Jump to content

Consum ulei exagerat 750i F01


Recommended Posts

Va salut!

 

Am o problema cu, consumul de ulei, una destul de mare in sensul ca-mi cere ulei la fiecare ~300km.

Da, 300 nu 3000.

Este vorba despre un 750i F01, motor N63, 4.4 twinturbo, an 2008, 80.000km reali, mare parte facuti in oras.

Simptoma este fum alb-albastrui, dar numai dupa 2-3 minute de stat in relanti cu motorul cald, fum care dispare dupa 2 secunde de la accelerare.

Pornirea la rece, dimineata, este normala, nu scoate nici un fel de fum, la fel si in mers, nu scoate fum.

 

 

Pana acum am schimbat depuratoarele de ulei/supapele de ventilatie gaze carter.

Problema persista.

 

Alta posibila cauza am inteles ca pot fi semeringurile de la supape.

Am fost sfatuit in sensul asta sa folosesc ulei Castrol TWS 10w60, folosit in modelele M-Power, fiind mai vascos, nu mai trece asa usor in camera de ardere.

Considerentul dupa care am fost sfatuit in sensul asta, pt ca uleiul asta nu este dat in cartea masinii, este probabil faptul ca in modelele M sunt aceleasi motoare 4.4 twinturbo, nu stiu, presupun.

 

In momentul asta sunt in cautare de informatii.

Orice fel de sfat sau parere este binevenita.

Va multumesc.

Numai bine.

Link to comment
Share on other sites

Vezi sa nu-l pierzi pe la vreo garnitura. Consumul de ulei e prea mare pentru un astfel de motor, nu cu prea multi km banuiesc.

 

Edit: Am vazut ulterior ca are decat 80.000 de km.

Edited by LEOZRX
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

e probabil aceeasi problema ca si la E65/66, si anume valve stem seals sau simeringurile supapelor, daca ai prima generatie de motoare 4.4i BiTurbo cam asta e problema si dupa descrierea ta cam asa suna.

 

E cumva adusa din US masina? cele mai multe acolo au fost din cauza emisiilor de noxe motoarele merg mai "incinse" pentru a se incadra in norme si a duce la un consum ceva mai scazut. In EU nu au fost atat de numeroase problemele semnalate pe tema aceasta. Eu la E66 cu N62TU nu am avut problema asta, in schimb pe forumurile din US sunt o groaza care au semnalat-o, inclusiv la masini cu 30-40k mile la bord.

 

Vezi in meniul ascuns la ce T iti sta apa, probabil iti sta constant la 105-106C.

 

As inlocui si valvele PCV, sunt ieftine si usor de inlocuit, la cat de mult iti consuma s-ar putea sa fie si alea duse.

Edited by mik15
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri.

 

@ mik15

 

Masina este adusa din Germania.

Daca apa este la 105-106C ce inseamna?

Valvele PCV au fost inlocuite, ambele.

A mai ramas varianta cu garniturile de la supape si as prefera sa fac asta in ultima instanta.

Despre uleiul TWS 10w60 la 4.4 twinturbo ce parere ai?

Link to comment
Share on other sites

uleiul respectiv este pentru motoarele M aspirate de generatie veche , parerea mea este ca ai facut destul de mult rau folosind uleiul respectiv intr-un motor biturbo , pentru motorul tau normele agreate de BMW sunt 0W30 0W40 5W30 5W40

 

probabil ca mecanicul a "recomandat" uleiul respectiv pentru ca stia ca ai probleme cu consumul de ulei si s-a gandit ca asa scapa usor si iti consuma mai putin ulei

 

eu personal in N63 avand in vedere ca fac schimburile de ulei din 7000 in 7000 de km as merge pe Motul 300V Power 5W40

 

https://www.motul.com/ro/en/products/oils-lubricants/300v-power-5w40?f[application]=140&f[range]=25

Edited by Acero99
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri.

Deci semeringurile trebuie schimbate.

Lasand la o parte problema asta, as fi curios sa aud mai multe pareri despre uleiul Castrol TWS 10w60 in N63 4.4 twinturbo.

Persoane avizate sustin ca uleiul asta ar fi bun.

Link to comment
Share on other sites

nu as folosi 10w60 in motorul tau, acesta e un ulei conceput sa dea randament maxim in conditii de turatie ridicata cand T ajunge sus, de asta si are indicele 60, pentru ca are o stabilitate termala buna in conditii de exploatare a motorului in regim sportiv, si cand zic sportiv nu ma refer la 2-3 depasiri in viteza :)

 

In concluzie, un asemenea ulei e chiar contra-indicat unui motor care e exploatat in regim normal cu cateva "scapari" de condus sportiv.

