Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

relbat.ro

Members
  • Posts

    3
  • Joined

  • Last visited

relbat.ro's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • First Post Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Colegul @bimmer90f30 are, cel mai probabil, perfectă dreptate. Faptul că problema a apărut imediat după intervenția la galeria de admisie este un indiciu mult prea mare pentru a fi ignorat. Eroarea de "Air Flow too high" (debit de aer prea mare) indică o neconcordanță între aerul măsurat de debitmetru (MAF) și ceea ce se întâmplă de fapt în admisie. Aproape sigur, pe undeva pe traseu, după debitmetru, motorul trage aer "fals". Calculatorul vede o cantitate de aer care nu corespunde cu turația și sarcina motorului, și de aici apare eroarea. Înainte de a mai schimba orice alt senzor sau EGR-ul, aș insista pe o verificare meticuloasă a etanșeității întregului traseu de admisie. Asta înseamnă: garniturile de la galeria de admisie (care tocmai a fost demontată), toate furtunurile de vacuum, tubulatura de la intercooler, etc. Cel mai eficient mod de a depista un astfel de por este un test cu fum (smoke test). Orice mecanic bun ar trebui să aibă acest echipament. Martorul 'Check Engine' este, din păcate, foarte generic și poate semnala o multitudine de probleme, de la un senzor defect la o problemă mecanică. Pentru a înțelege mai bine ce poate indica acest martor și de ce e important să nu fie ignorat, un ghid vizual ca cel de pe martori bord poate fi de ajutor. Mult succes și sper să găsești un mecanic care să facă această verificare de bază înainte de a te mai pune să cumperi piese.
  2. Salutare, Colegii de mai sus au punctat perfect. Erorile pe care le ai sunt clasice pentru o problemă la sistemul EGR (supapă și/sau răcitor de gaze). Codul 29EB00 indică direct o problemă de eficiență a răcitorului sau a clapetei de bypass a acestuia. Cel de-al doilea cod, 290900, este o consecință: calculatorul motorului detectează un debit de aer proaspăt prea mare, tocmai pentru că gazele arse nu sunt recirculate corect prin EGR. Sfatul de a verifica la reprezentanță rechemarea în service (recall) este cel mai important. Aceste motoare (N47) au avut o campanie extinsă la nivel global pentru înlocuirea răcitorului EGR, deoarece cele defecte prezentau risc de incendiu. Sună la orice dealer BMW, oferă-le seria de șasiu (VIN) și îți vor spune pe loc dacă mașina ta este eligibilă pentru înlocuire gratuită. Martorul Check Engine în sine este unul generic și poate semnala zeci de probleme diferite, de la una minoră la una critică. Pentru a înțelege mai bine diferența dintre el și alți martori care impun oprirea imediată, puteți arunca o privire aici: martori bord. E un ghid bun care explică ce înseamnă fiecare simbol. Chiar dacă martorul se stinge, problema nu dispare (erorile sunt stocate ca "Permanente"). Nu ignora problema, verifică VIN-ul la o reprezentanță BMW cât mai repede. Succes
  3. Salutare, Clasica problemă cu "pomul de Crăciun" în bord, care de obicei indică o problemă serioasă de natură electrică. Colegii au punctat foarte bine. Când tensiunea din sistem scade sau fluctuează masiv, toate modulele electronice (ABS, DSC/ESP, servodirecție etc.) o iau razna și raportează erori, chiar dacă ele nu sunt defecte mecanic. Martorul cu volanul și lacătul (ELV) este un simptom clasic de tensiune slabă la BMW-uri. Când apar atâtea erori simultan, e ușor să te panichezi. E util să știi ce înseamnă fiecare martor în parte, ca să înțelegi gravitatea. Pentru o "traducere" rapidă a simbolurilor, site-ul Martori bord are un ghid vizual foarte bun. Părerea mea: nu te baza pe faptul că acum merge. Problema e încă acolo și te va lăsa în drum când te aștepți mai puțin. Cel mai probabil este alternatorul (releul de încărcare) care nu mai încarcă bateria, sau o problemă la cablajul principal de alimentare. O diagnoză completă este esențială pentru a nu schimba piese pe ghicite. Mult succes
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.