Jump to content

zgomot volan e60


valyciocan

Recommended Posts

Buna ziua, am si eu un E60 520i, m54b22, iar de cateva zile se aude un zgomot in volan, se aude cand misc volanul stanga dreapta si 10-15 grade indiferent ca e pornit sau nu motorul. Astazi am dat jos volanul si am constat ca nu in volan se aude zgomotul, ci in axut volanului. A mai intampinat cineva acest fenomen? Edited by valyciocan
Link to comment
Share on other sites

Daca foloseai functia "search" gaseai si alti colegi care au intampinat aceeasi problema.

Pe scurt, cauzele pot fi multiple, iar "scartaitul"...interpretabil :twitch:

 

La mine se auzea acel zgomot doar cand porneam masina si era un scartait extrem de fin, se auzea doar daca nu aveam muzica pornita. Masina am cumparat-o de aici de pe forum, si proprietarul avea aceeasi problema. Eu am rezolvat cu inlocuirea uleiului servo. Cauze posibile pot fi multe, cea mai nasoala (nu iti doresc) ar fi caseta de directie.

 

LE: intre timp vad ca si Pole a sugerat ceva legat de caseta. Sper sa nu fie asa la tine.

Edited by mcliviu
Link to comment
Share on other sites

probabil ai joc in caseta de directie.

 

In cazul in care asta este, banuiesc ca trebuie caseta noua.

 

 

Nu m-am gandit la caseata pt ca are joc si cand misc volanul sus jos, cand il prind din dreptul ore-i 12 si ore-i 6, se aude tac-tac.

Crezi ca ar putea fi din cauza rurmentului (bucse-i) din partea superioara a volanului?

 

Daca foloseai functia "search" gaseai si alti colegi care au intampinat aceeasi problema.

Pe scurt, cauzele pot fi multiple, iar "scartaitul"...interpretabil :twitch:

 

La mine se auzea acel zgomot doar cand porneam masina si era un scartait extrem de fin, se auzea doar daca nu aveam muzica pornita. Masina am cumparat-o de aici de pe forum, si proprietarul avea aceeasi problema. Eu am rezolvat cu inlocuirea uleiului servo. Cauze posibile pot fi multe, cea mai nasoala (nu iti doresc) ar fi caseta de directie.

 

LE: intre timp vad ca si Pole a sugerat ceva legat de caseta. Sper sa nu fie asa la tine.

 

Nu m-am gandit la caseta pt ca am impresia ca zgomotul vine din zona superioara a volanului indiferent ca e pornit sau oprit motorul.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa iti dai seama daca ai joc in caseta de directie, iesi cu masina la pe un drum drept si cat se poate de uniform(fara denivelari). Daca masina tinde sa se duca ba in stanga, ba in dreapta, atunci intradevar ai joc in caseta de directie. Asta este o modalitate gratis. Apoi poti merge la un mecanic si iti va spune exact daca ai sau nu probleme la ea. Edited by MihaiMAN
Link to comment
Share on other sites

Guest Pole

asta nu stiu, eu am patit asa ceva la un E60 pe care l-am avut.

 

Se manifesta in felul urmator: la miscari scurte stanga-dreapta, insa cu motorul pornit, se simtea un cloncanit fin insotit de un mic joc, cel putin asa il percepeam. S-a constat la AB necesitatea inlocurii casetei de directie, fenomenul a disparut dupa inlocuire. Exact insa, nu m-am interesat care era defectul, daca era din ax sau altceva.

 

Sigur va trebui sa mergi la un service pentru constatare, dureaza putin si te lamuresti imediat.

 

Ar fi ideal sa nu fie caseta, deorece este foarte scumpa, mai ales daca ai servotronic sau active steering.

Link to comment
Share on other sites

Ai fost in vreun service?

Ideea e ca zgomotul se propaga, si nu prea ai cum sa iti dai seama sigur de unde provine. Daca vrei sa confirmi ca scartaie bucsa, incearca sa pui niste ulei fin acolo cu o seringa. Daca e de-acolo, ar trebui sa nu mai scartie - zic.

