Jump to content

Steering Lock Engaged


Dan Tudose

Recommended Posts

Salut,

 

Am un BMW 118d din 2006 si de ceva timp, de fiecare data cand pornesc masina primesc eroarea asta de culoare galbena: "Steering Lock Engaged. The electro-mechanical steering wheel lock system (ELV) is inhibiting engine start. Move steering wheel in order to start engine."

Cu toate astea, nu am nicio problema cu pornirea si nici nu am observat vreo diferenta in comportamentul volanului la start. Este foarte enervanta alarma, stie cineva care sunt motivele pentru care apare si cum se scapa de ea?

 

Mersi,

Dan

Link to comment
Share on other sites

Este posibil ca sa se blocheze coloana de directie dupa ce opresti motorul si scoti cheia din cauza ca mai misti putin volanul. Cand o repornesti sta fortat in pozitia blocata si iti apare eroarea.

 

 

Mhm, putin probabi deoarece se intampla asta cam de 5-6 luni de fiecare data cand ma urc in masina..

Link to comment
Share on other sites

Probabail este si o eroare de sistem de computer. ori nu recunoaste softul pozitia volanului .

Recomandare ar fi sa mergi la un service sa verifice soful...

Poate gresesc dar asa macar excluzi varianta softului deferct (buguit)

Mult noroc.

 

Sigur gresesti. Nu se cauta buguri la serviceuri iar softul nu se strica in timp. Se poate insa inlocui cu o versiune mai noua care contine unele imbunatatiri

 

@Dan Tudose - este o problema cu mecanismul care blocheaza volanul. Daca nu se respecta anumiti timpi la deblocat/blocat da astfel de erori. Motivele pot fi mai multe: tensiune mica baterie (la E60 se poate intampla asta), mecanism uzat.

 

Se poate rezolva si cu un update de soft (se modifica niste parametrii):

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/86434-mesaj-eroare-steering-lock-engaged/

Link to comment
Share on other sites

Nu este o problema aparuta din vina softului. Daca era din soft se manifesta din prima zi. Problema e la mecanismul fizic de blocare, sau probabil la niste senzori de pozitie...acestea se modifica in timp si nu mai furnizeaza softului date corecte. Softul nu se uzeaza :) si actioneaza mecanica la fel ca in prima zi cand a fost pus pe masina. E foarte posibil ca BMW sa fi descoperit o solutie soft la aceasta problema hardware. E mult mai usor si ieftin sa schimbi softul, sa cresti niste intervale de eroare decat sa schimbi o componenta hardware.

Din cate stiu, eroarea aceea galbena apare de cateva zeci de ori (nr predefinit de BMW in specificatiile softului de ELV ). In timpul asta masina se conduce fara nici o problema, doar iti semnaleaza ca ceva nu e OK cu ELVul. Abia dupa ce se atinge numarul predefinit de deblocari nereusite eroarea devine permanenta si nu mai permite pornirea motorului. E posibil ca odata cu stergerea erorii permanente ELVul sa functioneze in continuare cu erorile temporare.

Daca ai eroarea galbena, si ai observat ca daca miscand volanul se deblocheaza ELVul ar fi bine sa faci asta tot timpul cand pornesti, inainte sa iti spuna el ca nu-l poate debloca. In felul asta cresti intervalul de timp pana la aparitia erorii permanente(cu rosu).

Link to comment
Share on other sites

Partial ai dreptate. Insa doar partial.

 

Nu stiu situatia acestui sistem insa iti pot spune sigur ceva ce se aplica la 90% din astfel de sisteme:

 

- pozitia sistemului care blocheaza volanul este citita permanent

- exista niste timpi in care dupa actionare, trebuie sa se intample ceva.

- pozitia trebuie sa fie neaparat cea asteptata la finalul comenzii

 

Acest timp depinde de tensiunea de alimentare, uzura sistemului, temperatura etc.

 

Daca acest timp nu este cel asteptat se pot seta diverse nivele de erori. Sau daca pozitia de lock nu se atinge - > te poate trimite la service. Daca pozitia de unlock nu se atinge nu te mai lasa sa pornesti pentru ca se poate bloca volanul.

 

Daca softul & sistemul nu au fost "pregatite" pentru anumite scenarii, se pot seta erori aiurea fara sa fie o problema reala.

 

Sistemul in sine este ASIL D, gradul maxim de siguranta. De multe ori, din motive de cost se imparte decizia (blocare/deblocare) intre ELV (ESCL denumire generala) si alte sisteme pentru a se putea verifica reciproc. De cele mai multe ori de BCM. Se ajunge la un grad inalt de paranoia insa este in interesul soferului.

 

In final se ajunge la un sistem care poate pe durata testelor nu a fost acoperit 100% si din cauza nivelului de siguranta, sa se treaca foarte usor in zona de erori pentru a nu pune pe nimeni in pericol. De asta,la astfel de sisteme se pot rezolva relativ multe printr-un simplu update de soft.

Link to comment
Share on other sites

@Bala - Si care e partea unde nu am avut dreptate? Asta am zis si eu, ca partea hardware imbatraneste si nu se mai comporta la fel. Printr-un update de soft se modifica anumiti parametri astfel incat sa poata fi in continuare actionat sistemul. Acesta o fi ASIL D per ansamblu, dar una din componente nu respecta standardul. Si la cat imi amintest eu ELV-urile pe care le foloseam in 2005 la proiecte de BMW, erau destule piese de plastic ce se puteau uza in timp.

 

Unde lucrezi? In automotive presupun... Continental?

Link to comment
Share on other sites

La asta:

 

Daca era din soft se manifesta din prima zi.

 

Bugul bug da. Insa apar unele tolerante cauzate de factori externi care uneori nu apar in teste, si pot fi "netolerate" in astfel de sisteme.

 

Poate nu m-am exprimat eu corect: sunt unii parametrii setati in soft care din cauza unor factori externi naturali (uzura, variatii de tensiune etc.) sunt depasiti si seteaza erori cand nu este cazul. Prin update de soft se corecteaza si acele limite (setari).

 

Dap Continental. Sunt electronist la ei si proiectez sisteme de acces in masina: chei, sisteme PASE (komfortzugang :rolleyes: ) ESCL-uri.

 

P.S. Sunt multe elemente din plastic. Costurile... Sunt si unele sisteme de metal, mai mult sau mai putin insa si alea par a fi firave.

Link to comment
Share on other sites

mie mi'a aparut de cateva ori chestia asta, in momentul in care parchez masina in rampa cu rotile cotite ... si probabil se blocheaza volanul si pana se "stabilieaza" masina in frana de mana/"P" se mai misca un pic si "bloceaza" de'a binelea volanul :)
Link to comment
Share on other sites

pe forumurile US , majoritatea recomanda ca la oprire masina sa aiba rotile indreptate in nici un caz bracate . Am avut si eu eroarea asta la E90 o singura data si chiar aveam rotile bracate maxim , apoi am parcat mereu drept si nu a mai aparut
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Salut! Eu am patit aceeasi problema azi. Am un E90 din 2007 si astazi am fost si mi-am schimbat placutele de frana fata/spate si ma gandesc ca au facut aia ceva pe acolo de imi da si mie eroarea asta cu "Steering Lock Engaged„. Poate gresesc dar pana acum vad ca nu mi-a aparut eroarea asta....si e enervantĂŁ rau! Daca mai stie cnv cum sa o scot plss help me! MS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.