
Helmuth P
Members-
Posts
29 -
Joined
-
Last visited
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
EU
Previous Fields
-
Masina
530 D xdrive
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
Helmuth P's Achievements
-
Multumesc pentru raspunsurile voastre, știu ca aveam obținea confort plus… dar văd și eu acum ca seria șasiului spune altceva. Voi trece cândva pe la service și mă lămuresc. Nevasta mă dădăcește ca oricum după 7 ani ar fi cazul să nu mai investesc și să mă uit după urmașă… poate are dreptate deși eu am îndrăgit confortul acestei F11 și cilindrea de 3 litri cu puterea aferentă . Multumesc domnilor.
-
Am avut bănuiala asta când am văzut cum arată amortizoarele pe căutare Google dar bănuiesc că acum sunt amortizoare normale …m-am uitat pe prețul trecut în nota de plată de cei de la Optimal Auto din Arad, erau la 800 lei bucata.
-
VIN? Bănuiesc ca te referi la FIN? WBA5K31000G796740 Am luat-o in 2018 ca Jahreswagen… adică mașina de un an direct de la un BMW Händler.
-
Ultima lucrare , cea cu schimbul de amortizoare a fost făcută la Arad la recomandarea servicelui de acolo odată cu schimbarea lanțului de distribuție, lucrare planificată din vreme. Nu am fost informat ca s-a făcut ceva la soft… probabil va trebui să întreb la acel service specializat în BMW când în iunie ajung în România ..
-
Helmuth P started following Anvelope XDrive , Confort plus la F11 , RDKS-Probleme cu recunoașterea presiunii în roți and 1 other
-
Bună stimabililor. Fiind mai puțin tinerel… pensionar de luna viitoare, mă învățasem să merg la drum lung doar pe confort sau confort plus. Nu mică mi-a fost surpriza zilele trecute când deranjat puțin de hârtoapele drumului am văzut că opțiunea de confort plus a dispărut din lista de la bord. Am cei drept sport plus… dar mie-mi trebuia pentru protecția fundului varianta confort plus pe care o foloseam până acum. M-am gândit la ce s-a făcut în ultimile 3 luni la mașină, … burdufuri noi pe spate în iarna, o pompă-compresor nou pentru suspensie spate prin februarie și apoi și două amortizoare spate noi în martie. Oare la care din aceste lucrări e posibil să se fi făcut ceva ce mi-a dezafectat varianta confort plus? Am încercat cu bimmercode sau bimmerlink să caut greșeala dar nu am găsit nimic…. Și hârtoapele mă enervează. Are careva vreo idee unde-i greșeala?
-
De curiozitate m-am uitat ce scrie pe cauciucurile mele de pe masina ( 245/45R18 Continental de iarna) este SSR și o stea mare lângă. SSR este pseudonimul german pentru runflat iar steluța … e a BMW. Până acum mașina s-a comportat bine cu ele și oricum e ultima lor iarna căci l-am dus deja din 2022 februarie până acum la 4,5mm adică aproape la limita de uzură pentru iarna.
