Jump to content

echipament moto pt politisti


mleo

Recommended Posts

nu neaparat ca imi doresc. De curiozitate.

Personal sint multumit de echipamentul pe care-l am (de la BMW).

Ma gandeam doar daca nu se pot imprumuta idei de a deveni mult mai vizibil (anul motociclistic s-a terminat pentru mine prin august, cu un accident, pe drumul de intoarcere dintr-o excursie in Spania, ...iar soferul care m-a lovit din spate a declarat ca nu m-a observat la timp ).

Link to comment
Share on other sites

Cred ca singurul lucru care ar merita sa il imprumuti ar fi.. girofarul. Cu siguranta vei deveni mult mai vizibill. <_<

 

Ontopic: In fata - faruri cu Xenon. In spate - geaca cu elemente (mari) reflectorizante si casca deschisa la culoare. Lateral - rimstripes reflectorizante.

 

Mai mult de atat, nu stiu ce ai putea face.

Link to comment
Share on other sites

daca ai 200 km/h....orice ai purta nu te observa la timp

 

"soferul care m-a lovit din spate...."

 

Eu aveam 100, el 160, pe autostrada, a schimbat banda brusc...etc...etc...etc... m-a lovit din lateral spate.

 

Realitatea este alta :

-un motociclist singur , pe sosea, nu prezinta importanta , si nu i se da atentie.Dpdv al unui sofer cu atentia distrasa de blonda din dreapta, de telefonul mobil, de faptul ca motociclismul e oricum o chestie inutila pe care el nu o intelege, ...un motociclist nu inseamna nimic. Decat , daca, eventual, el poarta o vesta reflectorizanta, si de departe, ar parea ca e motociclist de la politie. POATE, ii atrage putina atentie. POATE.

-5 motociclisti atrag atentia. Fie si pentrui faptul ca, instinctiv , soferul gandeste ca daca nu devine brusc atent, si loveste unul din ei, ceilalti 4 pot sa-i acorde o anumikta corectie (bibnemeritata) pina vina militia.

Nasol e ca de obicei , merg singur. Singur eram si in Spania (o vreme am fost 2, dar spre Romania am plecat singur).

Pur si simplu, de asta m-am interesat de costumele politistilor. Ar fi o idee, de masura suplimentara de protectie. Nu vreau sa mai trec o data prin ce am trecut. Vreau sa fac tot posibillul, sa aplic oricem idee (chiar traznita) imi vine, sau vine altcuiva, de a minimaliza riscurile unei calatorii cu motocicleta, printre soferi neatenti. Nu vreau sa astept sa se disciplineze soferii. Nu se va intimpla asta niciodata.

-am vazut un motociclist in Franta, o data, cu o vesta reflectorizanta pe care scria PATRULA. Clar, de departe am crezut ca e cu siguranta politist. Si am foswt cu ochii pe el pina ce am trecut de el cu masina.

ASta e ideea.

Link to comment
Share on other sites

-5 motociclisti atrag atentia. Fie si pentrui faptul ca, instinctiv , soferul gandeste ca daca nu devine brusc atent, si loveste unul din ei, ceilalti 4 pot sa-i acorde o anumikta corectie (bibnemeritata) pina vina militia.

 

Niciodată nu am ĂŽnţeles spiritul ăsta stupid de justiţiari al unor motociclişti.

 

Ai impresia că cineva face accident intenţionat?

Nu poate oricine greşi?

 

Păi atunci nu ţi se pare corect să primeşti şi tu o corecţie de la un şofer dacă se ĂŽntâmplă să intri ĂŽn maşina lui ĂŽn trafic?

 

Eu ştiu pe cineva care s-a trezit cu un motociclist ĂŽn maşină, intrase prin lunetă.

Normal era să-i dea câteva picioare pentru că i-a spart geamul sau să-l ducă la spital, ceea ce a şi făcut?

 

Spiritul ăsta de haită şi violenţa ĂŽn cazul unui accident sunt nişte porniri foarte stupide care nu pot duce la nimic bun.

Nu ştii cui acorzi tu o corecţie când eşti cu ĂŽncă 4 amici motociclişti aşa că mai bine ĂŽnvaţă să fii civilizat.

Respectul trebuie să fie reciproc.

Ănainte trebuie să fim oameni şi abia după şoferi sau motociclişti.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Cu siguranta 5 motociclisti sunt mai vizibili decat unul singur, dar despre partea cu corectia.. are dreptate Ciupanezu mai sus.

 

In cel mai bun caz, poate se gandeste soferul ca ar putea avea mai multi pe constiinta daca nu casca ochii, decat ca ii aplica "supravietuitorii" nu stiu ce corectie.

