Jump to content

spoon

Members
  • Posts

    17
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    BMW 330 D

spoon's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. spoon

    Intrebare?

    Stiam ca ala se numeste filtru epurator nicidecum PCV, din ce am m ai citit pe aici am inteles ca este vb de altceva.
  2. spoon

    Intrebare?

    Salut , Am un E46 330 D si as vrea sa stiu unde se afla VAlVA PVC ? Va multumesc
  3. Salut, multumesc de raspuns...dar m-ar interesa daca poti sa-mi dai numele si numarul acelui mecanic si sa-mi spui cam cat te-a costat pe tine aceasta operatiune. multumesc
  4. Salut , am un e 46 330 d si am pus testerul pe el si mi-a dat o eroare la EGR. Cel care mi-a facut testul mi-a recomandat 2 variante si anume: 1. sa-l curat ( daca stie cnv cum se curata as aprecia mult daca mi-ar spune) 2. sa-l anulez ( mai recis sa-l opturez ) Va intreb care ar fi cea mai buna varianta sau cum a-ti proceda voi in acest caz. Va multumesc anticipat
  5. Salut baieti, masina este un e46 330D 2000, problema este ca am un tacanit la motor. Tacanitul nu isi face prezenta decat atunci cand este motorul cald, cand pornesc masina dimineata nu se aude nimic. Cu cat se incalzeste motorul cu atat se aude mai tare tacanitul. Ce ar putea fi? Eu ma gandesc sa nu fie ceva tacheti, dar din cate stiu ca sa fie tachetii ar trebuii sa faca acel tacanit la rece si dupa aceea sa nu se mai auda, nu? Astept sa imi elucidati si mie problema , daca se poate:)) Va multumesc
  6. Salut, Cine imi poate spune cum se curata un EGR? Daca se poate curata! Am dat search dar nu am gasit nici un topic. Masina este un 330D E46. Va multumesc
  7. U sti sigur ca este de la axa cu came si de la tacheti, sau banui asta?
  8. Am un prieten cu un 320 d si m-a rugat sa pun pe forum problema lui. Mi-a spus ca atunci cand motorul este rece nu face nici un tacanit, in schimb cand se incalzeste incepe sa tacane ( sunet de tacheti ). Si inca ceva , Cum se curata EGR? merci
  9. Daca ai fi citit mai sus ai fi inteles despre ce este vb. Am schimbat la Filaret debitmetrul, dupa care mi l-au resoftat. Dar masina are momente in care nu trage. Asta se intampla numai dupa 3000 ture.
  10. 330 d 135 kw kam cat face ( costuri) un motor reparat. Daca sti vreun mecanic bun zi-mi si mie plss Despre ce motor este vorba? Daca ai un mecanic priceput, repara-l pe cel pe care-l ai.
  11. 10x mane id-ul meu djsashaclub sa mai vb Nu o sa gasesti documentatie prea multa despre modificari facute de altii, asa ca va trebui sa experimentezi pe pielea ta. Iti spun pentru ca si eu am tot un 330d si m-am documentat destul de serios in ultima vreme despre ce modificari ar fi posibile pastrand masina la fel de practica ca la inceput, si fara sa investesc sume aberante de bani. Daca ai pachetul de suspensii sport din fabrica ti-as recomanda doar bara stabilizatoare spate de la M3 in locul celei pe care o ai, cea de pe fata e aproape la fel ca cea de M3 (25.8 vs 26mm) dar cea spate e mai moale (19 vs 21.5mm) si asta face 330d-ul mai subvirator. Daca nu ai pachetul sport (sau vrei mai multa sportivitate decat suspensia sport OEM) iti recomand un set de suspensii reglabile (coilovers), eu am V-Maxx care sunt OK insa sunt ajustabile doar pe inaltime (fara ajustare separata a amortizoarelor). Alte kituri de suspensii potrivite pentru E46 sunt Eibach Pro-Street, KW V1 sau Bilstein PSS, iar daca vrei performanta absoluta (cu pret pe masura) te poti uita la KW V2 sau chiar Bilstein PSS9 sau KW V3, kituri de competitie cu ajustari complexe. Evident, cu cat sunt mai dure te poti astepta la comfort din ce in ce mai redus, mai ales ca drumurile din Romania nu sunt chiar ca in palma, asa ca ultimele kituri nu le-as pune decat pe o masina "de weekend". Daca pui