 

As merge pe 0w40 sau 5w40.

Edited by mik15
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Si eu am cam aceasi problema cu uleiul la n52 ,dar ce-i drept nu-mi cere la 300 km, dar imi cere in mai putin de 1.000 km.

Partea proasta este ca s-a schimbat la ea valva pcv (separatorul de ulei) si simeringurile de la supape.

 

Din ce am inteles ,blocul este conceput dintr-un aluminiu care la temperaturi mari se ovalizeaza ,totodata am

Inteles ca segmetii sunt cam dusi. E greu de gasit problema direct.

 

Ca prim-sfat eu zic sa schimbi uleiul. (Ceea ce o sa fac si eu in cazul meu)

Link to comment
Share on other sites

Si eu am cam aceasi problema cu uleiul la n52 ,dar ce-i drept nu-mi cere la 300 km, dar imi cere in mai putin de 1.000 km.

Partea proasta este ca s-a schimbat la ea valva pcv (separatorul de ulei) si simeringurile de la supape.

 

Din ce am inteles ,blocul este conceput dintr-un aluminiu care la temperaturi mari se ovalizeaza ,totodata am

Inteles ca segmetii sunt cam dusi. E greu de gasit problema direct.

 

Ca prim-sfat eu zic sa schimbi uleiul. (Ceea ce o sa fac si eu in cazul meu)

pfff pare rau sa aud asta, abia scapasei de problema asta la n42.... :(

Link to comment
Share on other sites

Si eu am cam aceasi problema cu uleiul la n52 ,dar ce-i drept nu-mi cere la 300 km, dar imi cere in mai putin de 1.000 km.

Partea proasta este ca s-a schimbat la ea valva pcv (separatorul de ulei) si simeringurile de la supape.

 

Din ce am inteles ,blocul este conceput dintr-un aluminiu care la temperaturi mari se ovalizeaza ,totodata am

Inteles ca segmetii sunt cam dusi. E greu de gasit problema direct.

 

Ca prim-sfat eu zic sa schimbi uleiul. (Ceea ce o sa fac si eu in cazul meu)

 

 

Daca blocul de aluminiu s-ar fi ovalizat cred ca invelisul ceramic al cilindilor ar fi crapat....

Problema consumului excesiv de ulei poate fi cauzata de segmentii care se blocheaza pe piston si nu mai etanseaza bine pe cilindru, acest lucru se intampla din cauza hidrocarburilor depuse pe piston/cilindru, cauza aceasta poate fi determinata f simplu printr-un test de compresie.

Link to comment
Share on other sites

La mine a fost diferenta majoră cand am trecut de la 5w40 la 0w40. Recomand 0w40 de la mobil.

 

Am pus eu in M54 0W40 de la Mobil si e o mizerie (motor zgomotos si consum de ulei) sau poate am avut norocul sa cumpar contrafacut.

Edited by LEOZRX
Link to comment
Share on other sites

Mai ai masina? Motorul de il ai pe masina este un motor cu foarte multe probleme, nu doar pe seria 7, dar si pe X6, seria 5 si altele care il au. Eu te sfatuiesc sa o dai pentru ca acest motor a fost proiectat foarte prost si am vazut foarte multe cazuri in care cad motoarele intr-o veselie. Edited by Dobrescu Alex
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Problema a fost rezolvata.

Am schimbat semeringuri supape si segmenti.

Semeringurile de la supape erau coapte efectiv, segmentii erau ok, dar i-am schimbat oricum daca tot am desfacut motorul.

Cauza problemei a fost un radiator ascuns intre carenajul de la roata dreapta si bara de protectie, plin cu pamant.

Pana acum nimeni nu a stiut ca acolo este radiatorul de ulei si ca fiind atat de aproape de roata este indicat a fi curatat periodic..

post-72563-0-17484700-1437160623_thumb.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Sa pui tocmai acolo un radiator de ulei mi se pare o treaba facuta pe genunchi...sau poate dupa cum spunea un coleg legat de motoarele cazute in state ,domnii ingineri doar acolo au gasit loc pentru radiator.El se umple de pamant,nu mai receste bine uleiul,acesta se cocseaza pe segmenti deoarece se degradeaza mai repede,se busesc si semeringurile....voila!

Orice motor care consuma ulei.......se DESFACE .punct.

  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Temperatura uleiului statea intre 105 si 110 constant, niciodata nu a trecut de 110-112.

La fel sta si acum.

Problema este ca nu am indicator de temperatura apa/antigel, in meniul ascuns nu l-am gasit, asa cum spunea un coleg pe pagina anterioara.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.