Jump to content

Consum exagerat spre imens 318ci


andualx

Recommended Posts

Salut ,

 

Am un consum de 20-22% in oras pe 318ci (mai bine imi luam 330 si tot ieseam mai bine....). Cand am fost la service sa schimb uleiul si filtrele , i-am rugat pe baieti sa verifice debitmetrul. Au spus ca la prima vedere e ok. Sonda lambda nu cred ca e , ptr ca nu se aprinde in bord nimic si nici lipsa de putere nu am observat. Ce ar putea fi?

 

Problema 2, ventilatorul de la radiator, am vazut ca e scoasa mufa de la ventilator , am bagat-o porneste din prima (nu conteaza ca e rece sau cald motorul) si ramane pornit , nu se mai opreste , decat daca scot mufa la loc sau opresc motorul.

 

Problema 3, am probleme cu acceleratia si aici am mai multe simptome:

- am impresia ca turometrul imi sta cam sus 900-1000 rpm

- pe loc , o accelerez putin uneori ramane blocat acul la 1100-1500 rpm (trebuie sa mai accelerez inca o data ca sa scada).

- cu cat pornesc mai multi consumatori cu atat creste si turatia (daca pornesc ventilatorul imi sta la 1200rpm), daca ii opresc pe toti si motorul e bine incalzit abia atunci cred ca imi sta undeva la 800rpm.

- merg constant de exemplu cu 60km/h , iau piciorul de pe acceleratie scade usor...dar cand ajunge la o anumita turatie (1200-1700rpm)sacadeaza(ii da in nas) 2-3 secunde si apoi iar scade uniform. Aceasi problema am si cand vreau sa accelerez parca o bruscheaza prima secunda, parca ii da un sut in fund si apoi pleaca.

Tin sa precizez ca probleme cu acceleratia nu sunt constante, apar uneori , in unele zile mai rar , in altele mai des.

 

Si problema 4, porneste greoi (mai ales dimineata) dar si cand e cald motorul. Bateria e noua, bujiile la fel...

 

Ceva sfaturi?

Edited by andualx
Link to comment
Share on other sites

Consumul este exagerat, dar pana la urma depinde, ce roti ai si cum mergi

 

Eu cu 318 ci am consum mediu 15 - 16(la pompa) cand merg mult pe oras, iar daca merg doar pe oras cred ca trec de 16( de cele mai multe ori merg dimineata la 9 - 10 si seara la 18 - 19 deci cand e aglomeratia mai mare si merg bara la bara, am vazut o scadere a consumul cand am trecut de la Rotile pe 18 la cele pe 16 de iarna.

 

Debitmetrul meu este nou, BOSCH, l-am schimbat de curand, dar nu am vazut nici o modificare in consum.

 

Edit: Nu mi-a aparut eroare pe bord ca e dus debitmetrul dar conform valorilor era pe duca, iar la o luna a inceput sa dea in nas vreo 3 zile si apoi a murit, masina nu mai tragea, dar fara eroare in bord

Edited by Mihai Andrei
Link to comment
Share on other sites

Cand am fost la service sa schimb uleiul si filtrele , i-am rugat pe baieti sa verifice debitmetrul. Au spus ca la prima vedere e ok.

La prima vedere e ok? Adica s-au uitat la el si arata bine si li s-a parut ok?

Diagnoza e singura solutie.

Link to comment
Share on other sites

@Mihai Andrei: Eu am jantele pe 18, inteleg sa am un consum ridicat cu ele...dar nu 22% , asta e exagerat.

 

@pyu: Au desfacut debitmetrul, l-au curatat si .... cam din priviri :)

 

@george_geo: Daca era defect modulul , numai pornea deloc ventilatorul ....

Link to comment
Share on other sites

Debitmetru, lambda, verifica termostatul (poate sa fie blocat pe deschis, sau...sa nu ai :) ). Eu pe 316i M43tub19, cand nu aveam termostat (nu stiam), aveam consum de 20 iarna, ma gandeam mai bine imi luam ceva cu motor de 3500 ca tot dracu ala era... Edited by Nicoara Alex
Link to comment
Share on other sites

118cp , scuze.

 

Jante pe 18 la motorul nu se merita, nici nu iti trage pentru ca sunt prea grele si consuma si mult, iar in Bucuresti, cauciucurile pe 18 cu talon mic la o masina de zi cu zi sunt foarte incomode.

