Jump to content

E90 vs E60 ce sa aleg?


vortex

Recommended Posts

Salutare!

 

Dupa masinile frantuzesti pe care le-am avut am decis sa trec la masinile nemtesti si mi-am pus votul pe BMW.

Ce i-mi doresc eu, este fie un E90 (320D sau poate 320i) fie un E60 (525D). Stiu ca nu fac parte din aceaasi categorie dar am observat ca un 320D mai dotat e la aprox. acelas pret cu un 525D care in cele mai multe cazuri are dotarile respective din fabrica. Eu va rog sa ma ajutati cu niste informatii si sfaturi aditionale ca sa pot decide in privinta masinii, si pentru asta o sa incep cu dotarile pe care mi-le doresc.

Dotarile absolut minime pe care le doresc sunt urmatoarele:

- berlina in mod obligatoriu

- navigatie in mod obligatoriu la E90 (daca are navi mare cu atat mai bine)

- senzori de parcare cel putin pe spate (din cate am observat E60 fie ca nu are deloc, fie ca are F+S)

- comenzi pe volan

- incalzire in scaune SAU webasto (desi pot sa renunt la optiunea asta)

 

Desigur daca masina are in plus un volan sport, scaune sport cu suport lombar (sau chiar piele, desi nu sunt fan), oglinzi pliabile/incalzite, tetiera atunci nu ma supar, dar la bugetul alocat nu-mi fac vise.

 

Si daca tot veni vorba de bugetul alocat, asta este in jur de 12500 EUR. Stiu, nu e mult pt o astfel de masina, dar nici nu visez la o masina din 2007 cu 50.000km. Nu ma deranjeaza daca E90 e din 2005 sau E90 din 2004. In schimb i-mi doresc ca masina sa fie OK din toate punctele de vedere (Tehnic si estetic) si la kilometraj de preferabil sa nu depaseasca 150.000km (asta mai greu in cazul unui E60 din bugetul respectiv).

 

Intrebarile concrete la care astept sa gasesc raspunsul cu ajutorul vostru:

- in primul rand ma intereseaza costul de intretinere al masinii. care este mai rentabil? putem lasa deoparte partea cu impozitul mai mare la 525D de care sunt constient. Daca vine vorba de piese sau revizii/consumabile atunci cum sta scorul? Sunt diferente majore dintre cele doua? E60 vs E90

- tot legat de costuri tine si consumul. Mentionez ca 90% conduc prin oras, desi nu e Bucuresti, masina curenta i-mi arata la sfarsitul fiecarei tanc de benzina o viteza medie de 24-25km/h. Din cate am vazut pe carfolie consumul oficial al masinilor este 7.8% (E90) vs 9.7% (E60) in mediul urban. Diferenta de consum de 2% dintre cele masini este reala?

- un alt lucru de mentionat este faptul ca avand in vedere ca cele mai multe drumuri pe care le fac sunt in oras nu pot sa zic ca bag multi km in masina. In ultimii doi ani am facut 20.000km cu masina. Asta inseamna 10.000km pe an hai sa zicem ca in medie nu o sa fac mai mult de 10-15.000 km anual. Avand in vedere ca in mod normal un 320D are un pret mai mare decat un 320i poate ar fi indicat sa ma gandesc si la aceasta varianta. In schimb cel putin la noi in tara nu am vazut prea multe 320i-uri de vanzare si chiar cand am vazut diferenta de pret nu era semnificativa fata de 320D (E60 benzinar are un consum oribil in mediul urban deci asta nici nu intra in discutie, nici macar varianta 520i. Aici se mai pune problema si devalorizarii in timp al masinii. Dieselurile i-si pastreaza mai bine pretul in timp.

- intentionez sa pastrez masina timp de 4-5 ani.

- in cazul in care ma decid sa aloc putin mai multi bani, cum este modelul 320D cu tehnologia blue efficiency? Chiar reduce consumul urban considerabil?

- alte sfaturi generale daca mai aveti, de exemplu daca trebuie evitat primele generatii din oricare model, probleme generale, etc.

 

Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

La 10k km pe an poti sa iti iei linistit si 545i ca nu iesi in paguba. Diferenta cea mai mare intre 3 si 5 e de gabarit , asa ca numai de tine depinde de ce ai nevoie.

Eu in locul tau as cauta un 320d automat , dar nu sunt in locul tau.

