Jump to content

Consum bc anormal


Recommended Posts

Salutare

Am un bmw 118d din 2005 122cp stock cu 143.000 km la activ.

De vreo 6 luni de zile pe bc imi indica consum atunci cand sunt pe liber. De exemplu daca in sunt in viteza a 4a si imi indica un cosum de 5/100km daca iau piciorul de pe acceleratie normal imi indica 0.Dar daca scot din viteza consumul instantaneu imi creste si culmea e cu cat franez cu atat imi creste mai mult ajungand si la 6-7l.

Inainte nu imi facea asa....Am facut diagnoza dar nimic anormal.

Voua va indica la fel bc-ul la consum instantaneu ?

In autostrada de exemplu imi indica la 120Km/h a 6a treapta 7-8/100km.....

Nu am facut inca consumul de la plin la plin dar am facut de la rezerva la rezerva si imi consuma un 9/100km oras. Consumul mediu imi indica 9.4/100km. Sper sa ma fi explicat cum trebuie.

Multumesc pentru atentie.

Link to comment
Share on other sites

...Dar daca scot din viteza consumul instantaneu imi creste si culmea e cu cat franez cu atat imi creste mai mult ajungand si la 6-7l....

Daca scoti din viteza, sau cobori o panta.....consumul ar trebui sa fie apropiat de 0, nicidecum 6-7 l .

Este cazul in care masina functioneaza la ralanti, cand consuma aprox. 1-2 litri pe ora.

Edited by jon doe
Link to comment
Share on other sites

Pai pana acum 6 luni imi indica 0.0l/100km pe liber independent de viteza ce o aveam si aveam pe bc un consum mediu de 7.2l/100km cu oras si autostrada.

Daca asa este normal atunci de ce imi pe autostrada la 120km/h imi indica un cosnum de 7-8l/100 km cand inainte imi indica maxim 6l ??

Am incercat sa resetez consumul dar nimic la fel....

Si inca o chestie interesanta : daca merg in oras cu a5a la 60-70km/h autonomia imi scade vertiginos dar daca ii dau mai tare imi creste ?

Se poate fare un update sau ceva de genul la bc ? Masina nu are DPF deci nu se regenereaza nimic ca sa imi creasca consumul.

Bala tie bc cat iti indica la consum mediu ??

Link to comment
Share on other sites

Am resetat pe la 20k km si acum la 68k km am cam 6.7l/100km

 

pentru diverse alte consumuri resetez pe cel de la navi.

Eu am 9.4l/100km ...

Scuza-ma dar nu gasesc nimic normal in consumul asta...

Sa sar asa de la 7.2 la 9.4 nu cred ca e tocmai in regula ....

Astazi cand am parcat masina inainte sa ma opresc imi indica 11.3l/100km....

Link to comment
Share on other sites

Omule, lasa-ti masina in pace ca n-are nimic. Tine cont ca e iarna, se circula cum se circula. eu am acum 12 consum mediu in Focsani, insa e traficul ingrozitor la cum a nins. Stai linistit ca masina iti este ok.

Pentru linistea ta fa un efort si fa-i plinul, mergi pana ajungi aproape pe gol fa-i plinul iarasi si there u go. resetezi viteza medie si consumul mediu si vezi mai apoi. Eu zic sa nu te ingrijorezi doar pentru ce indica zilele astea computerul de bord. If it works, don't fix it!

 

P.S. Si eu am 118d 143CP care in teorie si practica este mult mai economic decat modelul tau de 122cp.

Edited by 23LKY
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pt sfaturi.

Masina nu se comporta ca inainte si asta ma ingrijoreaza nu ca masina mere bine si sa o las asa.

Daca mergea ca inainte nu mai scriam pe forumul asta....

O sa fac un "efort" si o sa ii fac plinul sa verific consumul ca la carte.

Multumesc din nou.

Numai bine.

 

A si inca ceva eu scriu din alata tara unde temp minima ziua este de -3 grade. Tu in Focsani cu toata zapada cred ca ai 12 :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Eu n-am stiut de unde esti, am presupus Bucuresti. Ai face bine sa editezi la profil locatia ta, sa ne fie mai usor sa conversam pe viitor.

 

Da, e jale in Focsani... s-au gasit sa care zapada ziua in amiaza mare, iar la 7 seara parcheaza toate utilajele ca a doua zi de dimineata sa inchida arterele principale, fiind fortat s-o iei pe strazi secundare unde nu se circula decat pe o banda, iar de te intersectezi cu vreo duba de curierat sau marfa acolo stai cu orele. E absurd, nu lucreaza nimeni noaptea.

