Din pacate nu o sa primesti o reactie satisfacatoare.. (daca motorul are peste 300k km foarte probabil are o uzura interna si de aici o cauza a regenerarilor mult mai dese, dupa cum si un fitrul de particule, oricat l-am curata NU poate fi precum un filtru nou, iar astea.. trebuie considerate in problema discutata in topic) oricate documente am gasi, care sa ridice intrebari fara raspuns (din partea ACELORA care ar trebui sa stie, dar.. nu au cum sa stea cu un studiu in fata ochilor cand repara o masina.. un motor..) dupa cum zici.
Dar, iata ce am gasit, ca dovada ca inlaturarea (sau anularea citirii..) senzorului de tepmperatura TOTUSI nu fac bine functionarii CORESPUNZATOARE a ideii de a filtra si MICSORA particula de soot, cu scopul de a nu influienta (scurta) viata filtrului DPF.
"Results revealed that when soot particles underwent in-cylinder oxidation again via EGR recirculated gas, exhaust soot particles had smaller primary particle size (dp), longer fringe length (La), smaller separation distance (Ds) and tortuosity (Tf), as well as lower relative amount of aliphatic C–H group and oxidation reactivity."
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0021850223000551
Citatul e scos dintr-un studiu, foarte probabil facut cu toata responsabilitatea si cu un scop anume, ca atare ideea practica de a avea un mecanism-EGR- cat mai eficient - acela de a diminua particula de soot (ca acesta este unul din PRINCIPALUL SCOP AL PREZENTEI EGR-ului) prin recirculare, la temperaturi mici (cand tu si altii a-ti decis sa anulati senzorul de temperatura) ca recircularea sa fie mai mare la acele temperaturi (mici) de sub-regim..
Asadar, ma indoiesc ca anularea citirii temperaturii si ca atare limitarea deschiderii EGR-ului suficient de mult, la temperaturi de sub-regim, are efect pozitiv asupra filtrului DPF..
Un alt scop si efect pozitiv a prezentei EGRului este ca prin recirculare si nivelul NOX (nivelul nitrogenului) scade, deci nu afecteaza mediul extern, ambiental. // Nivel mai mare probabil la temperaturi de sub-regim.. (gresit de data asta )
"In an internal combustion engine, NOx is produced when the nitrogen in the intake air reacts with the oxygen under high temperature and high pressure in the cylinder. Therefore, the formation of NOx primarily depends on two factors: the air/fuel ratio, and the temperature. The amount of NOx increases if the air/fuel mixture becomes leaner or the in-cylinder temperature increases."
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0048969720369333#:~:text=Therefore%2C the formation of NO,the in-cylinder temperature increases.
DIESEL:
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0016236120324261