Jump to content

mleo

Members
  • Posts

    12
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    BMW R1200gs

mleo's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. am pus-o pe test. am tras o concluzie trista : am cumparat o motocicleta scumpa , noua, exact ca sa nu se strice , sa nu repar la ea, chit ca nu fac multi km. Scopul era sa am o mobra la care sa uit de reparatii. Am cumparat-o noua din reprezentanta in 2007, am facut 4000 km, si acum s-a stricat centrala de abs, care costa 2000 eur. ce sugestii aveti? unde pot gasi moto lovite ? sau piese de schimb sh ?
  2. ati mai avut probleme cu frana la 1200 GS ? din senin, in mers, s-au aprins becurile de avertizare la bord....si frana a devenit aproape 0 pe spate si slaba pe fata. pe test ar aparea ca am presiune prea mare pe fata si mica pe spate....
  3. dupa parerea mea ...nu (R 1200 GS). Dar e la fel de mare, si probabil e ultimul lucru la care se uita. Probabil sare in ochi mai intai casca alba de motopolitist, vesta tip "ham", echip. gri....si apoi motorul.
  4. Da.... ...trebuie sa va spun ca am tras si o concluzie (daca tot am generat discutia)... Am imbracat pina la urma un costum aproape identic cu cel al politistilor. Si am constatat urmatoarele: -cei care nu te vad (din diverse motive) nu te vad oricum . Un mos cu un renault vechi m-a inghesuit la bordura in sensul giratoriu ca si cum nici nu am fost pe acolo. Dupa claxoane si semne cu mina la cap, singurul lucru care l-a inteles a fost sa opreasca in mijlocul intersectiei si sa scoata actele pe geam :) . Am plecat repede , sa nu creez alte discutii. -pentru ca nu merg extraordinar de tare, nu ma pot lauda ca "nu ma depaseste nimeni". Dar mi s-a intimplat sa stea cate o masina (care m-ar fi putut depasi) in spatele meu minute bune. Cand isi da seama ca nu sint politist, depaseste razant, si injura ofticat. -marea majoritate, insa, par sa te observe mai bine -am vazut politisti de la rutiera care m-au salutat (probabil m-au crezut "coleg" in timpul liber).
  5. da...cred ca s-a deviat de la subiect. 1.In ceea ce ma priveste , nu am adus in discutie experienta mea. S-ar fi chemat topicul "experienta personala". Am intrebat daca cineva stie amanunte despre echipamentele de la politie, care se presupune ca sint rezultatul unor studii, experimente, ale unor colective de studiu.,..etc...etc...si daca noi putem "imprumuta" din studiile si experienta lor. 2.Am dat exemplu un eveniment , si a judeca evenimentul respectiv (si pe mine) , nu e cazul. Legatura evenimentului cu intrebarea este una singura: soferul a spus ca nu m-a vazut, desi purtam un echipament de moto destul de vizibil. Ca sa raspund , totusi, spre stiinta: -nu am pretentia ca am o experienta deosebita la ghidon. Conduc insa motocicleta din 1991, si nu eram la prima excursie la mare distanta. Nu eram la prima excursie in Spania. Cine sustine ca are experienta extraordinara, si ca nu va pati niciodata nimic, cred ca are o problema. -nu era vorba de 60, ci 80-100. -nu faceam (nu fac niciodata )slalom printre masini -ce faci cand te afli pe o autostrada aglomerata, cu masini in coloana pe ambele sensuri (abia trecusem de un blocaj generat de un alt accident), si masina de linga tine pune frana usor , incetineste, si din spatele lui (deci lateral stg.spate) vine si te ia pe sus? cum reactionezi, din experienta, in situatiile astea? Ce puteai anticipa? Daca raspunsul este "mai bine stateai acasa....."....atunci, discutia nu-si are rostul. Deci daca vedem ca o masina, pe autostrada, linga noi , la 80-100/ora, pune frana usor, ar trebui sa tragem concluzia ca a treia masina din spate vine si ne ia pe sus? De ce , intotdeauna , incercam (tine de natura umana, probabil), incercam sa judecam tendentios? Da, poate nu am experienta. Mergeam pe motocicleta, intr-o tara cu mare traditie pentru doua roti, cu legi care protejeaza f. tare motociclistii, cu disciplina rutiera in acest sens, cu soferi f. obisnuiti cu motociclistii. Deci poate in conditii mult mai sigure decat in Romania. Capeti experienta doar ....exersand. Ce legatura are cu faptul ca un sofer "nu m-a vazut?".. Ce legatura are cu faptul ca 90% din soferii vinovati asta spun :"nu l-am vazut". Studiind si fiind mai atenti la ce echipamente folosesc diversi motociclisti (in cazul discutiei de fata , politistii, care se presupune ca au asigurate cele mai bune de lucru, caci ei sint la lucru, nu la plimbare....) consider ca nu gresim cu nimic. Capatam un plus, exact din acea experienta pe care o aminteai mai sus.
