Jump to content

ATENTIE! Reprezentanta BOSCH (www.expressdiesel.ro) din Bucuresti – jepcari!


Recommended Posts

Salutare!

Va descriu ceea ce mi s-a intamplat mie dupa ce am apelat la serviciile reprezentantei BOSCH ( expressdiesel.ro) din Bucuresti, Sos. Alexandriei nr.199F, in speranta ca nu vor mai fi pe viitor si altii in situatia mea, adica sa le umfle conturile unor jepcari si sa plece si cu masina cu probleme noi de la ei.

Bun...detin un autoturism marca BMW 320d e46, fabricatie 1998, cu pompa de injectie BOSCH VP. In vara anului 2014, dupa un drum de vreo 3000 de km pana in Grecia, m-am trezit ca a doua zi dupa ce m-am intors, masina a pornit in 3, a mers asa timp de aprox. 5 sec, dupa care si-a revenit. A doua zi a pornit mai greu, a treia si mai greu, pana nu a mai pornit deloc. Pornea doar cu spray, si daca o opream dupa 30 de sec. dupa aceea pornea normal, la fel si dupa cateva ore, dar daca o lasam pana a doua zi, iar trebuia sa o pornesc cu spray. Am rezolvat problema la un service in Pitesti, nu am mai avut probleme pana acum o luna, cand am patit aceeasi chestie. M-am dus cu ea la mecanic, unde a constatat ca sunt pierderi de motorina undeva prin zona pompei de injectie (fiind intinata motorina pe blocul motor,mirosea a motorina si cand dadeam drumul la ventilatie si cand ridicai capota).Mentionez ca masina tragea fara probleme, nu avea intreruperi etc. Mecanicul respectiv imi spune ca nu se baga sa desfaca pompa, ca este posibil sa fie din garniturile pompei si imi sugereaza, fiindca tot stau in Bucuresti, sa merg la BOSCH. Auzisem mai de mult de ei, ce-i drept ca ar fi cam scumpi, dar ca sunt buni. Fiind si reprezentanta BOSCH, zic, hai sa apelez la ei, chiar daca dau mai mult, macar sa iasa treaba klumea, cat ar putea fi sa inlocuiasca niste garnituri?

Ii gasesc pe internet, pentru ca mecanicul din Pitesti stia doar ca sunt din Sos. Aexandriei, stiind si el despre ei mai mult din auzite si ca a trimis pe cineva o data cu o pompa, nu e era ceva grav si l-a rezolvat pe om si cu pret cat de cat ok. Asa ca, sfantul Google imi afiseaza www.express diesel.ro, adica reprezentanta BOSCH. Bun...sun acolo, imi raspunde o tanti, ii spun care e problema, imi spune ce-i drept cat costa manopera montat / demontat (460 lei), testarea pe banc (aprox.900 lei), daca e nevoie, in cazul in care sunt de schimbat componente, garniturile 200 lei si restul mai vedem despre ce e vorba. Ma programez, gandidu-ma ca e vorba doar de manopera si garnituri, asta insemnand undeva la 660 lei si ma cheama peste 3 zile, eu gandidu-ma in sinea mea ca ia uite ce cautati sunt, zic, hai ca-i bine.

Ajung acolo la ora 8:30, conform programarii, cam gol pe acolo, o mai intreb pe tanti de la receptie despre preturi, imi spune pe langa cele de manopera, testare, garnituri si pretul altor componente (astronomice), dar nu prea le bag in seama, stiind ca masina mergea, tragea fara probleme, eu fiind cu gandul ca maxim ar putea fi garniturile sau vreun O ring pe la vreun furtun, conducta, ceva. Cheama cucoana pe seful mecanicilor, vorbesc cu el, ii spun ce s-a intamplat si ii pune pe mecanici sa desfaca pe la motor sa ajunga la pompa.

