Jump to content

e36 pisica - fuge spatele in parti


Recommended Posts

Ca sa faci diagnostic diferentiat intra intr-o curba cu asfaltul fara denivelari si intra apoi intr-o curba cu asfalt valurit.

La mine amortizoarle au 180.000 si 7 ani. In curbe cu asfaltul bun intru cu ce viteza vreau si se comporta ok. In curbe cu asfalt valurit chiar daca intru cu viteza mica e greu de tinut pe traiectorie pentru ca rotile nu au contact permanent. Practic masina merge pe unde vrea ea.

 

Problema: amortizoare duse. Pe seat unde amortizorele sunt foarte bune aproape ca nu simti diferenta. Masina sta lipita de drum.

 

A mai scris cineva ca la el aparea doar in oras. (probabil ca in afara orasului avea parte de asfalt bun si problema nu era evidenta; in oras asfaltul e mai valurit si se comporta mai rau).

 

Daca e din bucse ar trebui sa apara si pe asfalt bun pentru ca se misca roata din bucse.

Oricum amortizoarele trebuie sa le schimbi daca sunt duse.

 

 

Mi se intampla si mie, dupa ce am pus jante pe 17.

Cand le aveam pe cele pe 15, nu se simtea nimic. Cat despre uzura cauciucurilor nu stiu ce sa zic, momentan nu se vede nimic.

 

Pai la 17 fortezi articulatiile mai mult si talonul anvelopei preia mult mai putin din denivelari. Daca dai intr-o groapa cu 15 ochiometric 50% preia anvelopa si 50% sistemul de amortizare-articulatii; la 17" 20% anvelopa si 80% sistemul de amortizare-articulatii;

 

Din acest motiv caseta de directie si articulatiile se schimba mai des la jante de 18-19" fata de 15-16". Nu stie nimeni sa-ti zica exact cu cat - dar diferenta exista si este evidenta.

Link to comment
Share on other sites

Chiar in cazul in care articulatiile sunt noi (eu am luat seatul de nou) cand dai intr-o groapa cu 17" zici ca se rupe bordul din caroserie pentru ca anvelopa nu preia aproape nimic. Pe cand la 15" treci peste fara sa simti nimic.

La BMW 17 nu este o dimensiune exagerata (18 este dat de producator). La Seat merge intre 14 si 17 dat de producator (17 este maxim admis la modelul meu de producator)

After market poti sa pui pe seat 18" si pe bmw 19" si RAR-ul le accepta.

Zgomotul la dimensiunile astea (cand dai intr-o groapa evident) devine metalic. Eu remarc asta la fiecare schimbat de anvelope iarna-vara.Evident ca suspensiile-amortizoarele raman aceleasi.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Schimba amortizoarele .. nu sunt puse degeaba acolo.

salut . ma puteti ajuta si pe mine ? am un bmw e36 din anul 1995 si cititind discutia voastra , mam gand ca poate ma puteti ajuta si pe mine . am o problema cu masina . cand dau intro groapa sau trec peste o denivelare oricat de mica ar fii . ma arunca in sus urat de tot . este foarte rigida. adica ma zgaltaie urat de tot . cand trec cu rotite din spate . ma refer pe spate. te arunca zici ca esti la trambulina . stie cineva ce ar putea fii ?????? va multumesc daca mati ajuta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.