Jump to content

Chip tuning/Soft/Stage 1 116i 136hp->220hp... ce modificari ar ajuta?


Vertio

Recommended Posts

Am adus recent un 116i 2013 F21 din Germania, iar acum vreau sa ii fac un stage 1.

Ce modificari ar trebui sa fac inainte de acest stage 1?

Modelul meu de motor (N13B16U0) nu are regulator termic pentru ulei, cum au modelele 118i/120i (N13B16M0), deci... ar trebui sa montez unul de pe un 118i? Am gasit pe niste forumuri din europa ca uleiul nu ar trebui sa treaca de 120C(dupa spusele BMW), dar sunt unii cu stage 1 care spun ca temperatura uleiului nu a trecut niciodata de 110C.

Conteaza uleiul pus in motor? Ajuta uleiurile la temperatura? Ar trebui sa il folosesc pe cel specificat de BMW si dupa soft?

Ar trebui probabil sa caut si un "temperature gauge" pentru antigel si ulei, avand in vedere ca cele stock sunt ascunse si dureaza pana le accesezi si e enervant sa le tot cauti de fiecare data cand pornesti masina, deci daca stie cineva un model care arata bine, sa imi dea un link, mersi.

Desigur, inainte de soft voi monta un induction kit si o evacuare catback.

Daca are cineva recomandari sau orice informatii folositoare, va rog lasati un mesaj.

Link to comment
Share on other sites

"Chip tuning/Soft/Stage 1 116i 136hp->220hp... ce modificari ar ajuta?"

cred ca cel mai mult ar ajuta sa te adresezi dealerului sau fabricantului ca el stie cum sa tuneze cel mai bine un bloc din aluminiu.

Ca tot ziceai ca ai aflat ca sta prost cu racirea motorul ala.. / Si daca sta prea bine tot nu e bine.. (fonta e mai toleranta..). De aceea eu iti recomand calduros priceperea fabricantului in tuning.

Dar ce a avut topicul acela deschis doar ieri? https://www.bmwclub.ro/forums/topic/193520-cand-schimb-vitezarapid-la-ture-maxime~6500-masina-se-arunca-inainte-anormal-de-tare/#comment-2563873

..Mai scoti/modifici valva aia sau te-ai razgandit!? Sa stii ca s-ar putea sa smunceasca un pic neasteptat daca o scoti sau o gauresti complet.. / si daca mai pui si volant simplu, pentru transmisie directa.. atunci o sa trebuiasca si mai mult din partea ta pentru debreiere la timp ..sa duci 220hp..

Offtopic:

A, sa nu uiti SA DECLARI marirea de putere cand asiguri masina! Sa platesti pretul corect.. pentru riscul pe care ti-l asumi.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, bimmer90f30 said:

"Chip tuning/Soft/Stage 1 116i 136hp->220hp... ce modificari ar ajuta?"

cred ca cel mai mult ar ajuta sa te adresezi dealerului sau fabricantului ca el stie cum sa tuneze cel mai bine un bloc din aluminiu.

Ca tot ziceai ca ai aflat ca sta prost cu racirea motorul ala.. / Si daca sta prea bine tot nu e bine.. (fonta e mai toleranta..). De aceea eu iti recomand calduros priceperea fabricantului in tuning.

Dar ce a avut topicul acela deschis doar ieri? https://www.bmwclub.ro/forums/topic/193520-cand-schimb-vitezarapid-la-ture-maxime~6500-masina-se-arunca-inainte-anormal-de-tare/#comment-2563873

..Mai scoti/modifici valva aia sau te-ai razgandit!? Sa stii ca s-ar putea sa smunceasca un pic neasteptat daca o scoti sau o gauresti complet.. / si daca mai pui si volant simplu, pentru transmisie directa.. atunci o sa trebuiasca si mai mult din partea ta pentru debreiere la timp ..sa duci 220hp..

Offtopic:

A, sa nu uiti SA DECLARI marirea de putere cand asiguri masina! Sa platesti pretul corect.. pentru riscul pe care ti-l asumi.

 

Am deschis alt topic pentru ca e vorba despre altceva...

Racirea e in general buna la motorul asta de pe 116i, dar nu are un regulator termic pentru ulei cum este pe 118i, asa ca dupa soft s-ar putea sa am probleme, dar doar la ulei, din cate am inteles nu imi trebuie nimic altceva, iar nici acest regulator nu este necesar.. cel putin teoretic.. oricum as vrea sa il pun, sa stiu ca macar uleiul o sa ramana in temperaturi optime.

Cred ca pana la urma o sa inlocuiesc volantul cumva, inca nu stiu exact ce si cum, dar probabil trebuie unul mai usor si daca tot schimb volantul as cauta sa schimb si discul de ambreiaj cu ceva mai sportiv.

Valva aia din cate am inteles ajuta doar la ture mici(pana in 3k), asa ca nu cred ca ea este problema.

Stii cumva unde ar fi cel mai bine sa ma duc sa fac un stage 1 in judetul Suceava? Am un veric la care am facut soft la golf 4 dar nu as merge la el... :))

1 hour ago, mgi said:

Daca vrei sa te apuci sa bagi bani seriosi, vinde-o pe asta, ia un 120i fl cu b48 si incepe de acolo.  Daca vrei sa te duci la un gigel cu un laptop sa faca ala un "stage 1", asta nu e complicat.

