Jump to content

E46 320 Ci vascocuplaj


Recommended Posts

Salut Tuturor,

 

Cand am fost la ultima revizie, sa-i zic asa, mecanicul mi-a spus ca vascocuplajul este "moale".

Poate sa-mi spuna cineva daca exista vre-un sindrom pentru acest lucru ? Sa-nteleg ca el a facut referire stricta la elicea din plastic...partea metalica presupun ca nu se poate inmuia... :)

Mentionez ca apa imi sta la nivel in permanenta, motorul se incalzeste repede.Ceea ce am observat de putin timp, este ca prin oras, in aglomeratie, se aude ca si cum as avea vre-o 5 vascocuplaje in spatele radiatorului, ca si cum as avea un motor de cel putin 3500 cmc, ca un aspirator asa...

 

Inca o nelamurire...as vrea sa schimb uleiul in cutie si nu stiu unde anume pot sa vad acea eticheta sau acea serie de pe cutie pentru a stii exact ce tip de ulei imi trebuie...

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

salut,

nu este zgomot propriu zis...cand stau foarte mult in aglomeratie si se incalzeste motorul, presupun, face un zgomot exact ca un aspirator care trage foarte foarte mult aer, banuiesc ca pentru racire...

la ce role te refereai sa le verific ? nu are nici o rola, este vorba de acea elice care e prinsa printr-o piulita foarte mare de motor..

Link to comment
Share on other sites

face zgomot si ala daca ai probleme la racire, merge in turatie mai mare decat normal. Dar ce auzi tu probabil e electroventilatorul de la AC,, care la relanti, daca trece pe treapta doi face ca avionul.. Ala nu raceste nu numai pentru AC, ajuta si vascul daca nu face fata.

Cand auzi ca face ca un avion, verifica cat de repede se invarte vascul ala si uitate si la electroventilator daca e pornit.

Daca toata racirea e in regula, tot circuitul cap coada ok, vascul merge ok, fara AC pornit, electroventilatorul trebuie sa intre extrem de rar.. gen 40 de grade bara la bara... daca intra si atunci..

 

Cand zice ca e moale, inseamna ca e pe duca, si o sa fie din ce in ce mai puturos, pana cand o sa invarta la pas doar indiferent de nevoile de racire ale motorului..

 

Mie de exemplu nu mi-a intrat niciodata pe treapta 2 fara AC pornit, indiferent de temperatura si regim de trafic.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

face zgomot si ala daca ai probleme la racire, merge in turatie mai mare decat normal. Dar ce auzi tu probabil e electroventilatorul de la AC,, care la relanti, daca trece pe treapta doi face ca avionul.. Ala nu raceste nu numai pentru AC, ajuta si vascul daca nu face fata.

Cand auzi ca face ca un avion, verifica cat de repede se invarte vascul ala si uitate si la electroventilator daca e pornit.

Daca toata racirea e in regula, tot circuitul cap coada ok, vascul merge ok, fara AC pornit, electroventilatorul trebuie sa intre extrem de rar.. gen 40 de grade bara la bara... daca intra si atunci..

 

Cand zice ca e moale, inseamna ca e pe duca, si o sa fie din ce in ce mai puturos, pana cand o sa invarta la pas doar indiferent de nevoile de racire ale motorului..

 

Mie de exemplu nu mi-a intrat niciodata pe treapta 2 fara AC pornit, indiferent de temperatura si regim de trafic.

 

oki,

deci daca mecanicul a zis ca e moale, ca sa previn, sa nu ma trezesc ca-mi crapa radiator sau cine stie ce altceva mai grav, indicat ar fi sa schimb acea elice de plastic,din spatele radiatorului. am vazut ca se gaseste separat doar plasticul, care vine pus pe vechiul sistem metalic. e ok asa ?

ceea ce spui tu, de ac, nu e cazul, pentru ca nu am mai mers cu AC ul pornit de mult timp...insa incepe sa fie cazul...

Link to comment
Share on other sites

nu faci nimic daca schimbi eliecea aia, nu aia e stricata, ce sa se strice la o elice ? .

Elicea aia e miscata de vascocuplaj, ala trebuie schimbat.

MAi explic odata de la inceput.

Racirea radiatorului la BMW e facuta de chestia asta numita vascocuplaj, spre deosebire de alte masini gen renault, audi etc.. care au niste electroventilatoare simple.

Pe masura ce e nevoie sa raceasca mai mult, vascul ala se invarte din ce in ce mai repede.

 

In caz ca nu face fata, la masinile cu AC/clima, mai exista o a doua elice suplimentara, care e un electroventiltor simplu, care are 2 functii.. porneste automat odata cand e pornit si AC, raceste radiatorul de clima in principal, si, in cazuri extreme, ajuta vascul.

TU spui ca auzi un vajait mare, ca si cand ceva se invarte foarte repede cand stai in trafic. Trebuie sa urmaresti de unde vine, daca e de la vasc sau electroventilator.

Daca vascul se invarte foarte repede, in mod normal, cum iti spuneam face fata solo si la 40 de grade, daca ai racirea buna ( sa nu ai radiator infundat, sa mearga pompa de apa bine etc.etc.. .)

Daca nu face fata vascul intra si electroventilatorul, si ala face ca un avion, mai ales pe treapta a doua.

LA tine ai doua posibilitati.. ai probleme la circuitul de racire si vascul se invarte de il i-a dracul ori nu se invarte, e puturos, si intra electroventilatorul sa il ajute si face si ala ca un avion.

Intr-un caz trebuie schimbat vascul, in celalat verificat restul circuitului..

Din ce spui tu si ce ti-a zis mecanicul, banuiala mea e ca vascul nu face fata, se invarte foarte lent, e "moale" cum zice el, si inti intra electroventilatorul sa ajute racirea si ala vajaie ca un avion..

Dar ca sa fii sigur, cand auzi zgomotul ala, daca esti prin oras, trage imediat pe dreapta, ridic capota si vezi care naiba se invarte, cat de tare si de ce, electroventilator sau vasc..

Sper ca ai inteles acum..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.