-
RDKS-Probleme cu recunoașterea presiunii în roți
Helmuth P replied to Helmuth P's topic in Ingrijire si intretinere
Sau verificat , emit perfect, arată presiunea fără greșeală . Pe aparat au fost recunoscute ca compatibile cu acest model de BMW. Sunt OEM adică fabricate exact pentru acest model, de altfel primele 4 din cele 8 achiziționate merg perfect din aprilie pe rotile de vară . -
Bună, dupa 7 ani de folosința senzorii de presiune din ventilele roților mi-au dat de înțeles că s-au golit bateriile și trebuie senzori noi. Am comandat online prin aprilie 8 bucăți și atunci imediat am pus 4 pe rotile de vară ( unul din cele vechi nu mai mergea deloc iar restul slab dar aici nu schimbi cu bucata ci setul ca să ai liniște ). Dupa schimbare și inițializare și 5-6km de condus mașina le-a recunoscut și arată corect presiunea. Acum ca a venit toamna am schimbat în ultimul weekend și roțile de vară cu cele de iarnă… automat am pus și celelalte 4 ventile cumpărate în Set fix pentru modelul meu de BMW. Mecanicul le-a montat în service, controlat sub ochii mei … presiunea era pe aparatul lui de citire indicată corect și a resetat sistemul. De trei zile însă mașina nu vrea să le accepte, deși ele sunt ok. Să le introduci manual cu aparatul în sistem am încercat… nu vrea. Am cerut un termin la autohaus BMW … ăștia când au auzit ce vreau… și ca nu le-am pus și cumpărat la ei… m-au programat pe decembrie. Ce vrea să întreb, cunoașteți vreo situație în care …în memoria mașinii sunt 3 seturi de ventile (cele vechi care au mers 7 ani și setul pus de mine în aprilie) și acum la al 4-lea set să refuze mașina? Trebuie cumva radiate primele 2 din baza de date? Nu mai știu ce să cred căci sunt identice cu cele din roțile de vară montate în aprilie.
-
Am folosit și cu RFT și fără, este mai nasol cu RFT în sensul ca simți hârtoapele mai tare, în rest conducând mai liniștit mai puțin sportiv … nu am simțit diferența. Când comand cauciucuri noi mă uit primordial la rezultatele din teste comparative (ADAC dar și altele) și acolo la aderență pe uscat și umed precum și uzură și raportul calitate / preț. Ei nu testează și nu recomandă cauciucuri no name. RFT îmi dă doar mai multă siguranță în țări unde la o pană trebuie să te târâi într-un service neavând rețea de tractare sigură și de calitate (ADAC plus mă ajută în aproape toată Europa … dar nu acoperă România).
-
La masinile premium si sport sunt recomandări pentru anvelope care au fost omologate pe și pentru aceste modele (ce numiți voi steluțe). Sincer vorbind cine nu merge prea sportiv nu va simții niciodată diferența … cu atît mai neinteresantă este recomandarea când mașina e diesel…Astea pot fi confortabile și puternice … dar sportive nu. Runflatul te ajută doar să nu-ți strici jeanta când faci pană , sunt însă mai puțin confortabile fiind ceva mai tari. Atenție la mașinile importate din afara UE, la BMW știu sigur ca anumite combinații de mărimi pneuri (acolo unde cartea tehnică pentru SUA le cere între punte spate și față ) valabile pentru piața USA… nu sunt permise în UE (birocrația UE lucrează încet). În Germania te mai controlează poliția dacă vede mașini de import, în România probabil deloc.
-
La inspecțiile sau reviziile programate la orce unitate service se completează automat toate lichidele din mașina și ștergătoarele uzate cu excepția combustibilului desigur. Cât privește adblue între timp sunt și benzinării unde la pompa poți completa cu adblue… merge de la mașina mică la camion. Eu îl prefer de la discounter în canistre. Cred ca la cuvintul reprezentanță eu am înțeles greșit cuvintul, o reprezentanță în adevaratul înțeles al cuvântului la noi preia comenzi și vinde mașini noi sau organizează mașini pentru probă. Service-ul nu-l face ea ci unitatea de service ce poate funcționa la reprezentanță sau poți fi trimis la ea de către reprezentanță. Nu orce Autohaus BMW se cheamă reprezentanță aici…. Cum se spune aici „Vertretung“e una si Autohaus e altceva, Mazda are o reprezentanta si 30 de Autohäuser in Germania. V-am inteles eu gresit, sorry. Exista o singura norma (ISO 22241) valabilă în Europa și un singur sortiment omologat pentru Europa.