Bun...si acum incepe partea interesanta: Desfac ei, ajung la pompa, intr-adevar era ceva motorina pe acolo...ei: gata domne, e clar din pompa (fara sa studieze prea mult problema). Ok, demontati-o! Am stat langa ei pana au dat pompa jos (vreo ora jumate). Intrucat trebuia sa plec la serviciu, nu am mai ramas, urmand sa ma sune duduia de la receptie sa imi spuna despre ce e vorba. Plec...primesc telefon peste vreo 2 ore: Am desfacut pompa si am constatat ca scurgerea e de la garnituri, dar si pistonul prezinta uzura foarte mare, calculatorul, citez: “arata cam oboist”, daca le schimbam pe astea trebuie schimbat si senzorul de rotatie ca are niste circuite fine si nu mai poate fi montat cel vechi, ca exista riscul sa se defecteze la scurt timp…in total vreo 4600 lei, dar va reducem din tva ca avem o oferta…4100 lei. Daca nu doriti sa schimbati pistonul, si schimbati doar calculatorul, garnituri, senzor rotatie, va costa vreo 3500 lei, dar exista riscul sa se gripeze pistonul si sa va lase, sau daca vreti sa schimbati piston, senzorul de rotatie, garnituri, fara calculator va costa vreo 3000 lei, dar exista riscul sa va lase calculatorul in orice moment sau o varianta mai de compromis sa schimbam doar garniturile, senzorul de rotatie, sa o testam, vreo 2600 lei. WTF??? E masina de 3000 de euro si am venit cu ea functionand, pentru niste scurgeri de motorina, nu am venit cu ea pe platforma, sau ca sa reconditionez pompa. In fine…aleg varianta de 2600 lei. Dupa ce stau 2 min sa-mi revin din soc, o sun inapoi pe duduie si o intreb cat ma costa sa-mi puna pompa la loc fara sa mai faca nimic la ea. Surprize, surprize: 460 montat/demontat + inca vreo 400 desfacutul pompei si constatarea…deci vreo 860 lei, ca sa plec cu ea asa cum am venit . Imi zic: decat sa dau 900 lei fara sa fac nimic, mai bine dau 2600 si rezolv scurgerea de motorina si faza cu pornirea, ca probabil de acolo se si dezamorsa (lucru confirmat si de mecanici). Ramane asa, ma suna cucoana dupa 2-3 min: stiti, am vorbit cu mecanicul si a zis ca n-are rost sa mai schimbe senzorul de rotatie daca tot nu schimbati pistonul si calculatorul si va schimbam doar garniturile. Bun, zic…si asta cat mai e? Pai 1100 lei. Ok, m-am mai linistit. Bun, ramane asa, masina urmand sa fie gata a doua zi.

