Jump to content

marius_constantin

Members
  • Posts

    5
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

marius_constantin last won the day on October 14 2022

marius_constantin had the most liked content!

Previous Fields

  • Masina
    BMW e46 touring fl 150cp

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

marius_constantin's Achievements

Rookie

Rookie (2/15)

  • Reacting Well Rare
  • One Month Later
  • Week One Done
  • First Post Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

4

Reputation

  1. Dacă nu îți funcționează nimic , poate ai firele undeva rupte la Mansonul de cauciuc și dacă ai lipit acele 2 fire înseamnă ca undeva mai face scurt și se da automat comanda de deschidere - verifica butonul și zona de tranziție de la panglica la fire ( eu asta am avut ) . Ștergătorul verifica dacă se mișcă ușor cu mâna când deschizi haionul de sticla ; in caz contrar trebuie sa îl desfaci și sa l cureți/ ungi. Nici mie nu mi a mers pana nu l am curățat . In momentul când se învârte brațul , automat intra și motorasul de stropit
  2. Salutare, Posesor de 3 luni BMW E46 2002 FL 150cp touring. (Primul meu BMW) Am tot citit pe diferite forumuri (Din Germania, romanesti , englezesti) despre reparatia deschiderii haionului de sticla si diferite metode de a controla tot circuitul si as vrea sa va impartasesc experienta mea si sa dau un share la restul pentru ca in multe post-uri solutiile de a rezolva problema este putin vaga. Tot ce am facut mai jos este din pura pasiune. Poveste: acum 2 saptamani am observat in mers ca haionul de sticla se deschide random ( doar cand masina este deblocata) iar butonul de pe sticla nu mai actiona deschiderea . 1. Primul lucru pe care poti sa il faci este de a verifica daca butonul lucreaza in parametrii: -butonul are un capac deasupra pe care il poti scoate si il poti curata cu W40 - alcool izopropilic . -sub buton poti sa scoti protectia de plastic, scoti mufa de la panglica si verifici cu aparatul de masura daca butonul la apasare face contact ( verificare continuitate sau valoare de<1MOhmi obligatoriu) 2.Verificare mansoanelor de cauciuc unde intra fire din haion in caroserie ( stanga - dreapta ) Atentie: conform schemei logice exista 2 circuite 1. Circuitul in care motorasul de deschidere este activat si deschide geamul (MANSONUL DIN DREAPTA ) 2.Circuitul format din Buton ->Modul Filtru -> GM5 ->siguranta F52(TRECEREA FIRULUI PE PARTEA STANGA in mansonul de cauciuc ) 3.Depanarea motorasului de actionare al haionului de sticla Se deschide haionul mare , se scoate capacul lung capitonat ( este prins cu ajutorul unor clipsuri , nu trebuie desurubat nimic) Fata mare de plastic este prinsa cu clipsuri de plastic si suruburi Dupa ce ai demontat se poate observa motorasul. Acesta se poate desface si verifici in interiorul acestuia ( nu este capsat si se desface usor ) dar mai ales sa controlezi switch -ul cu un aparat de masura pentru contact si motorasul ( in caz daca nu se deschide deloc haionul de sticla ) ATENTIE: Circuitul functioneaza la 5V !! , Poti proba motorasul usor separat cu o baterie de 5V , el pur si simplu se scoate din acel soclu tragand de el. 4.Verificarea circuitului direct de actionare al motorasului. (IN CAZ DACA NU SE DESCHIDE DELOC LA ACTIONAREA BUTONULUI) Asa cum spuneam mai sus , conform schemei logice exista 2 circuite . Pentru verificarea pe direct daca este actionata deschiderea poti face in felul urmator. 1.Se da jos torpedoul si identifica releul K90 care se ocupa de actionarea motorasului de deschidere al haionului de sticla. 