-
Adblue nu este nimic altceva decât un amestec de apă distilată cu uree…. Îți spun asta și ca inginer chimist . O banală soluție apoasă și singura parte nesigură e să cumperi de la o firmă no-name care ți-o vinde diluată. Eu merg cu mașina mea de 190mii km aproape numai cu adblue luate în canistre de 5 sau 10 litri de la Lidl sau Aldi în Germania. Consumul… 1 litru adblue la 1000km și cu 30 litrii luați o dată pe an la discounter mă descurc un an întreg la cei circa 30mii km pe an. Din principiu nu merg cu rezervorul de adblue gol… cum lipsesc 5 litri cum bag o canistră de 5 peste rezervor. Să merg la BMW după adblue? Cred ca ar râde cei de acolo și cu curul de mine… de altfel ei nici nu vând așa ceva în magazin.
-
Salut, am 530 D xdrive din 2018 (luat ca Jahreswagen) dar de chestia cu steluța nu am auzit. Runflatul e ceva mai scump dar la o adică la o până mai mergi câtva km fără să strici geanta ( care în 90% din cazuri e aluminiu)… e singurul avantaj. Eu le-am folosit pe ambele funcție de ce ofertă convenabilă am găsit. Dacă e să tii cont de ceva, pune doar gume de calitate fabricate în UE… nu chinezării. Și doar genți și roți (ca dimensiuni) ce sunt trecute și în cartea mașinii. În rest steluțele sunt aiureli, important e să-i dai ulei compatibil ca norma (dat liber de BMW) și ceea ce nu scrie nicăieri în cartea tehnică … schimbi uleiul la cutia automată de viteză la circa 100000km sau nu mai mult de 5 ani. Asta nu scrie nicăieri dar o știe orce mecanic.
-
Chestia cu schimbi plăcuțele împreună cu discurile este indiferent de câți km ai la bord, ei asta recomandă în cartea tehnică și cei ce fac inspecțiile la mașină (la cererea masinii care spune când trebuie să mergi la service fie pentru inspecții fie pentru TÜV ) nu discută cu tine , se uită la bordul mașinii și dacă scrie acolo ca mai ai 4-5 mii de mers până trebuie schimbat la roțile din față sau din spate … atunci le schimbă mai ales ca el vede ca tu faci 30mii pe an și nu vii la fiecare 2-3 săptămâni sa te programezi la el. Acum scuze dacă poate în exprimare în termeni tehnici nu mai sunt chiar așa brici, sunt plecat de 32 de ani și limba română nu-i limba maternă deci nu o vorbesc tot timpul.
-
Service-ul l-am făcut până acuma în țara unde locuiesc (Germania) iar aici la inspecția mașinii (dictata ca moment al efectuării strict de softul mașinii) orce intervenție se face strict după formularul descărcat online de la BMW (dacă nu faci direct la reprezentanta lor ci la o firmă de reparații auto oarecare) iar acolo scrie clar… se schimbă ambele. Dacă nu le-ași fi făcut … nu mi-ar fi înregistrat inspecția (căci ce scrie pe hârtie la ei e lege). Desigur poți merge oriunde și cere doar schimbare de plăcuțe dar asta nu va fi recunoscut ca inspecția ca la carte și ca atare nu se trece în istoricul online al mașinii… se uită mulți la așa ceva când cumpără o mașină folosită… istoricul săfie perfect. Desigur pot schimba datele din electronica mașinii privind lucrările la mașină prin bimmerlink… dar nu aceasta este intenția mea. Nu am intenția să risc cu discuri la limita uzurii când merg destul de des pe autostradă și cu 180-200kmh … nu se prea merită. În forumurile germane unde am căutat se dă la BMW seria 5 o durata de viață la discuri de 45- 65mii km funcție de .. șofer și piciorul lui . Sfatul cu schimbarea softului e bun, aici în Germania am mai cerut asta și am fost refuzat pe motiv că-i actual ( deși știu sigur că-i din 2017), probabil voi merge în România la BMW să-l actualizez ( nu contează că-mi pun versiunea engleză probabil) dar înainte de a pune softul probabil trebuie să scot aparatul adițional pentru CarPlay pe care l-am integrat ulterior și care deși e pentru modelul meu… nu-i licența originală BMW. Mulțumesc pentru sfaturile voastre.