Ma suna a doua zi la pranz receptionera, e masina gata, s-au dus mecanicii cu ea in teste, puteti veni. Ma duc pe la ora 17:00, achit 1140 lei (a trebuit schimbat si filtrul de motorina), iau masina, trage normal, merg un km, opresc in peco, bag motorina, plec…cand sa accelerez…masina nu mai tragea…urca foarte greu in ture, accelera foarte lent. Mai merg cu ea, zic ca o fi vreo eroare, nimic. Tocmai bine, ma suna duduia ca daca am plecat departe, ca a batut bonul gresit, in loc de 1140 lei, vreo 1 miliard 100 de mil si ca trebuie sa faca un process verbal. Ii semnalez problema, imi zice sa revin cu masina. Pe drum isi revine masina…are toane, cand trage normal, cand nu trage. Ma intorc cu masina, o baga pe tester…pompa de injectie nu isi mai mentinea avansul. In loc sa stea valoarea la 0, -1,5…statea undeva pe la 5. Le spun ca masina nu avea problema asta inainte si tragea fara probleme, iar ei imi explica faptul ca, ei mi-au spus ca are uzura la piston si din cauza asta a aparut faza cu trasul. Bun, dar de ce pana sa umblati la ea, nu facea? Inainte nu era uzata sau cum? Ba da, dar exista riscul ca o data ce s-a umblat la ea, pistonul ala sa nu mai cada pe aceeasi pozitie si daca s-au schimbat garniturile, acum face presiune mai mare etc…gargara. Bun….eu mi-am asumat si am inteles ca exista riscul ca dupa 1 sapt, o luna, un an sa pice ori calculatorul, ori pistonul sa se blocheze, daca nu le inlocuiesc, dar nu mi-a fost adus in nici un moment la cunostinta ca daca se umbla la pompa si nu se schimba toate componentele, e posibil sa plec cu masina de acolo cu probleme suplimentare. In final a ramas sa revin luni, intrucat toata intamplarea a fost vineri, pentru a-mi face ei o oferta noua, sa-mi schimbe pistonul si senzorul de rotatie, ca de acolo e problema si nu e vina lor, ca ei mi-au zis ca ala are uzura. Asta insemna pe putin inca vreo 20 de mil. Intre timp, dintr-o discutie cu un prieten care a avut si el probleme cu pompa de injectie, mi-a recomandat un service la Buzau, respectiv Autotest Buzau la care am fost si am facut pompa cap-coada, schimbat piston, garnituri, o supapa, pompa de alimentare, etc, cu piese tot BOSCH, mai putin calculatorul + montat/demontat, in total 1500 + vreo 150 lei motorina si masina merge fara probleme acum.

Din discutiile purtate si cu cei de la AutoTest, mi-au spus ca intr-adevar cand se umbla intr-o pompa, este recomandat sa se schimbe toate componentele uzate, altfel existand riscul sa patesc ce am patit eu.

Ceea ce m-a indignat si m-a deranjat foarte mult si m-a facut sa scriu aici toata intamplarea, este faptul ca cei de la BOSCH stiau de la inceput toate astea, ca banuiesc ca nu e prima pompa pe care o desfac, stiau ca e o masina veche si imi puteau spune de la inceput cum stau lucrurile si ca mai mult ca sigur componentele au uzura, asta necesitand sa inlocuiesc toate piesele si o sa ma coste peste 4000 lei. Dar deviza lor este JAPCA, nu au spus acest lucru, fiindca erau constienti ca daca spun de la inceput ca va costa peste 4000 lei, s-ar putea sa ma orientez in alta parte. Ca sa nu mai vorbesc de caterinca de prost gust a mecanicilor respectivi, care, atunci cand le-am spus ca sper sa fie doar garniturile si sa scap cat mai ieftin, au replicat: Eee domne, vine Pastele, vin Floriile…ranjind in coltul gurii. Deci asta e o practica a acestui service…stiind de la inceput care e cursul lucrurilor.

Deci practic…m-am dus la BOSCH, avand o incredere mai mare decat la un service no name, ca doar e reprezentanta, chiar daca stiam ca o sa coste ceva mai mult (insa nu ma asteptam la sumele astea astronomice in conditiile in care pompa functiona), pentru a rzolva problema cu scurgerea de motorina si pornirea, cu masina pe roti, tragand fara probleme si am plecat de acolo cu o noua problema si fara 1100 lei. Ori nu sunt profesionisti, ori au facut-o intentionat pentru a ma determina sa revin tot la ei sa schimb si restul pieselor, adica sa ii mai fac cu niste zeci de milioane. Principiul pe care merg ei, este acela de a-ti crea impresia ca problema nu este grava si chiar daca nu este grava, sa apuce sa te prinda cu masina desfacuta…ca dupaia si daca dai inapoi tot te fac de vreo 800 lei chiar daca nu iti fac nici o reparatie.

Ei teoretic, sunt acoperiti in fata legii, intrucat au specificat ca au gasit uzura la piston, calculator, etc si ca imi recomanda sa le schimb, dar eu nu am dorit acest lucru si am solicitat doar inlocuirea garniturilor. Ca sa nu mai zic si despre asta, ca cei de la Buzau mi-au spus ca au fost inlocuite doar o parte dintre garnituri.

