Jump to content

Frana de motor la cutie automata


Shocker

Recommended Posts

Pai ideea e ca daca DSC-ul vede ca rotile iti patineaza chiar daca accelerezi usor, atunci e clar ca-i gheata pe jos, si-i spune cutiei de viteze sa ia anumite masuri pt a preveni asta (plecare de pe loc cu viteza a 2a, schimb mai devreme al vitezelor .. etc)

 

Si da, nu are nicio treaba cu frana de motor, de acord cu tine.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Face singura frina de motor si face chiar foarte bine.Trebe sa o citesti putin.Ea stie cind cobori o panta si daca iei piciorul de pe aceleratie deja se pune in frina de motor,ciupesti un pic frina ,retrogadeaza singura,mai ciupesti odata,retrogradeaza iar.Mie chiar mise pare ca exagereaza citeodata si apas iar acceleratia sa nu mai stea in frina de motor.Daca te referi la frina de motor pe timp de iarna in linie dreapta,la mine tot asa face singura.Probabil e in legatura cu senzorul de temperatura exterioara si se pune singura in wintermode sau ceva de genu.Simte daca ridic brusc piciorul de pe acceleratie si face frina de motor chiar si in linie dreapta iarna,pe cind vara nu(e60 530dA 2005 a mea)

 

in josul pagini pe linkul de wiki scrie W- "...a winter mode can be engaged" apropo de ce ai zis ca wintermode e din nustiu ce fantana.Plecare cu a 2a la cutii vechi,ceva mai avansat la cutii noi,cit despre cum isi dau seama cutiile noi ca e frig/gheata/iarna eu am dat cu presupusul ca ar fi cu ajutorul senzorului,poate sa fie dsc sau toate la un loc whatever

Link to comment
Share on other sites

cutie automata am avut pe Audi, pe 2 Porsche Cayenne, pe E61, pe inca un Audi A6 si ma rog... as spune M6, insa ala era SMG, deci doar ma laud.

Degeaba, n-ai apucat sa cunosti cutiile automate. Ele chiar vireaza uneori, trebuie doar s-o lasi sa-si faca treaba. Si chiar iti trag pedala de acceleratie de sub picior cand faci o depasire. Sunt un fel de al doilea sofer, pacat ca nu e exploatata corespunzator.

Si cel mai important, sa nu umbli niciodata la ulei la cutie, pentru ca el este lifetime....daca traiesti putin.

P.S. cat despre plecarea de pe loc cu treapta 2 iarna, steptronic-ul oricum pleaca de pe loc tot timpul cu treapta 2. Doar daca ii dai kickdown la plecarea de pe loc schimba in 1.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

da.am renuntat de la prima fraza.

 

asta sunt eu,un superficial.

 

bai stati putin.ca sunt in ceata.adica vreti sa insinuati ca cutiile astea noi beneficiaza de un soi de inteligenta artificiala?

Edited by Sly
Link to comment
Share on other sites

steptronic-ul oricum pleaca de pe loc tot timpul cu treapta 2. Doar daca ii dai kickdown la plecarea de pe loc schimba in 1.

Steptronic-ul meu pleaca mereu cu treapta 1 de la stop. Am un prieten cu E60 525d (177CP, ca a ta) si la fel zice si el, ca a lui pleaca tot cu 1-a, in D.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

"..Sport: Shifter in "D", shift points are higher to take advantage of the full engine performance.

The sport program is also immediately activated by a kick down request or excessive

braking..."

 

"Winter Drive Program: Wheel slip is calculated by the GS 20 based on wheel rotation

data provided by the traction control system via CAN bus. The GS 20 modifies shift characteristics

to match winter mode for better traction. When active, the transmission will

start in second gear and the shift points are lowered. The purpose of this program is to

improve the drivability of the vehicle with slippery road condition"

 

citat de aici http://www.bmwtech.ru/pdf/e46/ST034/12%20Automatic%20Transmission%20Internet.pdf cutii automate de pe e46

 

 

sau trebuie sa va traduc din engleza :)

Edited by catacfc
Link to comment
Share on other sites

P.S. cat despre plecarea de pe loc cu treapta 2 iarna, steptronic-ul oricum pleaca de pe loc tot timpul cu treapta 2. Doar daca ii dai kickdown la plecarea de pe loc schimba in 1.

Eu chiar nu am apucat sa cunosc toate detaliile despre cutia automata dar la numaratoare iese ca pleaca in prima treapta de pe loc(pana acum).

Si chiar zilele acestea am tot condus pe manual si ma enerva ca nu prea vroia sa intre in prima treapta decat cand era aproape de oprire asa ca plecam cu a 2-a si se simtea diferenta( o fi de bine sau de rau ? )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Scuze ca intervin si sper sa acceptati daca e off topic:

 

-Se spune ca o cutie automata determina consum de carburant mai mare decat una manuala! Este adevarat? Daca da, de ce?

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

pai normal ca au dreptate. in uzul de zi cu zi, folosesti pedala de frâna ca sa incetinesti masina.

frâna de motor se foloseste in cazuri exceptionale, cum ar fi coborârea unor pante lungi si relativ abrupte, sau iarna, pe drum cu zăpada. in acest ultim caz, cel mai indicat este sa folosesti simultan frâna de motor cu cea de serviciu, dar in asa fel incat sa nu se bruscheze masina. la coborari lungi, ca sa nu iti supraincalzesti franele, o pui intr-o treapta inferioara si o lasi sa curga la vale, actionand si frâna de serviciu, daca este cazul.

eu, in conditii de asfalt curat si la drumuri intre localitati, exclus autostrada, folosesc mult frâna de motor, mai ales când sunt "pe fuga", dar nu o folosesc pentru a incetini. o folosesc pentru a ma asigura ca sunt in treapta potrivita pentru iesirea din virajul respectiv (daca este un drum pe care il cunosc foarte bine).

daca iti cunosti masina foarte bine si stapanesti tehnica de rev match (ca sa nu zic heel & toe), un drum bun, virajat, pe care sa il si cunosti, este o adevărată plăcere.

Edited by Rares_CJ
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.