Jump to content

Probleme cu un BMW e36 318ti Compact!


zombyx

Recommended Posts

Am achizitionat de curand un BMW E36 318 Ti Compact din `95 si am cateva probleme cu ea.

 

Prima dintre ele este incalzirea exagerata a apei in motor. Tin mentionez ca pentru asta am schimbat si motorul crezand ca poate e _chiulasa_ sau blocul motor fisurat. Acum dupa ce am noul motor pe masina intampin aceeasi problema. Dupa 5km maxim parcursi cu masina imi trece acul indicator al apei peste jumatate si tinde sa se duca spre rosu. Am schimbat viscocuplajul(am schimbat cu unu Second Hand) si am incercat (din sfaturile altor mecanici) sa tin cu mana acel ventilator si sa pornesc masina sa vad daca forteaza sau nu. Ma gandesc ca poate fi stricat acel visco sau mai rau garnitura de _chiulasa_ fisurata. Nu am verificat termostatul inca si pompa de apa, dar cat timp am apa fierbinte in radiator probabil functioneaza termostatul si pompa (nu am idee). Din experienta voastra ce credeti ca ar trebui facut si spuneti ca ar fi defect pe masina?

 

O alta problema o am cu pornirea. Porneste dar nu ramane la relanti pana nu se incalzeste un pic apa in motor. Dupa ce a crescut temperatura apei putin in motor merge ok? Aici care ar fi cauza?

 

Momentan cam astea 2 mari probleme le am. Astept un raspuns din partea voastra. Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Vascocuplajul trebuie sa opuna rezistenta atunci cand motorul e cald si oprit. Daca-l poti invarti f usor, inseamna ca e uzat.

Termostatul in cazul tau, cum a spus si @max83 poate si blocat pe inchis.

 

Ps. Daca ai nevoie de una dintre cele 2 piese te pot ajuta.

 

+1

 

verifica-le pe ambele, si daca sunt duse (vascocuplajul, termostatul) schimba-le.nu mai merge pe rosu.

Link to comment
Share on other sites

Azi am dus-o , mi-au bagat-o la calculator si trebuie sa schimb sezorul de racire al motorului iar apoi sa vedem daca se mai incalzeste apa in motor.

Bujiile erau duse, desi le-am cumparat noi acum cateva saptamani, a trebuit sa le curate ca sa porneasca masinia ( nu stiu dece)...

 

O intrebare. La acest bmw in mod normal trebuie sa ramana afisat kilometrajul in bord atunci cand e scoasa cheia din contact?

Intreb pentru ca acel mecanic mi-a schimbat o siguranta si a zis ca trebuie sa stea bordul aprins (imi aparea kilometrajul si ca nu am centura pusa - ca atunci cand bag cheia in contact si o rasucesc o data). I-am zis sa mi scoata siguranta si sa-mi lase bordul stins..nu vroiam sa ma trezesc fara baterie a 2a. zi.

Link to comment
Share on other sites

Ai ventilator electric sau cu vasc? Doar la cel electric poate fi vorba de senzor de temperatura, care e montat in radiator, stanga sus cum privesti masina.

Afisajul cand nu e cheie in contact e stins. Se poate aprinde pe moment cand apesi butonul de reset.

 

Esti sigur ca ai dus masina in cel mai potrivit loc?

Ps. Completeaza-ti locatia la profil.

Link to comment
Share on other sites

Eu am vasc, nu am electric. Sunt curios maine unde-l monteaza. Nu-i scump, e vreo 40 de lei dar sa vad daca ajuta la ceva sau dau banii degeaba pe el. Mi-a bagat masina prin calculator si asta era singura eroare care aparea la senzorul de temperatura al motorului sau cam asa ceva. Iar faza cu contactul..m-a bufnit rasul la cat de paralel poate fi un mecanic, incerca sa ma prosteasca in fata :)).. El im schimbase siguranta si ramanea contactul aprins.Mi-a spus ca initial a schimbat-o ca nu pornea motorul si daca o schimba din nou, nu mai porneste.. Cand ce sa vezi, pornea:)). A tacut din gura si a plecat..mi-a zis ca mi trebuie un electrician....numai mecanici dinastia am parte in oras.
Link to comment
Share on other sites

Da, mai e un senzor pe motor care citeste temperatura motorului si trimite informatia la ECU, dar nu afecteaza racirea in niciun fel.

Racirea la modelul tau este f simpla si actionata mecanic.

 

Cu mecanici prosti poti ajunge sa arunci banii aiurea. De aia am zis sa-ti scrii LOCATIA la profil, poate e vreun coleg de forum prin zona ta care se pricepe mai bine decat cei din acel service.

Nu ca ar fi vreo mare folosofie, ai 2 chestii de verificat; au fost amintite mai sus.

Edited by roby_m
Link to comment
Share on other sites

Da..am dat sa aflu ca am gasit niste mecanici paraleli, sa nu zic altfel. Am schimbat si visco si senzor , degeaba...vreo 500 de lei cu tot cu manopera fara rost. De ce nu pornea si de ce imi arata apa ridicata in bord? Pentru ca sunt 3 mufe la fel pe 3 senzori din cate am inteles. Sunt 2 senzori pe motor la racire si 1 senzor pe ulei. Mufa care trebuia sa intre in senzorul de racire al motorului era bagat in cel de ulei :)). Dupa ce a schimbat mufele Motorul a pornit la rece din prima. Acum mai e o problema cu acul indicator al apei din bord, ramane pe 0. Cred ca o sa pun vechiul senzor ca asta nou s-ar putea sa nu fie bun sau sa nu fie apropiat de cel original. Sau care ar fi problema?
Link to comment
Share on other sites

Da sunt 2 senzori in blocul motor, cum e motorul longitudinal asezat un senzor se afla inspre parbriz, e de culoare albastra si indica temperatura lichidului de racire in bord, are un filet de 12mm, iar cel din partea opusa (inspre faruri), este de culoare neagra da informatia pt. ecu si are diametrul filetului de 14mm. Ca sa-i schimbi trebuie sa demontezi partea superioara a admisiei. Urmeaza sa pun un DIY, eu asta am lucrat saptamana asta.

 

Bafta, Raul.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Multumesc pentru informatii.. Pana la urma am lasat-o cu acul de la apa la 0. Nu gasesc un mecanic bun sa rezolve asta.

Acum vin cu alta intrebare pentru cei care au motoare 318is pe compact...vroiam sa stiu daca la 2500 de rotatii au 90 km/ora sau doar la mine e fenomenul asta la masina. Mi se par cam multe rotatii pentru viteza asta..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.