Jump to content

Martor antigel aprins


gheb22

Recommended Posts

Salut am o problema cu un BMW e46 320d din anul 1999 va rog daca puteti sa ma ajutati.mergeam cu masina facusem vreo 10 km prin oras si dintro data mi s-a aprins martorul de bord care necesita verificarea antigelului.(precizez ca temperatura motorului era normala ca intotdeauna la 90 si s-a ridicat intr-un timp normal) am opit masina si am lasat-o vreo cateva ore pt a se raci antigelul sa pot verifica nivelul.nivelul era bun nu scazuze deloc.a doua zi am pornit masina martorul acela era stins nu s'a mai aprins.tot asa am facut cativa km prin oras si nimic,dupa care am oprit am stationat vreo cateva ore dupa care am vrut sa plec din nou si martorul iar s-a aprins.precizez ca nu ma prea pricep la termenii legati de masini/mecanica.asa ca va rog sa ma scuzati daca am scris ceva gresit sper sa intelegeti ce am vrut sa zic.Va multumesc si astept un raspuns cat mai rapid cu privire la ce ar putea avea.
Link to comment
Share on other sites

presupunand ca ai dreptate 99buz in legatura cu senzorii sau contactul.cumva se mai poate circula cu masina fara riscul de a se strica altceva pana am timp sa o duc la service?(pana luni sau marti cand am liber) deaorece sunt cam dependent de masina din cauza serviciului.
Link to comment
Share on other sites

da nivelul este ok il verific de fiecare data inainte sa plec cu masina de cand a aparut problema(azi ar fi a 3 zi doar ca am condus putin) .si temperatura nu trece de jumatate si nici nu scade ca si inante se incelzeste in timp relativ normal nu vad nici o diferenta,ca inainte de preoblema asta..
Link to comment
Share on other sites

La lichidul de racire nu exista martor rosu..doar galben.

Daca nivelul e ok si temperatura nu creste in bord poate sa faca senzorul din vasul de expansiune figuri,o fi pe duca.

Uite ca exista.Poate ai vrut sa zici ca nu la toate masinile indica temperatura .Stima

post-58325-0-03056100-1434129360_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Uite ca exista.Poate ai vrut sa zici ca nu la toate masinile indica temperatura .Stima

 

 

:thumbsup: Noi vorbim aici despre o masina anume..nu vw,audi,opel,ford,etc. Daca tu nu stiai ca la tipul masinii respective nu este martor rosu la apa nu e nici o problema,nu trebuie sa-mi detaliezi mie pt ca stiu . Am avut si vw golf 4 si acolo da,aparea cu rosu cand era ceva prblema la apa...

Link to comment
Share on other sites

salut, aceeasi problema o am si eu dar nu mereu de obicei cand intru pe autostrada si merg vreo 100km. rezolvarea la mine e una simpla dau caldura si ventilatia la maxim pana se stinge 'becul'. banuiesc ca o problema ar fi undeva de la vreo supapa de sens sau de la termostat pentru ca mie a inceput sa imi faca asa dupa ce am schimbat termostatul de la motor.
Link to comment
Share on other sites

@ --=Sylvyu=--, poate spun prostii, insa nu ar putea fi si de la aerisire necorespunzatoare? Repet, poate bat campii...

 

@99uz, exista si un martor rosu insa este de fapt zona rosie a indicatorului de temperatura care se si aprinde cand acul azunde la ea (se vede la cluster test). Nu este ca si cel din imaginile prezentate de tine :) .

Edited by MCO
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@ --=Sylvyu=--, poate spun prostii, insa nu ar putea fi si de la aerisire necorespunzatoare? Repet, poate bat campii...

 

eu cred ca aerisirea am facut`o corespunzator, temperatura la maxim, ventilatia la maxim si turnat lichid in borcan, deschis aerisitoarele pana nu mai scoate bulbuci ci doar lichid si completat pana a ajuns la nivel.

daca ar fi fost aerisirea necorespunzator facuta ar fi trebuie sa faca mereu dar face doar cand intru pe autostrada si dupa ce merg vreo 50km.

Link to comment
Share on other sites

si totusi... @gheb22, fa-ti aerisirea sistemului de racire :excl:

 

tu poti gasi la verificarea "la rece" un nivel ok, dar asta nu inseamna ca volumul total de lichid ar fi in ordine si ca nu ai aer in instalatie.

 

nu este greu... plus ca poti completa cu apa distilata (urmand ca la iarna sa verifici densitatea si sa mai completezi cu antigel, daca e nevoie)

 

Procedura de aerisire a instalatiei de racire (pentru a elimina aerul din instalatie):

 

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.

2. Slabiti surubul de aerisire de pe vasul de expansiune din radiator.

3. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul (NU PORNITI MOTORUL)

4. Adaugati incet lichid de racire pana cand incepe sa curga prin gaura surubului de aerisire. Cand lichidul de racire curge prin gaura surubului de aerisire fara sa mai apara bule de aer (curgerea e cursiva), strangeti surubul.