In fine…am scris totul aici, sperand sa nu si-o mai ia si altii de la acesti JEPCARI care se ascund in spatele renumelui firmei BOSCH, respective www.exressdiesel.ro cu punctul de lucru in Bucuresti, Sos. Alexandriei nr.199F.

Cu aceasta ocazie le multumesc celor de la Auto Test Buzau, care au dat dovada de professionalism, s-au miscat si repede (am ajuns dimineata la 09:00 si la 16:00 masina era gata de plecare) si au lucrat cu simt de raspundere.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

De retinut: cat costa?

Aceasta e intrebarea care trebuie adresata la orice pas, pentru a nu avea surprize de genul.

 

Mi-au spus cat costa, nu aici e problema. Problema e ca am acceptat costul manoperei, adica 460 lei + garnituri 200 lei adica vreo 660 lei la care au mai adaugat ei constatare si verificare inca vreo 500 lei. Dar de la suma asta si in conditiile in care eu m-am dus pentru niste scurgeri de motorina, cu masina pe roti, functionand fara alte probleme, am ajuns sa-mi spuna ca defapt e praf toata pompa si ma costa 46 de milioane sa o fac si problema cea mai mare e ca dupa ce au schimbat garniturile si au pus pompa la loc, masina avea toane cand tragea si cand nu tragea, ceea ce inainte nu am avut problema asta. Nu ziceam nimic daca dadeam 11 milioane, scapam de scurgerile de motorina si masina mergea ca inainte, dar am plecat de la ei cu o alta problema, asta e mai grav.

Link to comment
Share on other sites

problema cea mai mare e ca dupa ce au schimbat garniturile si au pus pompa la loc, masina avea toane cand tragea si cand nu tragea, ceea ce inainte nu am avut problema asta. Nu ziceam nimic daca dadeam 11 milioane, scapam de scurgerile de motorina si masina mergea ca inainte, dar am plecat de la ei cu o alta problema, asta e mai grav.

 

 

nu vad rostul postului de deasupra mea atat timp cat singur ai spus in postul initial:

Din discutiile purtate si cu cei de la AutoTest, mi-au spus ca intr-adevar cand se umbla intr-o pompa, este recomandat sa se schimbe toate componentele uzate, altfel existand riscul sa patesc ce am patit eu.

 

in afara de faptul ca trebuiau sa iti comunice din prima secunda cand ai ajuns la ei lucrul de mai sus, ca odata demontata e bine sa reconditionezi cam toate piesele din ea altfel existand un risc sa intampini probleme pe care nu le-ai avut pana atunci, nu stiu ce le poti reprosa.

probabil ca nu au stiut de la inceput ce uzura ai la restul pieselor, probabil ca nu la absolut toate pompele se intampla sa faca urat dupa ce umblii la ele si doar nu era sa piarda 10 milioane...

pe de alta parte din postul tau initial mie imi lasa impresia ca mai pe ocolite ti-au spus ca este bine sa reconditionezi complet.

 

pana la urma morala este ca la fel ca la 90% din servisurile din tara asta, daca nu ai cunostinte temeinice oamenii sunt pusi pe arsura. sau poate e prea mult arsura dar ciupeala sigur :))

 

pe de alta parte daca pe devizul de reparatie nu ti-a scris ceva ca in urma reparatiei solicitate de tine exista risc sa apara probleme sau ceva de genul, sau eventual sa iti dea ei o hartie sa semnezi ca ai luat la cunostinta ca ar putea aparea ceva probleme puteai sa incerci sa faci mare scandal.

masina nu facea asa cand am adus-o, sunteti reprezentanta bosch trebuia sa nu va bagati sa faceti lucrarea!

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Daca pompa era montata aiurea cred ca ii semnalau acest lucru cei de la Buzau.

