Jump to content

Scade turatia sub ralanti apoi isi revine


Recommended Posts

Cu motorul rece injectorul de pe cilindrul 4 are corectii de peste 2, cand incepe sa se incalzeasca toate corectiile scad sub 1 (cum am citit ca ar fi normal) iar cand motorul ajunge la temperatura optima de lucru, o iau razna si cil 1 si cil 4. Ambele cu corectii intre 1,5 si 2.

 

Ceva nu corespunde cu ante-descrierea ta, la postul #5 ai spus "Aceesi problema o am si eu. Imi scade ralanti-ul spre 500 rpm de cateva ori pana se incalzeste.", mai sus ai spus ca atunci cand incepe sa se incalzeasca toate corectiile scad sub 1( tu spui ca ar fi normal), intrebarea mea e care e adevarul la tine? Ce se intampla in realitate la tine? Masina sigur e a ta?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Exact cum am mai spus si mai sus si in alte postari, cam intre 60 si 105 grade cand scot din viteza si am sub 2000 de turatii, acul turometrului cade spre 500 rpm si apoi isi revine. Daca o scot din viteza de la peste 2000 rpm, nu se intampla treaba asta. Daca am consumatori porniti, ex. dezaburire, faruri, aeroterma la turatie mai mare, aceste caderi de relanti se agraveaza.

Cat despre corectii, cum am spus si mai sus si am spus si aici http://www.bmwclub.ro/forums/topic/175199-relanti-si-valori-inpa-bmw-e46-318i/page__fromsearch__1 , astea sunt valorile. Adica in intervalul de temperatura in care face urat, corectiile sunt sub 1 pe toate injectoarele. Nu stiu care e misterul. Nu sunt mecanic, inginer sau ceva de specialitate. Stiu destul de bine cum functioneaza un motor pe benzina aspirat. Asta e a 4a masina pe benzina pe care o am in decurs de 10 ani si la nici una din ele nu m-am mai lovit de probleme asemanatoare.

Sigur nu este o problema mecanica pentru ca nu face asa tot timpul. Are momente cand merge perfect si momente cand imi vine sa ii dau foc. Deja am fost la vreo 2 mecanici cu ea si nu prea au stiut ce sa imi zica. Tot am cautat pe forumul asta in speranta ca gasesc o solutie sau o idee. Probabil o sa incerc sa ii schimb sau sa ii curat injectiorele si daca nici asta nu rezolva problema, o vand, schimb sau ii schimb motorul cu totul...

Link to comment
Share on other sites

Hai sa-ti spun cum se manifesta la mine cu senzorul masinii: dupa ce dau prima cheie turatia imi creste la relanti undeva intre 1500 si 1800 in functie de temperatura de afara, si usor usor incepe sa scada concomitent cu cresterea temperaturii motorului astfel in jurul valorii de 90C, relantiul e undeva pe la vreo 850-900 rot/min.. Indiferent unde m-as juca cu pedala de acceleratie in toata gama asta de temperatura, apas pedala de acceleratie creste turatia, iau talpa de pe pedala, si turatia scade foarte lent si se opreste usor la turatia avuta inainte de ai da talpa. Chestia asta eu nu am vazut-o la videoclipul tau. Cel care comanda regulatorul de relanti e ECU. Sunt mai multe variante de a comanda regulatorul de relanti. Pentru a fi 100% sigur ca e partea de comanda de la Ecu catre regulatorul de relanti, sau poate e chiar regulatorul de relanti defect mecanic, trage 2 fire de la regulator si leaga-te la un aparat de masura analogic( nu digital), asa poti sa vezi cat de lin scade tensiunea la bornele regulatorului, daca tensiunea scade repede si este sincrona cu scaderea turatiei motorului, atunci parte din problema provine de la ECU, daca tensiunea scade foarte lent , iar turatia motorului scade mult mai repede,atunci problema e strict doar de la regulatorul de relanti.

Atentie: aceste masuratori le faci dupa ce turezi putin motorul (pana in 2000 de ture) si incepi masuratoarea exact dupa ce ridici talpa.

sI APOI:

1-Incearca din INPA sau mecanic si ridica-i putin turatia la relanti

2- Leaga pe cele 2 fire care vin de la regulator , un condensator de cel putin 10000 uF la 12v, dar neaparat sa respecti polaritea condensatorului, daca regulatorul lucreaza cu curent mare , se poate ca condensatorul sa nu te ajute prea mult, dat se va observa o mica imbunatatire.

Astept vesti bune de la tine.