  6. M-as bucura sa existe respectul de care vorbesti. Din pacate, mi s-a dovedit ca nu e asa, nu de putine ori. Am intilnit soferi (care conduc te miri ce ruginituri), care trec razant inadins. Un asemenea sofer m-a intrebat candva intr-o statie peco cat costa motocicleta. I-am spus, si s-a mirat. La plecare (eu tocmai imi puneam casca) a trecut razant, si mi-a strigat pe geam :"tre' sa ai si bani de reparatii daca ai avut atata ptr. motocicleta". Tot respectul pentru soferii care sint soferi. Tot respectul pentru motociclistii care sint motociclisti. Dar trebuie sa admit si sa sustin ca, in afara de acestia, mai exista si altii, de care incerc din rasputeri sa ma feresc. Asta ca sa nu fiu afectat de prostia, de ignoranta SAU neatentia lor. Multumesc tuturor pentru pareri. Se pare ca am tras o concluzie. O casca alba si o vesta reflectorizanta (eventual cu ceva scris pe ea) ar ajuta.
  7. ma ajuta toata aceata discutie, tocmai pentru ca sint in situatia de a-mi alege un nou echipament. Cel"vechi" (avea o luna vechime) a ramas in Spania. In ceea ce ma priveste, atat la motociclism, cat si la alte activitati (sportive) la care particip, sint pentru echipament de siguranta complet. Si cat mai bun. Incerc sa ma hotarasc. Imediat vine sezonul....si eu sint dezbracat.
  8. Ei , hai.....75%...93%......am discutat pur si simplu cu cineva de specialitate. Nu inseamna neaparat ca a fost o consultatie <_< .....Omul a facut o afirmatie care are la baza niste statistici. Hai sa nu mergem prea alaturi de subiect. Cu riscul de a ma repeta: -credeti ca efortul de a te face mai bine vazut poate ajuta? -am vazut o data in Franta un motoclist care de departe, semana cu un politist. Instinctiv (ca si eu sint sofer, poate la fel de neatent ca toti ceilalti uneori, predispus la neatentie datorita confortului si sigurantei oferite de habitaclu) am devenit brusc mai atent. Credeti ca "inducerea" unei oarecare asemanari poate ajuta? Atat. Restul observatiilor, sint si ele binevenite, ca e un forum de discutii liber (am observat). Pot ajuta. Va multumesc scuze, intre timp cineva a mai postat.....Dizlpowe, multumesc ptr. sfat. Cam la asta ma gandeam si eu.
