Jump to content

Unheilige_Shadow

Members
  • Posts

    15
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    Golf 5

Unheilige_Shadow's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. In primul rand multumesc tuturor pentru feedback. Intre timp am vb si eu cu 2 contabili, si chiar nu se mai poate (pe cale legala) sa cumperi sau sa deduci TVA-ul la o masina luata din afara. La restul bunurilor functioneaza ca pana acum, cumperi fara TVA si platesti in tara numai la vanzare, dar cu noua ordonanta data, nu se mai poate (ma rog asta daca nu vrei sa iei o masina pentru persoane cu nevoi speciale, care sunt masini dotate special si intra sub incidenta unei alte legi). Asa ca fie iau o masina noua din tara, fie una SH din Germania, dar nu renteaza sa o iei pe firma in nici unul dintre cazuri(acum ma refer doar din punctul de vedere a achizitiei, pentru ca dupa daca ce o iei pe firma poti sa deduci combustibilul si altele - dar si taxele sunt ceva mai mari). Weekend placut!
  2. Din cate imi dau seama utilajele nu intre sub incidenta legii mentionate, care este destinata numai autovehiculelor pt. transport persoane, iar la restul de produse asa este, pentru ca la fel este si la mine, nu se plateste TVA. Dar ... ce ma opreste sa platesc factura cu TVA in Germania, sa vin aici sa imi inmatriculez masina, apoi sa cer la Zollamt sa imi dea TVA-ul innapoi? Adica cum ma pot ei verifica? Si nu poate sa apara vreo problema din cauza diferentei de TVA (19% la ei si 24% la noi)?
  3. Din cate imi dau seama utilajele nu intre sub incidenta legii mentionate, care este destinata numai autovehiculelor pt. transport persoane, iar la restul de produse asa este, pentru ca la fel este si la mine, nu se plateste TVA. Dar ... ce ma opreste sa platesc factura cu TVA in Germania, sa vin aici sa imi inmatriculez masina, apoi sa cer la Zollamt sa imi dea TVA-ul innapoi? Adica cum ma pot ei verifica? Si nu poate sa apara vreo problema din cauza diferentei de TVA (19% la ei si 24% la noi)?
  4. Este TVA-ul mai mic, dar se pare ca sunt mai scumpe masinile, si nu inteleg de ce. Luand o masina (doar ca exemplu), SEAT LEON FR, configurata pe pagina oficiala din romania si din germania, masinile identice si noi, la noi platesti 24.464 EUR (cu TVA), iar in Germania 28.190 EUR (cu TVA). M-a surprins lucrul acesta, pentru ca stiam ca la ei gasesti masini mai ieftine si cu dotari mai bune, dar se pare ca nu e asa.
  5. Exact asa procedez si eu cu marfa luata din UE, adica cumpar marfa fara TVA, iar TVA-ul se aplica doar la vanzarea ei. Problema este cum mai spunea cineva, ca s-au prins cei de la finante ca se faceau multe aranjamente, si intelesesem ca au bagat ceva. M-am gandit sa postez intrebarea asta si pe un forum de contabili/avocati, si am primit urmatorul raspuns: "incepand cu 1 mai 2009, conform OUG nr. 34/2009, tva nu este deductibila pentru autovehiculele destinate exclusiv transportului de persoane, cu greutatea maxima autorizata mai mica de 3,5t si care nu au mai mult de 8+1 locuri pe scaune. daca firma dvs. este platitoare de tva in romania, veti achizitiona masina din germania fara tva, dar va trebui achitatata tva in romania, chiar daca bunul nu este vandut. in schimb, puteti vinde masina fara tva, cand va fi cazul, intrucat dreptul de deducere a fost limitat la achizitie." xfil3s, tu cand ti-ai luat masina, de curand?
  6. Hi, Am si eu o intrebare, pentru ca am auzit o multime de variante. Vreau sa cumpar un 320i SH din Germania pe firma. Din cate am aflat,dorind sa o cumpar pe firma, in primul rand pot sa o iau la pretul fara TVA, iar apoi, daca masina nu se vinde in Romania (adica o folosesc numai eu ca asociat al firmei), nu trebuie sa platesti nici la noi TVA, nici macar atunci cand o inmatriculezi. Numai daca vrei sa o vinzi mai departe esti obligat sa platesti tva-ul. Poate cineva care poate a facu acest lucru de curand sa ma lumineze :twoup:. Multumesc mult!