Si la nivelul lor, nu cred ca isi permiteau sa monteze o pompa aiurea

 

Ei sunt axati mai mult pe partea de autocamioane, autoutilitare etc.

 

Intradevar au preturi cam piperate, dar si echipamente pe masura. Numai un banc de probe costa aproximativ 300.000 euro

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Omul ne-a relatat o problema pe care el a constatat-o pe propria piele (adica buzunar)! Ne-a relatat-o ca pe un fel de feedback la adresa celor de la reprezentanta BOSCH ( expressdiesel.ro) - "in speranta ca nu vor mai fi pe viitor si altii in situatia mea, adica sa le umfle conturile unor jepcari si sa plece si cu masina cu probleme noi de la ei."

 

Sigur ca a spus-o asa cum a perceput-o si a inteles-o el, poate subiectiv, insa nu a facut economie de cuvinte si a scris mult despre toate aspectele pe care le-a trait el. In acest fel fiecare dintre noi poate sa isi faca propria parere si sa traga propria concluzie. Deoarece a pierdut ceva timp cu povestea asta, eu zic ca nu trebuie sa sarim cu gura pe el si sa-l criticam, mai ales in momentul asta, ci trebuie sa-i multumim ptr. informatii, chiar daca in textul sau se vad clar indignarea si frustrarea ptr. ce a patit. Dar ne-a relatat-o, nu a lasat si pe altii sa "experimenteze"!

 

@Bogdan_dbm

Imi pare rau ptr. patania ta, imi dau seama ca te simti tras in piept (mie unul nu mi se pare chiar corect cum au procedat cu tine) si vreau sa-ti multumesc ptr. ca, desi probabil nu de asta aveai chef acum, ti-ai facut timp sa ne povestesti si noua. Bafta pe viitor si ai grija cand mai mergi undeva, ia referinte inainte de la mai multi. Chiar aici pe forum sunt o gramada de oameni care pot sa te ajute.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu vad rostul postului de deasupra mea atat timp cat singur ai spus in postul initial:

 

 

in afara de faptul ca trebuiau sa iti comunice din prima secunda cand ai ajuns la ei lucrul de mai sus, ca odata demontata e bine sa reconditionezi cam toate piesele din ea altfel existand un risc sa intampini probleme pe care nu le-ai avut pana atunci, nu stiu ce le poti reprosa.

probabil ca nu au stiut de la inceput ce uzura ai la restul pieselor, probabil ca nu la absolut toate pompele se intampla sa faca urat dupa ce umblii la ele si doar nu era sa piarda 10 milioane...

pe de alta parte din postul tau initial mie imi lasa impresia ca mai pe ocolite ti-au spus ca este bine sa reconditionezi complet.

 

pana la urma morala este ca la fel ca la 90% din servisurile din tara asta, daca nu ai cunostinte temeinice oamenii sunt pusi pe arsura. sau poate e prea mult arsura dar ciupeala sigur :))

 

pe de alta parte daca pe devizul de reparatie nu ti-a scris ceva ca in urma reparatiei solicitate de tine exista risc sa apara probleme sau ceva de genul, sau eventual sa iti dea ei o hartie sa semnezi ca ai luat la cunostinta ca ar putea aparea ceva probleme puteai sa incerci sa faci mare scandal.

masina nu facea asa cand am adus-o, sunteti reprezentanta bosch trebuia sa nu va bagati sa faceti lucrarea!

 

mi-au spus ca exista riscul ca dupa o perioada de timp sa raman cu ea pe drum din cauza pistonului sau a calculatorului, insa nu mi s-a spus in nici un moment ca exista riscul ca atunci cand umbla ei la ea, daca nu schimb tot, sa imi faca figuri dupa ce o pun pe masina. Ei stiau foarte bine ca mai mult ca sigur are uzura pompa, ca nu e prima pe care o desfac si ca trebuie schimbat tot, insa nu mi-au adus la cunostinta asta pentru ca nu mai apelam la ei daca imi ziceau ca e vorba de 4600 lei.

