Jump to content

Problema sistem de racire


Recommended Posts

salut colegii...am si eu o problema grava spun eu

am un bmw 318i e46 an de fabricatie 1999.acum o luna am schimbat cotul ala din spatele motorului pentru ca pierdeam mult antigel pe acolo.l-am schimbat si toate bune. de o saptamana am observat ca in timp ce merg creste temperatura la apa dar nu ajunge pana pe rosu si scade inapoi la jumatate...asta durand 3,4 secunde

intr-un drum de o ora creste asa si scade cam de 4,5 ori

deci creste aprope pana pe rosu si scade in 3,4 secunde..

ajutati`ma si pe mine

Link to comment
Share on other sites

Circuit neaerisit.

Aeriseste si se rezolva!

 

 

 

-motorul rece

-am desfacut busonul de la radiator si aerisitorul

-cu motorul oprit am setat caldura pe 32 de grade cu ventilatia la minim

-am turnat apa in vasul de expansiune pana acurs pe aerisitor fara bule

-am strans aerisitorul

-am completat antigel, putin peste maxim

-am pus busonu la vas si am pornit motorul

Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema am avut-o si eu. Azi cand am desfacut pompa de apa.. surpriza, era crapata in doua elicea de plastic si axul se invartea in gol. Si eu am crezut ca n-am aerisit bine la inceput, dar dupa o aerisire ca la carte tot mi se inclazea. Prin eliminare am ajuns la pompa. Plus ca mai avea si joc axul. Scapa ceva apa dupa ce am presurizat sistemul la 3 bari. Daca nu rezolvi treaba cu aerisirea ia-ti inima-n dinti si desfa pompa.
Link to comment
Share on other sites

Este posibil. La alta masina asa am patit. Totusi teoria te ajuta cat de cat. Practica castiga in final. Cel mai bine pune mana pe-o cheie si desfa termostatul, fierbe-l cu un termometru sa vezi exact cand deschide. Apoi prin eliminare treci la pompa.
Link to comment
Share on other sites

pune mana pe-o cheie si desfa termostatul, fierbe-l cu un termometru sa vezi exact cand deschide.

Termostatul trebuie fiert singur sau impreuna cu ECU?

Nu de alta, dar la M43 este vorba de un termostat controlat de ECU.

Link to comment
Share on other sites

salut... asadar... poate fi termostatul bun, dar sa nu dea ECU comanda sa deschida si sa inchida cand trebuie? Eu am crezut ca asta face pastiluta aia din el, depinzand de temperatura lichidului ce trece prin el... la 105 grade trebuie sa deschida parca... am si eu probleme cu acul de la apa... sta pe albastru, baga caldura de rupe si ambele furtune de la radiator sunt fierbinti! poate sa fie si bulbul de apa si pompa de apa... poate gasim careva rezolvarea si o postam, ca suntem mai multi cu problema asta... Edited by GIM
Link to comment
Share on other sites

Pai sunteti mai multi dar nu cu aceeasi problema. Pentru initiatorul topicului, aeriseste instalatia si vezi cum se comporta daca face tot asa treci mai departe. In ceea ce priveste termostatul, cel putin la mine, mi-a iesit la tester "partial blocat", din comportamentul sistemului de racire nu imi dadeam seama ca termostatul ar avea ceva, masina functiona perfect, acul la jumatate fara oscilatii, baga caldura fara probleme. Am schimbat termostatul, am aerisit. Sistemul de racire functioneaza ca si inainte deci fara sa vad eroarea pe tester nu mi-as fi dat seama de ceva. Tu in schimb, ai simtome evidente ca ceva e in neregula.
Link to comment
Share on other sites

salut... asadar... poate fi termostatul bun, dar sa nu dea ECU comanda sa deschida si sa inchida cand trebuie? Eu am crezut ca asta face pastiluta aia din el, depinzand de temperatura lichidului ce trece prin el... la 105 grade trebuie sa deschida parca...

La acest gen de termostat temperatura la care se deschide este comandata de ECU.

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/88294-probleme-cu-termostatul/page__view__findpost__p__1251183

 

Ar fi bine sa clarificam cateva aspecte legate de functionarea unui termostat clasic si de functionarea termostatelor comandate - map cooling thermostat.

 

Hai sa vedem intai cum functioneaza un termostat clasic.

In primul rand functionarea unui termostat nu se bazeaza pe ceva gen bimetal, cursa si forta produsa de un bimetal ar fi prea mici pentru a putea controla circulatia lichidului de racire.

Termostatele se bazeaza pe o pastila/element termostatic care transforma energia termica in lucru mecanic. O asemenea pastila se numeste wax thermostatic element .