Nu am spus ca vreau sa bag bani seriosi, vreau doar sa maresc puterea motorului acesta fara sa il "stresez" prea tare, oricum el teoretic are 170-177 cai, deci sa ii pun 200+ cai nu cred ca ar fi o problema.

As vrea totusi sa fac stage 1-ul la cineva care are si dyno, nu la vericu' 🙂

18 hours ago, wind-3er said:

imi place entuziasmul tau (dar cam atat)

e interesant de vazut ce o sa reusesti...si sa ne spui si cati bani te-a costat...la final.

dar daca ”nu e problema de finante” ...;

http://mywikimotors.com/bmw-n13/

 

Voi tine o lista cu toate costurile, poate ajuta pe cineva.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Vertio said:

oricum el teoretic are 170-177 cai,

N-am inteles-o pe asta. Teoretic are 136 cp, ca in realitatea s-ar putea sa fi avut cand a iesit din fabrica 140-142 e altceva, dar cred ca s-au mai pierdut pe drum.

De la 136 la 220, in niciun caz nu mai discutam de softstage 1

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Luciosu said:

N-am inteles-o pe asta. Teoretic are 136 cp, ca in realitatea s-ar putea sa fi avut cand a iesit din fabrica 140-142 e altceva, dar cred ca s-au mai pierdut pe drum.

De la 136 la 220, in niciun caz nu mai discutam de softstage 1

Cred ca se refera la faptul ca motorul vine si cu o varianta de 170cp , acuma daca varianta aia e la fel cu varianta de 116cp nu stiu

Dar ce stiu e ca la b48 varianta de 184cp cu varianta de 250cp sunt la fel, avand in vedere ca e turbo un castig de 70cp la varianta de 184cp se poate face relativ usor fara sa pui stres pe motor

 

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Luciosu said:

N-am inteles-o pe asta. Teoretic are 136 cp, ca in realitatea s-ar putea sa fi avut cand a iesit din fabrica 140-142 e altceva, dar cred ca s-au mai pierdut pe drum.

De la 136 la 220, in niciun caz nu mai discutam de softstage 1

Deci asa pe scurt sa explic de ce "teoretic" are 177 cai

Sunt 4 masini cu acelasi motor: 114i, 116i, 118i, 120i, toate au motorul N13, toate au aceleasi componente la motor, 118i si 120i au un mic upgrade la racire, dar asta e singura diferenta. 120i are cei mai multi cai->177, 118i e putin limitat din fabrica la 170cai, 116i e destul de tare limitat la 136cai, iar 114i e o gluma, e limitat la 102cai.

Eu daca ma duc acum sa fac stage 1, nu se ia in calcul ca am 102 cai sau 177 de cai, la stage 1 iti baga cati cai duce motorul, adica ~220.

Edited by Vertio
Link to comment
Share on other sites

Fara sa ma documentez, eu nu cred ca are exacr aceleasi interne, in toate derivatele, ca altfel toti ne am cumpara 16i, 18i sau 20i si am avea sute de mii de cai.

In general, BMW foloseste o modularitate, avand mare parte din componente la fel, 50, 60, 80, 90%,
dar personal eu nu cred ca limitarea este doar din soft!

https://www.torquecars.com/bmw/n13-tuning.php

Link to comment
Share on other sites

Luciosu , problema e la garantie, acelasi motor soft diferit, masina inregistreaza absolut tot, ai “lucrat” la masina ai pierdut garantia si daca masina e in rate esti obligat sa o achiti integral

 

ce se intampla dupa 10 ani nu cred ca ii intereseaza

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Luciosu said:

Tocmai initiatorul topicului spune ca 118 si 120i au mic upgrade la racire...

Acest upgrade il pot instala si la masina mea, iau piesa de pe 118/120 si o montez la un service, nu e mare chestie.

25 minutes ago, Luciosu said:

Fara sa ma documentez, eu nu cred ca are exacr aceleasi interne, in toate derivatele, ca altfel toti ne am cumpara 16i, 18i sau 20i si am avea sute de mii de cai.

In general, BMW foloseste o modularitate, avand mare parte din componente la fel, 50, 60, 80, 90%,
dar personal eu nu cred ca limitarea este doar din soft!

https://www.torquecars.com/bmw/n13-tuning.php

Asa am crezut si eu, dar nu am gasit nicaieri informatii legate de vreo modularitate a motorului, ci doar de o limitare din soft a motorului.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Luciosu said:

https://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=1590724

 

https://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=1131821

poate te ajuta astea.

 

unii spun ca si evacuarea difera si posibil sa fie la cateva masini, un turbo mai mic.

220 vad ca a scos cu schimbare de intercooler, evacuare si soft

Mersi mult, evacuare am in plan oricum sa fac, as cauta si intercoolerul de pe 135i dar cam greu in romania de gasit

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Luciosu said:

Tocmai initiatorul topicului spune ca 118 si 120i au mic upgrade la racire...

Da, ma refeream la internele motorului și turbo. 

Cei care ziceau ca au găsit un turbo mai mic sunt un caz izolat, dar oricum se poate verifica part number-ul de pe mașină

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.