  7. Nu stiu ce mi-a venit, dar m-a gadilat ce a spus THX-1 in legatura cu alternativele, dar numai ca eu ma gandesc ca mai degrabe mai pun ceva (inca vreo 7000) si iau ceva nou. Asa ca am inceput sa caut si am gasit urmatoarele variante, normal pe benzina: - Noua Sokda Octavia RS, 2.0 TSI 200CP - Honda Civic Type R, 2.0 200CP - Golf VI GTI, 2.0 TSI, 210 CP - Seat Leon FR 2.0 , 210 CP sau Leon Cupra 240 CP Din cate am vazut toate se invart cam pe la acelasi pret (cu tot cu ceva optionale care le vreau neaparat). Stiu ca este un forum BMW, dar .... care va surade mai mult? :twoup: P.S. Din pacate nu stiu nimic de consumuri si costuri de intretinere (in afara de GTI), daca stiti cate ceva (macar din auzite). Thanks!
  8. Nu da nimeni, din contra eu apreciez mult orice parere :twoup:
  9. Pai asta era ideea, ca eu ma gandeam la Seria 1 sau 3. Da-mi un exemplu, tu ce ai luat mai bun in locul meu? Pai ai o gramada de variante chiar clasa compacta sau sedanuri,benzina sau diesel: Golf GTI 200cp (stiu ca nu mai vrei G5 insa GTI e altceva) Seat leon 2.0 TFSI FR-200cp Audi A3 1.8T-160cp sau 2.0 TFSI-200cp (si sau fara quattro) Audi A4 1.8T-163cp sau 2.0TFSI-200cp (gasesti si quattro la ambele variante) Skoda octavia II RS 2.0 TDI-170cp Skoda octavia II RS 2.0 TFSI-200cp Passat 2.0 TDI-170cp sau 2.0 TFSI-200cp Honda civic Ford focus sau focus ST Opel Astra GTC 2.0T-220cp Subaru impreza 2.0 Boxter diesel AWD-150cp(modelul nou hatchback) Etc.. Cu 16-17mii de E te incadrezi la mai toate modelel de mai sus fabr 2007 si pana-n 70de mii de km. Asta asa la prima strigare! Deci ai de unde alege daca mai si cauti putin pe net. Da, aici ai dreptate. Dar ma intereseaza si costurile de intretinere, si consum (adica nu unul nesimntit de peste 15%), care la un X3 sau A4 din cate mai stiu eu cam asa este. Cat despre Golf, Seat, Ford si Opel nu discut :twoup:. Sa stii ca o Honda si un Subaru mi-a trecut prin gand . Subaru chiar nu am avut ocazia sa conduc, dar am auzit ca este ok. Dar ... parca tot un BMW as vrea, nu stiu de ce dar ..... Pai tocmai de asta eram indecis intre S1 si S3, oricum acum am inceput sa inclin mai mult catre Seria 3. Sa stii ca pe asta am gasit-o si eu cand cautam pe mobile . Si acum inca o intrebare, ce se presteaza mai bine, un E92 320i cu dotari mai putine, sau un E90 320i la aceeasi bani si cam acelasi km, dar cu dotari aproape full? Stiu ca diferenta intre ele este de 20 cp pt. E92, dar sincer nu stiu daca este diferenta de motor/consum intre cele 2 generatii.
  10. Pai asta era ideea, ca eu ma gandeam la Seria 1 sau 3. Da-mi un exemplu, tu ce ai luat mai bun in locul meu?
  11. Nu este nevoie, ca dupa ce faci o tura scurta pe forumul opel, si vezi ce probleme au cu masinile/motoarele noi .... iti trece orice chef sa mai face drive test. Se pare ca Astra a ramas in continuare o masina low cost, si sunt pe "pe afara e vopsit gardul, iar inauntru leopardul". Dar sa revenim la ursuletii nostri, nu mai are nimeni nici o parere?