5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Opriti motorul si, dupa ce se raceste, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Salut. Nu s-a mai postat de ceva vreme aici dar imi incerc norocul , poate imi raspunde cineva! Cand fortez masina mai mult se aprinde becul galben de antigel in bord dar temperatura nu se misca , dar cateodata apar si aburi de sub capota si mai am si scurgeri de lichid sub masina .Problema este ca nu stiu de unde vine lichidul ala sub masina ca antigelul e la nivel , si de ce se aprinde becul daca e la nivel si temperatura nu creste si de ce ies aburi , apa aia sa atinga ceva tevi incinse?
Link to comment
Share on other sites

din ce spui tu eu zic ca iti face presiune iar supapa de la buson elibereaza si de aia vezi tu "aburul".

sau poate iti pierde pe la alt furtun, sau cine stie pe unde, dar doar cand faci presiune...

 

din moment ce vezi aburi sub capota imi e greu sa cred ca nu ai si pierderi de antigel, adica nivelul ramane mereu pe maxim.

 

fa-i o aerisire pentru inceput si cand iti mai da abur sub capota vezi exact ce piesa este uda, umeda pe acolo. dar ai grija sa nu te frigi

Link to comment
Share on other sites

Salut. Nu s-a mai postat de ceva vreme aici dar imi incerc norocul , poate imi raspunde cineva! Cand fortez masina mai mult se aprinde becul galben de antigel in bord dar temperatura nu se misca , dar cateodata apar si aburi de sub capota si mai am si scurgeri de lichid sub masina .Problema este ca nu stiu de unde vine lichidul ala sub masina ca antigelul e la nivel , si de ce se aprinde becul daca e la nivel si temperatura nu creste si de ce ies aburi , apa aia sa atinga ceva tevi incinse?

 

bossule, in primul rand conteaza ce masina ai... pentru ca sunt sisteme diferite

 

verifica etansitatea sistemului, vezi pe unde curge , completeaza , fai aerisirea... apoi vezi ce se intampla

 

p.s: eu cred ca ai mai mult aer decat antigel...

p.s 2: sistemul de racire la bembeuri, e foarte rau cu el, se duce garnitura de chiulasa si nici nu stii dece , daca mai mergi cu ea asa...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Scuze de intarziere! Am un e46 318i 2.0 143hp n42b20a am facut o aerisire dar nu cred ca am facut-o bine adica 100% , in fine 2 saptamani nu a mai facut figuri dar ieri a inceput iar sa fiarba antigelul si cand pierde pierde pe sub motor ca vad ca de acolo vine aburul si imi e greu sa vad piesa , am observat si ca fostul proprietar a pus o solutie ceva ca e ceva ca o pilitura de fier zici ca e aur in antigel , oricum nu mi se pare normal sa fiarba antigelul sau probabil nu e bun raportul dintre antigel si apa distilata ca nu stiu ce a pus fostul proprietar. Se aprinde si martorul de antigel in bord da de obicei nu pentru mult timp !Sau, am mai citit o solutie , capacul vasului de expansiune ar avea ceva de eliberat presiunea o gaura sau nu stiu ce cacat si s-ar putea sa fie ala infundat ... Edited by Gabriel Pirvu
Link to comment
Share on other sites

Daca ai acea "pilitura" in lichid sigur avea pierderi si inainte. Granulele respective ar fi avit rol de etansare a unor pori. Nu as merge cu asa ceva in sistemul de racire (iti poate infunda circuitul pe traseele inguste-daca nu a facut-o deja). Nivelul antigelului ramane constant? Edited by MCO
Link to comment
Share on other sites

bossule, in primul rand conteaza ce masina ai... pentru ca sunt sisteme diferite

 

verifica etansitatea sistemului, vezi pe unde curge , completeaza , fai aerisirea... apoi vezi ce se intampla

 

p.s: eu cred ca ai mai mult aer decat antigel...

p.s 2: sistemul de racire la bembeuri, e foarte rau cu el, se duce garnitura de chiulasa si nici nu stii dece , daca mai mergi cu ea asa...

In legatura cu presiunea , ar trebuii sa am furtunele tari ? Eu nu le am nici cand accelerez usor !!!

Link to comment
Share on other sites

Ar trebui sa fie mai tari normal pt ca e ceva presiune in sistemul de racire dar sa nu fie ca piatra. Eu iti recomand sa dai jos tot lichidul si din radiator,vas,bloc motor si sa bagi apa distilata de cateva ori pana iese curata apoi pune un antigel mai ieftin in proportie de 50:50 cu apa distilata pt testul de etanseitate apoi daca nu ai nici o pierdere pune antigel bun (eu iti recomand hepu g11,albastru) si nu o sa ai probleme.asta daca nu ai probleme pe la termostat,furtune,radiator...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.