Jump to content

Achizitie motor N47D20C pentru X1 , 105 KW


amgcopilul

Recommended Posts

Salutare! Sunt posesorul unui X1 SDrive. Din pacate acum 2 saptamani in timp ce rulam pe A3 mi s-a blocat motorul instant. Ramas fara frane, fara servodirectie, noroc ca nu era trafic intens si am reusit sa o scot pe banda de urgenta. Pe scurt, masina a fost transpostatata pe platforma la service la Proleasing (niste jepcari) si s-a constatat ruperea unei biele. Da o biela, nicidecum sa fie ceva probleme cu distributia sau altceva. O estimare ordinara a lor pentru schimnbarea motorului este undeva in jur de 36.000 lei aproximativ 8200 euro.

Masina a fost achizitionata din Germania la 114.000 km si incidentul nefericit s-a intamplat la 134.000 km. Undeva in jurul valorii de 100000 km, in afara garantiei, s-a intervenit la motor la un service BMW din Germania. S-a schimbat ceva, fie motorul intreg cu unul remanufacturat fie doar blocul motor. Nu pot afla ce anume s-a schimbat chiar daca am purtat o corespondenta accentuata cu BMW Romania cat si cu BMW Germania. In sistem se vede operatiunea change engine dar nu se pot vedea amanunte decat la dealer-ul care a efectuat lucrarea ( i-am scris, dar el insista sa merg acolo cu cheia si sa fac o solicitare pentru a descoperi exact ce s-a schimbat). Cauza ruperii bielei este data de ruoerea unui surub de la biela. Se pare ca acesta a cedat primul si apoi s-a rupt biela. Totul instant, in mai putin de 2-3 secunde, fara niciun zgomot prealabil.

 

Am doua variante de reparatie:

1. schimbat arbore, bloc, cuzineti, biela si piston si pastrata _chiulasa_ mea si cele 3 pistoane....varianta care nu o prea agreez

2. schimbat motorul cu totul...varianta care pare cea mai buna

 

Am tot vazut cateva motoare, insa nu erau ce trebuie. Sunt doua feluri de N47D20C (sau poate mai multe). Imi trebuie unul compatibil cu X1. Am observat ca cel compatibil are bateria de filtru mai mare si o alta configuratie la admisie.

 

Orice propunere este binevenita si astept propuneri, sfaturi si pareri. Sunt dezamagit maxim de BMW, de motorul asta, de firma si mai ales de oamenii de la BMW Romania. Am dicutat cu BMW si ei nu-si asuma nicio responsabilitate afirmand ca masina este iesita din garantie (fabricata in august 2011)...ca si cum jegul asta de motor N47 n-ar fi produs de ei.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

La RAR ti-au putut citi seria motorului, e trecuta seria motorului pe carte?

Daca nu s-a putut poti pune ce vrea "muschiul" tau ca la pisicute :). Am mai vauzut eu 316i cu motor de 3000 benzina :)

Edited by pss
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La RAR ti-au putut citi seria motorului, e trecuta seria motorului pe carte?

Daca nu s-a putut poti pune ce vrea "muschiul" tau ca la pisicute :). Am mai vauzut eu 316i cu motor de 3000 benzina :)

 

Nu am nicio prb cu RAR-ul. Pe carte, la rubrica motor este trecut "fara serie". Ma intereseaza sa fie acelasi motor ptr a evita complicatiile de montaj (un alt motor nu se potriveste cu accesoriile masinii) sau altceva.

Edited by amgcopilul
Link to comment
Share on other sites

1428262577[/url]' post='2248920']

Nu am nicio prb cu RAR-ul. Pe carte, la rubrica motor este trecut "fara serie". Ma intereseaza sa fie acelasi motor ptr a evita complicatiile de montaj (un alt motor nu se potriveste cu accesoriile masinii) sau altceva.

 

Evident ca iei acelasi motor, N47, dar daca tot il iei, de ce sa nu il iei pe cel de 184 cp? Din cate stiu nu este vreo diferenta din punct de vedere "fizic". Poate ma insel. Asteptam raspuns de la alti forumisti de pe aici.

Link to comment
Share on other sites

Evident ca iei acelasi motor, N47, dar daca tot il iei, de ce sa nu il iei pe cel de 184 cp? Din cate stiu nu este vreo diferenta din punct de vedere "fizic". Poate ma insel. Asteptam raspuns de la alti forumisti de pe aici.

 

Tocmai asta-i ideea, la N47D20C sunt cel putin doua variante ( lasand deoparte capacitatea lui care este data de altceva). Una dintre ele nu este compatibila in a fi montata pe X1, deoarece are cateva diferente ( bateria de filtru difera, la admisie are o alta configuratie, etc).