Caseta cum arata? E "curata"? Erau pe-aci niste topicuri in care se povestea cum poti verifica singur caseta de directie, ai nevoie de un prieten care sa te ajute.

Edited by mcliviu
Link to comment
Share on other sites

Ca sa iti dai seama daca ai joc in caseta de directie, iesi cu masina la pe un drum drept si cat se poate de uniform(fara denivelari). Daca masina tinde sa se duca ba in stanga, ba in dreapta, atunci intradevar ai joc in caseta de directie. Asta este o modalitate gratis. Apoi poti merge la un mecanic si iti va spune exact daca ai sau nu probleme la ea.

 

 

Multumesc pentru sfat, am incercat, si nu trege nici stanga nici dreapta, numa caseta sper sa nu fie.

 

Ai fost in vreun service?

Ideea e ca zgomotul se propaga, si nu prea ai cum sa iti dai seama sigur de unde provine. Daca vrei sa confirmi ca scartaie bucsa, incearca sa pui niste ulei fin acolo cu o seringa. Daca e de-acolo, ar trebui sa nu mai scartie - zic.

Caseta cum arata? E "curata"? Erau pe-aci niste topicuri in care se povestea cum poti verifica singur caseta de directie, ai nevoie de un prieten care sa te ajute.

 

 

Nu scartaie, se aude un tac-tac in momentul cand misc volanul stanga dreapta 10-12 cm.

 

Ai fost in vreun service?

Ideea e ca zgomotul se propaga, si nu prea ai cum sa iti dai seama sigur de unde provine. Daca vrei sa confirmi ca scartaie bucsa, incearca sa pui niste ulei fin acolo cu o seringa. Daca e de-acolo, ar trebui sa nu mai scartie - zic.

Caseta cum arata? E "curata"? Erau pe-aci niste topicuri in care se povestea cum poti verifica singur caseta de directie, ai nevoie de un prieten care sa te ajute.

Caseata e curata, nu are urme de ulei, in rezervor uleiul este le nivelul maxim, eu ma gandeam la bucsa sau rurmentul din partea superioara a volanului, pt ca are si un joc "mic" de 1-2 mm pe verticala.

Edited by valyciocan
Link to comment
Share on other sites

Tu trebuie sa tii de volan drept si daca masina are tendinta sa plece ba in stanga ba in dreapta(nu doar stanga sau dreapta ci in ambele directii) atunci ai joc. Daca rotile dintate din caseta sunt tocite nu vor mai avea aceeasi "priza" si se creaaza un joc intre dinti.
Link to comment
Share on other sites

Guest Pole

Ca sa iti dai seama daca ai joc in caseta de directie, iesi cu masina la pe un drum drept si cat se poate de uniform(fara denivelari). Daca masina tinde sa se duca ba in stanga, ba in dreapta, atunci intradevar ai joc in caseta de directie. Asta este o modalitate gratis. Apoi poti merge la un mecanic si iti va spune exact daca ai sau nu probleme la ea.

 

aste nu e o metoda de a verifica caseta, fara suparare, insa e o prostie :)

 

In primul rand asta cu drumul perfect drept e utopica, in al doilea rand drumul este putin inclinat pentru a permite scurgerea apei de pe carosabil si deci masina va fi "furata" de aspectul asta.

 

In al treilea rand, faptul ca o masina nu tine directia drept, chiar si in conditii de drum perfect drept, se poate datora altor aspecte tehnice, nu castea de directie, ci altor elemente de directie sau chiar si unui lucru banal ca si geometria directiei de exemplu.

 

deci, deloc concludent testul tau.

Link to comment
Share on other sites

Stiu ce vorbesc si nu ma mai contrazice.

Tii strans de volan si daca masina pleaca ba in stang ba in dreapta atunci e o problema. Daca tu tii strans de volan si acesta sa fie drept care ar fi cauza oscilatiilor stanga-dreapta?

 

Oricum din ce citesc in postul tau, tu nici nu ai inteles exact ce vreau sa spun.

Asa ca te rog inca o data, nu ma mai contrazice!