Edited by bitz
Link to comment
Share on other sites

La 10k km pe an poti sa iti iei linistit si 545i ca nu iesi in paguba. Diferenta cea mai mare intre 3 si 5 e de gabarit , asa ca numai de tine depinde de ce ai nevoie.

Eu in locul tau as cauta un 320d automat , dar nu sunt in locul tau.

 

Mersi pt. ponturi. Cutia de viteza automata nu e nici preferinta nici motiv de excludere pt mine, dar adevarul e ca sunt putin reticient si te rog sa ma corectezi daca gresesc poate este doar o idee preconceputa dar din cate stiu eu masinile echipate cu cutie de viteza automata consuma putin mai mult (mai ales in cazul in care stii cum se conduce economic o masina cu cutia de viteza manuala), daca i-ti pica cutia de viteze atunci o sa te usture rau la costuri, si in unele cazuri poti sa scoti performante mai bune dintr-o masina cu cutie de viteza manuala (desi asta este irelevant, oricum nu ma pregatesc sa fac curse cu masina).

Nu in ultimul timp mai sunt si preferintele personale in stilul de a conduce, si unii considera ca o masina cu cutie de viteza automata te rapeste de la feelingul sofatului.

Link to comment
Share on other sites

Mersi pt. ponturi. Cutia de viteza automata nu e nici preferinta nici motiv de excludere pt mine, dar adevarul e ca sunt putin reticient si te rog sa ma corectezi daca gresesc poate este doar o idee preconceputa dar din cate stiu eu masinile echipate cu cutie de viteza automata consuma putin mai mult (mai ales in cazul in care stii cum se conduce economic o masina cu cutia de viteza manuala), daca i-ti pica cutia de viteze atunci o sa te usture rau la costuri, si in unele cazuri poti sa scoti performante mai bune dintr-o masina cu cutie de viteza manuala (desi asta este irelevant, oricum nu ma pregatesc sa fac curse cu masina).

Nu in ultimul timp mai sunt si preferintele personale in stilul de a conduce, si unii considera ca o masina cu cutie de viteza automata te rapeste de la feelingul sofatului.

 

Dupa ce vei sta o luna pe automata o sa vrei sa uiti feelingul ala de care zici:) cel putin asa a fost la mine.

Consumul... e cam acelasi..

 

Opinia mea sa optezi ptr 320 pentru oras... am si 320 si 530 diferenta e mare... cu 530 in oras e cam naspa daca e aglomerat .. pentru ca e cam maricica.. consum 11% maxim la 28km/h fata de 320d 7% . La costurile de intretinere e diferenta sesizabila daca te intereseaza si asta..

Daca era sa ai drumuri lungi 100% iti recomandam e60.

Incalzirea in scaun ti-as sugera sa fie... e foarte buna pe timp de iarna.. adica eu nu mai mi-as lua acum masina fara...

Link to comment
Share on other sites

ia-o pe benzina daca faci doar atat pe an, e mai usor iarna ca se incalzeste mai repede motorul pt drumurile in oras, e mai ieftina la intretinere etc.

 

pe de alta parte si pretul benzinei e in crestere, deci nimic nu mai e sigur in directia asta.

 

daca poti ia-o din afara, iei o masina mai cinstita, fara defecte ascunse, si daca vrei 320i probabil sunt mai multe ca la noi.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc!

Stie cumva cineva cum se comparta 320i (150CP) pe drum fata de 320d (163CP). Ma refer aici la sportivitate, agilitate in special.

 

Dupa datele luate de pe carfolio, imaginea arata cam asa: 0 - 100 km/h 320i 9.70 sec vs 320D 8.30 sec ... diferenta destul de mare, nu stiu in schimb cum se transpune acest lucru in realitate

Link to comment
Share on other sites

In realitate, doar ASTA conteaza? 0-100 km/h?

tocmai ca nu. am luat datele curate de carfolio si m-am intrebat oare cum se simte diferenta de performanta in realitate. Ca sa fiu mai explicit ma intereseaza cat de "puturoasa" se simte 320i fata de 320D

Link to comment
Share on other sites

e mai lenta, da.

 

dar 320i iese mai bine la intretinere, fiabilitate etc. de curand un amic de-al meu cu 320d a ramas cu turbina in drum, si sunt mai multe exemple pe forum, nu mai gasesc acum topicul unui coleg, la care i-a picat dupa 5000km, dupa ce a venit cu ea din germania, luata de la reprezentanta.

