Jump to content

Doresc sa cumpar un BMW, si am cateva intrebari.


Jacob

Recommended Posts

Ca sa fie clar de ce discutam, taxele in Romania nu nici o legatura nici cu consumul de petrol si nici cu poluarea. Avem probanil cea mai mica medie europeana ca nr. de vehicule/ 1000 de locuitori, deci de nu asta e problema.

 

 

 

Daca le pasa de poluare in Romania, pana acum se colecta gunoiul pe categorii macar, 3/4 din ce inseamna industrie era ori inchisa ori upgradata, nu ne beam propriul kkt si aveam niste statii de epurare a apelor uzate.

 

In Germania era mai mare impozitul ca in Ro pana acum un 1- 2ani , dar nu si acum. In prezent e mai mic, eu platesc la un euro 2 2500 cmc 184 de euro. In Romania e 9 mil, deci platesc mai putin.

La cei cu diesel fara DPF se dubleaza. Diesel cu DPF, euro 5 sau euro 6 platesc cat benzina.

Nu exista trepte de impozitare ca la noi, dar se face o diferentiere intre masinile inmatriculate prima data inainte si dupa 2007 se i-au in calcul nu numai capacitatea cilindrica si norma euro. ci si emisiile de co2. Totusi diferentele nu sunt mari, si mai degraba in avantajul masinilor mai noi, desi nu sunt colosale. Oricum maximum care il poti plati e in jur de 9 euro / 100 cmc., impozit mai mare ca asta nu exista, de genul asta e la un diesel non-euro cum e o cobra din anii 80 cu motor 3000D...

Masinile sub 120g/ CO2 sunt scutite de plata impozitului.

 

 

MAi exista niste principii de impozitare, unul din ele predictibilitatea fiscala. Ce se intampla in ROmania e nebunie, normal pot fi dati in judecata numai pentru asta, e principiu enuntat in tratatul european. Teoretic nu ai voie sa faci modificari majore fara se le anunti cu ani de zile inainte si trebuie sa le faci treptat. Asta ca sa ai timp sa te adaptezi.

 

ca sa va dau un exemplu, odata cu prima decizie de impunere care mi-a venit in 2009 , era si o hartie care ma avertiza ca incepand cu 2013 impozitul va creste. Bine nu e nimic spectaculos, probabil voi plati 210 in loc de 184, dar m-au avertizat din 2009. Adica am timp sa imi fac calcule, un plan, cat tin masina, la ce trec, sa scap de ea etc.. Nu ca la noi unde se modifica major de la an la an..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

DOMI, pt un 3.0d euro 3 din 2001 cat crezi ca e impozitul in D? Ma tenteaza parca sa imi fac domiciliu acolo si sa o inscriu pe numele meu in D. Ai idee cat poate fi asigurarea? tinand cont ca nu am istoric la ei. Sunt constient ca ma va ajunge mai mult, dar ma linisteste gandul ca ,cu trecerea timpului, daca sunt un sofer care nu face buba la masini, voi plati tot mai putin, nu mai mult de la un an la altul cum e la noi. Aici incertitudinea ne mananca.
Link to comment
Share on other sites

pai cam 450 de euro e impozitul ca nu ai DPF. La asigurare accepta istoric de oriunde ar fi, numai sa fie pe numele tau. Eu nu am avut de loc in Romania pe numele meu, ca o acceptau. asa ca am inceput cu 1100/an. Trebuie sa cauti oferte, intrebasem in vreo 3 locuri si cereau 2000 :)

Am ajus la vreo 650 in prezent, dupa 3 ani fara incidente, platesc 80% din suma normala.

Daca faci doar RCA, nu are importanta ce masina ai, ci doar istoricul personal.

Ca sa obtii rezidenta trebuie domiciliu si asigurare medicala. iti mai trebuie un cont la o banca germana.

 

Asigurarea aia medicala nu mia stiu ca costa, dar teoretic o faci doar pe cateva luni, pe 4 luni. Cred ca minim avand in vedere ca nu ai nici un venit acolo e vreo 50 euro/luna.

