Jump to content

turbo defect?


sorinspiru

Recommended Posts

salut.

trec direct la subiect...am un 118d 2006 adus de mine din germania la 120 de mii.acum are 160 de mii.

mergeam pe autostrada calm cu 120 km/h (deci la 2000 rpm)si brusc aud un fluerat,am vrut sa accelerez si nimic nu mai putea.fara fum,negru,alb de nici un fel.

m-am oprit am verificat uleiul si apa,erau la locul lor.am scos cheia din contact am asteptat,am pornit si am oprit motorul de mai multe ori cand am plecat motorul in toate treptele se tureaza pana la 2000 rpm mai sus nu vrea si se aude un fluerat ca de turbo puternic(incepand de la 1500 rpm) care creste in intensitate si descreste atunci cand turatia la motor scade .abia mai prinde 100 km h si ai trebuie mult timp.porneste bine,pe loc urca in turatii dar se aude tare flueratul de care ziceam.in bord nimic aprins,la relanti merge bine,nimic schimbat.

singura chestie care am facut-o e ca am alimentat si dupa 30 de km am avut probleme.ma gandesc ca nu o fi din cauza asta.

citesc de 2 zile pe forumuri ,am scos egr si l-am curatat.am schimbat filtrul de aer si motorina.nimic.debitmetru cu si fara mufa merge la fel!asa ar trebui?

am fost la un service ba ca nu e baiatu vino mai tarziu,ba ca nu e cablu vino mai tarziu,a 3 a oara imi zice tureaz-o ...mda e turbina praf.nici nu a ridicat capota!?

mie cam ciuda stiind cum merg cu masina asta zi de zi si calitatea consumabilelor care le schimb.

a ramas sa ma duc dupa revelion la altcineva sa o puna pe tester.

intrebarea e pot sa merg cu ea asa la 70-80 km/h?se poate intampla ceva mai grav?

se poate sa fie turbo dus chiar daca nu scoate fum?

Link to comment
Share on other sites

la mine urca in ture nu am treaba singura chestie este ca fluiera de numa..am verificat tot mai am de verificat la turbo furtunul de intra de la debitmetru in turbo..am mai vorbit si cu alti colegi de forum si parerile sunt impartite ca este bine sa fluiere si ca asa sunt toate..acum la tine este problema de lipsa putere...la mine este tot la fel dar numai daca incerc sa plec mai brusc pana in 2200 de ture imi da in nas dupa care merge foarte bine..
Link to comment
Share on other sites

problema rezolvata,cost 1000 euro.

turbina!geometria variabila blocata,joc la elice(sus,jos,inainte,inapoi).elicea din fata arata destul de bine nu si cea din spate.(lipseau bucati din ea)

am curatat si catalizatorul cica jocul inainte,inapoi era cauzat ca opunea rezistenta la evacuare.

am schimbat filtru epurator,aer si uleiul.trebuie sa fac circa 1000 km rodaj dupa care schimb uleiul si filtru.

turbina refacuta complet si catalizatorul curatat(desfacut,cuptor,bai chimice) 750 euro.garantie 1 an.

nu i-am dat mai mult de 2500 rpm si parca intra mai bine turbina ca inainte.se simte ca are putere mai mare ca prima data.

sper sa nu mai am probleme.

...si pe langa regulile alea:incalzit motorul inainte sa-i dai,fara oprit motorul brusc dupa ce ai dat in ea,filtru epurator contribuie si el la uzura turbinei,ala de aer...si schimburile prea rare de ulei conteaza.mi-au spus ca in bord iti arata 30000,e bine sa-l fac la 15000.eu am schimbat mereu la 20000(numai castrol),am sa-l fac la 15 ce sa fac.cine stie cum a condus ala inaintea mea masina...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

problema rezolvata,cost 1000 euro.

turbina!geometria variabila blocata,joc la elice(sus,jos,inainte,inapoi).elicea din fata arata destul de bine nu si cea din spate.(lipseau bucati din ea)

am curatat si catalizatorul cica jocul inainte,inapoi era cauzat ca opunea rezistenta la evacuare.

am schimbat filtru epurator,aer si uleiul.trebuie sa fac circa 1000 km rodaj dupa care schimb uleiul si filtru.

turbina refacuta complet si catalizatorul curatat(desfacut,cuptor,bai chimice) 750 euro.garantie 1 an.

nu i-am dat mai mult de 2500 rpm si parca intra mai bine turbina ca inainte.se simte ca are putere mai mare ca prima data.

sper sa nu mai am probleme.

...si pe langa regulile alea:incalzit motorul inainte sa-i dai,fara oprit motorul brusc dupa ce ai dat in ea,filtru epurator contribuie si el la uzura turbinei,ala de aer...si schimburile prea rare de ulei conteaza.mi-au spus ca in bord iti arata 30000,e bine sa-l fac la 15000.eu am schimbat mereu la 20000(numai castrol),am sa-l fac la 15 ce sa fac.cine stie cum a condus ala inaintea mea masina...

schimba la 12-13 mii maxim uleiul....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
750 euro a zis reconditionare turbina + curatare catalizator. Intr-adevar, 750euro e foarte mult pentru o turbina. Eu am luat cu 4000lei turbina noua (deci aprox 900euro la un curs de 4.4lei/euro). Dar nu cred ca a costat atat doar reconditionarea, ci e un pret pentru reconditionare turbina si curatare catalizator.
Link to comment
Share on other sites

Da, am dat si turbina veche la schimb. Ai dreptate cu reconditionatul, altfel de ce ar mai cere turbina veche la schimb? Eu am luat-o de la groza dan.

Acum sunt in dubii cu turbina actuala, daca sa o reconditionez sau s-o iau noua (de fapt tot reconditionata). Pentru ca daca „noua” e tot reconditionata, de ce as plati diferenta?

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Depinde si cine face reconditionarea si cu ce piese, practic ramane doar carcasa si se inlocuiesc toate piesele din interior + testare+ garantie . E adevarat ca multi fac asta dar difera de la caz la caz calitatea muncii si a pieselor, kituri de reparatie cred ca se produc de catre numerosi fabricanti.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Acum am si eu fix aceeasi problema la 120d din 2006, 135.000 km reali. Aceleasi simptome. Doar ca la mine au venit dupa o forja maxima in treapta a V (4700 rot/min), timp de 2 minute. Dupa ce am redus viteza pentru ca intrasem in localitate, la scurt timp am inceput sa sesisez zgomotul si dupa inca putin timp motorul a intrat in modul de protectie.

Am desfacut turbina si are jocuri rau de tot.

Poti sa imi spui cat a costat efectiv turbina la schimb? Nu imi permit cei 5600 lei cat costa noua, iar de reconditionat nu o face decat o singura firma, cu 1800 lei.

Edited by andrei1302
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.