Jump to content

e46 nu trage


Recommended Posts

Buna seara!

 

Masina este un bmw e46 320d facelift din 2001.

 

Problema in mare este ca masina nu trage bine, asa cum ar trebui sa traga. Matusa mea are un 320d nfl de 136 de cai si se simte diferenta intre ele.

Pe INPA VAG-COM si au iesit urmatoarele erori:

 

4530 (4628) ladedruckregelung pos - Boost Pressure Actuator – Regulation Pressure too Low

4501 (1025) abgasrueckfuehr-regelung - Exhaust Gas Recirculation - Negative Deviation or Air Mass too High

4507 (1026) abgasrueckfuehr-regelung - Exhaust Gas Recirculation - Posative Deviation or Air Mass too Low

 

Daca sterg erorile mai reapar cam in 100-200 de km, in ultimii 5000 de km parcursi acestea au iesit mai mereu.

 

M-am documentat pe internet in legatura cu acestea si am:

- curatat EGR-ul, era destul de imbacsit, de atunci imi iese si eroarea 4507, pana atunci apareau doar primele 2. Dupa curatare s-a simtit o diferenta mica, dar nu de speriat.

- schimbat furtunasele de la vaccum, erau mancate si roase

- am inlocuit electrovalva presiune turbo cu una de pe o masina care functiona ok si tot degeaba

- am verificat furtunele de la turbina, intercooler si sunt in stare buna. Intercoolerul avea undeva o urma usoara de ulei la o imbinatura, cum ca ar scapa aer pe acolo dar cu motorul pornit nu se simtea ca scapa, oricum l-am lipit cu o pasta de garnituri, acum nu mai este murdar de ulei. Scapa un pic si s-a simtit o usoara diferenta dupa reparare.

- tija de la turbina deschide bine

- dupa ce am schimbat filtrul epurator, s-a simtit o usoara diferenta, nu mai scoate asa fum negru

- am curatat toate mufele, am schimbat filtre si tot ce inseamna consumabile

- am curatat toba, am desfacut-o si am suflat-o cu compresorul bine de tot

 

Simptomele sunt cam urmatoarele:

- in primul rand masina nu trage ok per total dar, uneori dupa 3000rpm trage prost si infundat, parca si vibreaza cu totul

- scoate fum de culoare neagra mai mult decat ar trebui, cand am dat jos toba am mers cu masina si nu se simtea diferenta cum ca ar merge mai bine. Oricum si cu toba si fara toba motorul scoate mai mult fum negru decat ar trebui in mod normal, deci nu este de aici problema.

- cand temperatura de afara este intre 10-15 grade C tinde sa traga mai des si dupa 3000 rpm

- in mod normal, cand masina este turata furtunele de la turbina trebuie sa fie tari destul de bine, nu sunt chiar asa, se intaresc cum ca ar avea presiune dar nu cred ca indeajuns.

 

Ce alte probleme are masina:

- ansamblul ambreiaj-volanta uzat, vibreaza usor la plecarea de pe loc, dar nu cred ca de aici este vina.

- injectorul 1 este ciufulit, l-am schimbat cu unul de pe alta masina si tot cam la fel tragea masina

- senzorul de la ulei este ars, dupa ce o pornesc se aprinde cateva secunde cu galben dar se stinge pe urma

 

Personal cred ca turbina nu baga aer cat trebuie... ramane sa aud si parerile unora care chiar se pricep.

Atasat sunt pozele cu valorile de la vag-com, la cele de la aer ma uit ca curca in craci, nu am habar daca sunt corecte sau nu.

 

Multumesc anticipat!

 

post-26272-0-10279000-1348594855_thumb.jpg post-26272-0-83650300-1348594861_thumb.jpg post-26272-0-50256000-1348594866_thumb.jpg post-26272-0-17855900-1348594871_thumb.jpg post-26272-0-50492400-1348594879_thumb.jpg post-26272-0-46418800-1348594884_thumb.jpg post-26272-0-72429300-1348594888_thumb.jpg post-26272-0-66884900-1348594892_thumb.jpg

Edited by Clax
Link to comment
Share on other sites

parerea mea e ca turbina baga mai mult aer decat ajunge in realitate in admisie, acesta e motivul pentru care ai fum negru, prea mult combustibil si putin aer, rezulta ardere fortata cu fum negru si putere mica.

in concluzie, sfatul meu e sa dai jos ansamblul format din intercooler cu cele doua furtune de la intrare si iesire catre egr, un capat al furtunului il astupi iar celalalt capat il adaptezi la un compresor, si vezi ce se intampla la presiunea de o atmosfera, rasufla pe undeva sau nu.

daca totul e ok, atunci trebuie facuta o remapare a injectiei.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am verificat toata admisia cu totul si nu scapa nici un pic de presiune, turbina baga aer bine. Deci a ramas a doua varianta, cea cu remaparea injectiei.

 

Am mufa obd2 si softurile sss progman, dis si inpa instalate. Am incercat sa fac asta cu sss progman dar nu a mers. Selectam Repalcement din meniul Control Unit si incepea procesul dar ramanea la stadiul "saving CKM memory" ceva de acest gen, am incercat si cu cealalta cheie in contact (CKM este modulul pt cheie din cate stiu) si tot la fel. L-am lasat asa si 4 ore si nimic, tot asa ramane. Am deconectat mufa in timpul procesului si tot asa a ramas, de parca ar fi fost blocat.

 

Poate sa imi explice cineva mai in detaliu cum se face acest proces? Sau mai bine ar fi sa merg cu masian la reprezentanta?

 

Am facut update la DSC (ca tipul din acest clipul de mai jos) si totul a decurs cu succes, am ajuns la final fara nici o eroare macar.

post-26272-0-22253000-1349619916_thumb.png

post-26272-0-90247300-1349620055_thumb.png

post-26272-0-89598600-1349620066_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

cu dis nu ai gasit nimik?

asa se face soft?

statie ptr baterie ai?

tb sa ai 14v si daca mai scoti mufe si te apuci de codat fara echipamente si fara sa urmezi tutoriale pe youtube sau ceva, s-ar putea s-o patesti

nu vrei sa vezi ce inseamna sa compromiti un dde

nu ai si tis? acolo gasesti cate ceva

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.