Link to comment
Share on other sites

Omul ne-a relatat o problema pe care el a constatat-o pe propria piele (adica buzunar)! Ne-a relatat-o ca pe un fel de feedback la adresa celor de la reprezentanta BOSCH ( expressdiesel.ro) - "in speranta ca nu vor mai fi pe viitor si altii in situatia mea, adica sa le umfle conturile unor jepcari si sa plece si cu masina cu probleme noi de la ei."

 

Sigur ca a spus-o asa cum a perceput-o si a inteles-o el, poate subiectiv, insa nu a facut economie de cuvinte si a scris mult despre toate aspectele pe care le-a trait el. In acest fel fiecare dintre noi poate sa isi faca propria parere si sa traga propria concluzie. Deoarece a pierdut ceva timp cu povestea asta, eu zic ca nu trebuie sa sarim cu gura pe el si sa-l criticam, mai ales in momentul asta, ci trebuie sa-i multumim ptr. informatii, chiar daca in textul sau se vad clar indignarea si frustrarea ptr. ce a patit. Dar ne-a relatat-o, nu a lasat si pe altii sa "experimenteze"!

 

@Bogdan_dbm

Imi pare rau ptr. patania ta, imi dau seama ca te simti tras in piept (mie unul nu mi se pare chiar corect cum au procedat cu tine) si vreau sa-ti multumesc ptr. ca, desi probabil nu de asta aveai chef acum, ti-ai facut timp sa ne povestesti si noua. Bafta pe viitor si ai grija cand mai mergi undeva, ia referinte inainte de la mai multi. Chiar aici pe forum sunt o gramada de oameni care pot sa te ajute.

 

Multumesc! E adevarat ca eram in criza de timp si m-am grabit, nu am studiat bine inainte problema. Insa asa cum ai spus si tu: daca eu mi-am luat-o, macar sa nu si-o mai ia si altii sau sa stie cam cum se pune problema acolo. Eu m-am dus acolo cu masina pe roti, in stare de functionare normala (cu exceptia acelor scurgeri de motorina care erau de la garnituri, cum au spus chiar ei) si am plecat cu ea cu problema cu trasul care a aparut exact dupa interventia lor.

Link to comment
Share on other sites

Ti-au spus toate variantele posibile si imposibile dar tu ai ales sa faci ieftineala.(sau ce ai crezut tu in calitate de sofer nicidecum mecanic)

Asuma-ti vina si cu asta basta.

 

Mi-au spus ca piesele alea au uzura si daca nu le schimb exista riscul ca dupa o perioada de timp sa raman cu ea pe drum, ori din cauza pistonului, ori din cauza calculatorului. Insa nu mi s-a spus in nici un moment ca exista riscul ca atunci cand ies cu masina pe poarta service-ului, sa nu mai functioneze nici macar ca inainte. De asemenea nu mi-au spus, asa cum au spus cei de la Buzau, ca odata ce umbla la pompa e indicat sa fie schimbate toate componentele. Si sa nu-mi spui ca ei nu stiau cam ce vor gasi in interiorul unei pompe de injectie de pe o masina din 98.

Imi asumam vina daca imi pica pompa dupa 1 sapt, o luna, un an pentru ca se bloca pistonul sau se ardea calculatorul, dar nu pot sa-mi asum vina pentru politica lor de japca si de a ascunde anumite aspecte pe care le stiau si trebuia sa mi le aduca la cunostinta dinainte. Nu pot sa ma consider eu vinovat pentru faptul ca m-am dus cu masina la ei cu o incredere mai mare decat la un service de cartier si am plecat cu masina avand probleme pe care nu le avea inainte sa umble ei la ea.

Link to comment
Share on other sites

Au montat pompa gresit pe semne si asa se manifesta, cu pierderi de putere, e bine de stiut, vad ca au dublat preturile fata de acum 1 an si ceva cand am intrebat si eu

deci la buzau sunt mai ok

E foarte putin probabil sa fie asa cum spui.