Apoi poti inceta, tie iti trebuie rezidenta doar cand inscrii masina, nu le mai pasa apoi cata vreme platesti impozitul anual.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Va salut, doresc sa achizitionez in viitorul apropropiat un BMW seria 3 intre anii 2000-2003.

Motorizarea va fi diesel si capacitatea cilindrica de 2000.

Acuma la cate masini m-am uitat care erau de vanzare toti aveau ceva defecte, ba la motor, ba la caroserie, ba la sistemul electric (senzori, module).

Va rog sa ma ajutati in aceasta privinta ce sa fac chiar sunt asa de pacatoae seriile astea?

Am inteles ca benzinarele sunt mai fiabile, dar eu fac in jur de 30.40.0000 km pe an asa ca benzinar nu doresc din privinta consumului.

Ce am citit aici pe forum si am auzit din diferite surse ( servisuri, mecanici, internet) ar fi pompa de injectie si injectoarele la motoarele de 2000, nu sunt chiar asa de fiabile.

Totusi cei care detin o asemena motorizare ce spuneti?

Orice sfat sau punct de vedere e binevenit.

Multumesc anticipat si va doresc un AN Nou Fericit.

este foarte greu sa gasesti un e46 in firea lui.totusi daca esti limitat la bani si vrei o masina cat de cat si diesel cauta 318d are motorul tot de 2000 dar are 116cp.consuma mai putin fata de cel de 150cp dar in general 318d sunt mai putin obosite decat cele de 150cp.eu am avut un 318d pe care l-am vandut si mi-am cautat un 320d vreo 2 luni si tot nu am gasit sa fie macar 95%impecabil .si am dat pe el 8000euro masina din 2004.intradevar la motor ,transmisie si mecanica 100% ok.insa are unele uzuri pe interior gen chedere,si altele care lasa de dorit dar o sa le rezolv in scurt timp.o buba care apare frecvent este volanta,caseta de directie care la peste 150.000km are joc,etc,etc

Link to comment
Share on other sites

Hai sa completez si eu la afirmatiile lui DOMI cu cazul meu.

 

La e92 2500cmc benzina am dat impozit 168E pe 2011, asigurarea obligatorie 1200E (nu se accepta istoric decat din DE),fiind prima masina cota de risc este 140%. Pentru 2012 asigurarea full casco am negociat-o la 1300(mi-a scazut cota la 60%)impozitul inca nu l-am platit nu stiu cat imi vine, probabil la fel ca 2011.

 

Am colegi cu 530D E60 si dau impozit in jur de 380E pe an.

 

Ca sa o poti inmatricula in De iti trebuie sa ai unde sa stai, sa fii inregistrat la primarie si cont la o banca in De. Eu asigurare medicala am din Ro dar nu m-a intrebat nimeni nimic de asigurare.

 

In Ro sunt taxe asa mari ca trebuie bani la buget nu ca le pasa de poluare sau de protejarea marcilor "autohtone". Daca ar administra banii mai bine atunci am scapa si noi de taxe dar altfel platim pentru incompetenta lor.

Edited by ktod_16
Link to comment
Share on other sites

m-am referit da 330d manual am si specificat mai sus sa evite automat...un manual 330d nu consuma mai mult de 10 in oras maxim

ti se pare mult?

 

daca la asta te-ai referit sau la taxe?.....taxe ce sunt alea?.....eu nu stiu....sincer....n-am platit in viata mea taxe.....dece sa platesc daca stau linistit cu numerele mele de italia,franta anglia,bulgaria.....si am totul in regula verificare asigurare

toata lumea taxe taxe...ne-au inebunit. numai are voie omu sa-si o masina buna ca e taxa.....cine va pune fratilor sa scrieti pe masini

B 12 BGD sau mai stiu eu ce ;))

 

Buna gluma,3.0d care consuma 10% si asigurari ieftine in Anglia,Franta etc

 

Nu este obligatoriu sa ai Bmw cu motor de L6,V8,etc.

