Jump to content

Interpretare valori INPA M43TU19


Hellsbells

Recommended Posts

Buna, azi am reusit sa ma conectez cu un VAG KKL (pentru fiat) la e46-le meu folosind INPA. Am vazut datele reale ale motorului, iar unele mi se par cam...mari? Va rog daca ma poate ajuta cineva sa le interpretez? Multumesc anticipat!

 

http://imageshack.us/a/img694/8186/ap3a.th.png

 

http://imageshack.us/a/img689/9652/zl6k.th.png

 

http://imageshack.us/a/img802/9702/dah.th.png

 

http://imageshack.us/a/img405/3282/11z5.th.png

Link to comment
Share on other sites

Ceva probleme cu injectorul 2, schimba bujiile si verifica fisele pentru inceput si vezi dupa aia valorile, daca nu se rezolva cred ca va trebui sa il reconditionezi. Curata cu spray uscat de contacte debitmetrul, sunt cam aiurea si valorile pe la aer.

Debitmetrul e luat nou BOSCH acum 2 luni. Bujiile le voi schimba in curand.

Link to comment
Share on other sites

Debitmetrul e luat nou BOSCH acum 2 luni. Bujiile le voi schimba in curand.

 

La debitmetru stiam ca trebuia sa fie undeva la 9-10kg/h. Verifica fise, bujii, bobina, injector la cilindrul 2. Masina este 318i nu?

 

LE: Vezi ca la analog 1 mai ai si niste parametri mai jos, trebuie sa dai sageata jos pentru a-i afisa. Acolo ai timpii de injectie, etc.. ceva de genul: https://plus.google.com/photos/105984440313286517064/albums/5924908535235973921/5924908542966139522?authkey=COb6ldXgp8_L7gE&pid=5924908542966139522&oid=105984440313286517064

Edited by dolc3_sell
Link to comment
Share on other sites

316i, acelasi motor ca si 318i :). O intrebare. Cum se verifica fisele?

 

*LE: Debitmetrul e la 7 kg/h, la ralanti.

Cu multimetru, verifici rezistenta acestora, trebuie sa ai aceasi rezistenta la toate fisele. Bujiile le scoti si te uiti la ele, sa fie toate de aceasi culoare, apoi schimbi bujia nr 2 cu bujia nr 3 si vezi apoi pe tester daca tot la cilindru 2 ai probleme. Daca anomalia se muta la cilindrul 3, inseamna ca ai problema cu respectiva bujie.

 

Debitmetru: la 316i si 318i, motoare m43tub19, stiam ca trebuie sa fie undeva la 9-10kg/h. Stiu ca unui prieten ii indica 7-8KG/h cu un debitmetru defect, cu care masina nu tragea deloc. Apoi a schimbat debitmetrul cu altul si valorea s-a modificat undeva la 9-10kg/h la ralanti cu motorul cald si masina functiona din nou foarte bine.

 

In principiu nu poti verifica debitmetrul in fata blocului, deoarece nu sti exact cantitatea de aer care trece prin el, pentru ca sonda lambda poate comanda IAC-ul sa se inchida si automat trece mai putin aer prin debitmetru.

 

LE: Prima data rezolva problema cu cilindrul 2, verifica bujia acolo si vezi ce culoare are.

Edited by dolc3_sell
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cu multimetru, verifici rezistenta acestora, trebuie sa ai aceasi rezistenta la toate fisele. Bujiile le scoti si te uiti la ele, sa fie toate de aceasi culoare, apoi schimbi bujia nr 2 cu bujia nr 3 si vezi apoi pe tester daca tot la cilindru 2 ai probleme. Daca anomalia se muta la cilindrul 3, inseamna ca ai problema cu respectiva bujie.

 

Debitmetru: la 316i si 318i, motoare m43tub19 stiam ca trebuie sa fie undeva la 9-10kg/h. Stiu ca unui prieten ii indica 7-8KG/h cu un debitmetru defect, cu care masina nu tragea deloc. Apoi a schimbat debitmetrul cu altul si valorea s-a modificat undeva la 9-10kg/h la ralanti cu motorul cald si masina functiona din nou foarte bine.