 

LE: am gasit topicul BMW 320D e90 nov 2005

Edited by increatul
Link to comment
Share on other sites

Eu chiar nu ĂŽnĂželeg de unde chestia asta cĂŁ dacĂŁ faci km puĂžini ĂŽĂži iei pe benzinĂŁ....

Având În vedere cã va circula mult În mediu urban, eu zic cã e mai bun diesel, automat sau nu.

De ce sĂŁ arunce omul banii pe benzinĂŁ, pornind de la idea cĂŁ la diesel ii picĂŁ turbo?

Link to comment
Share on other sites

statistic vorbind, da. eu unul nu mi-as lua 320d-ul.

Ce statistic Âşi ce da?

Statistic vorbind, la diesel turbo picĂŁ mai des/repede turbo ca la benzinĂŁ aspirat?

Ăn cazul de faÞã, diesel are mai mulĂži cai Âşi cuplu mai mare. La trafic de oraÂş, e mult mai folositor cca 350 nm cuplu (sau cât o avea) la turaĂžii mici decât 150 cp la turaĂžii mari.

La trafic extern, iarĂŁÂşi, e mai folositor cuplu, pe depĂŁÂşiri, pe serpentine, pe urcare.

Dar hai sĂŁ ne luĂŁm pe benzinĂŁ, cĂŁ nu facem km mulĂži Âşi nu-i picĂŁ turbo...

Link to comment
Share on other sites

statistic vorbind cu 320d ai mai multe probleme (si mai mari) decat cu 320i-ul. citeste topicul de mai sus, si altele de pe forum si hai sa nu facem versus pe topicul omului mie chiar putin imi pasa care e mai bun, sau mai rapid, sau care merita. eu am zis ce as face eu.
Link to comment
Share on other sites

Eu chiar nu ĂŽnĂželeg de unde chestia asta cĂŁ dacĂŁ faci km puĂžini ĂŽĂži iei pe benzinĂŁ....

Având În vedere cã va circula mult În mediu urban, eu zic cã e mai bun diesel, automat sau nu.

De ce sĂŁ arunce omul banii pe benzinĂŁ, pornind de la idea cĂŁ la diesel ii picĂŁ turbo?

 

Calculul se face in felul urmator, acesta este valabil mai ales cand omul i-si cumpara o masina noua: calculezi diferenta de pret intre motorizarea pe diesel si cea pe benzina. Se ia in considerare consumul mediu al masinii, si kilometrii rulati de sofer anual.... se face diferenta cele 2 consumuri si se calculeaza cat economisesti anual cu combustibilul. Se calculeaza in cati ani se amortizeaza diferenta de pret (prin economiile la combustibil) si daca este rentabil sau nu... daca se amortiezeaza in termen de 8 ani iar cumparatorul nu intentioneaza sa pastreze masina mai mult de 4 ani, atunci e clar... Desigur mai intra si alti factori sub semnul intrebarii: de ex. pretul unei masini diesel i-si pastreaza mai mult valoarea in timp, costuri de intretinere.etc

Link to comment
Share on other sites

320i e cea mai ieftina la intretinere din toate.

Si 150 de cai sunt suficienti in oras.. vorbimd e mers treapta 1-2-3.. nu cred ca e vreo drama acolo.

Daca vrei sa te lamuresti cum se simte una si alta faci un drive test.

Daca mergi mult in oras iti recomand automata, e alta viata. Diferenta la consum e infinitezimala la cutiile moderne cum sunt cele de pe e90. Nu mai e ca anii 70...

TIne mai degraba de stil de condus si cum te obisnuiesti cu ea.

Rares, cand te duci acum la o reprezentanta sa iti iei masina iti face calcul imediat, , diferenta de consum, revizii etc..

cam da cu virgula la 10-15k km.

 

La SH se complica un pic lucrurile. Vorbim de de maisini 2005-2006, un diesel are ceva km deja la varsta aia.

320i are si el bubele lui. totusi are un 200nm cuplu la turatii relativ mici pentru o benzina ~ 3600, suficient sa te tarai prin oras..

Pana la urma nici una nici alta nu sunt culmea sportivitatii si a performantei si totul se reduce la costuri.

Tu o sa iei masina exact la pragul cand va deveni costisitoare.

 

Cam dupa 5 ani incep sa pice chestiid e uzura normale, indiferent cat o sa o verifici tu, poate nu imediat dar va pica cate ceva. Macar niste elemente de suspensie ( normal de altfel), tot o sa crape.

