Jump to content

tija vnt turbosuflanta bmw e46 320d 136cp


Recommended Posts

salut baieti!!!

m-a pus michiduta sa umblu la tija ce controleaza geometria variabila la turbo si nu mai stiu cum era inainte,,am dereglato total

ma poate ajuta cineva sa imi zica cum trebuie reglata?cate filete tre sa ramana inainte de piulita aia care strange?

va rog sa ma ajutati ca nu gasesc nimic pe net

Link to comment
Share on other sites

nop.vreau sa o reglez mai intai si apoi sa o pun pe tester,,ca la ce cunostinte am mai bine fac eu cu mana mea

cei care aveti masina la fel cu a mea si merge bine puteti sa va uitati un pic la tija sa vedeti cate filete sunt dupa piulita?

v-as fi foarte recunoscator....se verifica foarte usor ,dai jos cotul de la filtru de aer si se vede tija de la turbo,,cu motorul oprit,normal!

Link to comment
Share on other sites

la ce cunostinte am mai bine fac eu cu mana mea

Mda, asta este evident. Din cauza asta ma si bucur ca ai reusit s-o dereglezi. Mai acumulezi ceva cunostinte.

 

Turbina nu se regleza "la ochi". Nu exista doua turbine la fel ca sa le reglezi identic dupa numarul de spire.

In mod normal se regleaza pe stand, dar, in cazul tau, o poti face pe masina cu ajutorul unui program de diagnoza. Cum? Simplu. Urmarind evolutia presiunilor de care pomeneam mai sus. Presiunea masurata (current) trebuie sa urmareasca aproximativ fidel pe cea comandata (desired). Reglezi tija pana obtii evolutii aproximativ paralele, cu motorul turat pana la limitare in gol si in sarcina.

Deci, folosesti testerul in timpul reglajului, nu dupa...

Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

doar pe tester pot so reglez?cum adica nu pot fi doua turbine la fel?

pai daca au aceleasi motor nu au si aceleasi componente si acelasi mod de functionare,,nu sunt identice?

pai daca iau o turbina noua ,nu e la fel cu cea de pe masina?

daca nemtii au facut n nr de e46 de 136 cp si au pus aceeasi turbosuflanta pe toate,,tu spui ca nu pot fi doua la fel?

nu te supara,dar nu cred ca e chiar asa!

eu zic ca toate sunt reglate la fel pe modelul asta

 

poate gresesc dar nu ar fi logic sa fie cum spui tu

poate una de 136 si una de 150 cp da,nu poti sa le compari,,dar doua de 136 ,nu stiu ce ar putea diferi

Link to comment
Share on other sites

pai daca nu se deschide turbina nu trage bine masina,nu ai deloc cuplu nu?

iar daca acea tija nu e reglata corepunzator ea poate sa intre mai tarziu sau deloc

presupun ca acolo unde se termina pata de vopsea inspre turbina nu inspre actuator tre sa fixez piulita,ca sub piulita nu aveau cum sa dea cu vopsea nu?

Link to comment
Share on other sites

Daca erau la fel nu le mai puneau acel reglaj, nu crezi?

are dreptate colegul

nu poti regla turbina dupa nr filetelor de pe tija

este exact aceeasi treaba cu capatele de bara cand le schimba mecanicii si numara cate ture de filet au avut,tot trebuie sa faci unghiul de fuga

Edited by dragosel_bmw
Link to comment
Share on other sites

pai da cum naiba functioneaza turbina?pentru ce are acea tija?nu deschide si inchide geometria variabila?

daca voi stiti mai multe spuneti-mi si mie,.nu trebuie neaparat sa va amuzati

v-ati nascut toti invatati si nu stiu eu?

Edited by claudiu11
Link to comment
Share on other sites

Ca sa-ti demonstrez ca nu sunt rau iti explic, dar trebuie sa ma crezi ca altfel iar te iau la misto.

 

Deci, tija aceea actioneaza elementele mobile ale sistemului numit geometrie variabila pentru a obtine o presiune de aer conforma cu cerintele motorului, mai exact cu cerintele din softul de injectie din ECU. In acelasi timp, geometria variabila are si rol de protectie pentru turbina, limitand cresterile de presiune care ar putea distruge turbina.

 

Acum, legat de termenii folositi: turbina nu deschide, nu intra, nu iese. Ea se invarte tot timpul, mai exact din momentul in care pornesti motorul pana il opresti. Turbina isi face simtita prezenta si devine eficienta din momentul in care face presiune supraunitara (peste 1 bar).

Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.