 

Volanul trebuie tinut sa mearga pe o directie dreapta uniforma. Daca pe aceasta directie, indiferent cum este drumul orizontal, oblic, masina oscileaza stanga-dreapta, dar tu tii de voland drept, atunci rotile dintate din caseta de directie sunt tocite.

 

Acum sper ca am fost destul de explicit!

Edited by MihaiMAN
Link to comment
Share on other sites

Guest Pole

pai te pot contrazice, de ce te superi ? am facut-o mai sus cu argumente. Ma rog, esti liber sa crezi ce doresti si cu atat mai mult sa scrii ce poftesti si sa testezi jocul in caseta cum crezi tu ca e mai bine, nu trebuie sa te inflamezi asa :)

 

Eu personal, as merge la un service pentru o constatare.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca @MihaiMAN a vrut sa zica ca daca masina vireaza in timp ce volanul sta nemiscat e o problema la caseta, doar ca a ales un mod nefericit de a explica. E mult mai simplu de verificat, intr-un service (de incredere, nu care sa iti schimbe piese random) se poate elucida problema relativ usor.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Nu ai citit cu atentie ce am scris si de aceea consider ca ma contrazici gresit.

Si eu sunt de acord cu mersul la service, dar asa cum am scris, daca are problema asta, care este evidenta, atunci caseta are joc.

 

Am dat exemplu de un drum cat mai bun pentru ca poate nu isi da seama pe un drum normal, cu denivelari.

Nu-mi vine niciun exemplu sa iti dau cu care sa compari.

 

Imi vei da dreptate.

 

Cred ca @MihaiMAN a vrut sa zica ca daca masina vireaza in timp ce volanul sta nemiscat e o problema la caseta, doar ca a ales un mod nefericit de a explica. E mult mai simplu de verificat, intr-un service (de incredere, nu care sa iti schimbe piese random) se poate elucida problema relativ usor.

Bafta!

Am rectificat in al doilea post dupa cel citat de pole.

 

Am observat ca nu am fost destul de explicit.

 

P.S.: Uite Pole:http://www.youtube.com/watch?v=zXXvQJOWQqc&feature=related

 

Imagineaza-ti ca una din rotile din clip are dintii mai tociti, deci se creeaza un spatiu intre ele. Acolo apare jocul, implicit se simte in traiectoria masini, care va oscila din cauza jocului.

 

Caseta arata ca la secunda 24.

Edited by MihaiMAN
Link to comment
Share on other sites

Pole are dreptate testul de mers pe drum " drept" nu este posibil si nici concludent. Exista posibilitatea ca volanul sa nu fie aliniat perfect cu directia si cat ai tine tu de volan strans si drept masina tot stramb o sa o ia si pe langa aceasta posibilitate multe altele. Caseta de directie se verifica pe elevator eliminand celalte cauze de joc ale ansamblului de directie. La mine la scorpio cand a cazut caseta se auzea un zgmotor metalic cand luam viraj brusc. Dupa aceste simptome a inceput sa curga caseta. Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Buna ziua, am si eu un E60 520i, m54b22, iar de cateva zile se aude un zgomot in volan, se aude cand misc volanul stanga dreapta si 10-15 grade indiferent ca e pornit sau nu motorul. Astazi am dat jos volanul si am constat ca nu in volan se aude zgomotul, ci in axut volanului. A mai intampinat cineva acest fenomen?

Problema e de la coloana de directie am avut aceasi problema pe aceiasi masina am inlocuit piesa nr.3 si problm sa rezolvat http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NA31&mospid=47750&btnr=32_1434&hg=32&fg=30

Link to comment
Share on other sites

Da piesa 2,dar doar cuplajul din cabina nu si crucea cardanica de la caseta de directie.

Eu am luat piesa din dezmembrari ca noua nu se gaseste separat

 

Multumesc pt raspuns, te rog spune-mi ce intelegi prin culplajul din cabina? Doar partea cu caneluriile pe exterior ce intra in burduful de la jumatatea piesei 2? Din ce imi dau eu seama asa zisul "burduf" face trecerea dintre cabina la compartimentul motor. S-au toata piesa 2 cu cele doau cuplaje cardanice. Astept un raspuns, multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.