Cu tampeniile de long service interval si celalte inventii de la BMW, nu as lua diesel mai vechi de 5 ani ca sa fac 10k km/an nici daca a fost condus de mama, dar asta e doar o parere personala.

Poti fi de acord cu mine ca la un 320D de 6 ani esti cu siguranta aproape de sfarsitul vietii DPF-ului, iar mersul prin oras nu o sa ii lungeasca viata. E un consumabil, e normal, dar tot costa o groaza si anuleaza orice economii faci la pompa pe 3-4 ani de zile..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

320i vs 320d

 

la bugetul tau as lua 320i clar,asta ca sa nu iau o ruprtura cu 200k km reali si numai buna sa-i schimb turbina in urmatoarele luni.

 

avantaje benzina

-pret de achizitie mai mic

-intretinere sensibil mai ieftina

-rulaj mai mic

-scapi de stresul turbo/injectoate

-mai silentioasa

 

-avantaje diesel

-consum mai mic (sa nu te miri daca un 320i automat iti va lua 15% in oras

-cuplu mare

-va fi mai sprinten in orice conditii decat benzinarul

-val. de revanzare mai buna.

Link to comment
Share on other sites

15% consum pare exagerat de mult. Chiar si fata de datele din fabrica. Am cunostine la care 320D mananca 8% in oras (la noi, Targu Mures). Chiar daca iau in considerare o diferenta de doar 5% intre consumuri atunci la fiecare 10.000 km (in mediul urban, in aceste conditii) platesc mai mult cu 2700 RON anual pe combustibil (benzina). Avand in vedere ca eu vreau sa pastrez masina 4-5 ani asta inseamna ca diferenta in consum se ridica la 3000 EUR. Subliniez ca asta in cazul in care nu circulez mai mult de 10.000 km pe an cu masina si preturile combustibilului nu se ridica. Din 3000 EUR cred ca pot sa-mi permit si schimbarea turboului la diesel daca pica si care cu siguranta nu se schimba in fiecare an.
Link to comment
Share on other sites

@ vortex

 

intre cele 2 masini, iti recomand E60.

Suspensiile sunt mai ok decat la seria 3.

Consum la E60 525dA : 11.5% - 14% urban ( depinde de talpa ) si 5.5% - 6.5% exterior.

Eu mi-am luat un E60 525d cu cutie automata, si nu regret deloc.

Si eu tot aprox 10.000 Km / an fac. Cutia am luat-o ptr confort. O revizie totala ( si recomandata ) a cutiei, te va costa cam 350 Euro ( ulei, filtru, capac baie de ulei, garnitura ). Si urmatorii 100.000 de km poti sta linistit.

Apoi, e recomandat sa ii dai jos "swirl flaps" de pe galeria de admisie, ca sa nu-ti distrugi motorul ( gasesti pe Google mai multe explicatii + poze ). Eu voi face aceasta operatiune saptamana viitoare. Cost : 200 RON

Ptr revizie : 9 litri de ulei Castrol Edge 5W-30 + filtre ( polen, aer, motorina ) = 700 - 800 RON ( depinde de unde le iei )

Altceva nu stiu ce ar mai trebui schimbat, eventual verificate bujiile / releul, pompa de apa, etc.

 

Succes ! :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

la 5% diferenta la condus ( desi e de pe alta planeta asta ), ai 500 de euro pe an diferenta la combustibil.

 

 

mai curand sunt 2-3L, facuti pe medie combinata si nu ocazional . E totusi e un motor 4L . Am avut masina cu motor de 2L din 91 si nu manca atat.. :) ..

 

Sunt multe chestiila diesel care pica, nu numai turbo. Geru de diagnostica ca habar nu au, inlocuiesti piese marunte si multe pe ghicite.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

mersi jon doe. informatii utile. momentan un schimb de ulei ma costa 150 RON...dar nu e BMW :D

Preturi legat de suspensie stii cumva? amortizoare, bucse, etc.

 

La testul de la reprezentanta BMW, mi-a iesit totul ok. La condus, pe un drum cu gropi, nu se simte / aude nimic, nici un zgomot, nici un joc. Preturi ptr directie / suspensii nu stiu....

Link to comment
Share on other sites

la restul sunt identice, ca nu e mai scump un amortizor de 320i fata de 320D, si nici nu sunt diferente ..

Cand te uiti la 320D vs 320i, te uiti la revizii si fiabilitatea motorului, ca la restul costa la fel.. si au aceleasi bube comune.

 

oricum,trebuie verificate ambele, testate, indiferent de ce masina alegi.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.