2.Se verifica cu o baterie 5v si aparat de masura daca releul merge 3.Conform diagramei se face o punte de la soclu de releu k90 ( il pui "pe direct" ca sa actioneze deschiderea) - PIN 2 CU 6 +Verifica si siguranta 58 - 7.5 A In momentul cand faci punte si se deshide inseamna ca circuitul este ok. 5.Verificare traseu BUTON - GM5 Acesta este un pas important ca sunt multi posesori care s-au lovit de aceasta problema Aici punem accent pe partea stanga conform schemei logice Traseul este in felul urmator : TRASEU 1 : Buton sticla -> (prin mufa la panglica) panglica neagra ( strabate sticla prin partea stanga ) -> 2 cabluri negre ( o piesa de forma patrata unde se face tranzitia de la panglica la fir normal) => 1 cablu negru vine prins de caroserie si celalta intra in ansamblu din sticla si metal TRASEU 2: ( urmarim cablu negru unde a intrat in ansamblu) ATENTIE: se desface spoilerul ( prins in 4 suruburi de 10 ) - dai capacul de plastic de la ansamblu de haion sticla si o sa vezi acele suruburi + se desface plasticul de protectie unde este localizat modulul antena ( pt deblocare prin cheie) Firul negru se duce la mijloc unde este acel modul si se mufeaza la un fir MARO/Dunga rosie TRASEU 3: Firul BR/RT ( Maro Rosu ) strabate inapoi spre stanga si intra in mansonul de cauciuc -> pana la modulu de interferente ( piesa nr.4) Nota: se desface plasticul de la stalp ( prins in 2 suruburi si 2 cleme de plastic ((sus localizate)) + lampa , plasticul lung dintre geam si plafon si piesa de metal care prinde pafonul Plafonul acuma se poate da putin in jos cat sa ai acces la filtru de interferente prins cu un surub torx Sunt alti utilizatori care au spus ca s-a rezolvat problema schimband acel filtru. Eu i-am refacut toate lipiturile si l-am verificat si era tot in parametrii. Dupa ce desfaci acel filtru poti controla utilizand un aparat de masura continuitatea . Verifica din aproape in aproape sa vezi daca intrerupe undeva Nota: Nu uita sa cureti bine masa care se prinde de ansamblul haionului de sticla ( este prins cu surub in spatele plasticului de protectie ( unde am mentionat de de cele 2 fire mai sus negre ) . Nu uita sa acoperi bine modulul de sub spoiler sa nu intre praf si apa dupa ce il desfaci . Daca nu a reusit sa gasesti problema si totul este ok de la buton la filtru , verifici GM5 ( foarte rar in multe cazuri ) . Calculatorul poate da comanda aiurea sa deschida haionul de sticla. La mine a fost problma la tranzitia de la panglica la fire ( chiar daca este turnat acolo si nu se poate verifica , sunt sanse foarte mari ca din cauza umiditatii sa corodeze acolo. Asta am gasit eu .Eu le-am relipit firele dar este aproape imposibil de facuta asta . La sfarsit pui niste banda sa ramforsezi capatul si il imbraci cu silicon sa nu mai intre apa.Pe viitor daca se desprinde la panglica voi pune 2 cabluri negre fine direct de la buton in jos (carpeala) Alte poze informative: https://ibb.co/wpxVtwR https://ibb.co/6wqvQG9 https://ibb.co/qg1vprp https://ibb.co/GJt7DNn Sper sa va fie de folos acest ghid.
  3. Edit: am găsit problema , regulatorul de presiune de pe rampa injectoare era defect . L am schimbat și masina merge bine.
  4. Salutare, sunt proaspăt posesor de BMW e46 150 cp 2003 Facelift . Acum 3 zile m am dus normal la munca cu masina. Când am terminat treaba și am vrut sa plec, masina nu a mai pornit. Învârte dar nu se întâmpla nimic. Am făcut Reparatii capitale acum 2 sap . Calculatorul de bujii este nou. Am scos mufa de la pompa motorina din rezervor și am sesizat ca nu am tensiune de 12v la contact când dau cheie . Am verificat siguranțe din torpedou și compartiment motor și este ok . Releu ul înlocuit . Tot nu pornește . La spray de pornire la fel . Am testat continuitatea din soclu pana la mufa . Nu este nimic intrerupt . La soclu releu , semnal de la DME exista când pun contactul. in bord nu îmi apare nicio eroare. bateria este in stare buna siguranta din compartiment motor este ok Pe tester am următoarea eroare: —DE: Rail-pressure control valve— aceasta eroare o am de când am cumpărat masina dar am mers vreo 3.000 km fără probleme. Am schimbat pompa din rezervor cu una noua, senzor poziție axa cu came. Tot învârte dar nu pornește. Dacă pompa auxiliară de motorina este Dusa, exista posibilitatea sa întrerupă alimentarea de la cea din rezervor ?
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.