Jump to content

probleme electroventilator e39


b0ssicul

Recommended Posts

nu te contrazic , pt ca nu cunosc circuitul . am sa studiez. chiar sunt curios daca ajuta si vascoventilatorul, cu toate ca mi se pare ciudat.

tocmai am terminat de montat electroventilatorul care a fost bobinat. funtioneaza in parametri: intra in functiune dupa mai putin de un minut de la pornirea climei, motorul fiind rece. dupa aprox 5-10 min pauzele pe care le face ventilatorul se micoreaza si se maresc intervalele cat se incvarte.evident in masina frig. toatta proba s-a desfasurat cu masina stationata.

inca o mica problema rezolvata. am sa postez pe viitor rezolvarea micilor defecte.

 

 

Salut,

 

Aceeasi problema o am si eu cu electroventilatorul, doar ca la mine a pornit acum cateva zile, dar la turatie maxima si a stat pornit doar 3-4 minute dupa care s-a oprit si n-a mai pornit deloc. A fost singura data cand a pornit in 2 ani. As vrea sa stiu si eu cum si unde ai rezolvat tu problema?. Te rog mult daca ma poti ajuta si pe mine. Mentionez ca mie imi functioneaza clima destul de bine si in oras, dar la drum lung parca raceste mai bine.

Link to comment
Share on other sites

Salut. Am si eu o problema asemanatoare. Nu mai porneste electroventilatorul, chiar daca este foarte cald. Am lasat masina cu clima pornita 10min pe loc, am si circulat cu ea si nu se invarte deloc.

Cu clima pornita, baga aer rece cand masina stationeaza si foarte rece cand masina este in miscare.

Ca urmare a cautarilor mele pe acest forum si pe altele din afara, am dat jos farul din dreapta ca sa ajung la mufa electroventilatorului.

Mufa are 3 fire. Unul maroniu gros, unul negru gros si unul subtire galben cu dunga.

Cu cel maroniu si cel negru am 12 sau 14v nu mai tin minte exact.

Iar cu cel subtire galben si cu radiatorul ca masa am 4v.

Am observat ca la fiecare conectare a mufei de la electroventilator, acesta porneste 2 secunde dupa care se opreste si nu mai porneste deloc.

Ce sfat imi puteti da? Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Salut. Am si eu o problema asemanatoare. Nu mai porneste electroventilatorul, chiar daca este foarte cald. Am lasat masina cu clima pornita 10min pe loc, am si circulat cu ea si nu se invarte deloc.

Cu clima pornita, baga aer rece cand masina stationeaza si foarte rece cand masina este in miscare.

Ca urmare a cautarilor mele pe acest forum si pe altele din afara, am dat jos farul din dreapta ca sa ajung la mufa electroventilatorului.

Mufa are 3 fire. Unul maroniu gros, unul negru gros si unul subtire galben cu dunga.

Cu cel maroniu si cel negru am 12 sau 14v nu mai tin minte exact.

Iar cu cel subtire galben si cu radiatorul ca masa am 4v.

Am observat ca la fiecare conectare a mufei de la electroventilator, acesta porneste 2 secunde dupa care se opreste si nu mai porneste deloc.

Ce sfat imi puteti da? Multumesc.

desfa motorasul si alimenteaza l pe cele doua fire. daca merge fara intrerupere inseamna ca este o problema de la modul-teoretic. cel mai probabil motorul ventilatorului este intrerupt. rotorul

Link to comment
Share on other sites

la cel cu 3 fire dc. este electroventilatoru simplu e foarte usor de curatat, chiar ieri la`m ajutat pe un coleg de pe forum sa il dea jos de pe masina si la`m curatat putin inauntru si merge beton acuma. daca temp. apei trece de jumate vezi sa nu fie vascocuplaju terminat sau termostatu, eletroventilatoru la e39 nu la`m auzit niciodata plecand fara clima, adevaru e ca nici nu mia urcat apa mai mult de jumate.

piesa cu tepi nu are treaba cu electroventilatoru din cate stiu eu, aia cand pica eu stiu ca ori baga cald ori nu sufla aer cu debit , la mine nu mai baga debit de aer

Edited by moaka_mik
Link to comment
Share on other sites

Am debit de aer, piesa cu tepi schimband-o acum doi ani cred.

Temperatura apei nu trece de jumatate, vascocuplajul intrand mai in forta cand e nevoie.

Electroventilatorul se invarte usor cu mana, nu pare sa fie tinut de ceva.

Am mai masurat cu multimetrul intre firul subtire de control si firul gros maro (ce pare sa fie un minus) si am 3.5V indiferent daca e pornita sau nu clima.

Ma asteptam ca voltajul sa creasca/scada caci am inteles ca asa este controlata turatia electroventilatorului.

Ca sa scot electroventilatorul, trebuie sa dau bara jos?

Link to comment
Share on other sites

da , se da bara jos. e f simplu. desfaci grilele negre de langa proiectoare. si ai sa vezi doua torx uri de 50- capete de torx- sub bara. desfaci si siruburile rapide care tin aparatorile de plastic din dreptul imbinarii barii cu aripa. apoi tragi usor inspre fata. treb sa demntezi si farurile. sopr.
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 4 months later...

salut

aceasi problema am si eu la un X5 e53 2002

nu pornea ventilatorul dacat daca scoteam mufa si o bagam inapoi. Am fost cu masina la service ca baga din ce in ce mai putin aer si au zis ca nu mai am freon....iau bagat freon si a mers perfect 3-4 zile si deodata nu a mai mers deloc....nu mai baga aer rece nici in mers nici pe loc ...nu mai poneste ventilatorul dar cupleaza compresorul si freon am......

Poate sa lovit cineva de problema asta...mam saturat sa ma plimb prin serviceuri si sa dau bani degeaba..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.