Edited by amgcopilul
Link to comment
Share on other sites

1428263153[/url]' post='2248929']

Tocmai asta-i ideea, la N47D20C sunt cel putin doua variante ( lasand deoparte capacitatea lui care este data de altceva). Una dintre ele nu este compatibila in a fi montata pe X1, deoarece are cateva diferente ( bateria de filtru difera, la admisie are o alta configuratie, etc).

 

Eu am tot N47D20C si e berlina. Sunt cam sigur ca ai acelasi motor ca al meu, si configuratia de care zici tu nu cred ca e ceva atat de drastic incat sa fie un impediment. Eu cred ca iti vei putea pune motorul de 184 cp fara probleme cu unele ajustari din soft,

Edited by pss
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

N-am de unde sa stiu. E posibil sa fie compatibile, dar la fel e posibil sa fie nevoie sa schimbi mai multe piese ca sa le poti monta.

 

In orice caz, ar trebui evaluate daunele din motor de un service care repara motoare. La BMW o astfel de reparatie costa foarte mult, iar rectificari nu se fac. Ei schimba uneori si piese care n-ar trebui neaparat schimbate doar pentru ca ei nu se ocupa de reconditionarea lor. E cea mai buna varianta pentru ei pentru ca astfel n-au nevoie sa plateasca specialisti in astfel de lucruri.

Am schimbat distributii pe N47 si am facut diverse alte lucrari, dar n-am schimbat nici un motor.

Am reparat si N47 cu distributia rupta. Cu biela rupta n-am vazut pana acum pe motorul asta, insa in orice caz trebuie verificat.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Motorul a fost desfacut, s-au estimat daunele?

 

Un motor se poate si repara. Evident depinde de daune. Uneori se poate repara fara nici un fel de problema. Totul tine de costuri si de piesele afectate.

Da, acum este bucati.

Ar trebui schimbat arborele, inlocuiti cuzinetii, o biela, un piston, pompa de ulei si se pare ca si blocul motor.

Exista varianta aceasta de reparatie care din punctul meu de vedere prezinta riscuri in a nu realiza la finalul operatiunilor un motor foarte bun sau varianta de inlocuire cu un motor SH (si aici sunt riscuri date de vechimea motorului, nr km , stare distributie). Ambele sunt aproximativ egale ca si costuri, depinde de pretul de achizitie al pieselor din prima varianta.

Link to comment
Share on other sites

In mod normal se poate face, dar e mai bine sa iei un motor sh in situatia asta. Asta pentru ca piesele noi costa foarte mult.

 

Insa ar trebui sa iei un motor sh pe care inainte sa-l desfaci si sa-i schimbi macar distributia astfel incat sa fii sigur ca nu vei avea probleme pe viitor.

Sa-l iei si sa-l montezi asa cum e pe masina e loterie prea mare, mai ales ca e N47.

 

Sau daca gasesti un motor fara chiulasa, asta ar fi situatia ideala.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

In mod normal se poate face, dar e mai bine sa iei un motor sh in situatia asta. Asta pentru ca piesele noi costa foarte mult.

 

Insa ar trebui sa iei un motor sh pe care inainte sa-l desfaci si sa-i schimbi macar distributia astfel incat sa fii sigur ca nu vei avea probleme pe viitor.

Sa-l iei si sa-l montezi asa cum e pe masina e loterie prea mare, mai ales ca e N47.

 

Sau daca gasesti un motor fara chiulasa, asta ar fi situatia ideala.

 

Scuze pentru raspunsul intarziat!

 

Dupa 2 variante de achizitie motor SH:

1. - unul nu era exact modelul solicitat, diferentele erau la bateria filtrului de ulei,

2. - altul era ce trebuie, insa la montaj dupa ce s-a desfacut baia de ulei acesta prezenta crapaturi pe blocul motor

 

Ambele returnate si primit banii inapoi de la vanzatori.

 

In fine, al 3-lea motor s-a dovedit ce trebuie...achizitionat prin internet de la cineva din Timisoara, foarte ok ca servicii si promptitudine...motorul, spunea omul, provine de pe un Seria 1, dezmembrat la app 65.000 km/lovit in spate si dauna totala.....l-am montat fara sa-i schimb distributia si am facut pana acum app 35.000 km cu el fara nicio prb ( doar schimb ulei si filtre la 15.000Km).

 

Acum insa am un mic zgomot la o turatie mare >3500...ceva ca o caraiala...o prima constatare "audio" este ca provine de la turbina. Sa vedem acum ce si cum, am o programare saptamana asta la un service specializat.

Edited by amgcopilul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.