Jump to content

Alegere kit suspensie 320D FL


Recommended Posts

Am citit cu multă atenție toate topic-urile de pe acest forum care făceau referire la schimbarea integrală a suspensie unei mașini ca ale mele și zău că mai tare m-au încurcat în alegerea corectă a suspensiei.

De curând am cumpărat de setul de jante+ cauciucuri de la user-ul ”Axu hbp” de 19 de care sunt mai mult decât încântat, dar acum se pune problema alegerii unui kit de suspensie potrivit. Menționez că în prezent pe mașină am suspensie OEM confort și că distanța dintre roți și caroserie mi se pare, mie, ca profan OK. M-ar interesa ca doar atunci când voi lua în mașină doi pasageri în spate roțile să nu frece de caroserie.

Din ce am citit eu înclin spre Bilstein. Consider că pentru o corectă alegere e nevoie să ascult sfatul celor inițiați în acest domeniu.

Mulțumesc frumos pentru orice sfat care mă ajută să rezolv această problemă.

P.S. caracteristicile jantelor și a anvelopelor sunt: BBS CH-R pe 19" J 32 fata , J 35 spate, ET 8,5 fata, ET 9,5 spate și gume: 235/35 fata si 265/30 spate

Edited by Rcc67
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Amortizoare BIlstein B4 M Tech + arcuri H&R 35/20 mm :thumbsup:

Vei obtine o stabilitate crescuta, drop suficient cat sa ramana masina practica si sa arate bine plus rake effect. (sta putin in bot masina, desi distanta de la aripa la roata e egala fata/spate).

 

Daca vrei mai mult, poti sa lasi aceleasi arcuri + Bilstein B8.

Link to comment
Share on other sites

Nu, nu vreau să o las mai mult decât este acum. Mâine o să pun niște poze cu mașina din lateral ca să se poată vedea cum stă acum. Să nu fie cu supărare mai am o întrebare, roluirea aripilor spate este obligator a se face.

Este necesar să schimb și flanșele sau le pot păstra pe acestea care le am pe mașină acum?

 

Nu crezi că alegerea aceluiași producător pentru arcuri cât și pentru amortizoare, ar fi mai indicată?

Edited by Rcc67
Link to comment
Share on other sites

Bilstein se impaca cel mai bine cu H&R.

Un mic drop e necesar ca altfel o sa arate ca un tractor cu jante pe 19".

 

 

Asa arata cu jante pe 17 si arcuri H&R 35/20mm.

 

Poze la mine pe topic:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/117209-e46-320d/page__view__findpost__p__1981411

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/117209-e46-320d/page__view__findpost__p__1924981

 

http://thumbnails101.imagebam.com/23681/a42cf2236802865.jpg

 

Ar fi indicat sa schimbi si flansele, ca sa fii sigur ca nu vor ceda in scurt timp si apoi sa mai platesti inca o data manopera pt demontarea amortizoarelor.Flanse lemforder fata + spate costa 300 lei toate.

 

Legat de H&R 35/20 (albastre) :

Pot urca si borduri, sunt destul de confortabile, pe drum rau se simt mai bine decat stock daca mergi incet.

 

Mai multe detalii despre combinatia H&R 35/20 cu Bilstein B4 M Tech iti poate da colegul keth, pt ca el are.

 

Legat de jante, pe spate ca va trebui sa roluiesti aripile, altfel iti vor freca.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Ok. Astept pozele, dar stiu din ce am mai vazut ca nu arata prea bine suspensie stock cu jante pe 19".

 

Bine, acum ideea e ca tie trebuie sa iti placa, nu mie.

Dar sunt 100% convins ca daca acum arata bine, cu drop-ul oferit de aceste arcuri o sa fie spectaculos si nu o sa iti faca probleme.

 

Astept poze :frantics:

 

Si eu imi faceam griji in legatura cu arcurile, dar pana la urma am ascultat de parerea colegului keth si de review-urile gasite pe net unde aproape toti recomanda aceste arcuri.

 

 

Ar mai fi o combinatie buna: Bilstein B4 M tech + arcuri EIbach Pro Kit, dar aceste arcuri au un drop mai mic si sunt putin mai comode (nu e o diferenta sesizabil de mare, totusi) decat H&R dar nu sunt la fel de stabile in curbe si nu iti ofera un aspect la fel de placut.

 

Cum am mai zis, eu am ales H&R si sunt foarte multumit, iar in viitor voi schimba si amortizoarele cu cele mentionate.