Link to comment
Share on other sites

Salut ! Acel consum este dat de calculator cand ''scoti pe liber'' si stii de ce?....ca in momentul in care apare o situatie neprevazuta si tu trebuie sa accelerezi brusc sa iesi din ''clinci'', motorul sa fie pregatit de forta. Este absolut normal, asa ca stai linistit.

 

Motoarele diesel au un sistem cut-off : in momentul cand iei piciorul de pe acceleratie dar esti intr-o viteza cosnumul iti da 0 pentru ca taie alimentatia de tot dar atunci cand tu esti pe liber ii trebui un minim motorului sa functioneze deci e normal sa iti indeice un consum dar nu de 5l sau 11l ci ceva de genul 0.5l....

Link to comment
Share on other sites

Motoarele diesel au un sistem cut-off : in momentul cand iei piciorul de pe acceleratie dar esti intr-o viteza cosnumul iti da 0 pentru ca taie alimentatia de tot dar atunci cand tu esti pe liber ii trebui un minim motorului sa functioneze deci e normal sa iti indeice un consum dar nu de 5l sau 11l ci ceva de genul 0.5l....

Asta am si spus...poate ca este putin mai mare consumul instantaneu. La mine la E39, ajunge undeva la 7l/h dar duraeaza cel mult doua secunde

Link to comment
Share on other sites

Tu te plangi ca iti sare indicatorul cand e pe liber, la mine in bord indica un consum mediu de 5.5 iar masina sub 10 consum urban n a scos nici cand era pe banc. I am dat reset de 100 ori si tot la fel ajunge pe la 6.5 dar consumul e undeva la 10,11%, nu stiu de unde poate fi, ori fi matrasit o aia in germanika.
Link to comment
Share on other sites

Tu te plangi ca iti sare indicatorul cand e pe liber, la mine in bord indica un consum mediu de 5.5 iar masina sub 10 consum urban n a scos nici cand era pe banc. I am dat reset de 100 ori si tot la fel ajunge pe la 6.5 dar consumul e undeva la 10,11%, nu stiu de unde poate fi, ori fi matrasit o aia in germanika.

 

De curiozitate tie iti indica corect cati litrii de motorina mai ai in rezervor, ai verificat?

Link to comment
Share on other sites

Bun,va ca s-au dat explicatii pertinente si mai putin.

1.Logic,cand esti in viteza si iei piciorul de pe pedala,pana cand turometrul ajunge la 1200-1000 rpm,motorul nu e alimentat,cand ajunge la acea turatie,motorul revine la relanti,unde e alimentat(f putin,dar constant).

De aceea cand incetinesti in viteza ai consum zero.

2.Daca la 60 kph sa zicem,scoti din viteza,in acel moment motorul intra la relanti.El va consuma cantitatea X de carburant/secunda.

Problema e ca pe masura ce incetinesti,tu parcurgi din ce in ce mai putini metri pe secunda,deci invers proportional,consumul indicat de BC va urca.

Exemplu:

Cazul a.

Masina consuma 2000mililitrii la 3600 secunde(relanti).Adica 0.55 ml/sec.

Tu in secunda aia la 60 kph parcurgi 16.66 metrii/secunda.Deci,BC iti va arata ca,consumi 0.55ml/sec impartit la 16.66metrii/sec,adica 0.033 ml la metru,adica 3.3ml la km,adica 3.3litrii la 100 km de mers la relanti la 60 kph(posibil sa zicem pentru o distanta scurta,gen,cobori de la cota 1400 doar la relanti la 60kph constant(ipotetic))).

Cazul b.

Idem datele de mai sus ,insa mergi la relanti cu 30 kph.Fiind invers proportional,in loc sa parcuri 16.66mtrii/secunda,parcurgi 8.33,deci reluan calculele iti va da 6.6 litri/100 km consum indicat de BC.

La 15 kph,vei avea 13.33.

De aia tu vezi pe BC cand o scoti din viteza ca la relanti in timp ce incetinesti,consumul iti creste.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
man eu zic sa nu te panichezi ca si la mine este lafel.. aceiasi faza imi face si mie,aceiasi motorizare ca si a ta ... am consum urban de 10 dupa ultima resetare si inainte de a reseta aveam undeva la 7,6/8 la 100km ... iar faza cu consumu pe liber este lafel... asta e tehnica lor ... ;)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.