Jump to content

E90 LCI - Fulie compresor AC


bratila23

Recommended Posts

Buna seara, astazi am observat ca masina nu vrea sa mai faca racoarea cum facea inainte, cand pornesc compresorul de la ac. Am observat la cateva secunde dupa ce am pornit compresorul, ca face un zgomot ciudat, ca si cum ar incerca sa invarta, rola, fulia din greu. Am deschis capota si am observat ca acea acea piesa ( fulie sau ce este) se opreste, porneste si iar se opreste dupa ce pornesc compresorul. S-a dus compresorul sau doar trebuie schimbata acea piesa?

http://i57.tinypic.com/2a6tvnc.jpg

Edited by bratila23
Link to comment
Share on other sites

Buna seara, astazi am observat ca masina nu vrea sa mai faca racoarea cum facea inainte, cand pornesc compresorul de lpac. Am observat la cateva secunde dupa ce am pornit compresorul, ca face un zgomot ciudat, ca si cum ar incerca sa invarta, rola, fulia din greu. Am deschis capota si am observat ca acea acea piesa ( fulie sau ce este) se opreste, porneste si iar se opreste dupa ce pornesc compresorul. S-a dus compresorul sau doar trebuie schimbata acea piesa?

http://i57.tinypic.com/2a6tvnc.jpg

 

Din ce descrii s-a stricat compresorul dar verifica si fulia(faci parghie intre fulie si perete cu o surubelnita,de obicei se crapa)Fulia,rolele intinzatoare si curelele se schimba pe la 60 000 km.

Edited by adi v
Link to comment
Share on other sites

E posibil sa nu ai suficient freon, deci presiune insuficienta in instalatie si sa nu porneasca compresorul si ventilatorul(e o protectie a instalatiei de AC).

 

Poti in prima faza sa faci o diagnoza (daca ai posibilitatea) sau sa verifici cantitatea de freon (toate masinile pierd mai mult sau mai putin).

 

Ai completat vreodata cu freon de cand ai masina?

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Daca ai e90 lci cum zici, compresorul de clima nu cred ca are modelul ala de ambreiaj din poza ta.

La e90 din ce stiu eu este comandat de electrovalva aflata pe compresor si fulia de compresor se invarte tot timpul.

Fulia are un cuplaj elastic cu compresorul pt protectie ,daca se gripeaza compresorul se rupe cuplajul ca sa nu rupa cureaua de accesorii.

O verificare (freon si ulei, starea compresorului etc.)a instalatiei este necesara avand in vedere pretul la un compresor nou.

Edited by mariuslevi
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mai trebuie privita problema si in sens invers, daca "ventilatorul din fata" (care de fapt este condensorul instalatiei cu rol de racire si de trecere a freonului din gaz in lichid) nu porneste atunci instalatia nu poate functiona, practic nu se pot realiza ciclurile de functionare prin schimbarea starii de agregare a agentului frigorific. Nu stiu cum este gandita protectia la nefunctionarea ventilatorului dar cred ca trebuie vazut daca motorul ventilatorului primeste comanda de pornire atunci cand se cupleaza A/C-ul, eu de aici as incepe.

Compresorul este cu cilindree fixa (pentru segmentul premium m-as indoi) sau variabila?

Link to comment
Share on other sites

Am reusit sa fac o diagnoza, si ceea ce a iesit sunt urmatoarele 2 erori:

-Engine / Motor, Electric fan control , CODE: 41F0 -> asta cred ca e si problema despre care vorbeam.

-Engine / Motor, Particle filter system, CODE 480A -> Posibil sa se fi infundat filtrul de particule?

Link to comment
Share on other sites

Am reusit sa fac o diagnoza, si ceea ce a iesit sunt urmatoarele 2 erori:

-Engine / Motor, Particle filter system, CODE 480A -> Posibil sa se fi infundat filtrul de particule?

480A - Chocking of particle emission filter

 

Cel mai probabil, e destul de incarcat.

 

 

Mai multe despre erori si ce inseamna aici.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Am fost la un mecanic, si ce a constatat pe loc a fost ca se ĂŽncĂŁlzeĂâ˘te instalaĂâşia din cauzĂŁ ca ventilatorul nu porneĂâ˘te si de asta imi opreĂâ˘te compresorul, ar fi ca un fel de protecĂâşie. Saptamana viitoare o sa ma duc sa vad mai exact.

 

Trimis de pe al meu GT-I9300 folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Am fost la un mecanic, si ce a constatat pe loc a fost ca se ĂŽncĂŁlzeĂâ˘te instalaĂâşia din cauzĂŁ ca ventilatorul nu porneĂâ˘te si de asta imi opreĂâ˘te compresorul, ar fi ca un fel de protecĂâşie. Saptamana viitoare o sa ma duc sa vad mai exact.

 

Trimis de pe al meu GT-I9300 folosind Tapatalk

Daca ai posibilitatea, verifica daca e conectata mufa de la ventilator.

 

La mine, nu stiu prin ce minune si de ce, era deconectata. Nu stiu de cand, am observat acum vreo 4 saptamani (a fost tot rece afara, nevoie de AC nu am avut).

 

Daca s-a lucrat in zona, poate nu e bine infipta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Problema a fost rezolvata. Modulul de la electroventilator a fost de vina, mai exact avea un contact oxidat si un condensator dezlipit si din cauza asta nu pornea ventilatorul sa rĂŁceascĂŁ instalaĂâşia de A/C.

 

Trimis de pe al meu GT-I9300 folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.