Link to comment
Share on other sites

ktod, ciudat, eu aveam colegi carora le-a acceptat istoricul, bineinteles dupa ceva negocieri, au incercat la alte firme, dar s-au descurcat. Din cei cativa zeci de asiguratori gasesti cred unii sa accepte istoricul. Totul se negociaza..

 

Si eu ma ingrozisem prima data.. oferte de 2000 de euro, apoi m-am apucat de sapat online.. si am gasit cu 1100. Deci sunt diferente mari de la unii la altii.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Foarte surprins sunt si eu de sistemul de aici. Se pare ca totul e negociabil. Ma asteptam sa fie ca in Ro, iti zice pretul si accepti sau nu. La fel cu asigurarea mea pe 2012. Initial mi-a zis 1700E si apoi cand a vazut ca nu accept si vreau sa plec mi-a propus o groaza de variante pana a ajuns sa imi zica ca o sa imi calculeze cu "noile tarife" si a iesit 1300E. Cand m-am uitat pe foaie am vazut ca de fapt imi scazuse cota la 60%. Se pare ca concurenta e acerba pe piata asigurarilor. In Ro cred ca s-a format un cartel al asiguratorilor care impiedica piata sa-si spuna cuvantul.

 

Iar in ro problema cu impozitele e datorata si "cetateanului". Atat timp cat cetateanul tace si plateste d c sa nu il jupoi. Ar trebui ceva genul primavara araba si in Ro. Chiar si pentru pretul benzinei care pare aberant de mare pentru o tara care inca mai are rezerve de petrol.

Edited by ktod_16
Link to comment
Share on other sites

da, e incredibil. sa iti mai spun una.. te poti porci inclusiv in supermarketul de electronice, gen saturn, media Markt.. ca la usa cortului porceala :)

Mi-a lut vreo 2 ani, nici prin cap nu imi trecea asa ceva.. :) , pana m-a invatat un neamt.. :)

Link to comment
Share on other sites

iei hartoage de pe unde ai avut asigurari, cum ca nu ai avut incidente,.

Pot accepta si adeverinte de la politie, in Luxembourg acceptau de exemplu. Asta am aflat-o mai tarziu din pacate, ca de la Politie puteam scoate si eu..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

doar nu o sa dau lui boc 3000 de euro :) lasa ca stie mai bine merkel ce sa faca cu banii mei.

odata la 2 ani o sa trebuiasca sa ma duc in DE sa fac ITP-ul..

Oricum nu am de gand sa raman in Romania prea mult, sa vedem ce job gasesc..

Link to comment
Share on other sites

de curand mi am luat si eu un bmw 320d...inainte de asta am avut un bmw 316 cu 105 cai ,,deci nu se compara ..intradevar diselu e mai galagios dar se infinge de numa,,,2004 150 cai ...e fain ,,,ce nu stiu eu si vreau sa aflu e ,...cum pot sa scot radio ,pt ca ascult cd si deodata ami intra radio,asta numai cand incep stirile inportante..dupa ce se termina stirile intra iar cd-ul,stie careva?
Link to comment
Share on other sites

de curand mi am luat si eu un bmw 320d...inainte de asta am avut un bmw 316 cu 105 cai ,,deci nu se compara ..intradevar diselu e mai galagios dar se infinge de numa,,,2004 150 cai ...e fain ,,,ce nu stiu eu si vreau sa aflu e ,...cum pot sa scot radio ,pt ca ascult cd si deodata ami intra radio,asta numai cand incep stirile inportante..dupa ce se termina stirile intra iar cd-ul,stie careva?

 

dayro84........pe tine te cautam.....stau in munchen si as vrea sa mi iau un 316 de prin 2000 spunemi mai multe despre el . ex pareri pro si contra sau daca stii cat ar costa in romania inmatricularea in momentul de fata. mersi si hai romania

Link to comment
Share on other sites

Va salut, doresc sa achizitionez in viitorul apropropiat un BMW seria 3 intre anii 2000-2003.

Motorizarea va fi diesel si capacitatea cilindrica de 2000.

