebuie statia. Ce sa spun? Daca se doreste, nu se mai aude om cu om in masina.

Cum se comporta fata de usa? Excelent. Nu caraie, nu vibreaza, nu scartaie, sta foarte bine, si, evident, de afara nu se vede ce i-am acut, doar ca-mi flutura pantalonii in dreptul grilajului difuzorului... :D

Spatele: nu-mi place. intradevar, cutia aia e prea mica, si difuzoarele parca nu prea tind "sa coboare" in frecventa, sa dea cat pot, plus ca, indiferent cat m-am chinuit eu sa insonorizez cutiile alea, tot imi vibreaza polita aia neagra de sub luneta, sunet deranjant, ca si cum as avea conul de la difuzor stricat.

Deci...trebuia sa las coaxiale, pe player. Ar fi completat mult mai bine sunetul.

 

Bun, acum am ajuns la problema sub-ului: PREMIZA: Difuzoarele nu scot "bas". Asta trebuie sa ne intre bine in cap (mie mi-a intrat dupa multe eforturi!). Daca, de ex, coboram din player frecventa (am un Pioneer cu 6 iesiri RCA) pe la 50 Hz...distorsiuni si chinuiala, odata cu cresterea volumului. Deci, de principiu, difuzoarele trebuie sa redea foarte bine medii, eu "taindu-le" peste 80 de hz, si, pentru ce-i "mai jos"....trebuie subwoofer.

 

Si aici subsemnatu' a incercat toate variantele posibile: bandpass, incinta inchisa si bas-reflex.

Cu precizarea ca n-am gaura in cotiera. Ce facea bandpasul? Bubuia in legea lui in portbagaj, frumos, n-am ce zice, dar eu nu conduc de acolo. Se auzea si inauntru, intradevar, dar, in comparatie cu ce oferea in alte masini, era clar ca eu am o problema si ca trebuie sa renunt la el.

 

Am luat un Kicker. Prima oara l-am montat in incinta inchisa, facuta dupa specificatiile producatorului. Din pacate, trebuia sa-l amplific pe cele doua canale ale DLS-ului puse in punte, asa ca, daca il lasam in portbagaj, n-auzem nici cat Magnatul pe care-l avusesem initial. Deci...l-am bagat inauntru, pe bancheta din spate. Multumirea mea a fost deplina, si am trecut cu stoicism pestre ranjetele dezaprobatoare ale cunoscutilor, pentru ca, in varianta cutiei inchise, chiar si neamplificat corespunzator, suna al naibii de bine. Cum voiam eu: scurt, clar, precis, si adanc.

Asta pana cand cel care m-a sustinut in tot proiectul asta (a se citi a facut mai toata munca) mi-a aratat zambind zgaraieturile de pe usile din spate, produse de cutie cand se rostogolea...

 

Si atunci, am facut un ultim efort: am montat, neincrezator, kickerul, intr-o incinta bas reflex pe care mi-a calculat-o si facut-o respectivul dupa forma portbagajului (mai mult lata decat lunga), am luat si condensator si, amplificat de cca 300 W (desi el duce mult mai mult, cam 45) l-am bagat in portbagaj, cu ...fata spre numarul de inmatriculare si portul spre lateralul masinii.

Surpriza: si fara cotiera, imi vibreaza scaunele inauntru, basul e adanc, e....ce mai, peste asteptari. Am facut furori cand m-am dus la pescuit! :twoup:

Dar, pentru asta: trebuie insonorizat cu cel putin doua straturi capacul ed la portbagaj, altminteri, cel putin la e39, veti avea o zdranganitoare care se aude de la 50 de metri. E un fel de ...must have.

Acum vibreaza sesizabil doar numarul. De fapt, cam atat se aude din afara masinii (un alt deziderat al meu, sa urle, daca se poate, inauntru, dar sa nu se auda mai nimic afara).

 

Ce mai vreau sa fac: nu sunt, nu-i, totusi, pe gustul meu, sunetul ed la bass reflex. Am sa montez la loc subul pe cutia inchisa, care, evident, e mult mai mica decat asta cu port, si am sa tai si o gaura in cotiera, spre care am sa indrept subul. Cu siguranta, asta e varianta cea mai potrivita.

 

PS: Toate astea le-am facut cam intr-un an jumatate, eforturile si incercarile mele fiind...mult mai multe si mai avansate, dar am considerat ca n-re rost sa scriu si despre variantele pe care, in timp, le-am ales, si care s-au dovedit a fi nereusite.