 

In principiu nu poti verifica debitmetrul in fata blocului, deoarece nu sti exact cantitatea de aer care trece prin el, pentru ca sonda lambda poate comanda IAC-ul sa se inchida si automat trece mai putin aer prin debitmetru.

 

LE: Prima data rezolva problema cu cilindrul 2, verifica bujia acolo si vezi ce culoare are.

Asa voi face. Ce culoare trebuie sa fie? Gri parca, Negru amestec bogat, si alb amestec sarac? Cum sunt numerotati cilindrii? Dinspre parbriz inspre far (1,2,3,4) sau invers?

 

*EDIT: Ma gandesc si la valva CCV (are ulei pe ea), 78kg/h de aer, din ce am citit pe internet inseamna pierdere de vacuum.

Edited by Nicoara Alex
Link to comment
Share on other sites

Asa voi face. Ce culoare trebuie sa fie? Gri parca, Negru amestec bogat, si alb amestec sarac?

 

Bujiile trebuie sa fie caramizii

Bujii afumate (negre) - amestec bogat (1. prea multa benzina sau prea putin aer, 2. mers excesiv pe distante scurte sau subturat, etc.. )

Bujii albe - amestec sarac (1. prea mult aer sau prea putina benzina, 2. trage aer fals, 3. injector infundat, etc... )

 

Valva pcv o poti verifica simplu, trebuie doar demontata, obturezi teava care duce spre carter, apoi tragi aer pe orificiul care duce spre admisie pana se aude un tac, semn ca valva s-a inchis, apoi dai drumul la teava care duce spre carter dar in acelasi timp faci in continuare vacumm la orificiul mic. Daca tine aerul inseamna ca e buna. Nu stiu daca m-am exprimat tocmai bine, insa nu am idee cum sa iti explic altcumva.

 

LE: verifica atent si furtunul dintre valva si carter, al meu a fost praf. Verifica si furtunasele din fata de vacum, care duc in elecrovalva si valva pompei de aer secundare.

Edited by dolc3_sell
Link to comment
Share on other sites

Bujiile trebuie sa fie caramizii

Bujii afumate (negre) - amestec bogat (1. prea multa benzina sau prea putin aer, 2. mers excesiv pe distante scurte sau subturat, etc.. )

Bujii albe - amestec sarac (1. prea mult aer sau prea putina benzina, 2. trage aer fals, 3. injector infundat, etc... )

 

Valva pcv o poti verifica simplu, trebuie doar demontata, obturezi teava care duce spre carter, apoi tragi aer pe orificiul care duce spre admisie pana se aude un tac, semn ca valva s-a inchis, apoi dai drumul la teava care duce spre carter dar in acelasi timp faci in continuare vacumm la orificiul mic. Daca tine aerul inseamna ca e buna. Nu stiu daca m-am exprimat tocmai bine, insa nu am idee cum sa iti explic altcumva.

 

LE: verifica atent si furtunul dintre valva si carter, al meu a fost praf. Verifica si furtunasele din fata de vacum, care duc in elecrovalva si valva pompei de aer secundare.

http://modernvespa.com/pix/uploads/spark_plug_colour_810.jpg

 

Cam ca prima bujie din imagine trebuie sa fie bujiile tale.

Link to comment
Share on other sites

Sincer, mare mirare ar fi sa le gasesc asa =))), ar fi un SOC!

 

Verifica-le maine si vezi cum arata. La mine la cilindrul 4 bujia este tot timpul alba, chiar si dupa ce le-am schimbat. La fel ca la tine pe tester imi da valoare mare la "rough", exact la cilindrul 4. Am verificat fisele, am verificat bobina, bujiile sunt noi NGK cu 4 poli, zilele astea curat injectoarele, schimb oringurile injectoarele si toate garniturile de la admisie, poate scap de problema. Am verificat si compresia si este foarte buna. Mie imi scade turatia la ralanti sau urca cateodata. Valva pcv am schimbat-o cu una noua oem, la fel si furtunul acesteia, sonda lambda lucreaza ok si debitmetrul este 100% bun. Daca nici dupa ce curat injectoarele si schimb garniturile nu se remedieaza problema ma las pagubas :) . Sunt asa sensibile aceste motoare M43TUB19, incat din orice mic defect o ia razna ralantiul :) .