In primul rand, la Bosch au banc special pentru pompa respectiva, deci 100% o pun corect la punct.

Iar daca nu o montau ca lumea, masina ar fi mers prost din start. Nu mergea bine pana la un moment dat. Daca nu pui corect la punct motorul respectiv, lipsa de putere se simte foarte tare, mai ales ca oricum nu este o motorizare foarte performanta. Si aparea imediat eroare pe tester de avans.

 

Cei de la Bosch au intr-adevar niste preturi mari, insa dintr-un anumit punct de vedere e normal sa fie asa pentru ca e vorba de o reprezentanta.

Iar valoarea masinii de 3000 euro n-are din nou relevanta.

 

Ceea ce este intr-adevar gresit este ca s-au apucat sa-i schimbe cateva piese ca sa iasa mai ieftin, adica au acceptat sa-i faca o carpeala. Clientul trebuia sa fie informat din start asupra costurilor totale incat sa nu fie luat prin surpriza.

In mod normal, service-ul trebuia sa dea un deviz de reparatie. Daca clientul nu era de acord cu pretul, masina trebuia predata asa cum era, se achita constatarea si gata.

Ideea asta de a face reparatie pe gustul clientului de parca e vorba de o shaorma personalizata dupa gustul omului e o ineptie.

Edited by Service Premium
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

E foarte putin probabil sa fie asa cum spui.

In primul rand, la Bosch au banc special pentru pompa respectiva, deci 100% o pun corect la punct.

Iar daca nu o montau ca lumea, masina ar fi mers prost din start. Nu mergea bine pana la un moment dat. Daca nu pui corect la punct motorul respectiv, lipsa de putere se simte foarte tare, mai ales ca oricum nu este o motorizare foarte performanta. Si aparea imediat eroare pe tester de avans.

 

Atunci te intreb si eu: Daca au testat-o cum de nu au observat ca pompa nu mai e in parametri? Si da, masina a mers prost din start dupa ce au umblat la ea. Faptul ca a aparut problema la nici un km parcurs cu ea e din cauza ca problema aparea dupa ce rulai putin cu ea si mai ales cand mergeai constant la o turatie joasa, iar cand vroiai sa accelerezi te trezeai ca nu mai trage, dupa care avea momente cand revenea la normal si dupa aceea iar nu mai tragea. De ce cand m-am intors cu ea, au observat foarte lejer pe tester ca e problema cu avansul?

Link to comment
Share on other sites

E foarte putin probabil sa fie asa cum spui.

In primul rand, la Bosch au banc special pentru pompa respectiva, deci 100% o pun corect la punct.

Iar daca nu o montau ca lumea, masina ar fi mers prost din start. Nu mergea bine pana la un moment dat. Daca nu pui corect la punct motorul respectiv, lipsa de putere se simte foarte tare, mai ales ca oricum nu este o motorizare foarte performanta. Si aparea imediat eroare pe tester de avans.

 

Cei de la Bosch au intr-adevar niste preturi mari, insa dintr-un anumit punct de vedere e normal sa fie asa pentru ca e vorba de o reprezentanta.

Iar valoarea masinii de 3000 euro n-are din nou relevanta.

 

Ceea ce este intr-adevar gresit este ca s-au apucat sa-i schimbe cateva piese ca sa iasa mai ieftin, adica au acceptat sa-i faca o carpeala. Clientul trebuia sa fie informat din start asupra costurilor totale incat sa nu fie luat prin surpriza.

In mod normal, service-ul trebuia sa dea un deviz de reparatie. Daca clientul nu era de acord cu pretul, masina trebuia predata asa cum era, se achita constatarea si gata.

Ideea asta de a face reparatie pe gustul clientului de parca e vorba de o shaorma personalizata dupa gustul omului e o ineptie.