  9. STOP, oameni buni....va rog cititi mai cu atentie ceea ce am scris. Nu sariti, si nu incepeti cu cuvinte jignitoare ("atitudine stupida"),fara o minima atentie la citit. NU AM SPUS ca sint de acord cu anumite corectii. Din discutiile cu un psiholog, am tras concluzia ca respectul fata de cel de linga tine, la 75% din cazuri pleaca de la frica. ATATA TOT. Ganditi-va ca nu toti cei care circula pe linga noi, zilnic, judeca la fel ca noi. Nu am spus ca ar trebui batuti soferii, nu sint de acord cu nici un fel de violenta. Va rog cititi cu atentie ce scrie unul si altul, si apoi sariti. Ne-am trezit ca am scris o pagina intreaga toti acelasi lucru, dar cu alte cuvinte. Personal, sint un om de o anumita factura, si un anumit statut. Faptul ca am acest hobby , care ma indeamna sa parcurg mii de km cu motocicleta, nu inseamna insa ca ma identifica automat cu o anumita patura (pina la urma sociala) de motociclisti sau soferi. Am subliniat atat : EXISTA POSIBILITATEA ca un grup de motociclisti, din motive nu neaparat obiective, sa fie mai vizibil decat unul singur. Mai vizibil = protejat fata de actiunile celorlalti. Actiunile mele mi le asum. Nu vreau sa o patesc din cauza celorlalti. Vreau sa minimalizez acest pericol. Va repet, am suferit un accident, FARA NICI UN FEL DE VINA. rulam pe autostrada cu o viteza medie de 80 max.100 km/ora (concluzie trasa de organele de ploitie, care au verificat inregistraruile radarelor fixe pe ultimii 60 km. ). Masina a venit din banda 2, spre banda 1, incercand sa evite o alta masina care a pus frana in fata sa. Daca frana, nu se loveau , nu se intimpla nimic. El a preferat sa traga de volan, pentru ca "nu m-a vazut". Si a tras. M-a impins (cf. PV al politiei) aproape 50m. Am hotarat sa-mi iau orice masura de precautie. (excfeptand-o pe cea cu statul in casa <_< ). Nimic care poate imbunatati aceasta situatie nu e inutil. Daca trebuie sa-mi pun flutiri pe casca sau mantie de superman peste echipament, o fac. Nu consider inutil. Multumesc xxl. Orice sfat e binevenit si pentru cei ce citesc, nu numai ptr. mine.
  10. "soferul care m-a lovit din spate...." Eu aveam 100, el 160, pe autostrada, a schimbat banda brusc...etc...etc...etc... m-a lovit din lateral spate. Realitatea este alta : -un motociclist singur , pe sosea, nu prezinta importanta , si nu i se da atentie.Dpdv al unui sofer cu atentia distrasa de blonda din dreapta, de telefonul mobil, de faptul ca motociclismul e oricum o chestie inutila pe care el nu o intelege, ...un motociclist nu inseamna nimic. Decat , daca, eventual, el poarta o vesta reflectorizanta, si de departe, ar parea ca e motociclist de la politie. POATE, ii atrage putina atentie. POATE. -5 motociclisti atrag atentia. Fie si pentrui faptul ca, instinctiv , soferul gandeste ca daca nu devine brusc atent, si loveste unul din ei, ceilalti 4 pot sa-i acorde o anumikta corectie (bibnemeritata) pina vina militia. Nasol e ca de obicei , merg singur. Singur eram si in Spania (o vreme am fost 2, dar spre Romania am plecat singur). Pur si simplu, de asta m-am interesat de costumele politistilor. Ar fi o idee, de masura suplimentara de protectie. Nu vreau sa mai trec o data prin ce am trecut. Vreau sa fac tot posibillul, sa aplic oricem idee (chiar traznita) imi vine, sau vine altcuiva, de a minimaliza riscurile unei calatorii cu motocicleta, printre soferi neatenti. Nu vreau sa astept sa se disciplineze soferii. Nu se va intimpla asta niciodata. -am vazut un motociclist in Franta, o data, cu o vesta reflectorizanta pe care scria PATRULA. Clar, de departe am crezut ca e cu siguranta politist. Si am foswt cu ochii pe el pina ce am trecut de el cu masina. ASta e ideea.
  11. nu neaparat ca imi doresc. De curiozitate. Personal sint multumit de echipamentul pe care-l am (de la BMW). Ma gandeam doar daca nu se pot imprumuta idei de a deveni mult mai vizibil (anul motociclistic s-a terminat pentru mine prin august, cu un accident, pe drumul de intoarcere dintr-o excursie in Spania, ...iar soferul care m-a lovit din spate a declarat ca nu m-a observat la timp ).
  12. are cineva informatii (eventual poze) despre echipamenteloe utilizate de motociclistii politisti?
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.