Edited by dolc3_sell
Link to comment
Share on other sites

Verifica-le maine si vezi cum arata. La mine la cilindrul 4 bujia este tot timpul alba, chiar si dupa ce le-am schimbat. La fel ca la tine pe tester imi da valoare mare la "rough", exact la cilindrul 4. Am verificat fisele, am verificat bobina, bujiile sunt noi NGK cu 4 poli, zilele astea curat injectoarele, schimb oringurile injectoarele si toate garniturile de la admisie, poate scap de problema. Am verificat si compresia si este foarte buna. Mie imi scade turatia la ralanti sau urca cateodata. Valva pcv am schimbat-o cu una noua oem, la fel si furtunul acesteia, sonda lambda lucreaza ok si debitmetrul este 100% bun. Daca nici dupa ce curat injectoarele si schimb garniturile nu se remedieaza problema ma las pagubas :) . Sunt asa sensibile aceste motoare M43TUB19, incat din orice mic defect o ia razna ralantiul :) .

aceeasi treaba si la mine cu scazutul la relanti , un mecanic de la trado din iasi mi a zis sa schimb senzor axa came cu unul oem si cica sigur aia e rezolvarea. pret 4mil :) sa dea el .. tu l ai schimbat pe asta cu unul original? (pe realoem sant 2 coduri ptr el 12141438082 si 12147518628, care e ala bun?)

scz ca m am bagat pe topicul tau.

Link to comment
Share on other sites

aceeasi treaba si la mine cu scazutul la relanti , un mecanic de la trado din iasi mi a zis sa schimb senzor axa came cu unul oem si cica sigur aia e rezolvarea. pret 4mil :) sa dea el .. tu l ai schimbat pe asta cu unul original? (pe realoem sant 2 coduri ptr el 12141438082 si 12147518628, care e ala bun?)

scz ca m am bagat pe topicul tau.

Cand este defect senzorul de turatie, in principiu trebuie sa iti moara motorul, sa apara eroarea pe tester, etc.. Nu l-am schimbat momentan, intai curat injectoarele, schimb oringurile la injectoare si schimb toate garniturile de admisie. In caz ca nu rezolv nici acum problema ralantiului, am sa schimb si senzorul oem dar second-hand.

Link to comment
Share on other sites

Cand este defect senzorul de turatie, in principiu trebuie sa iti moara motorul, sa apara eroarea pe tester, etc.. Nu l-am schimbat momentan, intai curat injectoarele, schimb oringurile la injectoare si schimb toate garniturile de admisie. In caz ca nu rezolv nici acum problema ralantiului, am sa schimb si senzorul oem dar second-hand.

De curiozitate: cum se curata injectoarele? Si cum se numesc o-ringurile ca nu le gasesc pe nici un site de piese auto. Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

De curiozitate: cum se curata injectoarele? Si cum se numesc o-ringurile ca nu le gasesc pe nici un site de piese auto. Multumesc!

 

13641743575 x4

13641743576 x4

Codurile pentru oringuri.

Injectoarele se curata cu ultrasunete dar se pot curata si cu spray de carburatoare

 

Ai verificat bujiile?

Edited by dolc3_sell
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat astazi furtunul valvei PCV. Aceeasi problema pe tester, load/78-120, ceea ce inseamna ca trage aer fals. Cum se verifica valva asta? Pe internet am citit 2 variante, cand o lasi la ralanti, scoti capacul de la ulei, si daca il trage in jos, valva e defecta. Apoi am citit pe un alt forum de BMW (nu dau nume) ca daca il trage in jos (capacul) valva e ok. Deci care e varianta buna? Mie mi-l trage in jos si face un zgomot urat motorul, deci creeaza vacuum. Edited by Nicoara Alex
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat astazi furtunul valvei PCV. Aceeasi problema pe tester, load/78-120, ceea ce inseamna ca trage aer fals. Cum se verifica valva asta? Pe internet am citit 2 variante, cand o lasi la ralanti, scoti capacul de la ulei, si daca il trage in jos, valva e defecta. Apoi am citit pe un alt forum de BMW (nu dau nume) ca daca il trage in jos (capacul) valva e ok. Deci care e varianta buna? Mie mi-l trage in jos si face un zgomot urat motorul, deci creeaza vacuum.