Link to comment
Share on other sites

Nu te rog nu mă înțelege greșit, sunt și eu convins că mașina trebuie să mai ”cadă” puțin, doar că eu nu știu cu cât. Nu am nici un fel de experiență în acest domeniu și sunt de acord și că dacă mai mult de 2,3 oameni, avizați, îți spun că mașina nu stă bine acum, indiferent de ce crezi tu, trebuie să le dai lor crezare. Edited by Rcc67
Link to comment
Share on other sites

Arcurile de care zic eu, iti ofera un drop de 3,5 cm fata si 2cm spatele fata de cum e suspensia stock cand e noua.

Arcurile si amortizoarele tale cel mai probabil sunt cele originale, astfel oricum nu mai sunt la inaltimea la care erau cand erau noi, ci cu aprox 1cm mai jos. La mine cel putin asa a fost.

Cand am trecut la arcuri H&R nu a fost un drop foarte mare sau deranjant ci a fost exact ce trebuie incat sa ramana practica masina si sa arate frumos dar sa nu am nici probleme gen frecat in aripa cand am persoane + bagaje full. H&R mi-a indeplinit toate conditiile.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Te rog nu te supăra, poți să-mi explici de ce trebuie să schimb obligatoriu și flanșele, sau cum să-mi dau seama dacă ale mele nu mai sunt bune.

P.S. micșorarea gărzi la sol a mașinii este dictată de arcuri, de amortizoare sau de ambele?

Edited by Rcc67
Link to comment
Share on other sites

Daca vrei sa faci o treaba completa RCC... iti recomand kitul de suspensie de la bilstein b12 pro kit. Este ceea ce trebuie pentru drumurile noastre ! iti va cobora 30 fata si 20 spatele aprox ! Se comporta excelent ! Flansele indiferent de stare iti recomand sa le inlocuiesti din prima pentru ca vor ceva dupa aia ! Sachs sau lemforder recomandat !

 

Garda la sol este dictata de arcuri in general... dar si amortizoarele au un cuvant de zis uneori ! Inca un lucru.. dupa ce iei suspensia.. se reface geometria completa fata - spate dupa standardul de M !

 

O alta varianta este H&r cup kit cu drop la alegere .. dar sunt o idee mai dure.. si tinand cont ca stai pe 19.. te va scutura putin la denivelari !

Edited by DEVIL's Style
Link to comment
Share on other sites

Poate sunt prea agasant cu întrebările dar vreau să evit situația ca după ce am montat un nou kit de suspensie să constat că ”stă” prea sus sau prea jos. Care suspensie, la care să pot regla și dropul, credeți că este varianta optimă?

Pe forum este de vânzare un kit B14. ce ziceți de el

Edited by Rcc67
Link to comment
Share on other sites

Stai nu mă înțelege greșit, eu vreau să-mi cumpăr nouă, vroiam să știu doar care este comportamentului suspensiei B14 față de variantele de suspensii prezentate, mai sus, de colegii noștri.

Varianta B12 pro kit are dropul reglabil?

Edited by Rcc67
Link to comment
Share on other sites

Stai nu mă înțelege greșit, eu vreau să-mi cumpăr nouă, vroiam să știu doar care este comportamentului suspensiei B14 față de variantele de suspensii prezentate, mai sus, de colegii noștri.

Varianta B12 pro kit are dropul reglabil?

Nu. Bilstein B12 este alcatuit din amortizoare Bilstein B8 + arcuri Eibach Pro Kit si este fix.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

O suspensie reglabila buna te costa in jur de 1000 de euro ! cele fixe costa cam 500-600 de euro ! cele de calitate ! cele de buget ! te costa pana in 250 de euro cele reglabile.. dar vei avea drop si atat ! confort din parti ... dinamica buna din parti... fiabilitate la pamant dupa un an !
Link to comment
Share on other sites

Arcurile Eibach Pro Kit desi se zice ca vor oferi un drop de 30/20, in realitate nu este asa. Este mai mic. Au recunoscut si colegii de pe forum care si-au montat :thumbsup:

 

Pe scurt, ideea dupa cum vezi e asa:

 

Arcuri Eibach Pro Kit : drop mai mic, putin mai comfortabile decat H&R dar nu la fel de stabile ca si celelalte

Arcuri H&R 35/20 : drop putin mai mare, nu deranjant, masina ramane perfect utilizabila de zi cu zi, sunt intr-adevar progresive, mai soft la denivelari decat stock, in rest putin mai dure decat cele de mai sus

 

Amortizoare:

 

-kitul H&R pro Kit este alcatuit din arcuri H&R cum sunt si cele 35/20 (cu aceeasi duritate) dar se pot alege diferite drop-uri

-Bilstein B12 contine arcuri Eibach Pro Kit si amortizoare Bilstein B8

-Bilstein B8 sunt concepute pt arcuri care ofera putin drop (pana in 50mm daca bine mai retin), dar sunt putin mai rigide decat B4 M Tech

-Bilstein B4 M Tech sunt inlocuitor pt amortizoarele originale sport cu suspensie M tech, dar nu le afecteaza cu nimic drop-ul oferit de arcurie Eibach Pro Kit sau H&R 35/20, sunt putin mai soft decat B8 dar putin mai rigide decat stock

Oricare dintre aceste amortizoare ofera o tinuta de drum impecabila, de 1000 de ori mai buna decat cele incluse intr-un kit de suspensie reglabila cu 250 euro.

