Jump to content

BMW Winter Fahrer Training


Romulus

Recommended Posts

Nu, nici un eveniment neplacut, nici macar o zgarietura pe masini, desi am dat cu spatele chiar eu intr-un mal de zapada un X5 si altcineva l-a lovit cu lateralul la o urcare in forta pe gheta.

 

Aproape toate manevrele au fost facute cu DSC off sau macar cu DTC on.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vin si pozele in noaptea asta. Cel putin cateva. N-am avut nici un moment de respiro.

 

Am mai facut:

 

- Liniute pe zapada

- Intoarcerea 180 din mers cu spatele

- Intoarcerea 180 din mers cu fata

- Power drifting slalom

- 8-uri pe zapada

 

Iar cu masinile (E87 130i, E90 330xi, X3 3.0d, X5 3.0d si E65 740i am facut:

- urcat si coborat in viteza pe un drum foarte abrupt de la 2.200m la 2.900 m altitudine, drum sapat in zapada langa ghetar.

- tehnici de evitare a obstacolelor pe gheata

 

Pe urma cu X3 si X5 am facut:

- un traseu prin zapada, off-road, incredibil de abrupt si alunecos

- traseu pentru experimentarea HDC.

 

Pe scurt incredibil. O experienta MAJORA.

 

Practic am chinuit masinile cum am vrut noi. Am facut drift prin zapada cu toate masinile, incluzand 130i, X3, X5 si 740i cu DSC full off.

 

130i cu M Pack e o jucarie care mi-as lua-o maine pentru un drum de munte. 740i e o masinarie super! Am facut cu ea lucruri de care nu o credeam in stare. X5-ul nu mi-a prea placut. Prea subvirator si cand intra in supravirare e cel mai greu de controlat, probabil din cauza greutatii. X3 in schimb m-a incantat din toate punctele de vedere.

 

Mai multe in curand.

187199[/snapback]

si..........ai castigat la liniute??? :blink: :)

Link to comment
Share on other sites

si..........ai castigat la liniute??? :blink:  :)

187254[/snapback]

 

Au fost liniute pe echipe. A castigat echipa "de engleza" din care cu onoare am facut parte. Fiecare a facut 4 liniute cu 4 competitori, la foc automat. Nici un concurs nu a fost individual, mai putin cel de montat lanturile de zapada. :)

Link to comment
Share on other sites

Anvelope normale de iarna. Nici vorba de cuie, asta e farmecul. Am urcat cu masinile astea unde multi cred ca ajung doar elicopterele. Fara xDrive si fara tinte.

 

A mai fost un tip din Braila.

 

Nicio problema cu masinile. Doar miros de ambreiaj prajit si un mesaj de eroare despre lichidul de racire la una din ele.

 

Configuratie...

 

330i

manuala

hi-fi

navigatie

comfort access

piele neagra

ACC

si multe altele.

 

Echipare de top.

Link to comment
Share on other sites

ma bucur ca te-ai simtit bine si nu regreti banii dati. Sper sa nu iti fi intrat in sange drift-urile sa chinui E60-ul ! :blink: poate ne mai pui ceva poze . sau poate ne spui cateva tehnici de pilotaj pe zapada. ar fi util pentru toata lumea. Edited by Cosminbad
Link to comment
Share on other sites

Nimic nu se compara cu practica si cu un instructor BMW M care iti ofera instructiuni prin radio, direct in masina. Practic am invatat si exersat multe lucruri despre controlul unei masini pe zapada si gheata.

 

Drifturi, daca iti poti inchipui am facut si cu 740i, fara probleme. Darmite sa vezi un X5 sau X3 facand drifting... :blink:

 

Cand m-am dat jos din 130i urlam ca un copil de bucurie. Senzatie de neegalat.

 

Nu regret nici un eurocent. Abia astept urmatorul curs.

