Jump to content

Eroare Cutie


Recommended Posts

Cum sa pui manuala ..;)))) ..

Cu multe modificari se poate. Pentru ca aceasta motorizare pe e38 a avut din fabrica si cutie manuala atunci este posibil. Din cate stiu eu a avut cutie manuala in 6 trepte. Se pierde mult din farmecul unui 7 ar dar asta e. Si daca tragi linie te ajunge cam cat te ar costa reconditionarea cutiei automate.

 

Ontopic ai rezolvat problema?

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

intradevar trecerea la cutie manuala este o chestie destul de laborioasa... trebuie sa gaseasca cutia+timonerie in primul rand, apoi volanta, disc ambreiaj, placa presiune, rulment de presiune, ceva conducte, suport pedalier si pedalele aferente, un cilindru (master cilinder), cred ca si cardan, ceva suport pt cutie... multa bataie de cap pt nimic...

cutii automate se gasesc mai usor...

Link to comment
Share on other sites

Nu m-as stresa cu manuala mai ales ca nu e vorba de o masina sport. Daca ar fi vreun E30 cu motorul ala da, ar merita o manuala. Acum probabil ca decisiv o sa fie factorul financiar.

Intamplare care azi mi-a dat emotii si e oarecum legat de topic.

O pornesc si o las sa se incalzeasca. De obicei pana plec imi pierd timpul aprox 15 min pe frigurile astea pana o scot din garaj. Cand ies cu masina din garaj fac vreo cativa metri, stationez masina pe P cu motorul pornit ca sa inchid usile la garaj. Cand dau sa plec, bag cutia in D si imi apare nu stiu ce tampenie in germana pe bord( nu m-am sinchisit sa setez pe engleza dar din ce banuiesc era ceva legat de transmisie). Urmarile m-au cam speriat: pe zapada masina nu era in stare sa rupa aderenta, efectiv nu se tura. Am zis sa incerc un kickdown dupa vreo 10 km de mers avand in vedere ca toata fluidele vitale ale masinii era calde in opinia mea(repet ca motorul era in parametrii dupa vreo 5 km fiind oarecum incalzit inainte sa plec). Kickdown -> nimic. Ala e momentul in care m-am panicat. Prima chestie care mi-a venit in cap in panica aia a fost ca poate a ramas cutia fara ulei, in consecinta oprire la primul magazin de piese auto si cumparat ulei de cutie.

Am bagat bidoanele cu ulei in portbagaj si dau sa plec. Stupoare totala, masina mergea perfect, schimba ok, aveam putere, retrograda cutia perfect.

Am incercat de mai multe ori pe unde aveam liber ca sa nu ma cred idiot, totusi nu-mi venea sa cred ca mergea corect.

Oricum imi anulasem tot pe ziua de azi asa ca ajung la mecanic: a dat scuturile jos, busonul de umplere, am umplut recipientul la pompa si hai sa completam. Nu cred ca au intrat mai mult de 200g ulei. Eu venisem inarmat cat pentru tot schimbul de frica.

Ce nu mi-a placut: cand a trecut de nivelul busonului si a inceput sa dea pe afara am tinut mana ca sa curga ulei pe ea. Sincer nu mi-a lasat o impresie buna: maro rau de tot, asta in conditiile in care eu am masina de 30.000km si vanzatorul m-a asigurat ca l-a schimbat chiar inainte sa o cumpar eu. Imi permit in momentul de fata sa-l acuz ca m-a mintit.

Ca sa fiu impacat maine ma duc sa-mi comand un filtru si dau tot afara din ea. Chiar am ramas cu culoarea aia de rahat in cap.

De acum incolo o sa acord o atentie mai mare transmisiei, chiar nu e de joaca. Macar daca pica sa nu fie din prostia mea.

Link to comment
Share on other sites

Era maro rau nu am de ce sa-mi indulcesc situatia. Imi pare rau ca nu am facut poza atunci.

Ca inlocuitor am luat castrol cu specificatia dexron3 care e rosu. Nu e cel potrivit? Vreo 30 lei litrul daca nu ma insel. Daca nu e bun zi-mi si renunt la el decat sa fac vreo tampenie. Mentionez ca e primul schimb la cutie auto pe care il fac la o masina. Stiu ca am 5hp18 daca ajuta cu ceva.

Link to comment
Share on other sites

5hp18 se pare ca merge cu dextron deci nu are esso. E ok uleiul, ai o cutie de generatie mai veche decat a mea care merge cu ulei rosu dexron. Este un ulei rosu initial.