suspensii aftermarket sportive pe o masina fara pachetul sport din fabrica, iti recomand sa cauti si un kit de bari stabilizatoare (sway bars) pe masura, altfel doar o sa ai o masina incomfortabila fara imbunatatiri considerabile la tinuta de drum. Franele lui 330d sunt destul de capabile, discurile fiind apropiate de dimensiuni de cele de M3 (325mm/300mm la 330d, 325mm/328mm la M3), insa neaparat ia-ti placute de frana foarte bune daca vrei sa sofezi in ritm alert pe drumuri montane virajate si sa nu te trezesti fara frane. Ajusteaza-ti stilul astfel incat sa nu folosesti frana mai mult decat e necesar, un upgrade de frane te-ar costa o bucata prea mare din suma ta ca sa merite asa ca e bine sa scoti tot ce poti din franele pe care le are deja masina. La motor e cel mai delicat, in primul rand va trebui sa te asiguri ca totul e in stare foarte buna inainte sa te apuci de modificari. Reviziile la zi, ulei bun, fii sigur ca turbina nu are probleme, daca pornesti deja cu probleme nu o sa faci mare lucru. Modificarile, in ordinea in care le-as face eu sunt cam asa: 1. Chip-tuning. E cea mai simpla si mai consistenta modificare, iti poate creste puterea cu peste 20% si nu costa mult. Nu are efecte daunatoare, nu creste consumul sau uzura daca nu folosesti plusul de putere. Avand in vedere ca nu e singura modificare pe care o faci, iti recomand metoda celor de la Master Tuner cu piggyback programat pe dyno, care se poate ajusta dupa fiecare modificare ulterioara pentru a scoate maximul de putere. 2. Intercooler. Unul mai mare si mai putin restrictiv iti va da putere mai mare mai ales la viteza mica si un consum putin mai scazut, plus iti permite sa cresti presiunea turbinei si implicit puterea fara riscuri pentru motor. Va trebui sa scoti ventilatorul de la clima si sa il inlocuiesti cu doua mai mici, pentru a face loc intercoolerului. 3. Injectoare. Injectoarele in orice motor se dimensioneaza cu o marja de rezerva destul de ingusta, pentru a obtine eficienta maxima; daca sunt supradimensionate prea mult va lucra in sarcini prea mici in mod normal si nu se obtine atomizare buna a combustibilului. Ca sa cresti puterea mai mult vei avea asadar nevoie de injectoare mai capabile, insa urmeaza acelasi principiu si nu folosi injectoare prea mari. O capacitate de ~30% in plus e OK daca nu ai de gand sa schimbi organele interne ale motorului (lucru imposibil in bugetul tau). 4. Evacuare. Catalizatorul e elementul cel mai restrictiv al evacuarii, fie il elimini de tot si risti ca masina sa nu iti treaca testul de poluare la ITP (sau dai spaga), fie iei un catalizator "race", de care eu sincer nici nu am auzit sa existe pentru motorul asta :twoup:. Recomandabil e sa schimbi tot traseul de evacuare cu unul cu diametru ceva mai mare, raporteaza-te insa la cresterea de putere si nu pune cea mai groasa teava posibila. Deasemenea va trebui neaparat sa schimbi ambreiajul, pentru cel stock nu va rezista la prea multe brutalizari cu un asa motor. Daca faci totul cum trebuie o sa ajungi undeva in zona a 280-300CP, 700+Nm, 0-100Kmh sub 5.5s, cu alte cuvinte apropiat de M3 ca performante atat in linie dreapta cat si in viraje. Sau, ai putea sa vinzi masina si sa iei un M3 si ai rezolvat problema :twoup:.
  12. Ce a-ti face in locul meu ? A-ti cumpara un motor SH din Germania ( aprox. 70.000 km) sau a-ti umbla in cel obosit facand-ul k nou? Astept pareri pertinente. Va multumesc
  13. Am un BMW E46 330 D, pe afara are paket M Optik I si nu vreau sa-l schimb. Dar in rest as vrea sa schimb tot ce pot in banii astia ca masina sa mearga foarte bine si binentzeles RPD.:twoup:) Nu ma pricep prea bine la tunning asha cca astept parerile voastre pertinente si bazate . :twoup: Va multumesc
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.