Link to comment
Share on other sites

Hai sa-ti spun cum se manifesta la mine cu senzorul masinii: dupa ce dau prima cheie turatia imi creste la relanti undeva intre 1500 si 1800 in functie de temperatura de afara, si usor usor incepe sa scada concomitent cu cresterea temperaturii motorului astfel in jurul valorii de 90C, relantiul e undeva pe la vreo 850-900 rot/min.. Indiferent unde m-as juca cu pedala de acceleratie in toata gama asta de temperatura, apas pedala de acceleratie creste turatia, iau talpa de pe pedala, si turatia scade foarte lent si se opreste usor la turatia avuta inainte de ai da talpa. Chestia asta eu nu am vazut-o la videoclipul tau. Cel care comanda regulatorul de relanti e ECU. Sunt mai multe variante de a comanda regulatorul de relanti. Pentru a fi 100% sigur ca e partea de comanda de la Ecu catre regulatorul de relanti, sau poate e chiar regulatorul de relanti defect mecanic, trage 2 fire de la regulator si leaga-te la un aparat de masura analogic( nu digital), asa poti sa vezi cat de lin scade tensiunea la bornele regulatorului, daca tensiunea scade repede si este sincrona cu scaderea turatiei motorului, atunci parte din problema provine de la ECU, daca tensiunea scade foarte lent , iar turatia motorului scade mult mai repede,atunci problema e strict doar de la regulatorul de relanti.

Atentie: aceste masuratori le faci dupa ce turezi putin motorul (pana in 2000 de ture) si incepi masuratoarea exact dupa ce ridici talpa.

sI APOI:

1-Incearca din INPA sau mecanic si ridica-i putin turatia la relanti

2- Leaga pe cele 2 fire care vin de la regulator , un condensator de cel putin 10000 uF la 12v, dar neaparat sa respecti polaritea condensatorului, daca regulatorul lucreaza cu curent mare , se poate ca condensatorul sa nu te ajute prea mult, dat se va observa o mica imbunatatire.

Astept vesti bune de la tine.

 

 

Nu cred ca e de la regulator pentru ca l-am schimbat si pe ala acum ceva timp si nu s-a modificat nimic in comportamentul masinii. E luat de la dezmembrari (unul nou costa cat jumatate de masina) dar nu cred ca are vreo problema. L-am curatat bine si lamela aia din el se misca foarte usor.

O sa incerc metoda cu masuratul si postez rezultatul aici.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca e de la regulator pentru ca l-am schimbat si pe ala acum ceva timp si nu s-a modificat nimic in comportamentul masinii. E luat de la dezmembrari (unul nou costa cat jumatate de masina) dar nu cred ca are vreo problema. L-am curatat bine si lamela aia din el se misca foarte usor.

O sa incerc metoda cu masuratul si postez rezultatul aici.

Nu ai verificat pana la capat una e doar sa misti tu cu mana lamela aia din el si alta e ca ea ca piesa sa fie comandata de ECU , si ce este mai important , pe galeria de admisie se creaaza depresiune al naibii de mare, la 800 rot/min. Una e sa o verifici pe loc si cu totul alta e sub depresiunea aerului. Este ca si cum ai incerca sa respiri cu furtunul de la aspirator foarte aproape de gura.

O alta problema care intervine si pe care n-o poate compensa partea electronica care comanda regulatorul de relanti, este cantitatea de benzina injectata, daca nu este in raportul de aproximativ 14:1

atunci totul o ia razna si poti avea acea cadere de turatie necontrolata. Acest raport de 14:1 e controlat de sonda lambda si nu are nicio legatura cu circuitul de relanti. Corectiile pe fiecare injector se citesc doar cu motorul in sarcina, foarte posibil ca sonda lambda sa nu-si faca treaba prea bine, si ar trebui curatat foarte bine (doar daca are sub 100000km), si reluat testul. Daca poti vizualiza sonda lambda in inpa , ar fi cel mai bine daca se schimba datele din 0 in 1 si iar in 0, si cat de des.

Cu motorul rece turatia la relanti la cat se opreste? Iti apar acele caderi de turatie? Cu motorul rece sonda lambda iese din discutie.

Important este ca si debitmetrul sa fie resetat si recalibrat dupa schimbare.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Relantiul cu motorul rece sta cam la 950-1000 rpm. Nu are caderi niciodata la rece pana nu ajunge pe la 60 de grade. Sondele lambda au fost schimbate odata cu toata evacuarea cap-coada. Practic am luat tot traseul de evacuare de pe o masina de Anglia perfect functionala si l-am pus pe a mea. Nu s-a schimbat nimic.

