Jump to content

cutie de viteza M5


Administrator

Recommended Posts

Eu zic ca sunt justificate cele 7 trepete deoarece masina fara limitare sare de 300 lejer (are 330 pe bord) si plus acum are un motor care ating peste 8000 de ture si cred ca o cutie manuala ar fi pierdut foarte mult din putere cu un driver mai nepriceput .SMG III utilieaza puterea motorului si cuplul perfect fara pierderi.
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca sunt justificate cele 7 trepete deoarece masina fara limitare sare de 300 lejer (are 330 pe bord) si plus acum are un motor care ating peste 8000 de ture si cred ca o cutie manuala ar fi pierdut foarte mult din putere cu un driver mai nepriceput .SMG III utilieaza puterea motorului si cuplul perfect fara pierderi.

292[/snapback]

 

Multumesc, scarface. La asta ma gandeam si eu... In plus, asa cum am mai spus, comparat cu motorul de pe E39 M5, cuplul este cu doar 20 Nm mai mare desi turatia maxima e 8250 si puterea a crescut cu 107. Deci cuplu, in opinia mea, este relativ mic.

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca si Mercedes foloseste 7-Gtronic, o cutie automata secventiala cu 7 trepte.

 

Explicatia lor este: cu cat mai multe trepte, cu atat mai putin simtibile in stomac, la acelerari puternice, vor fi schimbarile de trepte.

 

Deci nu pare a fi doar marketing.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Intr-adevar pentru un motor normal aspirat (chiar daca este super-NA) etajarea (caderea in trepte) trebuie sa fie mica combinata cu un diferential tot scurt... de aceea necesitatea treptei 7 apare imediat dupa depasirea a 270Km/h...

Dar in cazul unui motor supra-alimentat (turbo sau supercharger)... cuplul fiind disponibil liniar si mai devreme, in cazul unei astfel de puteri treapta 7 nu ar fi fost necesara fiind inlocuita de un diferential mai lung.

 

 

...si am uitat ceva... salutare la toata lumea :blink: :) :)

Link to comment
Share on other sites

Cu cat creste numarul de trepte cu atat creste acoperirea HIT (hiperbola ideala de tractiune.

In graficul atasat HIT este reprezentata cu rosu.In desenul de sus se observa ca pentru o cutie cu 7 trepte aria golurilor de viteza este mai mica decat la cutia cu 5 trepte din desenul de jos.Prin gol de viteza se intelege acele triungiuri ce apar intre linia bleu si cea neagra sau verde.

 

Concluzie: cu cat creste nr de trepte cu atat tractiunea este mai buna. Dezavantaj: se pierde mai mult timp pt schimbarea treptelor.

 

P.S acea curba ideala este atinsa de cutiile automate cu variatie continua CVT

post-52-1100556266_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
nu a fost posibil sa inghesuie 7 trepte in spatiul pentru schimbatorul manual... SMG este tot o cutie mecanica cu 7 trepte perfect aliniate in cutie... dar actionate de un computer montat in coada cutiei... astfel ca nu mai trebuie o parghie atat de sofisticata pentru 7 rapoarte care oricum nu incapeau acolo sus la schimbator si ar fi aratat si naspa. Edited by CRISTIAN
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...
7 trepte au pus din cauza cinlindreei mari si turatziilor mari care necesita un consum mai mare de benzina in felul acesta cu 7 trepte de vitaza consumul va fi relativ rezonabil !

6982[/snapback]

 

Eu cred ca au urmarit mai degraba sa mentina motorul in plaja optima de turatie pentru a favoriza reprizele si mai putin consumul. La urma urmei si in F1 sunt tot 7 trepte si nu pentru economie de combustibil :blink:

Link to comment
Share on other sites

To compliment the S85 V10, a seven-speed SMG only transmission was designed specifically for this car. This is the third generation version of BMW's SMG system, which is 20% faster than the previous generation. Shifts occur within 65 milliseconds. Much of this increase in response time is attributed not only to software changes, but the fact that this gearbox is mechanically only suitable for SMG use. To reduce shift throws and place high torque load gears near the transmission support bearings, the shift pattern of this Getrag box would be 2,4,6,7,5,3,R and 1st if looked at from a conventional manual shift pattern. 1st and second gears have triple fold carbon coated synchromesh while all higher gears have dual fold. To put it perspective how tight this gearbox is, sixth gear is a 1:1 drive ratio, and in 7th gear, cruising at 80 mph is keeps the engine at roughly 3000 rpm. Needless to say, seven gears are to many to manually shift for a streetcar, especially when mated to a twin disk Sachs clutch. This SMG Mk III is controlled by it independent transmission control unit (TCU) featuring a 16 bit 24 MHz processor. The Siemens TCU controls four electronic servo actuators that move in conjunction to alter the hydraulic circuit, which move the shift forks into the correct gear. Also controlled by the TCU is the hydraulic clutch cylinder for clutch engagement. Each system features its on set of hydraulic support systems, cooler, and sensor feedbacks.
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 5 months later...
Va pun o intrebare, sunt justificate cele 7 trepte si un singur tip de cutie (SMG III) pe noul M5?

21[/snapback]

 

ce am inteles din ceva top ghear sau la ceva emisiune ca a 7-a treapta e folosita la viteze mari cand motorul are turatie f mare si e f.zgomotos... in acel moment schimbi in viteza a 7-a si ai un motor silentios, probabil ca si consumul se schimba in momentul asta...

 

deci pentru un sunet mai scazut al motorului si pentru consum...

zic eu ca in momentu in care ajungi la o asa viteza si sa nu auzi sunetul motorului turat la maxim te simti ca intro nava spatiala :)

 

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.