Jump to content

Sfat achizitie E46 316i


H.M.G.

Recommended Posts

mi-e frica sa nu aibe probleme nasoale ascunse, gen airbag-uri scoase din scaune, usi, bord, etc. Am mai citit ca la motorul asta e problema cu intinzatoarele de la lantul de distributie, si poate sari lantul cu rezultatele in consecinta asupra motorului. Am citit atatea probleme despre masini ieftinute pe forum incat am devenit cam paranoid. O testare profi si in detaliu pe unde as putea face in Arad? Poate avem vreun coleg pe forum din Arad care ma poate indruma....

In Arad, stiu ca exista reprezentanta BMW pe Calea A. Vlaicu, nr. 275B, la Grup West Premium Arad. Eu nu am fost niciodata acolo cu masina mea, preferand sa merg la cea mai mare reprezentanta BMW din partea de vest a tarii, mai exact in Timisoara la Banat Car. Nu pentru faptul ca ar fi mai "cu mot" cei din Timisoara, ci pentru faptul ca, in anul 2009, cand am cumparat masina mea, cei din Arad nu erau cunoscuti ca fiind reprezentantii marcii BMW.

 

legat de verificat la reprezentanta bmw, aveti idee cu aproximatie in jurul carei sume s-ar invarti o verificare serioasa?

O verificare amanuntita a masinii a costat acum 4 ani 100 de euro. Cam tot atata ar costa si in prezent.

Link to comment
Share on other sites

La motorul asta sa te pregatesti 100 la 1000 sa schimbi semeringuri de supape si patinele de la lant ! Toate masinile care au motorul asta N42 pierd sau consuma ulei , inclusiv E90 ! Motorul asta este cunoscut cu probleme de etanseitate , tot timpul pierde ulei pe undeva !

 

si cat ar costa estimativ procedurile de care spui?

Link to comment
Share on other sites

si cat ar costa estimativ procedurile de care spui?

daca ai cauta pe forum problemele motorului N42, care sunt date in special de scurgeri de ulei, garnituri, intinzatoare, etc....nu ai fi asa speriat pentru ca:

 

-schimbarea simeringurilor supape este aprox 850 ron

-separator ulei+ furtune 550 ron+ 150 manopera

-intinzator lant (desi in 2004 cred ca s-a pus modelul revizuit) 150 ron

-garnituri: capac culbutori-250 ron, restul de garnituri (pompa vacuum, corp filtru ulei, garnituri solenoizi vanos, etc....) nu depasesc 150 ron

 

-mai apar probleme la motorasul valvetronic (eu n istoricul bmw al masinii imi apare schimbat pe la 70.000 km, am mai auzit si la altii probleme la acest motoras)....cauti pe net ce inseamna valvetronic

 

 

 

Eu am acelasi motor, si am schimbat tot ce am descris mai sus (unele preventiv), una din cauze (este ceea ce mi-a spus un mecanic) este faptul ca motoarele N42 se incalzesc putin mai mult (constructiv, nu din alte cauze), fapt ce duce la imbatranirea prematura a caucuicului garniturilor.

 

-mai apar(ca la orice model/motor) probleme la senzorii axe came, sau la senzorul "crankshaft", este un senzor pozitionat pe arborele cotit, dar nu e o regula

 

-mai pot aparea , ca la orice masina defecte la debitmetru, dar sporadic

 

Nu o sa fie un motor foarte potent, insa eu sunt multumit de raportul putere/consum (eu am caroserie compact), cat si de faptul ca e destul de silentios, nu cred ca degeaba a fost "engine of the year 2001"

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

vreau sa cumpar un seria 3 si am gasit la o cunostinta ceea ce caut si e si in buget,

ultimul pret al masinii fiind 4.400e

 

descrierea masinii e urmatoarea :

 

Bmw 316i 116cp , motor : N42B18A

1796 cmc valvetronic, cutie manuala

climatronic,

interior recaro de piele

trapa,

cd- player original,

mahon,

xenon

inchidere centralizata,

6 airbaguri

computer bord

full electric

jante aliaj 16"+gume iarna

inchidere centralizata

dsc/ abs

Inmatriculat 2 saptamani(taxa platita si nerecuperata)

 

in bord are 172.000 , in carte ultima revizie in germania in 2008 era la 85.000. ruleaza bine fara sunete,

tage ok, schimba ok, interiorul e foarte ok , colturile la spoiler pe spate iesite putin pe ambele parti .

o pata de rugina sub un stop... zgarieturi si alte detalii minore. mi-a spus ca recomanda schimbarea intinzatorului

la distributie, au fost schimbate niste garnituri la supape (ceva ce tine de valvetronic)

inca nu am fost cu mecanic si pusa pe tester si elevator . insa vreau sa stiu daca din detaliile de pana acum fara alte probleme merita 4.400 E

si daca sistemul valvetronic e ok sau e cu bube . multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

Cam multicel pt un 316i. Se gasesc 316i si pe la 3700-3800 dar chele, asta despre care vb pare ca e ceva mai dotat. interior sport piele, trapa, xenon (banuiesc ca e xenon din fabrica ca altfel e egal cu 0).