Link to comment
Share on other sites

@mleo: Cea mai bunĂŁ mĂŁsurĂŁ de apĂŁrarea a unui motociclist este propria sa atenĂžie.

 

Ăntotdeauna vor exista Âşoferi adormiĂži la volan indiferent de echipamentul motociclistului, unii oameni sunt foarte absenĂži la volan.

 

Aceastã atenÞie În plus ar trebui sã fie Întotdeauna prezentã din moment ce pe motociclitã ai o protecÞie minimã faÞã de protecÞia oferitã de habitaclul unei maºini.

Eu nu mi-aÂş ĂŽncredinĂža viaĂža altora. Din moment ce ĂŽĂži asumi riscul conducerii unei motociclete, mai bine eÂşti tu cel mai atent Âşi nu te bazezi pe faptul cĂŁ Âşoferii trebuie sĂŁ te observe.

Link to comment
Share on other sites

Acesta este spiritul care va indeamna sa faceti tot felul de manifestatii? Nu mai bine te duci la un magazin cu articole pentru motociclisti si iti cumperi tot ce iti trebuie pentru a fi vizibil. Accidente se intampla la tot pasul, intre conducatori de diverse vehicule...cat de legal este slalomul printre masini pe toate drumurile, nu cumva va puneti singuri viata in pericol?..nu am nimic cu motociclistii dar daca manevrele ar fi facute cu mai multa responsabilitate si respect fata de ceilalti participanti la trafic ar fi mai bine pentru toata lumea.

Daca intra o masina intr-un motociclist sau invers tot accident se numeste.

Daca toata lumea recurge la corectii am ajunge ca in jungla.

Link to comment
Share on other sites

STOP, oameni buni....va rog cititi mai cu atentie ceea ce am scris. Nu sariti, si nu incepeti cu cuvinte jignitoare ("atitudine stupida"),fara o minima atentie la citit.

 

NU AM SPUS ca sint de acord cu anumite corectii. Din discutiile cu un psiholog, am tras concluzia ca respectul fata de cel de linga tine, la 75% din cazuri pleaca de la frica. ATATA TOT. Ganditi-va ca nu toti cei care circula pe linga noi, zilnic, judeca la fel ca noi. Nu am spus ca ar trebui batuti soferii, nu sint de acord cu nici un fel de violenta. Va rog cititi cu atentie ce scrie unul si altul, si apoi sariti. Ne-am trezit ca am scris o pagina intreaga toti acelasi lucru, dar cu alte cuvinte.

 

Personal, sint un om de o anumita factura, si un anumit statut. Faptul ca am acest hobby , care ma indeamna sa parcurg mii de km cu motocicleta, nu inseamna insa ca ma identifica automat cu o anumita patura (pina la urma sociala) de motociclisti sau soferi.

 

Am subliniat atat : EXISTA POSIBILITATEA ca un grup de motociclisti, din motive nu neaparat obiective, sa fie mai vizibil decat unul singur.

Mai vizibil = protejat fata de actiunile celorlalti. Actiunile mele mi le asum. Nu vreau sa o patesc din cauza celorlalti. Vreau sa minimalizez acest pericol.

 

Va repet, am suferit un accident, FARA NICI UN FEL DE VINA. rulam pe autostrada cu o viteza medie de 80 max.100 km/ora (concluzie trasa de organele de ploitie, care au verificat inregistraruile radarelor fixe pe ultimii 60 km. ). Masina a venit din banda 2, spre banda 1, incercand sa evite o alta masina care a pus frana in fata sa. Daca frana, nu se loveau , nu se intimpla nimic. El a preferat sa traga de volan, pentru ca "nu m-a vazut". Si a tras. M-a impins (cf. PV al politiei) aproape 50m.

 

Am hotarat sa-mi iau orice masura de precautie. (excfeptand-o pe cea cu statul in casa <_< ). Nimic care poate imbunatati aceasta situatie nu e inutil.

Daca trebuie sa-mi pun flutiri pe casca sau mantie de superman peste echipament, o fac. Nu consider inutil.

 

Multumesc xxl.

 

Orice sfat e binevenit si pentru cei ce citesc, nu numai ptr. mine.

Edited by mleo
Link to comment
Share on other sites

ok... lucrurile stau putin diferit decat suntem obisnuiti sa le vedem...

 

sunt foarte putine accidentele cu intentie, de genul "da, am vrut sa dau cu masina in ala!"...