 

 

Pentru ca stiu exact cum se manifesta o pompa vp44, am un 320d m47, cand are pierderi de putere la cald nu este stricata pompa ci este montata aiurea pe semne, in momentul cand deviatia de avans este mai mare de 3grade intra in avarie, exista si test special in dis, o multime de colegi m-au intrebat de ce are masina pierderi de putere sporadice si toti umblasera la pompa de injectie si aveau eroare de avans +/-3grd

atata timp cat avansul corespunde nu da eroare, de ex la rece pompa tb sa aiba 7grd si pe masura ce se incalzeste scade ajungand la -1.7grd, daca avansul static este pus aiurea sa zicem 4 grade prea devreme fata de STAS (sau valoarea inscriptionata pe ea) pistonasul de avans nu mai poate reduce la -1.7grd ci la +2.3grd, orice deviatie de avans mai mare de 3 grade este inregistrata si pompa intra in avarie

 

Defectele de acest gen apar de la uzura lantului de distributie sau unei montari incorecte si este diferita de eroarea de calculator sau senzori din pompa

 

O pompa reconditionata complet cu garantie costa 650e in germania, si un calculator de reconditionat 250e, amandoua cu piesa veche la schimb

 

In romania datorita fenomenului numit japca totul costa cu 200%-500% mai mult, obedienta si lipsa de respect pentru concetatean si societate in general duce la derapaje de genul

 

Testul pe banc iti monitorizeaza parametrii, vol de motorina injectata,etc

Pentru tine fapt nestiut avansul la pompa se citeste de pe eticheta si se blocheaza cand comparatorul indica 0.87 sau cat arata pansonat pe pompa, nu pe banc

 

De fapt intregul proces este mentionat in tis

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred in ceea ce spui tu pentru ca am dus mai multe pompe VP44, care au fost demontate aiurea la dezmembrari, chiar la Bosch Car Service (nu la cei din topic) si mi-au pus intotdeauna pompele la punct ca lumea.

 

In mod normal la o pompa de genul asta nu trebuie sa-i reglezi avansul ca mecanic.

Cei de la Bosch o baga pe banc si o pun la punct.

 

Eu am motorul la punct si cand montez pompa, totul este corect.

D-aia procedura corecta de demontare pentru pompa respectiva este sa o blochezi cand motorul este blocat la punct si sa o depresezi apoi si s-o demontezi.

La dezmembrari pompa se scoate in general direct si nu se blocheaza. Asa ca degeaba pui motorul la punct pentru ca pompa nu va fi la punct din moment ce a fost demontata aiurea.

 

Am rezolvat deja 5-6 masini cu problema asta, nu sunt picat din luna.

Mi-a venit si o masina de care se apucase un dobitoc care si-a dat seama ca habar nu are abia dupa ce demontase si chiulasa si pompa si i-am facut-o fix la fel.

De fiecare data fac la fel. O duc la Bosch, o pun la punct si apoi fac montajul.

 

Nu e suficient sa ai doar un ceas comparator. Ai nevoie si de un adaptor care sa se potriveasca pe pompa ca sa pui avansul ca lumea. Adaptorul ala nu se mai gaseste nici la BMW si nu il are cam nimeni in afara de cei de la Bosch. Am vrut sa-l inchiriez de la BMW, d-aia stiu.

Ma rog, cum am zis, eu le pun la punct cu pompa demontata.

 

Sunt multi specialisti d-astia de buzunar care se dau mari experti pe net si care monteaza pompe d-astea si cand bagi testerul ai eroare de avans, iar clientul se plange ca nu-i trage masina. Problema e veche si arhicunoscuta.

 

E posibil ca cel care a facut montajul la Bosch sa nu fi pus motorul la punct. Cine stie cine o fi lucrat la masina in ziua aia.

Daca nu pui motorul la punct, degeaba e pompa la punct. Si viceversa.

 

Am montat n pompe d-astea, sper ca nu te contrazici cu mine acum caci n-am chef si nici timp de tampenii. Las-o asa.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.