Daca masina se prezinta f bine mecanic cred ca merita pana la urma.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Intreaba-l cat ulei consuma, la motorul asta in jur de 180.000 - 200.000 Km se uzeaza semeringruile de la supape si trebuiesc schimbate,

 

Uite un topic intreg pe problema asta. Acolo gasesti si cum verifici treaba asta.

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/103624-schimbare-simeringuri-supape/

 

Pretul poate e ok, daca masina e in stare foarte buna, dar in orice masina SH bagi bani dupa achizitie, totusi mai bine te-ai orienta catre un motor mai mare, asta e destul de puturos si mananca destul de mult.

Daca are spalatoare de faruri probabil xenonul este pus din fabrica, daca nu, sigur e aftermarket.

Edited by Mihai Andrei
Link to comment
Share on other sites

Asa cum a zis Mihai Andrei, in orice SH mai devreme (mult mai devreme decat mai tarziu) incepi sa bagi bani in piese. Nu o neglija pe una ca bagi multi bani in doua pe urma. Nu risca, du-o la un service inainte, prieten prieten, dar branza e pe bani. Daca i se gasesc probleme mai scade pretul. Inainte s-o treci pe numele tau verifica si RCA-ul, in functie de vechimea soferului e mai ieftin sau mai scump, de exemplu la pensionari e ceva mai ieftin. Eventual foloseste calculatorul de pe rca-ieftin-online.ro da preturi reale, eu de acolo imi iau polita. In rest, la cum este echipata, eu cred ca masina isi merita banii. Intotdeauna o sa gasesti pareri impartite cu privire la orice, nu exista lucru care sa multumeasca pe toata lumea.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

semeringurile sunt schimbate . am fost la mecanic , mai trebuie garnitura la baie si semeringul de la cardan . cica are ceva pierderi de ulei pe acolo ... am inteles ca nu e mult de facut .xenonul e pus. daca e pus e prost ? ca il dau afara si las cum era farul original
Link to comment
Share on other sites

semeringurile sunt schimbate . am fost la mecanic , mai trebuie garnitura la baie si semeringul de la cardan . cica are ceva pierderi de ulei pe acolo ... am inteles ca nu e mult de facut .xenonul e pus. daca e pus e prost ? ca il dau afara si las cum era farul original

 

Despre xenon gasesti pe forum destui care si-au pus sau care pun, repara, Kenbobo sau XXL, si pretul nu e mare, doar ca sa nu iei amenda trebuie sa iti pui si spalatoare de faruri,

 

Masina o duci la mecanic, merge si el cu ea si cel mai bine, incearca si alta in aceeasi configuratie la motor ca sa vezi cum merge ca sa poti sa faci comparatie, mie tot mi se pare pretul mare pentru motorul asta.

Sa te uiti pe tester si cat aer masoara debitmetrul, din cate stiu 14 kg/m3 sau nu stiu care e unitatea de masura, e valoarea buna. Debitemtrul e scump (1300 Ron) si cand se strica rar apare pe tester.

 

Poti sa apelezi la mecanici de pe forum, repara din general BMW, stiu problemele uzuale, stiu dupa ce sa se uite.

Edited by Mihai Andrei
Link to comment
Share on other sites

 

 

Pretul poate e ok, daca masina e in stare foarte buna, dar in orice masina SH bagi bani dupa achizitie, totusi mai bine te-ai orienta catre un motor mai mare, asta e destul de puturos si mananca destul de mult.

 

Puturos este evident ca e, insa 316i facelift are cel mai mic consum dintre orice benzinar care a fost pus pe e46. Putin mai mic decat la 318i facelift. E drept, asta la un mers normal, la un mers sportiv e clar ca motorul cu mai putini cai o sa ia ceva mai mult.

Si eu i-as recomanda 318i facelift, dar daca asa a gasit masina la cineva cunoscut, sincer daca toate sunt ok nu as rata-o doar ca e 316. Bine mai conteaza si felul lui pt cineva cu un condus normal 316i facelift nu e deloc o tragedie.

Link to comment
Share on other sites

Puturos este evident ca e, insa 316i facelift are cel mai mic consum dintre orice benzinar care a fost pus pe e46. Putin mai mic decat la 318i facelift. E drept, asta la un mers normal, la un mers sportiv e clar ca motorul cu mai putini cai o sa ia ceva mai mult.

Si eu i-as recomanda 318i facelift, dar daca asa a gasit masina la cineva cunoscut, sincer daca toate sunt ok nu as rata-o doar ca e 316. Bine mai conteaza si felul lui pt cineva cu un condus normal 316i facelift nu e deloc o tragedie.

 

Eu am 318 Ci, nu e facelift e motorul N42B20 si in general mananca 10 -12, dar dimineata bara la bara si seara iar bara la bara atunci manaca haos gen 16, dar i-am dat masina lu Tata 2 sapt, pentru ca aveam nevoie de una mai mare sa car bagaje si el a scos 8.2 mediu.

Link to comment
Share on other sites

Imi cer scuze, am creat o confuzie. Eu m-am referit de motorizarile de la sedan. Tu ai motorizarea de pe e46 318i facelift chiar daca coupeul tau e nfl.

 

Intr-adevar consumurile difera enorm in functie de stilul de condus de aia niciodata nu trebuie sa te raportezi la consumul altuia de pe net..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.