Cand dai baia de ulei jos fii atent la magneti. Daca este uzura mare in convertor vei gasi pilitura multa pe ei sub forma de arici.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Da, am automata clasica, a fost pusa si pe o varianta de m3 daca nu ma insel. Bine ca mi-ai confirmat cu uleiul si mersi mult de sfatul cu pilitura. Cand e sa fac disectia spun aici rezultatul. Multumesc pentru sfaturi!

Edit: Am uitat sa intreb. In afara de filtru mai trebuie vreo garnitura de baie de ulei sau altceva?

Edited by ifx
Link to comment
Share on other sites

Era doar o idee de a mea cutia manualĂŁ, nu ĂŽsi are rostul pe o caroserie așa mare cât despre costuri este mult mai scumpĂŁ o manualĂŁ fațĂŁ de automatĂŁ mai ales automatĂŁ care o am eu pe mașinĂŁ.

 

AstĂŁzi am lĂŁsat mașina la service zilele astea o sĂŁ vĂŁd ce rezolv, sper sĂŁ fie din releu. Se meritĂŁ sĂŁ schimb cutia cu una secventialĂŁ modelul mai nou din 2000 ?! Am luat un e38 pentru piese si are aceastĂŁ cutie.

Link to comment
Share on other sites

din ce povestesti tu 99% problema e electrica, pana nu rezolvi alternatorul si bateria nu te arunca la alta cutie.

 

poate sa fie un simplu contact, pana si daca nu sunt bornele stranse sau mai uzate la ea e suficient.

e relativ frecventa la e34/ e38, si in majoritatea cazurilor problema e electrica.. subiectul e bine documentat si discutat pe forumuri englezesti/americane..

 

am patit-o si eu la e34, dupa o pornire mai grea la vreo -15 grade, si bateria mea nu stiu cat naiba are, minim 4 ani de cand am luat masina.

LA mine in schimb fiind alternatorul bun, dupa 3 min de mers am tras pe dreapta, am luat contactul, am pornit iar si si-a revenit.

 

alternatorul trebuie sa dea putin peste 14v,si la relanti.. iar e38 daca ai niscaiva optiuni pe el haleste curent pe paine..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

din ce povestesti tu 99% problema e electrica, pana nu rezolvi alternatorul si bateria nu te arunca la alta cutie.

 

poate sa fie un simplu contact, pana si daca nu sunt bornele stranse sau mai uzate la ea e suficient.

e relativ frecventa la e34/ e38, si in majoritatea cazurilor problema e electrica.. subiectul e bine documentat si discutat pe forumuri englezesti/americane..

 

am patit-o si eu la e34, dupa o pornire mai grea la vreo -15 grade, si bateria mea nu stiu cat naiba are, minim 4 ani de cand am luat masina.

LA mine in schimb fiind alternatorul bun, dupa 3 min de mers am tras pe dreapta, am luat contactul, am pornit iar si si-a revenit.

 

alternatorul trebuie sa dea putin peste 14v,si la relanti.. iar e38 daca ai niscaiva optiuni pe el haleste curent pe paine..

 

Am fost astĂŁzi sĂŁ vĂŁd cum decurg lucrĂŁrile la mașinĂŁ, acum pe searĂŁ au venit piesele, ulei, filtru, garnituri și bujii, mâine dĂŁm alternatorul jos și vedem ce este de fĂŁcut.

 

Cred cĂŁ am mai scris, pe tester bateria e ok, alternatorul ĂŽn schimb scoate 12 la relanti si 13-13,5 turatĂŁ, eu sunt 90% cĂŁ din alternator este. Oare se potrivește alternatorul de 2.8 e38 pe 4.0 e38 ?!

 

Nu am de gând sĂŁ schimb cutia pânĂŁ nu rezolv problema, oricum nu are cum sĂŁ fie defectĂŁ, eram doar curios dacĂŁ se meritĂŁ sĂŁ ĂŽnlocuiesc cutia cu modelul mai nou cea de FL și care sunt avantajele/dezavantajele.

 

Asta este mașina, are destui consumatorii. http://www.bmwclub.ro/forums/topic/127073-vand-e38-740i/page__p__1882888__fromsearch__1#entry1882888

Link to comment
Share on other sites

e aceasi cutie numai ca e alt ECU, soft, schimbatorul difera, ai control mult mai bun pe modul manual. Dar asta inseamna si cablaraie, modul de P e diferit.. e tare complicat..

Deci nu e deloc simplu transferul, eu nu am auzit sa fac cineva asa ceva, conversie din automat in steptronic

Link to comment
Share on other sites

Asta stiu, mĂŁ intereseazĂŁ avantaje si dezavantaje de la cei care au avut sau ĂŽncĂŁ au e38/e39 cu cutia asta sau steptronic.

