Jump to content

Problema EGR, Check Engine Aprins!


Recommended Posts

Salutare!.In primul rand masina este un 320D (E90) an fabricatie 2005 163 CP,cod motor cred ca este 204D4 (nu sunt sigur),imi poate spune cineva daca vaccumul de la EGR trebuie sa functioneze tot timpul sau numai cand este motorul in sarcina, sau lucra la o anumita temperatura a motorului.Am scos furtunul din EGR si nu trage aer deloc,nici la relanti nici cand turez motorul.Am puso pe tester iar eroare este INNSUFICIENT EXHAUST GAS RECIRCULATION FLOW.Posibil sa fie dus EGR sau vreun senzor ceva?.Masina trage bine nu cade in bot sau orice altceva.Va multumesc!
Link to comment
Share on other sites

Electrovalva EGR. Trebuie sa simti ca trage aer imediat ce scoti furtunul din egr, apoi se opreste si din nou incepe sa traga aer dupa un anumit interval de timp. Am eu una noua Pierburg, daca te intereseaza da-mi PM. Edited by Alex Nastase
Link to comment
Share on other sites

Pai nu mergea bine inainte ? cum ti-ai dat seama ca e defect, in afara de eroarea de pe tester, mai aveai vreun simptom ? Consumul de exemplu, era marit ? Edited by Pole
Link to comment
Share on other sites

Pai nu aveam vacuum la EGR , nu imi deschidea deloc EGR, mi-am dat seama dupa ce am scos furtunu care duce din electrovalva in EGR ,am observat ca nu trage aer deloc.Pai simpotme nu aveam,si de consum nu stiu ce sa zic plus ca eu am cumparat masina cu defectu asta si mai is si temperaturile scazute dar mie tot imi parea ca are consum unpic mai ridicat decat ar trebuii, adica am mers cu defectu asta pe autostrada cand a fost sezonu mai cald si imi arata in bord consum de 8L/100km si mers normal in jur de 130-140 km/h ceea ce nu cred ca un 2.0 diesel mananca 8 in afara. Eu cel putin estimez undeva la 6 si ceva sa consume in afara.Nici nu am apucat sa ies cu ea sa vad diferente numa ce am schimbat piesa si probabil maine o sa o scot sa vad daca e vreo diferenta sau nu.O sa revin cu detalii dupa ce ii fac proba :)
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum spuneam aseara ,revin cu detalii :D.Deci , eroarea din bord acel check engine vad ca a disparut de la sine fara nici o interventie de tester.Diferente de cum era inainte si acuma .. parca a disparut unpic de lag la turatii mai mici dar foarte putin, nu insesizabil dar putin.Consumul dupa ce am plecat sa ma plimb era undeva la 8.5 cum a ramas inainte,l-am resetat iar apoi am mai facut cateva ture pe drum intins in treapta a 5-a la aprox 1300 turatii aproape 80 km/h imi afisa un consum de 6.9 L/100km dar in momentul ala am si ajuns acasa .. atunci am oprit masina poate daca merg un drum mai lung poate va mai scadea dar in oras nu am unde sa incerc + temperaturile scazute deci eu zic ca si-a revenit :good: si piesa m-a costat 350 RON.Da m-am gandit sa apelez la tine pentru piesa Alex dar am zis ca nu ma mai complic si cu, curieratul si ma gandeam ca cine stie cand imi vine in orice caz ms. pt oferta :).
Link to comment
Share on other sites

Pai l-am resetat , si dupa aceea a inceput de undeva de pe la 18L % si tot scadea pana a ajuns la 6,9% cat m-am plimbat si atunci am oprit masina,trebuie sa vad ce consum imi face dupa ce m-ai umblu cu ea.. eu sper ca e totul in regula. Edited by DeianM
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

nefunctionarea corecta a egr-ului poate duce la dat in nas? sa scada turatiile/relantiul?

 

Sa dea in nas, da, poate! Cu relantiul nu stiu, nu cred, ca nu lucreaza mereu... Am o electrovalva Pierburg, noua, nefolosita. Daca vrei ti-o dau sa faci proba cu ea si daca ti-e buna o iei, daca nu, nu.

 

PS. electrovalva e cea care declanseaza supapa egr, prin vacuum.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

De ce sa dea in nas?

egrul teoretic trimite doar gaze inerte in galeria de admisie(metine temperatura scazuta in cilindrii=> nox scazut ; scade consumul de combustibil si papa ceva din putere).

In Idle sau in kick down egrul ramane inchis iar motorul merge doar cu amestec aer/combustibil pentru eficienta maxima.

In momentul in care se egrul nu functioneaza acesta ramane de obicei blocat pe inchis. ceea ce inseamna ca nu mai sunt gaze inerte trimise spre galerie, iar motorul merge doar cu motorina sau benzina si aer. Singurul lucru sesizabil de sofer trebuie sa fie un consum ridicat, fum pe esapament (daca nu ai filtru particule + catalizatoare) si o incalzire foarte groaie a motorului.

 

Ca si exceptie putem lua un egr colmatat in asemenea hal in cat blocheaza efectiv admisia de aer.

Cel putin asa stiu eu.

Link to comment
Share on other sites

Daca nu lucreaza corect electrovalva ce-l actioneaza sau membrana din supapa e rupta sau e colmatata supapa, masina da in nas la mers constant si nu are putere, iar toate acestea se intampla la turatii joase, in general pana in 2000rpm. Edited by Alex Nastase
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.