 

adevarul este ca, in general, accidentele se produc din neatentie sau din neasumarea unor riscuri evidente si cu probabilitate foarte mare de evenimente rutiere...

 

de aceea, personal am dedus ca accidentele/coliziunile intre masini au 3 cauze principale:

- lipsa vizibilitatii (sau mai corect spus neatentia) si/sau neindemanarea in efectuarea manevrelor

- lipsa conduitei preventive (asumarea a cat mai multe riscuri pentru o gestiune corecta a posibilitatilor de evitare a lor)

- viteza excesiva...

 

observati ca nu am inclus cauzele imputabile pietonilor, intrucat nu as vrea sa includ in aceasta discutie accidentele cu pietonii... desi sunt o gramada ...

 

accidentele cu masini si motociclisti se intampla din simplul motiv ca soferii NU sunt obisnuiti sa realizeze prezenta pe sosele decat a vehiculelor de talia celor pe care le conduc... sau mai mari... e o chestiune instinctiva, cei mai mici nu prezinta interes pentru instinct ... cu alte cuvinte, accidentul se produce pentru ca "nu l-a vazut".

 

in acelasi context, motocicletele au si o viteza maxima usor de atins, fiind mult mai rapide decat autoturismele... viteza ridicata conduce la limitarea timpului de reactie, si implicit a distantei de evitare a impactului...

 

de aici, pana la accident e un pas foarte mic...

 

cu cat motociclistul este mai corect echipat si protejat, respectiv mai bine semnalizat, adica VIZIBIL, cu atat riscul ca el sa fie implicat intr-un accident este mai mic...

 

la fel, cu cat soferii REALIZEAZA si ACCEPTA ca pe sosea e posibil sa mai existe sau sa apara si un motociclist, atunci riscul de a intra in coliziune cu el se diminueaza, pentru ca il vede mai usor... si e pregatit sa ii remarce prezenta...

 

eu cam asa vad lucrurile...

 

 

L.E.: in 2000, am intrat in plin intr-o Lancia Thema condusa de un mosulet de la Curtea de Conturi... eram pe un Yamaha R1 (cunoscatorii stiu ce inseamna sa ai asa ceva sub fund)... vinovat a fost mosul... a iesit de pe o straduta in Colentina fara sa cedeze trecerea, unde e acum Carrefour-ul!

 

declaratia lui in urma accidentului: "nu te-am vazut, ai venit prea repede in mine!"...

noroc ca apucasem sa franez si sa reduc cam pe la 60km/h, am culcat motorul pe-o parte si am reusit sa-mi scot piciorul care urma sa intre intre masina si motocicleta... altfel nici nu vreau sa ma gandesc ce-ar fi fost ... <_>

Link to comment
Share on other sites

STOP, oameni buni....va rog cititi mai cu atentie ceea ce am scris. Nu sariti, si nu incepeti cu cuvinte jignitoare ("atitudine stupida"),fara o minima atentie la citit.

 

NU AM SPUS ca sint de acord cu anumite corectii. Din discutiile cu un psiholog, am tras concluzia ca respectul fata de cel de linga tine, la 75% ... STOP

 

Pe mine aici la 75% m-ai pierdut, adica nu 76 dar nici 74, ma dar ce calcul exact, pentru mine prea pompos ... in proportie de 82 % pompos

Link to comment
Share on other sites

5 motociclisti sunt cu mult mai uor de văzut, chiar şi pentru simplu fapt, că reprezintă un tot mult mai uşor identificabil, măcar ca suprafaţă ocupată pe şosea.....

...faza cu corecţia şi frica vis-a-vis de ea, e perfect adevărată, chiar de nu e nimeni de acord cu violenţa, toţi au o cât de mică jenă când văd un grup de motociclişti ĂŽn trafic.....este o vorbă "frica păzeşte bostănăria"....dacă nu ar fi radare, nu s-ar omorĂŽ prea mulţi să apese frâna prea tare....

 

@mleo, ia o vestă reflectorizantă şi o casca albă, oricum se schimbă mult situaţia...noaptea de la departare, când văd vestă reflectorizantă, eu frânez instinctiv sau măcar, devin cu mult mai atent....

 

...p.s. toţi greşim ĂŽn trafic, eu de multe ori, când văd că ĂŽmi mai taie câte unul faţa, mă gândesc că am mai facut şi eu câte o faza de asta şi....asta e, bine că n-a fost nimic....

Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

Ei , hai.....75%...93%......am discutat pur si simplu cu cineva de specialitate. Nu inseamna neaparat ca a fost o consultatie <_< .....Omul a facut o afirmatie care are la baza niste statistici.

Hai sa nu mergem prea alaturi de subiect.