Acuma la cate masini m-am uitat care erau de vanzare toti aveau ceva defecte, ba la motor, ba la caroserie, ba la sistemul electric (senzori, module).

Va rog sa ma ajutati in aceasta privinta ce sa fac chiar sunt asa de pacatoae seriile astea?

Am inteles ca benzinarele sunt mai fiabile, dar eu fac in jur de 30.40.0000 km pe an asa ca benzinar nu doresc din privinta consumului.

Ce am citit aici pe forum si am auzit din diferite surse ( servisuri, mecanici, internet) ar fi pompa de injectie si injectoarele la motoarele de 2000, nu sunt chiar asa de fiabile.

Totusi cei care detin o asemena motorizare ce spuneti?

Orice sfat sau punct de vedere e binevenit.

Multumesc anticipat si va doresc un AN Nou Fericit.

Si eu am fost in aceeasi postura ca si tine,

datorita faptului ca fac cam 50/60 000km/an,

prima data sotul a decis sa-mi ia un 320d din acelas motiv: consumul

Dar am renuntat la aceasta idee si mi-am luat un 316i pe care am pus GPL,am luat masina la 90 000 km si acum are 220 000 km,pot spune ca a fost cea mai buna alegere.

Este normal ca mai pica un bec,o garnitura la filtrul de ulei,nimicuri deastea,dar masina merge superb si consider ca e bine de luat in considerare si acest aspect !

Link to comment
Share on other sites

de curand mi am luat si eu un bmw 320d...inainte de asta am avut un bmw 316 cu 105 cai ,,deci nu se compara ..intradevar diselu e mai galagios dar se infinge de numa,,,2004 150 cai ...e fain ,,,ce nu stiu eu si vreau sa aflu e ,...cum pot sa scot radio ,pt ca ascult cd si deodata ami intra radio,asta numai cand incep stirile inportante..dupa ce se termina stirile intra iar cd-ul,stie careva?

la radio tau este activata functia trafic informaition o dezactivezi si gata nu mai stiu exact cum se face cred ca era un buton TP

Link to comment
Share on other sites

Daca nu o sa imi permit da, o sa imi iau POLO sau revin la METROU. Este normal sa restranga cumva masinile vechi; eu unul sunt constient ca al meu E34 nu mai are viata lunga pt. ca din 2013 cu siguranta o sa se taxeze dupa modelul din vest, impozit anual in functie de norma de poluare si capacitate cilindrica. Oricum, nu cred ca exista in lumea asta vreo tara in care modalitatea de aplicare a taxelor sa fie avantajoasa pt. toata lumea.

 

 

 

Nu stiu cum se face ca in Franta nu mai vrea nimeni sa intinereasca parcul auto!acolo e plin de masini vechi,de fapt ei nu dau 2 bani pe ce masini conduc,chiar dc sunt plini de bani! mai mult de 50% au peste 10 ani vechime,si guvernul nu mai are nimic cu ei!am o verisoara si-a inmatriculat un Audi A4 adus din germania cu 400 de euro,la noi e de 5 ori mai mult!Traim in Romania ai asta............

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bine v-am regasit in noul an, am fost foarte ocupat in ultima vreme.

Referitor la hotararea de a cumpara o masina a cazut pe moment, din lipsa de timp.

Multumesc celor care s-au oferit sa ma ajute!

Intre timp m-am orientat si spre alte marci si sunt total dezamagit in privinta alegerii.

Toate cele bune.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o intrebare... care este consumul real, la un mers normal ( schimbat ~3500rpm ) pentru un 316 respectiv 318 din 2002 - 2005 urban ( bucuresti ) cat si extraurban .? Motoarele ce s-au pus pe e46 compact dar si sedan dupa 2002 , adica facelift. Dupa ce trece zapada m-am hotarat in cele din urma sa vand masina actuala si sa incerc si un bmw, masini pentru care mereu am avut o slabiciune. poate ma voi indragostii de tractiunea spate si modul in care se conduce aceasta masina. Va multumesc Edited by cristianmiu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.