Jump to content

e90/e91 - Suspensii (M- Sport, xDrive)


Nicky_Santoro

Recommended Posts

Salutare,

 

Vreau sa schimb e91-ul meu 320d 2007 cu un 330d sau 330xd facelift 09/2008 --> prezent.

 

Dupa ce mi-am ales cam toate optiunile pe care le vreau, am ramas blocat pe ... o necunoscuta: suspensiile.

 

Din cat m-am documentat, am inteles ca ar exista 4 feluri de suspensii:

 

1. M Sport

2. Sport

3. xDrive

4. Normal

**** mai exact: 1)Standard

2)Sport suspension (Option SA226)

3)M Sport Suspension (Option SA704)

 

 

Primele 2 sunt acelasi lucru, unii ar fi comentat ca in USA ar fi o diferenta totusi, hai sa le unim si sa spunem ca avem 3: M Sport, xDrive si normala.

 

Inainte de aceasta masina am avut un e46 touring cu suspensia sport si pot sa zic ca statea in curbe ... incredibil de bine.

 

Din cate cunosc, pachetul M Sport exterior vine cu suspensiile M Sport incluse, asa ca pe mine ma intereseaza care este diferenta de manevrabilitate, performanta dintre suspensia M Sport vs xDrive?

 

Am observat ca la 330dxDrive avem 0-100km/h in 5.8s (5.9s), iar la 330d avem 6.0s (6.1s). Unde mai pui ca xDrive este mai grea cu multe kg bune, totusi scotand timp mai bun.

 

Singurul 330d pe care l-am condus a fost un 330xd, modelul dinaintea facelift-ului, cel de 232 de cai si pot spune ca statea in curbe ... parca era pe sine.

 

Sa inteleg ca din cauza tractiunii integrale (suspensiile am inteles ca sunt diferite la xDrive si nu exista M Sport) masina va sta mai bine lipita de sosea in curbe sau tot M Sport va fi mai stabila? xDrive are bube ... gen, nush se strica planetarele fatza, intreb ...

 

Sper ca m-am facut inteles :)

 

Multumesc anticipat pt raspunsuri

Link to comment
Share on other sites

Lipsa activitatii de pe acest thread, ma obliga sa reformulez, inseamna ca nu m-am facut inteles.

 

A condus cineva e90 330xd si 330d M Packet (mai exact suspensii sport)?

 

Daca DA, care este mai tzeapan in curbe? Detaliati putin diferentele de manevrabilitate. Nu fac curse pe circuit cu el, e vorba de manevrabilitate in general.

Edited by Nicky_Santoro
Link to comment
Share on other sites

O sa ajung sa dau UP-uri la acest thread, poate poate imi raspunde cineva.

 

Hai, curaj, am vazut ca sunt si 330d-uri pe aici, 330xd-uri, s.a.

 

Nu este un forum plin de e36 316i (nu ca ar fi ceva in neregula cu masina respectiva, doar ca exemplu).

 

Am inteles de la cineva ca la tractiunea integrala curba se abordeaza altfel. Mai exact se accelereaza pe toata durata curbei, nu cum este la tractiunea spate sau fata, accelerare in restul de 50% din curba. Am inteles ca daca intrii intr-un viraj cu o masina cu tractiune integrala, mai sportiv evident, si iei piciorul dupa acceleratie, iesi in decor. Mi se pare cam absurd ... corectati-ma va rog.

Link to comment
Share on other sites

chiar este absurd, am condus diverse masini cu tractiune integrala si nu trebuie sa iei gazul in curbe. tractiunea integrala isi face treaba cum trebuie (bineinteles, nu trebuie sa exagerezi si sa te bazezi pe asta). din contra cred ca chestia asta se aplica mai mult tractiunii spate ;).
Link to comment
Share on other sites

daca aveti timp, cititi putin ce scrie aici http://www.awdwiki.com/en/all+wheel+drive+explained/#part_time_all_wheel_drive

 

Stiu ca xDrive functioneaza altfel, diferentialul central este inlocuit de un sistem electronic care stie sa imparta cuplul cum trebuie.

 

Cred ca pana la urma, dupa cat am tot citit, ar mai ramane sa conduc un xdrive si sa il fortez putin in curbe si m-am hotarat.

Link to comment
Share on other sites

Ok, vad ca nu a raspuns nimeni, asta e viata.

 

O sa fac eu update cu ce m-am mai documentat.

 

Tractiunea spate la BMW face masina cunoscuta pentru 50:50 weight distribution.

 

In cazul xDrive acest weight distribution devine undeva la 56:44, dar sistemul xDrive franeaza spatele daca intrii intr-o curba foarte sportiv punandu-te pe cursul firesc al virajului.

 

Nu vorbim aici de iarna, drum ud, urcare, vorbim de curbe si atat.

 

Singurul lucru diferit la suspensia sport vs suspensia normala este rigiditatea si cat de joasa este, nu vorbim de sisteme electronice la mijloc, nu vorbim de distributie a greutatii in viraje, s.a.

 

Asa ca, voi alege xDrive.

Link to comment
Share on other sites

nu tractiunea spate iti da raportul de 50/50, contribuie ce-i drept, dar nu este decisiva, sunt multe masini cu RWD si totusi nu au distributia asta a greutatii, tine si de sasiu, de amplasarea motorului, etc...nu am condus Xdrive, insa am condus mult timp si conduc acum din nou Quattro, la partea cu curbele se simte foarte mult la iesirea din curbe cand poti accelera mai devreme fata de un RWD sau FWD, intrucat la cele din urma poti accelera puternic doar dupa ce ai trecut de apex, altfel risti sa derapezi daca nu dozezi cum trebuie gazul. Si la Quattro in curbe stranse daca intru mai tare simt cum masina face putin sliding, dupa care insa simti cum apuca asfaltul, e interesant sentimentul, pentru o clipa tinzi sa crezi ca vei derapa, dupa care efectiv simti cum se agata de asfalt, bineinteles nu trebuie exagerat, pentru ca daca derapeaza e greu de readus, nu am incercat! Banuiesc ca si la Xdrive e cam la fel, in principiu cred ca sunt destul de apropiate cele doua!
Link to comment
Share on other sites

Partea asta cu dozatul gazului bine ... ma inspaimanta. Am luat curbe pe dealul negru cu DSC-ul pornit, alea ac de par si masina a stat ok in curbe, adica nu am avut probleme. Sunt sigur ca daca scoteam DSC-ul ma rasuceam. La xDrive sau ... tractiune integrala (ca observ ca-mi raspund oameni cu Quattro) in aceeasi situatie, sa inteleg ca daca nu dozezi bine gazul, adica daca iei piciorul de pe acc in curba, in apex adica, sa inteleg ca poti sa supravirezi? SAU, va sti cumva sistemul, adica diferentialul central electronic, va sti sa franeze si sa dozeze puterea la rotile care pierd controlul?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.