Porneste motorul, tine-l 10 minute la ralanti sau mergi cu masina, apoi dupa 10 minute pune un amic sa opreasca motorul si tu stai langa valva pcv, daca cand opresti motorul se aude un fasait scurt de maxim 2-3 secunde inseamna ca e buna, daca se aude un fasait lung sau deloc inseamna ca e defecta. Sau o dai jos si faci cum ti-am scris mai sus.

 

Bujiile le-ai verificat?

Link to comment
Share on other sites

Porneste motorul, tine-l 10 minute la ralanti sau mergi cu masina, apoi dupa 10 minute pune un amic sa opreasca motorul si tu stai langa valva pcv, daca cand opresti motorul se aude un fasait scurt de maxim 2-3 secunde inseamna ca e buna, daca se aude un fasait lung sau deloc inseamna ca e defecta. Sau o dai jos si faci cum ti-am scris mai sus.

 

Bujiile le-ai verificat?

Face fasaitul acela scurt, il aud cu geamul deschis, Psss, aproximativ 2 secunde. Bujiile maine le voi verifica, dar inca incerc sa ma gandesc de unde poate sa traga aer fals?? Valoarea aceea de la Load indica ca trage aer fals.

Edited by Nicoara Alex
Link to comment
Share on other sites

Face fasaitul acela scurt, il aud cu geamul deschis, Psss, aproximativ 2 secunde. Bujiile maine le voi verifica, dar inca incerc sa ma gandesc de unde poate sa traga aer fals?? Valoarea aceea de la Load indica ca trage aer fals.

Sincer, nu am vazut nici un motor m43tub19 care la "load" sa aiba valoare pana in limita. Toate au peste limita. Sunt curios dupa ce am sa schimb toate garniturile si oringurile daca am sa mai am "load" peste limita :) .

Link to comment
Share on other sites

pe bavauto un o ring e 22 lei ? sau toate 4? tu de unde le ai luat? ca le as schimba si eu sa vad cum se comporta dupa aia.

Un singur oring e in jur de 20-25 ron si sunt 8 bucati + garnituri la admisie + gasket. Toate m-au costat in jur de 350-400 ron. Le-am luat de la daniel de pe forum, deoarece este din Craiova si nu am mai platit transport.

 

Un singur oring e in jur de 20-25 ron si sunt 8 bucati + garnituri la admisie + gasket. Toate m-au costat in jur de 350-400 ron. Le-am luat de la daniel de pe forum, deoarece este din Craiova si nu am mai platit transport.

11611437384 - 7,5 lei (reinz) x4

11611437383 - 10 lei (reinz) x4

11611437691 - 22 lei (doar oe)

13541433319 - 44 lei (doar oe)

13711247894 - 6,5 lei (doar oe)

13641743575 - 24 lei (doar oe) x4

13641743576 - 21 lei (doar oe) x4

13411247910 - 23 lei (doar oe)

11121743294 - 37 lei pe oe

Gasket victor reinz - 28 lei

Link to comment
Share on other sites

Un singur oring e in jur de 20-25 ron si sunt 8 bucati + garnituri la admisie + gasket. Toate m-au costat in jur de 350-400 ron. Le-am luat de la daniel de pe forum, deoarece este din Craiova si nu am mai platit transport.

 

 

11611437384 - 7,5 lei (reinz) x4

11611437383 - 10 lei (reinz) x4

11611437691 - 22 lei (doar oe)

13541433319 - 44 lei (doar oe)

13711247894 - 6,5 lei (doar oe)

13641743575 - 24 lei (doar oe) x4

13641743576 - 21 lei (doar oe) x4

13411247910 - 23 lei (doar oe)

11121743294 - 37 lei pe oe

Gasket victor reinz - 28 lei

mersi, sa ne spui si noua dupa ce le schimbi daca ai scappat de relantiul ala la oprire si in mare ce comportament are masina.

 

bafta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.