 

La arcuri eu recomand H&R, Devil's recomanda Eibach si tot asa. Fiecare in functie de ce prefera. In general lumea si-a luat Eibach pt ca le era frica ca H&R vor fi prea dure, dar cine si-a luat H&R e foarte multumit si nu ar schimba pe Eibach. Totusi sunt si persoane care prefera acel plus de confort oferit de Eibach in detrimentul stabilitatii oferite de H&R. Dar cum spuneam, H&R, pe denivelari daca mergi incet sunt mai confortabile decat stock iar la viteza mai mare de exemplu cand treci peste delimitatoarele acelea puse la intrarea in curba cand trec peste ele cu 120 km/h se simt chiar placut, iar inainte cu arcurile stock se simteau foarte rau.

 

Ramane sa alegi ce iti doresti de la masina.

 

Obligatoriu:

-schimbat flanse

-efectuat geometria

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

OK atunci ĂŽn contextul celor discutate mai sus, cred cĂŁ cel mai corect din partea mea ar fi sĂŁ revin mâine cu poze și sĂŁ discutĂŁm la concret dacĂŁ am sau nu nevoie sĂŁ cumpĂŁr un kit de suspensie reglabil sau fix ĂŽn funcție de cele ce veți vedea voi ĂŽn poze.

Prefer sĂŁ dau banii pe ceva de calitate pentru cĂŁ suntem prea sĂŁraci sĂŁ cumpĂŁram lucruri ieftine de care nu vom fi niciodatĂŁ mulțumiți.

Oricum vĂŁ mulțumesc frumos pentru sprijin.

 

RugĂŁmintea mea ar fi ca mâine când veți vedea mașina mea sĂŁ fiți ĂŽngĂŁduitori cu mine.

Link to comment
Share on other sites

OK atunci ĂŽn contextul celor discutate mai sus, cred cĂŁ cel mai corect din partea mea ar fi sĂŁ revin mâine cu poze și sĂŁ discutĂŁm la concret dacĂŁ am sau nu nevoie sĂŁ cumpĂŁr un kit de suspensie reglabil sau fix ĂŽn funcție de cele ce veți vedea voi ĂŽn poze.

Prefer sĂŁ dau banii pe ceva de calitate pentru cĂŁ suntem prea sĂŁraci sĂŁ cumpĂŁram lucruri ieftine de care nu vom fi niciodatĂŁ mulțumiți.

Oricum vĂŁ mulțumesc frumos pentru sprijin.

 

RugĂŁmintea mea ar fi ca mâine când veți vedea mașina mea sĂŁ fiți ĂŽngĂŁduitori cu mine.

 

Ok. Asteptam pozele si mai vedem maine. Citeste postul de mai sus ca am mai editat una alta la el.

 

sachs advantage cu arcuri oem, e ok.

Cu jantele pe care le are el nu o sa arate prea bine. O sa le strice tot farmecul.

 

P.S. caracteristicile jantelor și a anvelopelor sunt: BBS CH-R pe 19" J 32 fata , J 35 spate, ET 8,5 fata, ET 9,5 spate și gume: 235/35 fata si 265/30 spate

Link to comment
Share on other sites

arcurile OEM nu le pot păstra fiind cel pe spate stânga are o spiră ruptă. Cu amortizoarele SACHS m-am fript odată. Am luat pe față noi după codul de catalog și mașina stătea parcă era un tractor (am avut și un topic deschis pe această temă) și până la urmă am cumpărat un ansamblu arc+amortozor SH, pe care îl am și acum.

 

încă odată mulțumesc frumos și vă doresc noapte bună. ne întâlnim mâine online.

Am citit tot ce ai postat Kenobo și sincer începe să fie lumină și pe ulița mea.

Edited by Rcc67
Link to comment
Share on other sites

post-26812-0-73557100-1373480145_thumb.jpg

Așa cum am promis ieri am făcut câteva poze la mașina mea pentru ca să putem dezbate pentru alegerea unei suspensii corecte. Menționez că nu am schimbat arcurile de când am cumpărat mașina (ea este fabricată în mai 2004).

post-26812-0-58551000-1373480211_thumb.jpg

post-26812-0-54916100-1373480334_thumb.jpg

post-26812-0-49727100-1373480352_thumb.jpg

Edited by Rcc67
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.