Link to comment
Share on other sites

Eu tot n-am inteles cum interactionai cu instructorul. Statea cu tine in masina si iti spunea ce sa faci, sau cum? Sau era pe margine si spunea prin radio? Trebuie sa ne dai detalii mai multe. Am inteles care au fost probele desfasurate, dar e interesant sa stim cum se desfasoara o astfel de proba de la A la Z.
Link to comment
Share on other sites

Harta zonei ghetarilor unde se vede Tiefenbachtunnel, Gletscherstrasse, Tiefenbach Gletscher si Rettenbach Gletscher. (Gletscher = Glacier = Ghetar)

 

http://ext.soelden.com/skimap_popup/images...herpanorama.jpg

 

Intrarea in Tiefenbachtunnel dinspre Rettenbach Gletscher.

_MG_2009.jpg

 

Si iesirea din Tiefenbachtunnel inspre Tiefenbach Gletscher.

CIMG4373.jpg

 

Toate pozele cu mult soare sunt facute pe Tiefenbach Gletscher. Cele mai intunecate sunt facute pe partea nordica la Rettenbach Gletscher.

 

Drumul in urcare este cel cu parcarea de sub varful Karlesgogl.

Link to comment
Share on other sites

Am ajuns in SÜlden la ora 15. Ne-am cazat, am fãcut un duº. Parcarea avea o secÞiune plinã de BMW-uri de toate tipurile. Peste tot steaguri cu sigla BMW si BMW Fahrer Training. La recepÞie prospecte ºi un afiºaj electronic, unde eram anunÞaÞi cã ne vom Întâlni În sala de conferinÞe la ora 18.

 

La ora 18, intr-o salã de recepÞie am fost ÎntampinaÞi cu ºampanie. S-au strâns toÞi cursanÞii, 20, din care 10 intr-o grupã de englezã ºi 10 Într-o grupã de germanã. Am intrat În sãlile de curs ºi ni s-a fãcut o prezentare despre dinamica autovehiculelor, poziÞia la conducere, manevrarea volanului, teorie despre ABS, DSC, DTC, HDC...

 

Apoi ni s-a rezumat programul zile urmãtoare. La plecare am primit câte un polar BMW Fahrer Training, pe mãsura fiecaruia.

 

A urmat o cinĂŁ formala ĂŽn restaurantul hotelului. Cum hotelul are 5*, aÂşa Âşi cina. Ne-am cam ĂŽncurcat in furculiĂžie, consomee-uri Âşi deserturi fanteziste. Prea multe feluri de mancare ca sĂŁ le reĂžin Âşi toate cu nume prea complicate pentru un om normal. :blink:

 

S-a servit apa, racoritoare Âşi vin. Orice altceva trebuia plĂŁtit suplimentar.

 

Am plecat la somn, cĂŁ urma o zi grea Âşi lungĂŁ.

 

La ora 8 toatĂŁ suflarea era ĂŽn parcare. MaÂşinile ne aÂşteptau cu geamurile dezgheĂžate Âşi cheile ĂŽn contact. 5 330i pentru fiecare grupĂŁ. Ni s-a spus sĂŁ alegem o maÂşinĂŁ, deÂşi toate erau la fel. Urma sĂŁ plecam spre Breggen, unde era un prim poligon de exerciĂžiu. DimineaĂža nu era soare acolo, dar dupĂŁ-masa era.

 

Instructoarea Cornelia Abel, a luat-o ĂŽnainte Âşi am urmat-o liniÂştiĂži ĂŽn trafic normal. Fiecare 330i era dotat cu un receptor radio, conectat la mufa Aux din maÂşinĂŁ, ca urmare auzeam instrucĂžiunile instructoarei, fĂŁrĂŁ a putea comunica ĂŽnapoi ceva.

 

Câte doi cursanÞi pe fiecare maºinã, urmãnd sã schimbe locul, la indicaÞia instructorului.

 

DupĂŁ 7,2 km am ajuns ĂŽn poligon. ZĂŁpada proaspĂŁt aranjatĂŁ, multe jaloane, o gheretĂŁ ĂŽncalzitĂŁ cu spaĂžiu pentru cafea, ceai Âşi rĂŁcoritoare Âşi ceva mai retras, douĂŁ toalete ĂŽncĂŁlzite cu chiuvetĂŁ Âşi apĂŁ caldĂŁ.

 

 

(va urma)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.