 

Functionarea se bazeaza pe faptul ca anumiti compusi (rasini, parafine, polimeri siliconici) isi schimba semnificativ volumul la trecerea dintr-o stare de agregare in alta. In speta, la trecerea din stare solida in lichida, volumul creste semnificativ. Cresterea volumului face ca pistonasul sa iasa afara 3-15 mm. Pistonasul actioneaza valva termostatului, valva care inchide/deschide circuitul lichidului de racire.

 

Substantele utilizate la constructia termostatelor se topesc la temperaturi cuprinse intre 75-110 grade celsius. In functie de temperatura de topire se modifica si temperatura de deschidere a termostatului. O alta caracteristica importanta este ca substantele trebuie sa se topeasca intr-un interval cat mai redus de temperatura, de exemplu de la 75 la 80 de grade, pentru ca termostatul sa se deschida complet intr-un interval cat mai redus de temperatura.

Cateva detalii gasiti aici:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wax_thermostatic_element

http://en.wikipedia.org/wiki/Wax

 

Este evident ca la un asemenea termostat temperatura de deschidere este fixa, fiind stabilita de fabricant, in functie de materialele utilizate.

 

Map cooling thermostat.

Motoarele mai noi au termostate a caror temperatura de deschidere poate fi comandata de ECU. Sistemul se numeste characteristic map cooling.

ECU decide la ce temperatura se deschide termostatul si il comanda in consecinta. Asta pentru ca motorul sa ajunga cat mai repede la temperatura de regim si sa functioneze in zona de randament maxim.

Temperatura de deschidere se modifica si in functie de regimul de mers. La mers normal, temperatura de deschidere creste pentru ca motorul sa functioneze cu randament maxim. In sarcina mare temperatura este scazuta pentru a nu suprasolicita motorul.

 

Constructiv, termostatul comandat este similar unui termostat clasic, dar pastila termostatului poate fi incalzita suplimentar de un element de incalzire. Daca pastila termostatului actioneaza la 103 grade, ECU poate comanda incalzirea suplimentara a pastilei si termostatul se deschide chiar daca lichidul de racire are o temperatura mai mica, in intervalul 80-103 grade celsius.

 

Totodata, si acest termostat se deschide chiar in lipsa unei comenzi a elementului de incalzire, exact ca un termostat clasic. Temperatura de deschidere este mai mare insa, tocmai pentru ca poate fi scazuta prin incalzirea suplimentara a pastilei.

 

Mai multe detalii puteti citi aici :

Map_Thermostat.pdf

 

Este important de retinut ca elementul de incalzire al termostatului este un element de comanda, nu un senzor. Am vazut ca exista confuzii in aceasta privinta, se confunda elementul de incalzire al termostatului cu un senzor, gen termistor sau senzor de pozitie probabil.

 

Ca sa verificam daca termostatul este OK din punct de vedere electric, este suficient sa masuram pur si simplu rezistenta cu un ohmetru, nu prea are importanta temperatura la care facem masuratoarea.

Mai putem verifica temperatura maxima de deschidere (in lipsa comenzii elementului de incalzire), dar este dificil sa verificam acasa caracteristica de deschidere in functie de comanda elementului de incalzire.

 

Termostatul este relativ ieftin, asa ca daca are ceva vechime si avem dubii in ceea ce priveste functionarea sa, nu e un capat de tara sa-l inlocuim preventiv.

 

Termostatul nu este monitorizat de ECU in mod direct, cu exceptia integritatii circuitului de incalzire. Functionarea lui este monitorizata indirect, prin monitorizarea temperaturilor lichidului de racire in diverse puncte.

 

Referitor la comanda termostatului, aceasta nu se realizeaza cu tensiune variabila, ar fi prea ineficient. Comanda se face cu impulsuri modulate in latime. In functie de factorul de umplere al acestor impulsuri, se poate controla temperatura de deschidere a termostatului

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

poate sa fie si garnitura la _chiulasa_>?

La chiulasa arsa mai apare si consumul de antigel, fumul alb, antigel contaminat cu ulei, spuma pe capacul de la ulei, o bujie mai curata ca celelalte si pot enumera pana dimineata. Tu ce simptome ai? Detaliaza! Pompa de apa ai desfacut-o pana la urma si termostatul? Ai multe piste de urmat dar intr-o saptamana maxim o scoti la capat.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Buna colegii,

 

Problema mea cu racirea e in felul urmator, daca merg cu masina in voie, insemnand sa nu am camioane in spatele carora sa stau, sa nu am de urcat, totul e ok, daca merg incet urca apa, ajungand aproape de rosu...

Ce sa fie???

Termostat, senzorul ce deschide termocupla, pompa de apa?

Multzumesc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.