Jump to content

Vertio

Members
  • Posts

    13
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Romania

Previous Fields

  • Masina
    116i F21

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Vertio's Achievements

Rookie

Rookie (2/15)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • Collaborator Rare
  • First Post Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Mersi mult, evacuare am in plan oricum sa fac, as cauta si intercoolerul de pe 135i dar cam greu in romania de gasit
  2. Acest upgrade il pot instala si la masina mea, iau piesa de pe 118/120 si o montez la un service, nu e mare chestie. Asa am crezut si eu, dar nu am gasit nicaieri informatii legate de vreo modularitate a motorului, ci doar de o limitare din soft a motorului.
  3. Deci asa pe scurt sa explic de ce "teoretic" are 177 cai Sunt 4 masini cu acelasi motor: 114i, 116i, 118i, 120i, toate au motorul N13, toate au aceleasi componente la motor, 118i si 120i au un mic upgrade la racire, dar asta e singura diferenta. 120i are cei mai multi cai->177, 118i e putin limitat din fabrica la 170cai, 116i e destul de tare limitat la 136cai, iar 114i e o gluma, e limitat la 102cai. Eu daca ma duc acum sa fac stage 1, nu se ia in calcul ca am 102 cai sau 177 de cai, la stage 1 iti baga cati cai duce motorul, adica ~220.
  4. Am deschis alt topic pentru ca e vorba despre altceva... Racirea e in general buna la motorul asta de pe 116i, dar nu are un regulator termic pentru ulei cum este pe 118i, asa ca dupa soft s-ar putea sa am probleme, dar doar la ulei, din cate am inteles nu imi trebuie nimic altceva, iar nici acest regulator nu este necesar.. cel putin teoretic.. oricum as vrea sa il pun, sa stiu ca macar uleiul o sa ramana in temperaturi optime. Cred ca pana la urma o sa inlocuiesc volantul cumva, inca nu stiu exact ce si cum, dar probabil trebuie unul mai usor si daca tot schimb volantul as cauta sa schimb si discul de ambreiaj cu ceva mai sportiv. Valva aia din cate am inteles ajuta doar la ture mici(pana in 3k), asa ca nu cred ca ea este problema. Stii cumva unde ar fi cel mai bine sa ma duc sa fac un stage 1 in judetul Suceava? Am un veric la care am facut soft la golf 4 dar nu as merge la el... :)) Nu am spus ca vreau sa bag bani seriosi, vreau doar sa maresc puterea motorului acesta fara sa il "stresez" prea tare, oricum el teoretic are 170-177 cai, deci sa ii pun 200+ cai nu cred ca ar fi o problema. As vrea totusi sa fac stage 1-ul la cineva care are si dyno, nu la vericu' Voi tine o lista cu toate costurile, poate ajuta pe cineva.
  5. Am adus recent un 116i 2013 F21 din Germania, iar acum vreau sa ii fac un stage 1. Ce modificari ar trebui sa fac inainte de acest stage 1? Modelul meu de motor (N13B16U0) nu are regulator termic pentru ulei, cum au modelele 118i/120i (N13B16M0), deci... ar trebui sa montez unul de pe un 118i? Am gasit pe niste forumuri din europa ca uleiul nu ar trebui sa treaca de 120C(dupa spusele BMW), dar sunt unii cu stage 1 care spun ca temperatura uleiului nu a trecut niciodata de 110C. Conteaza uleiul pus in motor? Ajuta uleiurile la temperatura? Ar trebui sa il folosesc pe cel specificat de BMW si dupa soft? Ar trebui probabil sa caut si un "temperature gauge" pentru antigel si ulei, avand in vedere ca cele stock sunt ascunse si dureaza pana le accesezi si e enervant sa le tot cauti de fiecare data cand pornesti masina, deci daca stie cineva un model care arata bine, sa imi dea un link, mersi. Desigur, inainte de soft voi monta un induction kit si o evacuare catback. Daca are cineva recomandari sau orice informatii folositoare, va rog lasati un mesaj.