 

PS2: Pentru DUXTER: am vazut pozele cu incintele pe care le voiai tu a ti le face, in portbagaj, sub luneta. Nu merita, crede-ma. :D Au incercat si altii, si nu au obtinut sunetul (de fapt ..basul) la care te astepti tu.

 

Stau la dispozitie, pentru eventuale sfaturi. Din punctul meu de vedere, e si asta o distractie.

Link to comment
Share on other sites

PS2: Pentru DUXTER: am vazut pozele cu incintele pe care le voiai tu a ti le face, in portbagaj, sub luneta. Nu merita, crede-ma. :twoup: Au incercat si altii, si nu au obtinut sunetul (de fapt ..basul) la care te astepti tu.

Da....am masurat eu azi si ar ocupa mult prea mult din portbagaj, asta datorita materialului spre deosebire de cel OEM :twoup:

Link to comment
Share on other sites

mamaaaaaa...cat ai scris !! sper sa foloseasca din sfaturile si experienta ta :twoup:

 

ce sa zic ...toti simtim nevoia unui sunet mai clar si a unui bass in masina,unii fac ceva pt asta ...altii se multumesc cu ce au.

 

sa stii ca am fost cu myxage cu putin timp in urma la un service specializat pe car audio si am probat un subwoofer activ de la pioneer...din ala care se pune sub scaun...60w RMS ...ceva de genul...tras semnal de la boxa spate si pus sub scaunul pasagerului...se simtea diferenta ...clar :twoup: ..pe HU original ...totusi nu stiu daca se merita 700 ron.

era problema cu inaltimea sub scaun,si scaunul trebuia ridicat pe pozitia 2 sau 3 ..nu mai retin. la e46 trebuie sa aiba maxim 10cm inaltime pt a putea fi bagat sub scaun si sa nu se vada. am vazut cateva jucarii din astea..pioneer,focal,alpine care se incadreaza la dimensiunea ceruta,dar mi se par scumpe.

 

nu stiu cum rezolv bass'ul pt ca nu am sac de ski ...si nici la portbagaj nu pot sa renunt.

 

referitor la boxe, pe fata eu ma gandesc la focal sau hertz

Link to comment
Share on other sites

O intrebare: varianta cu 2 woofere montate in locul la sacul de sky sau cotiera spate ? Mi se pare ca banchetele din spate sunt destul de rigide. Sau eventual facuta o incinta bass reflex care sa stea in portbagaj iar diff-ul si reflexul sa fie in gaura de cotiera ? Am vazut niste poze cu chestia asta si ma intreb daca sunetul n-ar fi satisfacator avand in vedere lipsa de bass a instalatie stock.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Razvan: Cauta DSP aftermarket, este expre pentru asa ceva... BMW/MB/AUDI..ptr cine nu vrea sa schimbe aspectul stock, montezi la iesirea HU OEM, si ai iesiri ptr fiecare canal, unde montezi ce difuzoare vrei tu.... si nu mai ai filtre pe fiecare canal cum o vrut ei, ci faci cum vrei tu.
Link to comment
Share on other sites

Problema e ca nu are importanta ce boxe bun, Bmw-ul are niste camere de rezonanta pentru bas la fiecare fifuzor si in momentul in care montezi ceva mai mare, rezultatul va fi evident...nu vei mai avea bass....e povestit si mai sus...

 

O sa las boxele si HU stock, dupa care voi monta o statie si un subwoofer pentru fidelitate mai mare...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Trebuie neaparat sa scoti "incintele" alea din fibra, si trebuie sa le scoti doar pe spate, practic alea din spate sunt de bass.. cele din fata sunt de medii bas, daca ai pune un subwoofer ai rezolva aceste probleme, ca poti sa setezi din HU nivelul basului mai jos, astfel in cat difurile din masina sa-ti scoata in general medii + inalte bineinteles, si subwooferul sa se ocupe de bas... atunci ai in masina... medii si inalte de calitate, si basul isi face treaba fara probleme
Link to comment
Share on other sites

Atunci cel mai bine este sa scoti si incintele.. care sunt facute pentru anumite frecvente... care pe tine evident o sa te incurce cand le folosesti in alti parametrii...

 

Pentru calitate , de ce nu asa ceva , HU OEM + DSP + Amplif + difuzoare

http://www.pioneer.eu/eur/products/25/29/1...-P90/index.html

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.