 

Personal nu m-as mai intoarce la #manuala#.

Consider ca steptronicul are un singur dezavantaj - costul reparatiei, relativ mare, in cazul unei defectiuni majore ...dar:

- sa strici un streptonic in 150-200 mii km ... mai bine te lasi de condus si iti cumperi caruta;

- daca te iei dupa lozinca 'OIL LIFETIME' patesti ca mine: iti pica cutia la un moment dat(la mine pe la 375 mii km);

 

Avantaje:

- aspectul ca este #adaptiva#;

- ca incepator(si nu numai), te ajuta foarte mult pe timp de iarna;

- consum foarte mic de carburant pe extern cand folosesti pilotul automat;

- intretinere relativ ieftina(ulei si filtru la 60-70 mii km);

- condus relaxant in oras;

Link to comment
Share on other sites

e aceasi cutie numai ca e alt ECU, soft, schimbatorul difera, ai control mult mai bun pe modul manual. Dar asta inseamna si cablaraie, modul de P e diferit.. e tare complicat..

Deci nu e deloc simplu transferul, eu nu am auzit sa fac cineva asa ceva, conversie din automat in steptronic

 

 

Personal nu m-as mai intoarce la #manuala#.

Consider ca steptronicul are un singur dezavantaj - costul reparatiei, relativ mare, in cazul unei defectiuni majore ...dar:

- sa strici un streptonic in 150-200 mii km ... mai bine te lasi de condus si iti cumperi caruta;

- daca te iei dupa lozinca 'OIL LIFETIME' patesti ca mine: iti pica cutia la un moment dat(la mine pe la 375 mii km);

 

Avantaje:

- aspectul ca este #adaptiva#;

- ca incepator(si nu numai), te ajuta foarte mult pe timp de iarna;

- consum foarte mic de carburant pe extern cand folosesti pilotul automat;

- intretinere relativ ieftina(ulei si filtru la 60-70 mii km);

- condus relaxant in oras;

 

 

Am înțeles, mulțumesc, am mai vb cu cineva si se pare că este destul de complicată trecerea de la automată de pe nfl la steptronic fl, + de asta cutia steptronic care o am provine de pe un e38 2.8 si este posibil să difere prinderile.

 

Astăzi am fost la service, am luat alternatorul si l-am dus la reparat la alt service specializat în electronica/alternatoare, au schimbat rulmenții care huruiau si colectorul, mi-au spus că releul este ok si nu trebuie schimbat, când l-au pus pe mașină nu mai încărca deloc si sa aprins si becul în bord.

Mâine îl dăm jos iarăși, de data asta cred că o să îi schimb releul, lucru care aveam de gând să îl fac dacă nu mă dădeau domnii 'mecanici' inapoi.

 

Ar putea fi stricat altceva de nu încarcă si se aprinde becul în bord?!

 

 

Astăzi mi-a spus un prieten că a vorbit cu cineva care a avut eroarea 'Transmission Failsafe Program' si sa rezolvat prin simpla schimabare a butonului care comută cutia în modul sport, oare are vre-o legătură, butonul ăla să aivă ceva releu în el?! O să verific și asta dacă persistă problema după ce o să încarce alternatorul în parametrii.

Edited by Nitoi Cristi
Link to comment
Share on other sites

cutia ta are o cutie de viteze A5S560Z ( care suporta 560 NM, extrem de bine) iar din 09/1998 s a pus cutia steaptronic A5S440Z ( care suporta un cuplu mai mic 440 NM) deci mai putin rezistenta

Avantajele cutiei steaptronic : consum mai mic si raspuns mai prompt la schimbari de treapta

Dezavantaje: intretinere mai scumpa si probabilitate mai mare sa cedeze ... la care se adauga si costuri mult mai mari de reparatie.

 

Daca vrei steaptronic ca va trebui sa faci multe adaptari...

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

deci are si punte de diode si regulator de tensiune.. in general cand nu scoate voltajul potrivit acolo e problema..cand e treaba de rulmenti devine zgomotos doar..

 

Da știu, Huruiau ambii rulmenți și colectorul era deformat, rulmenții i-am schimbat preventiv.

 

M-a suant mecanicul astĂŁzi pe searĂŁ cĂŁ a reparat alternatorul și scoate 14,4, 14,5, mâine merg sĂŁ vĂŁd dacĂŁ persistĂŁ eroarea.

Link to comment
Share on other sites

Calculatorul cutiei se afla langa calculatorul de injectie.

in cutia din partea dreapta.

Exact acolo.Scrie pe el GETRIEBE. Ai 2 variante... sa vezi ce s a ars si sa il repari sau mai ieftin sa cumperi unul sh.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.