Sincer eu zic ca jante pe 16 sunt destul, de iarna poate chiar pe 15.

 

Debitmetrul nu se poate verifica din priviri, se verifica valorea pe care o are pe tester, sau cu ajutorul unui osciloscop. Curatatul cei drept ajuta, dar nu cine stie ce.

Edited by Mihai Andrei
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@ Nicoara Alex: o sa verific termostatul mai intai , ma gandesc oare nu are legatura si cu ventilatorul?

 

@ Mihai Andrei: stiu , abia am luat masina asa cum e.... sunt constient ca 18' implica multe lucruri ... da 22% nu e de la jante..

Termostatul are legatura cu ventilatorul, daca nu ai termostat, apa circula continuu, ventilatorul nu porneste cand temperatura motorului ajunge la 105 grade... acum, iarna e ok, dar vara, ai sa vezi cum iti creste acul de la temperatura peste 90*, pe incercate, ca eu am patit :), noroc ca nu am fiert motorul.

Edited by Nicoara Alex
Link to comment
Share on other sites

la problema nr 1 si 2.....eu zic ca trage aer fals, sau valve pcv e dusa....aceleasi simptome avea si e36-le meu, am schimbat valve pcv si furtunul acesteia si totul a revenit la normal

 

cat despre consum eu nu mai circulam deloc cu masina, pt ca imi consuma enorm...nu stiu cat ,dar consuma exagerat.

Link to comment
Share on other sites

Salut.

 

Mi-am cumparat recent un Bmw e 46 din 99 cu cutie automata, capacitate 1991 cm3. O problema am faptul ca in oras imi consuma ceva de genul 18%. E normal sau ar trebui sa merg totusi la un tester. daca cineva dintre voi are acelasi tip de masina sau s-a confruntat cu o asemenea problema rog sa-mi raspund.

 

apoi uneori mi se aprinde becul de la avarie motor. cand cum. acum se aprinde acum se stinge. Imi place masina, si nu prea vreau sa ma gandesc la varinata ca am dat banii degeaba pe ea si sa o vand altuia si sa i-o bag pe gat.

 

apoi ma intereseaza faptul daca instalatia gpl afecteaza in timp durabilitatea vietii motorului.

 

Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salut.

 

Mi-am cumparat recent un Bmw e 46 din 99 cu cutie automata, capacitate 1991 cm3. O problema am faptul ca in oras imi consuma ceva de genul 18%. E normal sau ar trebui sa merg totusi la un tester. daca cineva dintre voi are acelasi tip de masina sau s-a confruntat cu o asemenea problema rog sa-mi raspund.

 

apoi uneori mi se aprinde becul de la avarie motor. cand cum. acum se aprinde acum se stinge. Imi place masina, si nu prea vreau sa ma gandesc la varinata ca am dat banii degeaba pe ea si sa o vand altuia si sa i-o bag pe gat.

 

apoi ma intereseaza faptul daca instalatia gpl afecteaza in timp durabilitatea vietii motorului.

 

Va multumesc!

 

 

nu te gandi sa pui gpl pe masina.....si martorul Acela banuiesc ca te referi la check engine. inseamna debitmetru, bujii sonde lambda. dute cu masina la tester , iti consuma mult pt ca ceva nu este in regula de asta iti apare martorul

Link to comment
Share on other sites

@Mihai Andrei: Eu am jantele pe 18, inteleg sa am un consum ridicat cu ele...dar nu 22% , asta e exagerat.

 

@pyu: Au desfacut debitmetrul, l-au curatat si .... cam din priviri :)

 

@george_geo: Daca era defect modulul , numai pornea deloc ventilatorul ....

 

 

 

iti zic sigur ca te inseli.am intalnit 2 cazuri de module defecte in care ventilatorul mergea incontinuu.iti zic sigur ca este dus modulul electronic de pe ventilator.incearca sa gasesti altul functional sa ii faci o proba si ai sa te convingi

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

mergi la un tester care arata valori in timp real; poti folosi chiar si Torque de pe Android; sondele lambda parca ar trebui sa fie undeva intre 0.5V si 1V (nu sunt ft sigur), dar nu e important asta, e important daca valorile oscileaza cand accelerezi; daca stagneaza nu e bine.