Singurul moment in care pot fi sigur ca nu face urat este dupa ce ii resetez adaptatiile din inpa. Pana isi face alte adaptatii, merge foarte bine. Dar asta nu tine mult, in cativa km parcursi deja buba revine.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Salutare, a mai rezolvat careva problema ralantiului?

 

Eu n-am mai schimbat debitmetrul, dar recent am schimbat sonda lambda 1, parea initial ca am scapat de problema dar cum a dat frigul si umezeala in aer a revenit buba cu ralantiul care pica pe la 500 rpm cand cade liber de la sub 2000 rpm si apoi se stabilizeaza.

 

Si la mine pare ca face doar dupa ce motorul e cat de cat cald, dar o sa fiu atent si cand e rece.

 

Si inca o chestie pe care am remarcat-o, se accentueaza acest ralanti buclucas cand am dezaburirea lunetei pornita, plus ca atunci cand stau pe loc si o pornesc se vede cum scade foarte putin turometrul si incepe masina sa tremure usor, simt in scaun si volan.

Daca opresc dezaburirea creste inapoi turatia si nu mai tremura.

Edited by Mups
Link to comment
Share on other sites

Turatia scade la activarea dezaburirii lunetei chiar si cand e motorul rece, deci socul activ si turatia peste 1000 rpm, cat si cand e motorul cald si turatia la ralanti normala 750 rpm.

Da, scade si mai mult cand aprind in plus faza lunga, si chiar se observa usor cum lumina are flicker cand motorul e cald si turatia e la 750, atat faza lunga cat si becurile din interior daca deschid portiera.

Daca dezaburirea lunetei e dezactivata nu pare sa se intample nimic deosebit cand aprind faza lunga.

Edited by Mups
Link to comment
Share on other sites

Da , dezaburirea consuma f mult curent, dar turatia de 750 rot e mult prea mica atunci cand ai consum maxim de curent, deoarece generatorul de curent nu poate sustine un asemenea consum, el fiind la limita de jos.

Turatia la relanti ar trebui sa fie putin mai mare.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Creste pentru ca tu apesi pe un buton, care buton face sa creasca turatia .Partea mecanica ( motorul) nu are de unde sa stie ce consum de curent ai, singurul element e regulatorul de relanti care incearca sa mentina cat de cat turatia, dar regulatorul nu are de unde sa stie ce consum de curent ai.

De aceea trebuie ca parte mecanica sa ridici turatia la relanti.

E ca la bicicleta: dinamul aprinde un singur bec, iar daca pui 2 becuri , ele incep sa palpaie. La fel e si la masina.

Link to comment
Share on other sites

Ok, dar totusi ECU vede ca ralantiul a scazut sub valoarea normala dupa ce intra prea multi consumatori, de ce ECU nu da comanda de crestere a turatiei inapoi la valoarea normala incat sa nu tremure masina aiurea?

Daca mai pun in priza si o aeroterma de 1000w ce se intampla, moare motorul de tot?

Edited by Mups
Link to comment
Share on other sites

Pai a mea are 165 de mii, mai mult a stat prin garaj si a primit doar benzina 98 in ultimii 65 de mii facuti in 12 ani de Romania...

Deci sa ma consolez ca nu am ce-i face? As incerca sa mai repar ce se poate totusi, in caz ca exista ceva de reparat.

Link to comment
Share on other sites

Nu mi-e deloc de consum, merg destul de putin cu ea si nu ma deranjeaza consumul, de asta ii si pun de 98 cand toti spun ca ard banii aiurea pe benzina mai scumpa.

 

Pe mine ma sacaie ca nu e perfecta desi am grija maxima de ea si nimeni nu stie ce sa-i fac sa nu mai tremure aiurea si sa nu-i mai pice ralantiul cand ii vine cheful, chiar si cand nu folosesc dezaburirea.

 

Avand in vedere ca ralantiul pica doar uneori in conditii pe care nu mi le explic, pare totusi o piesa defecta undeva.

 

Pentru tremurat cand pornesc dezaburirea am inteles fixul, crescut turatia la ralanti din soft.

Edited by Mups
Link to comment
Share on other sites

Din ce am mai citit pe aici la cei cu probleme similare, pare a fi regulatorul de ralanti primul in top vinovati, era cineva care schimbase deja debitmetrul si senzor ax came si sonde lambda si valva PCV fara succes si urma sa schimbe si regulatorul dar nu a mai revenit cu raspuns daca intr-adevar ala a rezolvat problema sau nu.

 

Ralantiul cum fac sa-l cresc, e vreo optiune anume ce trebuie bifata undeva sau se scrie chiar valoarea exacta a ralantiului in vreun camp editabil cu soft de diagnoza?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.