  6. Daca se strica, reparam, orice motor are probleme cu ceva pana la urma. La cutie ma gandeam si eu si chiar ma intrebam cat de rezistenta e, nu pare cine stie ce, dar, daca se strica, asta e. Oricum dupa ce ii fac soft nu o sa mai am unde sa ii dau talpa, mai ales ca astea au fost primele zile de cand o am si am testat doar sa vad cum trage, in rest merg la consum, deci nu cred ca vor fi probleme. Prima oara as vrea sa ii pun un airbox induction kit, si o evacuare catback single pipe, ca atunci cand fac softul sa intre si alea in calcul. Pe langa astea as vrea sa ii imbunatatesc racirea cumva, fiindca motorul meu (N13B16U0) nu este racit foarte bine, asa ca trebuie sa ma interesez ce si cum sa fac.
  7. Eu nu am spus ca nu sunt cazane, tocmai asta e ideea, majoritatea bmw-urilor de prin romania sunt cazane neintretinute, si cele cu care am fost nu au fost o exceptie, de aia am fost in germania sa iau una, chiar daca am luat manuala. Cutia manuala sau automata fun e preferinta mea, cu automata nu ai asa multa libertate cat ai cu una manuala. Legat de testarea limitelor, masina are 6500 ture pana la redline, le voi folosi pe toate, si asa motorul e limitat din fabrica de la 177 de cai la 136, deci nu ar trebui sa fie probleme pana fac stage 1. Pe 114i 116i 118i 120i este acelasi motor, N13, pe 120i are 177 de cai, pe 118i are 170, pe 116i are 136, iar pe 114i are 102. Sunt limitate din fabrica, ca sa se incadreze in parametrii specifici 11xi. Mecanic vorbind e acelasi motor, deci daca fac soft pe al meu, scoti ~220hp.
  8. Ma refer ca e potent ca el normal are 177 de cai, iar cu un stage 1 il duci la ~220. Asa, stock cu 136 nu e cine stie ce.. Nu stiu inca cutiile de la BMW, dar am fost cu cateva bmw-uri automate si toate aveau ceva probleme... unele cand schimbau smuceau tare, altele schimbau greu... am fost cu un seria 7 2014 si schimba mai prost decat un incepator.... Stiu ca nu e corect sa generalizez acum ca toate cutiile de la bmw nu sunt bune, dar oricum am vrut manuala si pentru ca e mai fun, nu doar de frica sa nu pice.
  9. Am luat si eu ce mi-a placut si aveam nevoie de un hatchback, deci in loc sa iau alt golf am zis sa trec la altceva, acum ca nu e avion te cred, dar e un motoras potent din cate am citit despre el. Mi-as fi luat automata, dar am avut dsg2 inainte si mi-a facut probleme si o perioada nu mai vreau cutii automate.
  10. Incepator nu sunt, dar e primul bmw, am avut pana acum golf 4,5,6 si un passat, toate manuale, la toate schimbam viteza asa cum incerc aici, dar aici nu merge atat de rapid, asta e tot. Am avut pana acum mai multe, dar diesel, asta e prima benzinara, dar la cele de dinainte puteam sa schimb vitezele asa cum incerc si la bmw-ul asta, dar vad ca e diferit. Crede-ma, turatiile scad foarte greu la asta, pana schimb eu, de la 6500 nu stiu daca scad pana la 5500 Si ce daca e 116, l-am luat tocmai sa ii dau, ca e benzinara
  11. Mi-am luat zilele trecute un BMW 116i F21 2013 cu cutie manuala din Germania. Am inceput sa il conduc putin si sa ii testez limitele si am observat ca atunci cand dau talpa(pana aproape de redline) si schimb din 1->2 si 2->3, masina "sare" in fata, iar cauciucurile pierd aderenta pentru un moment(scartaie putin). Ar trebui sa schimb vitezele mai incet? Initial m-am gandit ca poate volantul e mai greu ca la alte masini, iar schimbatul vitezelor rapid inseamna ca turatiile nu au timp sa scada, practic eu schimband viteza rapid fortez ambreiajul sa transfere toate turele care le aveam din viteza anterioara la cea superioara, acest lucru cauzand cele explicate mai sus. Am gasit pe alte forumuri ceva informatii legate de un asa zis "Clutch Delay Valve", stie cineva ceva de asa ceva? Ma ajuta cu ceva daca il scot sau inlocuiesc?
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.