 

daca vrei, pot sa te ajut, am un OBD adapter pe bluetooth, dar trebuie sa vii tu cu un telefon cu android, OS cel putin 4, al meu tocmai s-a bulit si acum am iphone, iar pe asta nu e Torque; asa macar citesti valorile si vezi daca masina merge pe open loop sau closed loop.

 

miroase a benzina nearsa? da rateuri in admisie?

Link to comment
Share on other sites

nu te gandi sa pui gpl pe masina.....si martorul Acela banuiesc ca te referi la check engine. inseamna debitmetru, bujii sonde lambda. dute cu masina la tester , iti consuma mult pt ca ceva nu este in regula de asta iti apare martorul

 

Multumesc de ajutor, domnilor.

 

Toate cele bune

Link to comment
Share on other sites

@ Nicoara Alex - problema nu e ca nu porneste ventilatorul...el porneste , dar nu se mai opreste :)

 

@ bmw3er - este posibil , ce simptome sunt la valva asta in afara de consum? din cauza ei zici tu ca nu porneste ventilatorul?

 

@geo_george - nu te contrazic cu modulul , ramane de verificat si el.

 

@ bricktop - nu miroase a benzina..si nici rateuri nu da. iar cat despre valorile la sonda lambda , am fost sa fac itp-ul la masina , m-am uitat pe calculator si imi dadea bine sonda lambda , in parametrii...

 

Inca un simptom , am observat ca daca dau la 16grade la clima , tot cald imi baga , uneori frige. Ma gandesc ca are legatura cu ventilatorul pentru ca nu raceste apa cum trebuie? Merg cu el scos...

 

Am pus o poza cu o piesa incercuita, am observat ca dimineata la rece (sau in general cand e rece motorul) aceasta tzauie cam 40-60 secunde , dupa care se opreste. Asta doar daca motorul e rece. Nu am observat nici un comportament ciudat datorat ei...

post-64873-0-72957900-1390614503_thumb.jpg

Edited by andualx
Link to comment
Share on other sites

@ Nicoara Alex - problema nu e ca nu porneste ventilatorul...el porneste , dar nu se mai opreste :)

 

@ bmw3er - este posibil , ce simptome sunt la valva asta in afara de consum? din cauza ei zici tu ca nu porneste ventilatorul?

 

@geo_george - nu te contrazic cu modulul , ramane de verificat si el.

 

@ bricktop - nu miroase a benzina..si nici rateuri nu da. iar cat despre valorile la sonda lambda , am fost sa fac itp-ul la masina , m-am uitat pe calculator si imi dadea bine sonda lambda , in parametrii...

 

Inca un simptom , am observat ca daca dau la 16grade la clima , tot cald imi baga , uneori frige. Ma gandesc ca are legatura cu ventilatorul pentru ca nu raceste apa cum trebuie? Merg cu el scos...

 

Am pus o poza cu o piesa incercuita, am observat ca dimineata la rece (sau in general cand e rece motorul) aceasta tzauie cam 40-60 secunde , dupa care se opreste. Asta doar daca motorul e rece. Nu am observat nici un comportament ciudat datorat ei...

 

 

 

eu ma refeream la problema nr 1, si 3.

 

alte simptome de la pcv, la mine se tura singura, ramanea turata, relanti oscilant chiar fluctuati majore de turati. si un fluierat in admisie, dar asta nu neaparat face la toate masinile.

 

cand am pus masina pe tester mi-au aparut toate erorile posibile, maf, lambda, idle valve, pcv valve, etc etc, si s-a rezolvat prin simpla schimbare a valvei pcv si furtunul acesteia.

 

.....referitor la poza, pare a fi pompa de aer, care actioneaza cand este motorul rece.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Maine trebuia sa ma duc la service cu ea ... aveam programare, insa cu conditiile meteo.....se mai vede doar trapa la masina !! Pana una alta sunt curios ce piesa e cea din imagine?

 

Pai ti-a zis colegul mai sus ce inseamna piesa aia incercuita.

In legatura cu electroventilatorul care merge incontinuu, verifica piesa cu tepi, posibil ca ea sa fie cauza.

Link to comment
Share on other sites

piesa aia are capacul prins in nituri, care cu timpul se slabesc si nu mai tin capacul etans.

strange capacul cu mana cand il auzi ca tziuie si vezi daca mai se mai aude.

daca nu se mai aude, asta e problema, niturile alea slabite si iti trage aer fals pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.