 

Cu riscul de a ma repeta:

-credeti ca efortul de a te face mai bine vazut poate ajuta?

-am vazut o data in Franta un motoclist care de departe, semana cu un politist. Instinctiv (ca si eu sint sofer, poate la fel de neatent ca toti ceilalti uneori, predispus la neatentie datorita confortului si sigurantei oferite de habitaclu) am devenit brusc mai atent.

Credeti ca "inducerea" unei oarecare asemanari poate ajuta?

 

 

Atat. Restul observatiilor, sint si ele binevenite, ca e un forum de discutii liber (am observat). Pot ajuta.

Va multumesc

 

 

scuze, intre timp cineva a mai postat.....Dizlpowe, multumesc ptr. sfat. Cam la asta ma gandeam si eu.

Edited by mleo
Link to comment
Share on other sites

Ei , hai.....75%...93%......am discutat pur si simplu cu cineva de specialitate. Nu inseamna neaparat ca a fost o consultatie <_< .....Omul a facut o afirmatie care are la baza niste statistici.

Hai sa nu mergem prea alaturi de subiect.

 

Cu riscul de a ma repeta:

-credeti ca efortul de a te face mai bine vazut poate ajuta?

-am vazut o data in Franta un motoclist care de departe, semana cu un politist. Instinctiv (ca si eu sint sofer, poate la fel de neatent ca toti ceilalti uneori, predispus la neatentie datorita confortului si sigurantei oferite de habitaclu) am devenit brusc mai atent.

Credeti ca "inducerea" unei oarecare asemanari poate ajuta?

 

 

Atat. Restul observatiilor, sint si ele binevenite, ca e un forum de discutii liber (am observat). Pot ajuta.

Va multumesc

 

 

scuze, intre timp cineva a mai postat.....Dizlpowe, multumesc ptr. sfat. Cam la asta ma gandeam si eu.

 

:bashwall: Era o gluma, m-a distrat procentul exact :unsure:

 

On topic, cred ca ajuta :)

Edited by Remus R.
Link to comment
Share on other sites

ma ajuta toata aceata discutie, tocmai pentru ca sint in situatia de a-mi alege un nou echipament. Cel"vechi" (avea o luna vechime) a ramas in Spania.

In ceea ce ma priveste, atat la motociclism, cat si la alte activitati (sportive) la care particip, sint pentru echipament de siguranta complet. Si cat mai bun.

Incerc sa ma hotarasc. Imediat vine sezonul....si eu sint dezbracat.

post-23200-1234790897_thumb.jpg

post-23200-1234790922_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

STOP, oameni buni....va rog cititi mai cu atentie ceea ce am scris. Nu sariti, si nu incepeti cu cuvinte jignitoare ("atitudine stupida"),fara o minima atentie la citit.

 

PĂŁi nici nu ai fost jignit.

 

Eu m-am referit la motocicliÂştii Âşi Âşoferii care cred cĂŁ meritĂŁ sĂŁ te baĂži dupĂŁ un accident.

 

Atâta timp cât nu faci parte din acest grup ºi nu eºti de acord cu aceste porniri, ai parte de respectul meu ºi nu eºti vizat de acea afirmaÞie.

 

Pe de altã parte, chiar nu cred cã existã fricã de motocicliºti În România, indiferent de mãrimea grupului.

ÂŞi nici nu cred cĂŁ trebuie sĂŁ existe o asemenea fricĂŁ, trebuie sĂŁ existe doar respect reciproc.

Link to comment
Share on other sites

M-as bucura sa existe respectul de care vorbesti.

Din pacate, mi s-a dovedit ca nu e asa, nu de putine ori. Am intilnit soferi (care conduc te miri ce ruginituri), care trec razant inadins.

Un asemenea sofer m-a intrebat candva intr-o statie peco cat costa motocicleta. I-am spus, si s-a mirat. La plecare (eu tocmai imi puneam casca) a trecut razant, si mi-a strigat pe geam :"tre' sa ai si bani de reparatii daca ai avut atata ptr. motocicleta".

Tot respectul pentru soferii care sint soferi. Tot respectul pentru motociclistii care sint motociclisti. Dar trebuie sa admit si sa sustin ca, in afara de acestia, mai exista si altii, de care incerc din rasputeri sa ma feresc.

Asta ca sa nu fiu afectat de prostia, de ignoranta SAU neatentia lor.

 

Multumesc tuturor pentru pareri. Se pare ca am tras o concluzie. O casca alba si o vesta reflectorizanta (eventual cu ceva scris pe ea) ar ajuta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.