  12. Uite ca la un moment dat ma plictiseam, si m-am gandit sa vad ce ofera concurenta in materie de masini noil. Si am gasit de exemplu noul Opel, 1.6L-16V (180 CP) TURBO, dotari varianta sport (la care imi mai trebuie doar xenon), la 20.000. Eu sincer nu sunt fan Opel, dar teoretic si financiar gandind, motor 1.6 = taxe mai mici, si normal consum mai mic (oficial cica 8.8% in oras, ma rog zicem 11%, dar tot este mai putin), si sincer design-ul noului opel mi se pare super ok, iar 180CP sunt ceva :twoup:. Habar nu am cat de bun si fiabil este motorul, dar ce ar fi sa mai pun ceva, si sa iau o masina noua (asa ca idee - exercitiu de gandire ). Ce parere aveti?
  13. Am citit cred ca aproape tot forumul de S1, si din pacate nu prea se mentioneaza consumul pt. benzina. Din cate am inteles din putinele posturi, x18i si x20i ar consuma cam la fel (max 1 litru in plus 20i) si ca pt. 120i ar fi 12-14% in oras. Daca ar fi sa nu fie o diferenta asa de mare, normal ca as lua x20i (cui ii strica cativa caluti care se pot trezi cand ai nevoie de ei :twoup: ) Oricum ma gandesc, ca diferenta de mase intre S1 si S3 nu este chiar asa de mare, si ambele modele, echipate cu acelasi motor ar consuma la fel. Poate cineva sa confirme asta? In legatura cu alesul intre S1 si S3 este mai greu decat ma asteptam. Pana acum ceva timp eram hotarat pe S3 (parca ai alta prestanta cand te duci la o intalnire de afaceri si cobori din S3 decat atunci cand cobori din S1), dar dupa ce am condus un 120d si am vazut cum se comporta in comparatie cu 320d ...... as ajuns sa am banuieli . Pacat ca nu au facut si ei o masina mai spatioasa, dar al fel de dinamica ca S1 (O seria 2 :twoup:). Da ... atunci intre timp o sa incep sa citesc si forumul de S3
  14. Da, la asta ma gandeam si eu, luand in considerare km parcursi anual, dupa ce trag linie (dpv consum si costuri intretinere), as ajunge mai bine cu un "i" decat cu un "d". Iar in principal la Seria 1 ma sperie spatiul. Acum nu ar fi o problema, ca suntem 2, dar ... cine stie peste ceva timp :twoup:.
  15. Hello, Dupa aproape 5 ani, m-am plictisit de Golful meu V, si prin plictisit, a se intelege ca m-am saturat sa bag atatia bani in el, si mai exact in motorul 1.9 TDI. Si... am zis ca ar fi timpul sa imi pun in valuare cunostintele de germana, si sa ma duc in Germania sa imi iau un BMW SH (nu de alta, dar la cati prieteni am ajutat, ar fi cazul sa ma ajut si pe mine ). Problema este ca nu sunt hotarat, si oscilez intre Seria 1 si 3. As alege Seria 1 pt. ca este compacta (te strecori mai usor si gasesti un loc mai repede de parcare prin Bucuresti), si sincer imi plac mai mult compactele, parca se muleaza mai bine pe personalitatea mea. Dar in acelasi timp si Seria 3 imi face cu ochiul, iar motive ar fi destule si aici. Iar pt. ca m-am saturat sa bag atatia bani intr-un diesel, m-am decis sa trec pe benzina (nu e nevoie sa imi spuneti, stiu ca motor vw diesel nu are nici o legatura cu motor bmw diesel, dar stiu destule persoane, care au probleme si cu diesel-urile de la BMW). Aaaa si sa nu uit ca fac maxim 15.000 km pe an, dintre care cam 90% in "indragitul" nostru Bucuresti. Bugetul o sa fie de cam 16-17.000 EUR, fapt pt. care vreau o masina dupa 2007 si cu max 70.000 km. Dupa cum spuneam stiu destule persoane cu diesel-uri, dar din pacate nimeni cu benzina, cu care sa pot compara un consum x18i si x20i. De aceea am nevoie de sfatul si ajutorul vostru pentru: - catre ce credeti ca ar trebui sa ma indrept S1 sau S3? - catre ce model x18i sau x20i (normal ca vitezomanul din mine vrea un x20i, dar depinde f mult si diferenta de consum dintre cele 2 modele) deci ... - care este consumul x18i si x20i (atat pt. seria 1 cat si pt. 3) - care ar fi costurile de intretinere pt. benzinare (la seria 1 si 3) Danke! :twoup:
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.